Gungrounds Games jedan je od razvojnih timova koji su svoje mjesto pod suncem našli pod okriljem Croteama u njihovom inkubatorskom programu gdje rade na vrlo igrivom i zabavnom projektu pod imenom Tormental. Iako još nisu pokupili svjetsku slavu, Gunground Games je vrlo talentiran i profesionalan studio tako da ne sumnjamo da će igra, u svojoj finalnoj inačici, biti zabavna i ispolirana.
Ako mislite da naziv igre ima veze s mučenjem (eng. tormented), u pravu ste, no iza imena kriju se još neki hintovi. Nećemo ovdje otkriti previše no ako ste ikad zaigrali Serious Sama, onda ste vjerojatno čuli za njegovog najvećeg neprijatelja – Mentala. Cijela radnja igre odvija se u pomračenom i izopačenom Mentalovom umu što objašnjava naslov igre.
Mogli bi još dosta ovdje razgovarati o detaljima, no bolje je da nam te informacije, iz prve ruke, daju članovi Tormental tima. S nama su Kris, Razcanfly i Iggi, pa krenimo redom. 🙂
GG: Prije svega, lijep pozdrav Gungroundsima i hvala što ste odvojili malo vremena za nas. Prije svega, recite nam par detalja o samom timu. Kad ste se i kako okupili, koliko vas ima, koliko dugo radite na projektu i tko što radi?
Gungrounds (Kris): Ideja o izradi igre počela je prije par godina i tadašnji naziv je bio Spitfire Inferno. Projekt je nastao igrom slučaja, u dogovoru s Guyem jer smo obojica željeli napraviti igru za PewDiePie vs Indies Game Jam. Spitfire Inferno je trebao biti naša verzija Geometry Warsa, bili smo zadovoljni već i s prvom verzijom, ali je nismo stigli dovršiti.
Na prvom Reboot InfoGameru, iskoristili smo priliku i došli prezentirati igru te skupiti feedback igrača, a tamo nas je prvi put zapazila ekipa iz Croteama. S obzirom na pozitivne kritike, nastavili smo raditi na igri te je prikazali i na Reboot Developu, Slovenian Games Conferenceu i Central European Games Conferenceu u Beču.
S obzirom da su kolege iz Croteama vidjeli kako igra napreduje od konferencije do konferencije, a i sami su startali s Croteam Incubator projektom, pozvali su nas da surađujemo zajedno.
Kako je vrijeme odmicalo, tim je polagano rastao, pridružio nam se programer Ivan kojeg smo upoznali na Machina Game Jamu, nakon njega Goran (programer) koji je već radio s jednim od Incubator timova, a nakon ovogodišnjeg InfoGamera, stigla nam je i Ana Marija (artist). Ja (Kris) radim na game dizajnu.
Naravno, kako je projekt rastao, rasle su i potrebe tako da iako mi činimo core tim Gungrounds Gamesa, tu su i drugi ljudi koji rade na Tormentalu i pomažu s igrom, tako da su s nama i uz nas i Roman (producent), Zeno i Yasen (Marketing & Community Management), Andrej (SFX), Damjan (glazba i SFX), Jonas i Verena koji pišu priču te legendarni voice actor John Dick koji i ovdje daje glas Serious Samu.
GG: Znamo da je igra smještena u svijet Serious Sama zajedno s njegovim prepoznatljivim neprijateljima. Kako ste se odlučili da igru stavite baš u Serious Sam svijet i kako ste uopće došli na ideju za Tormental?
Gungrounds (Kris): Nakon što smo proširili tim, shvatili smo da nismo svi zadovoljni sa originalnom temom Spitfire Inferna gdje se različiti povijesno poznati negativci natječu nakon smrti za titulu vladara pakla pa smo isprobavali razne ideje. Roman (Croteam CEO) nam je predložio da igru stavimo u svijet Serious Sama, a budući da smo svi odrasli na Serious Samu, bili smo zahvalni na ponuđenoj prilici. To nas je nekako dovelo do Mentala, kao glavnog negativca, i s obzirom na to da je u našoj igri Sam zarobljen u nestabilnom Mentalovom umu, ime Tormental je imalo smisla.
GG: Vjerujemo da je Tormental crpio inspiraciju iz Serious Sam svijeta, ali i nekih drugih igara, posebice što se radi o žanru u kojem ima zaista fenomenalnih i inovativnih indie naslova. I kad smo kod žanra, pojasnite čitateljima što je zapravo Tormental, neke od osnovnih mehanika i kako igrač napreduje kroz igru?
