Tijekom proteklih nekoliko mjeseci, jedna zanimljiva indie horor igra, postala je hit na gaming sceni unatoč nedostatku financijskih sredstava i marketingu. Ta igra, imena Silence of the Sleep, zadobila je i našu pozornost. Raznolika gameplay mehanika, priča, zanimljivi dizajn i maštovite lokacije svakako su njeni najjači aduti. Neki bi rekli da su ”čisti prosjek”, no kada još uzmemo u obzir činjenicu da je na njoj radila samo jedna osoba, stvar dobiva na većoj važnosti. Možda to nekima nije važno, no GoodGame cijeni ovakve projekte koji unatoč mnogim preprekama dožive svijetlo dana i postanu dio gaming riznice za sva vremena. Jesse Makkonen, 25 godišnji momak iz Finske stoji iza ove igre koja je produkt njegovog teškog rada i velike strasti.
GoodGame je razgovarao sa Jessem kako bi dobili malo detaljniji uvid u zadnjih godinu dana razvijanja igre koja odaje dojam da je na njoj radilo puno više ljudi.
GG: Hvala što si odvojio malo svog vremena za ovaj naš razgovor Jesse.
Jesse: Nema na čemu. Dapače, zadovoljstvo mi je da razgovaram s vama : )
GG: Odmah ćemo krenuti sa možda i najvažnijim pitanjem, a to je ”kako?”. Molim te reci nam kako si ovu igru učinio mogućom?
Jesse: Pa, zapravo, ni sam nisam siguran. Znam samo da sam htio napraviti nešto što uključuje slikanje, izradu glazbe, pisanje…I onda sam samo u jednom trenutku odlučio da ću napraviti igru. Samo mi je sinulo! I onda sam krenuo.
GG: Kako si se odlučio za izradu horor igre?
Jesse: Obožavam dobre horor igre i filmove koji imaju snažnu priču. Mislim da atmosfera žanra najviše odgovora mom stolu.
GG: Zanimaju nas i ograničenja koja su ti bila na putu pri izradi igre? Postoji li neki dio glavne gameplay mehanike koji si jednostavno morao implementirati zbog nedostatka znanja, novaca i/ili vremena?
Jesse: Da! Silence of the Sleep je moja prva igra, prva igra koju sam ikad pokušao raditi. Na izradi te igre sam se i učio, što je dosta dugo trajala. Iako sam sretan kako je sve na kraju ispalo, nije ispalo savršeno, no sasvim sam zadovoljan s obzirom da se radi o prvom pokušaju. : )
GG: Priča o Jacobu Reevesu počinje dosta intrigantno, a misterija oko njega se dalje razvija kroz igru i postaje kompleksnija. Osjetili smo značajnu ulogu mnogih uzora za ovakvu priču i atmosferu, pogotovo pri kraju igre. No, možeš li nam ti sam pojasniti o kojim se pričama i radovima radi a da su te najviše inspirirali za svoju igru?
Jesse: Hvala na pohvalama! Pa da, svakako, imao sam velike uzore. Silent Hill igre, posebno one starije, pa Zelda..Teško je govoriti o svim stvarima koji utječu na našu podsvijest! Od TV serija, Shininga, Twin Peaksa..: )
GG: Jesi li pokušao doći u kontakt sa mainstream gaming medijima, kao što su IGN i Joystiq, kao i neki drugi?
Jesse: Probao sam, no jako je teško pridobiti njihovu pozornost. Za neke od velikih sajtova nisam uspio naći ni kontakt informacije. Mislim da nijedna web stranica velikog kalibra nije pisala o mojoj igri, bar ne još.
GG: Kakva je situacija s razvojem video igara u Finskoj? Postoji li neki oblik financijske pomoći (ili bilo kakve druge) za razvoj igara?
Jesse: Igre su jedan od najvećih hitova u Finskoj, no prvenstveno unutar domene mobilnih igara. Iako imamo odlične tvrtke poput Remedya, a i puno manjih koji rade odlične igre. Država ne financira takve projekte, no ja sam osnovao tvrtku i dobio određeni početni novac, ne veliki ali dovoljan da si platim stanarinu na neko vrijeme.
