S obzirom koliko smo pričali o hrvatskoj svemirskoj simulaciji Starpoint Gemini 2, vjerujem da ste svi dosad barem čuli za igru koja je prije nekih godinu dana došla na Steam Early Access. Beta se bliži kraju, izlazak je najavljen za 26. rujna, u tijeku je zadnje poliranje i priprema za izlazak pune verzije. Odlučili smo ponovno kontaktirati LGM i čuti od njih što je novoga u tom malom hrvatskom studiju smještenom na zagrebačkom Jarunu.
GG: Evo, prošlo je dosta vremena od prošlog intervjua. Tada ste bili u ranoj alphi. Kako je prošao prelazak u betu?
LGM: Prijelaz je zapravo malo kasnio. Također, odlučili smo da ćemo ići u dvije faze – prva beta i napredna beta, nazovimo ih tako. Razlog tome je što smo željeli što prije početi beta testiranje i zajednica naših igrača odlično je reagirala na tu odluku. Trenutno smo u naprednoj beti i sve ide po planu.
GG: Nekima je manje poznato da Starpoint Gemini 2 ima i osnovnu podršku za Oculus Rift. Da li ste nešto dalje razvijalo u tom smjeru?
LGM: Podrška za Oculus Rift je trenutno razvijena do to mjere da su kompletni grafički rendering, kontrola pokreta i sensor targeting funkcionalni. Sljedeći korak bio je izmjena HUD-a i kontrola kretanja, no to nismo mogli nastaviti dok nam nije došao novi Oxulus Rift SDK2 s boljom rezolucijom. U stvari, to nam je na stol stiglo prije samo par dana, tako da sad možemo nastaviti s radom na Oculus Rift podršci.
GG: Na Steamu ste uspjeli progurati SPG2 i na Workshop s obzirom da igra ima potpunu slobodu „moddinga“. Kako je to utjecalo na razvoj igre?
LGM: Workshop je djelomično usporio razvoj iz razloga što nas svaka promjena koju Steam uvede u svoj API tjera da doradimo sve što je vezano uz modove. Ali također moram napomenuti da je Workshop bio odlična ideja. Mnogi igrači počeli su odmah izrađivati modove za igru, tako da smo ubrzo dobili mnogo novog materijala i jednako toliko ideja. Modovi se kreću od jednostavnijih koji vam daju više novaca ili teže protivnike do, na primjer, kompletne federacijske flote Zvjezdanih Staza. Da, u Starpoint Gemini 2 možete voziti Voyager, Enterprise, bilo je tu i Mass effect modova, modova koji mijenjaju cijeli HUD u nešto moderniji. Još jedna pozitivna strana je bila da su igrači dobili dodatni sadržaj u kojem su mogli uživati dok čekaju na glavnu kampanju i priču igre koja će biti otključana dolaskom pune verzije. Moram priznati i da su upravo „modderi“ otkrili dosta skrivenih bug-ova i pomogli nam na taj način.
GG: Jedan član LGM tima je spomenuo na forumu da već imate ideju i za ekspanziju igre, što nam možete reći o tome?
LGM: Da, mogu potvrditi da je ekspanzija igre u planu. Starpoint Gemini 2 namjerno je od samog početka rađen na način da lako prihvaća bilo kakve dodatke i modifikacije. Još nismo uveli u igru sve ideje koje imamo, a igrači su tokom Early Accessa dali još toliko novih sugestija ideja da je ekspanzija nešto što želimo, da ne kažem moramo napraviti.
GG: Što možemo očekivati u ekspanziji u odnosu na ovu verziju igre koja sad izlazi?
LGM: Najveće promjene će biti da će igrači moći posjedovati i osvajati dijelove Gemini sustava, upravljati svojom vlastitom frakcijom i graditi i upravljati svojom svemirskom stanicom. Flote će tada također imati veću ulogu, a na mapu svemira bit će dodani novi dijelovi koji će se koristiti u osvajačkom modu igre. To je generalni smjer u kojem ćemo ići, ali mislim da je potrebno i spomenuti kako je to odlučeno direktno u dogovoru s našom zajednicom igrača čiji je „feedback“ bio neprocijenjiv.
GG: Kada izađe, igra će imati kampanju kroz koju će igrači proći glavnu priču. Što nakon toga?
LGM: Priča će konačno igri dati onu pozadinu i mnoga objašnjenja koje igrači željno iščekuju jer toga nema u „freeroam“ modu. No i dalje ćete, nakon što završite glavnu priču, moći nastaviti sa svojim brodom u freeroamu, ili ćete moći napraviti novog lika posebno za taj mod igre. Moći ćete dodatno mijenjati i uređivati i svog lika, ali i brod što će dati dubinu vašim likovima, a i pomoći će vam da se u Gemini sustavu osjećate „kao doma“.