Gungrounds (Kris): Serious Sam: Tormental (Spitfire Inferno) je inicijalno bio inspiriran Geometry Wars serijalom, ali kako smo ga proširivali i počeli ubacivati rogue-lite elemente, inspiraciju smo crpili i iz drugih popularnih indie naslova – Nuclear Throne, Binding of Isaac i Enter The Gungeon.
Serious Sam: Tormental je izometrijska 3D rogue-lite akcijska pucačina gdje se probijate kroz Mentalov um, prolazeći razne svjetove i čudovišta koja on zamišlja kako bi vas zaustavio da dođete do njegovog ega. Na tom putu, nalazit ćete razna poboljšanja za svoje oružje, konstantno ga nadograđivati i pojačavati kako bi izdržali navalu Mentalovih izmišljotina. Uz to, imat ćemo i sustav questova koje igrač pronalazi u svijetu te ih onda rješava kako bi otključao put do Mentalovih sjećanja i zavladao njegovim umom. S obzirom da nam na pisanju priče pomaže i Jonas Kyratzes, jedan od pisaca The Talos Principlea, vrlo popularnog filozofskog puzzlera, očekujte još iznenađenja u igri.
GG: Sviđa nam se ideja konstantne nadogradnje oružja i unikatnosti koju takav sustav nudi. Koliko će se maksimalno moći nadograđivati isto oružje i da li nove nadogradnje brišu prethodne? Isto tako, dizajn levela je interesantan, vjerujemo da se radi o proceduralno generiranim levelima?
Gungrounds (Raz): Za levele imamo razrađen cijeli podsustav koji nam omogućava veliku slobodu pori izradi novih prostorija. Možemo ih generirati potpuno od nule, od predefiniranih manjih dijelova ili preko nekog od nekoliko algoritama koje imamo raspisane. Mogu se raditi i kombinacije. Različiti dijelovi igre i jesu generirani na različite načine (ovisno o tome što gdje najviše odgovara što se tiče gameplaya) i sve skupa je seamless.
GG: Tormental će, još u razvojnoj fazi, prvo ući u Steam Early Access program. Što očekujete od Early Accessa, kako to da ste se odlučili na to i koliko dugo namjeravate biti u Early Accessu?
Gungrounds (Iggi): Serious Sam: Tormental je već sad potpuno igriv i zabavan. Early Access je tu kako bi nam dao dodatan feedback igrača i kako bi, zajedno s njima, poboljšali sve dijelove igre, dodali novi content i vidjeli njihove reakcije te završili igru koja će igračima pružiti najbolje moguće iskustvo. Kanimo raditi česte content updateove, a onda, kroz razgovor s igračima, dodatno poboljšavati postojeće sustave, mehanike i content.
Očekujemo da bi Early Access mogao trajati između 6 mjeseci i godinu dana, ovisno o reakcijama igrača i feature-ima koje još imamo u planu ubaciti u igru. Puna verzija igre će imati dosta novih prostorija, oružja, borbi s bossovima, a kanimo dodavati i lokalizacije po potrebi te naravno top liste, daily run-ove te druge stvari koje će postajati bitnije kako će broj igrača rasti.
GG: Bili ste na ovogodišnjem Reboot Developu gdje je igru, uz vrlo pozitivan feedback i poneku korisnu sugestiju, zaigrao i poznati Rami Ismail, jedan od tvoraca megapopularnog Nuclear Thronea. Što za vas, kao razvojni tim, znače ovakve konferencije i u čemu je razlika između business eventa poput Developa u usporedbi s consumer eventovima poput Gamescoma i InfoGamera?
Gungrounds (Kris): Postoje razlike. Reboot Develop pruža fenomenalno iskustvo gdje mi, kao gameri, ne samo kao developeri, možemo upoznati legende gaminga na čijim smo igrama odrasli. To je trenutak u kojem svi pomalo fanboyamo, ali je to i razumljivo, pogotovo kada upoznate Johna Romera (Doom, Quake), Koji Igarashija (Castlevania: Symphony of the Night), Petera Molyneuxa (Fable) ili pak Tima Schafera (Broken Age, Psychonauts).
Na Developu dobivamo iskren feedback kolega iz gaming industrije i to su često stručni detalji vezani uz tehničku izvedbu ili razgovor o business modelu promocije igre i kako stvoriti zajednicu igrača dok na Gamescomu i InfoGameru dobivamo feedback samih igrača. Upravo iz razloga što vašu igru u par dana mogu vidjeti deseci tisuća ljudi, takav tip konferencije je dobar odabir za širenje communityja.
GG: Po vašem mišljenju, koliko je danas teško plasirati ovakav indie naslov na svjetsko tržište? U kojoj mjeri tu mogu pomoći veliki igrači (barem za hrvatske pojmove) poput Croteama?