GG: Postoji li puno gaming dućana ili gaming časopisa/web stranica? Koliko nam možeš dati uvidu u gaming kulturu i stanje gaming kulture u Finskoj?
Jesse: Koliko sam ja upoznat s time, nemamo ih baš puno. No, nisam siguran. Mislim da smo poprilično prosječna gaming nacija : )
GG: Koliko je bila važna uloga zajednice, prijatelja i prvih igrača/ica za konačni proizvod kojeg sad možemo igrati?
Jesse: Obitelj i prijatelji su mi bili najvažniji budući da je to bilo jedno jako turbulentno i ludo razdoblje. Zajednica je također bila jako važna, sa svojim sjajnim komentarima i podrškom su učinili igru boljom i tjerali me da je dovršim. Nisam radio nikakve kompromise vezane uz igru, pa zato i nije jedna o najlakših igara koje su dostupne ljudima. Neke stvari sam malo pojednostavio sukladno komentarima kako ljudi ne bi brzo bili izfrustrirani, no i dalje je to nimalo lagana igra.
GG: Koliko si zadovoljan sa uspjehom Silence of the Sleep igre? Koliko te koštala izrada igre, i misliš li da je zarada dovoljna kako bi pokrio troškove njene izrade?
Jesse: U ovom trenutku nisam nimalo blizu toga. Prodala se u poprilično malenom broju primjeraka budući da mnogi nisu ni svjesni njenog postojanja. Nadam se da će se ipak prodati dovoljno dobro kako bi mogao dalje raditi igre, da pokrije troškove pa da krenem u daljnje projekte. No, moramo još pričekati, držite mi palčeve 🙂
GG: Da li ti je ovo iskustvo pomoglo pri pripremi novih projekata? Hoće li uopće biti novih projekata?
Jesse: Itekako mi je pomoglo! Kao što sam rekao, nadam se da će biti novih projekata. Vrijeme će pokazati.
GG: Što misliš o crowdfundingu? Je li to dobar način da nezavisni developeri (kao što si i ti) dobiju priliku da naprave neke drugačije, ingeniozne igre, ili se koristi kako bi se financirale igre koje već uživaju popularnost i imaju određene financije, za razliku od drugih developera?
Jesse: Crowdfunding je svakako dobra stvar! Iako, u Finskoj to zna biti jako teško za napraviti jer nemamo zakone o tome. Prekomplicirano je sudjelovati u tome ovdje, npr. ne možemo uopće koristiti Kickstarter. Upravo zbog toga je i teže profitirati putem crowdfundinga.
GG: Za kraj možemo malo popričati o tvojim omiljenim igrama. Usto, što misliš o današnjoj ponudi i stanju horor igara?
Jesse: Ja igram svakakve igre! Najdraže su mi: Zelda Majora’s Mask, Silent Hill 2, Conker’s Bad Fur Day, Heroes of Might and Magic 3… Lista je podugačka. Što se tiče današnjih horor igara, čini mi se da počivaju na jednostavnim načinima zastrašivanja putem nasilja i prikazivanjima okurtnih scena i krvi. Nemam ništa protiv toga ako je napravljeno sa puno više smisla. Na primjer, Outlast mi se jako svidio, nevjerojatno dobra igra! Još tek trebam probati igrati The Evil Within i Alien : )
GG: OK, Jesse. Hvala na ovom kratkom razgovoru.
Jesse: Hvala vam i pozdrav svim GG čitateljima i čitateljicama.
To je bio naš razgovor sa tvorcem jedne zanimljive igre koju toplo preporučujemo. Ako vas zanima više o igri, imate dvije konkretnije opcije: (1) čitanje naše recenzije i donošenje odluke o kupnji iste kako bi pomogli Jesseu ili (2) sudjelovanje u nagradnoj igri povodom rođendana za koju je Jesse poklonio 10 kodova! Kako do igre? Prvih 10 posjetitelja i posjetiteljica koji odgovore na pitanje KAKO SE ZOVE GLAVNI LIK U IGRI? dobivaju kod za igru na svoj e-mail.
Sretno!
Leave a Comment