GG: Mnoge svemirske simulacije imaju pogled iz kabine broda, primjerice Elite Dangerous, Star Citizen… Planirate li razvijati taj segment kojeg trenutno nema u SPG2?
LGM: Da i ne. Mnogi su nam igrači postavili to pitanje. Trenutno neće biti pogleda iz kabine iz razloga što dosta naših brodova spada u klasu velikih bojnih brodova koji nemaju kabine nego komandne mostove. Razmišljali smo o tome da uvodimo komandne mostove, no to je monumentalan zadatak, kako tehnički, tako i financijski, iako ga ne smatramo nemogućim.
GG: Prelazak igre iz alphe u betu je veliki korak za svakog developera. Da li ste proslavili?
LGM: Ne, nije bilo nikakvog slavlja. Odmah nakon ulaska u betu, došli smo na Steam Daily Deal i to je bio kaos (u pozitivnom smislu) tako da smo nekoliko noći i dana proveli u uredu. U stvari, ne mogu se požaliti. Bilo je zabavno i podsjetilo nas na dobre stare dane LAN partija koje smo organizirali dok smo bili nešto mlađi.
GG: U kojem ste sada stanju razvoja igre? Izlazak se bliži, ostalo je još tjedan dana.
LGM: Mislim da smo trenutno u malom zaostatku, no dodali smo mnogo neplaniranih feature-a tako da smo zadovoljni. Naša je namjera nastaviti istim tempom i nakon izlaska.
GG: Često spominjete listu želja igrača, o čemu se tu radi?
LGM: Lista želja je trenutno jedna ogromna baza sugestija i ideja naših igrača. To će biti glavni izvor ideja za razvijanje nogo sadržaja za DLC-ove i ekspanziju. A na njoj se nalazi hrpe stvari – od fenomenalnih i kreativnih ideja za poboljšanja mehanike igre, do nekih ogromnih ideja za promjene koje ponekad nisu realne. Trenutno vam ne mogu reći kojim je redoslijedom posložena hijerarhija želja, no mogu vam navesti neke od stavki liste kako bi stekli bolji dojam čega sve ima.
- Uvođenje multiplayer komponente
- Više strategijskih elemenata i osvajanja svemira
- Glavni ženski lik
- Nova klasa i proširenje „skill“ sustava
- Ružičasti svemirski poni
- Uvođenje kabina/mostova brodova
- Svemirsko čudovište koje proždire zvijezde u obliku „easter egg-a“
- Konverzija skriptnog sustava u XML
GG: Meep?
LGM: Da, meep. Priča oko toga je nevjerojatna. Jedan od naših igrača je odlučio postaviti temu na Steam forumu naziva Meep. Meep je vezan uz onu pticu trkačicu koja stalno bježi od kojota i nikako nije bio povezan uz Starpoint Gemini 2 (mip, mip!). Dosad je ta tema narasla na preko 35 stranica i više od 500 odgovora, a počele su padati i razne ideje za igru, od broda koji će imati dizajn ptice trkačice, do toga da napravimo planet Meeponiu, pa do toga da cijelu ekspanziju nazovemo The Rise of Meeponia. Tema nije vezana toliko uz SPG2 koliko uz sve ostalo, pa kad vam je dosadno, slobodno svratite i nasmijte se glupostima koje se tamo svakodnevno valjaju. Čak su i neki gamerski mediji prenijeli vijest o toj temi na Steamu jer je neobična.
GG: Prije nekoliko ste dana izbacili na Facebook i Steam forum kratak film gdje ste ljudima konačno pokazali tko ste, gdje radite i što radite. Objavit ćemo ga ovdje, a cijelom LGM-u sretno od srca s izlaskom igre i puno uspjeha u daljnjem razvoju.
LGM: Da, film je bio nešto s čime smo se htjeli predstaviti zajednici svojih igrača, zajednici koja nas svo ovo vrijeme bodri, pomaže i podupire. Zasad su reakcije pozitivne i čini se da nismo nikog preplašili svojim facama. Hvala na podršci i pozdrav svim GG-ovcima i njihovim čitateljima.
Starpoint Gemini 2 Official – www.starpointgemini2.com
Starpoint Gemini 2 on Steam – http://store.steampowered.com/app/236150/
Facebook – https://www.facebook.com/StarpointGemini2
YouTube Channel – https://www.youtube.com/channel/UCp4cLHe4Xmg4Agrs5wq7V5w/videos
Leave a Comment