Gungrounds (Kris): Prije svega, kako raste veličina i kompleksnost projekta, a Tormental je puno veći projekt od inicijalnog Spitfire Inferna, tako rastu i troškovi, ali i potreba za logistikom (pristup medijima, konferencije, community management…). Bez velike pomoći koju nam je Croteam pružio u svim aspektima naše suradnje, ne bismo si mogli priuštiti dugotrajan rad na projektu i ovako kvalitetne suradnike i kolege.
S obzirom da na Steamu izlazi više od 25 igara dnevno, što dovodi do brojke od preko 800 igara na mjesečnoj bazi, jako je teško naći svoje mjesto pod suncem i tu morate imati dvije stvari da biste uspjeli. Prije svega, kvalitetan proizvod koji se ističe u cijeloj toj masi igara, a s druge strane dobar marketing i community management kako bi našli potencijalne igrače (kupce) te time omogućili daljnji razvoj i rad na projektu tokom Early Accessa.
Također, zahvaljujući Croteamu, Tormental će imati priliku izaći i na konzolama (Xbox One, Playstation 4 i Nintendo Switch), no to ovisi o uspjehu igre na Steamu i kako će biti prihvaćena od strane igrača tokom Early Accessa.
GG: Unity vs. Serious Engine? Kako to da ste se odlučili na korištenje Unityja, s obzirom da vam je vjerojatno na raspolaganju stajao i Serious Engine koji je u vlasništvu Croteama? Jednostavnost korištenja, multiplatform podrška ili nešto drugo?
Gungrounds (Raz): Ovo je jednostavno pitanje. 🙂 Odlučili smo se za Unity jer smo svi već imali iskustvo rada u Unityju i prije nego smo počeli raditi na Tormentalu, a sam Unity nam pruža sve mogućnosti koje nam trebaju.
Naravno, to uključuje i multiplatform podršku koja nam treba, iako tu podršku pruža i Serious Engine. Jednostavno, mi smo bili bolji s Unityjem, a nismo željeli trošiti vrijeme učeći novi engine, već smo se htjeli što prije posvetiti radu na projektu.
GG: Kad smo kod multiplatform podrške, vjerujemo da će čitatelje zanimati da li će završna verzija igre izaći i na konzolama i ako da, na kojima? Isto tako, s obzirom da dosta igrača voli DRM free inačice svojih igara, da li je bilo razgovora oko izdavanja igre i na GoGu?
Gungrounds (Kris): Zahvaljujući Croteamu, mogućnost izdavanja igre na svim konzolama je tu, no to ovisi o tome kako će igrači prihvatiti Tormental tokom Early Accessa. Trenutni feedback naših alfa testera je pozitivan, tako da se nadamo da će i novi igrači uživati u igri.
Što se tiče DRM free verzije, zasad nije u planu, ali vidjet ćemo što nam budućnost donosi.
GG: Pred sam kraj, što biste poručili mladim gamerima koji i sami razmišljaju ući u gaming industriju i od toga napraviti karijeru? Svi znamo da je put trnovit, pogotovo u našoj regiji, ali kako i odkud krenuti?
Gungrounds (Raz): Osobno mislim, ali će se i većina kolega složiti sa mnom, da je modding vrlo dobar način za ući u svijet izrade igara. Pogledajte da li za vašu omiljenu igru postoji kakav toolkit, map editor, SDK, ma bilo što. Progooglajte malo i game jamove i probajte se prijaviti. Nije stvar pobjede, nego je stvar da ste u tome, da vidite što ljudi rade i kako rade, da pokušavate doći i do vlastitih ideja, da trenirate kroz praksu.
U današnje doba postoje razni gaming enginei koje možete jednostavno skinuti i iskoristiti. Ako imate kakvu ideju, probajte je realizirati. Samo neka je realna ideja. Ako se preopteretite (tek se učite programirati, a zabrijali ste napraviti novi Skyrim), to će vam rezultirati frustracijom, dok na kraju ne odustanete. Znači, uzeti u obzir što je moguće za jednu osobu (ili koliko vas već ima) i naprijed. U svakom slučaju, ključ svega je pokrenuti se. Ako vas interesira i zaista to želite, krenite odmah. 🙂
Na samom kraju, preostaje nam samo zahvaliti dečkima na vremenu koje su odvojili za nas i poželjeti im sreću s projektom. Nadamo se da će Tormental ubrzo ući u Early Access i naći svoju publiku, bez obzira da li se radi o ljubiteljima žanra ili pak o fanovima Serious Sam franšize. A sad trk na njihov Facebook i Twitter, lupite im Like i Follow i wishlistajte Tormental na Steamu, čisto zato jer možete. 😉
Leave a Comment