Dragi čitatelji, nakon nekoliko mjeseci pauze donosimo vam novi intervju. Ovoga puta razgovarali smo s Mladenom Bošnjakom, mladim hrvatskim developerom. O njegovim igrama smo pisali u više navrata, SickBrick je na tržištu više od godinu i pol dana, a ambiciozni Mladen trenutno radi na novome projektu zvanome Tainted Fate.
Tainted Fate je Open-World horror avantura igrana iz prvog lica s dva protagonista u različitim vremenima na istom otoku. Priča je dinamična i uvelike ovisi o vašim odlukama. Pobjegnite stravičnim čudovištima, riješite zagonetke i napravite odluke koje će promijeniti Vas i lice svijeta.
Prva priča se odvija 1930-ih. Vi ste zatvorenik osuđen na doživotnu robiju na otoku zbog zločina kojeg ne zna je li počinio. Ubrzo nakon Vašeg dolaska na otok, čudne stvari se počinju dešavati koje se razviju u priču punu misterija, crne magije, uvrnute tehnologije i zastrašujućih hostilnih bića.
Druga priča se odvija 2012. Vi ste mlada amaterska dokumentaristica koja istražuje područja navodne paranormalne aktivnosti. Nakon što čujete o dugo napuštenom otoku ispunjenom pričama o duhovima i magiji, odmah krenete na otok snimiti najstrašniji film svog života.
Igra je razvijena u NeoAxis engineu i koristi najnovije efekte i grafičke tehnologije kako bismo Vas uronili u mistični i atmosferični svijet Tainted Fatea.
1.Koje su te igre najviše inspirirale pri izradi Tainted Fatea? U prikazanim materijalima primjetna je sličnost s Amnesiom, no postoji li još nešto što je utjecalo na dizajn?
Što se tiče vizualnog dijela igre, kao mali sam volio zamišljati i crtati haunted otoke, pa je ovo nekako iz toga proizašlo. Nakon što sam prošao Amnesiu sam odlučio da će mi sljedeća igra biti horor tematike, no kad ćete igrati finalnu verziju Tainted Fatea, vidjet ćete da je vrlo malo sličnosti s Amnesiom ostalo.
Kad smislim nešto za igru, većinom mislim kako je to vrlo originalno i nikad viđeno i onda ili istu tu stvar vidim u nekoj novoj igri koju igram ili se sjetim da sam to zapravo “uzeo” iz neke stare igre. Na primjer: “E a kaj kad bi se protivnici puno više stvarali po noći pa bi morao doć do nekog kreveta i onda kao spavaš do jutra!?!” I onda skužim da sam to ukrao iz Minecrafta. Ili “znači, kad igraš s ženskom u sadašnjosti, protivnike možeš vidjeti samo kroz ekran kamere!” i onda mi netko kaže da je to u nekoj igri za koju nikad nisam čuo. Nešto japansko. I tako.
2.Koji su planovi za distribuciju? Pretpostavljamo da kao primarni cilj želiš doći na Steam, ali što u slučaju neuspjeha? Postoji li neki rezervni plan?
Steam je sveti gral indie developera, da. U slučaju neuspjeha uvijek postoje izdavači koji pojedu pol novca, ali zato ugovore reviewe na poznatim stranicama i direktan ulazak na Steam.
3. Koliko je planirana trajnost igre? Smatraš li da dobre igre moraju trajati duži broj sati u odnosu na prosjek ili si više za politiku kratkog ali slatkog gaming iskustva?
Mnogo puta dobijem ovo pitanje i nikad ne znam odgovor 🙂 Nikad nisam razmišljao o trajanju gameplaya. Mislim da je cilj reći s igrom sve što si želio i gamera prepeljat kroz sve što si mu htio pokazati, a sad koliko će to trajat će se vidjeti na kraju developmenta. Sad kolko to moje razmišljanje ima smisla, recite u komentarima, ostavite lajk i subscribeajte se na kanal. Odgovor je “nemam pojma”.
4. Koliko će vrsta neprijatelja biti u igri i da li će biti prisutna borba?
Prvotno (dok sam bio pod dojmom Amnesie) nije trebalo uopće biti fajtanja, al kad sam se sjetio da radim svoju igru, igru kakvu bih ja htio igrati, skužio sam da bez muke nema nauke, a bez motorke nema zabave. Trebala je biti samo jedna vrsta protivnika, no to bi bilo totalno lame, pa će ih biti više. Naravno uz to i par boss fightova.
5. Postoje li planovi za stvaranje konzolaške verzije ili sve to zavisi od financijskih i ostalih mogućnosti?
Da budem iskren, ja nemam pojma o programiranju (za to imam programera iz Slovačke), tako da sam limitiran na mogućnosti enginea koji je samo za Windows i Mac platforme. Vrlo rado bih portao igru na Linux, no teško je nagovorit “ludog” rusa Ivana koji je napravio NeoAxis engine da napravi Linux port enginea, a kamo li za konzole.
6. Koliko si vremena do sada utrošio na razvoj Tainted Fatea i koliko je posla još preostalo do stvaranja konačne verzije? Sve sam radiš ili imaš pomagače?
Utrošio sam godinu i pol života, no uz to studiram grafički dizajn u ZG i nabijam bubnje i svašta. Game development ne brojim pod rad, već pod zabavu. Imam lika koji se zove Karlo i iz Karlovca je. On mi crta concept art baziran na mojim opisima i skicama koje mu pošaljem. Također sam prošao kroz nekoliko programera pomagača. Prvo mi je pomagao lik koji mi je pomogao dovršiti SickBrick, no on je nestao s lica zemlje. Onda mi je pomagao jedan lik iz Srbije koji je super programirao, no činilo se kao da nije previše zagrijan jer je svakih 4 mjeseca slao novi kod, a sad imam lika iz Slovačke koji je totalno zakon i implementira sve po planu.
7. Kako to da si odlučio se baviti programiranjem? Što je utjecalo na tu odluku?
Kad sam imao 9 godina ili tak nešto, imao sam komp koji je moj stari uzeo sa smetlišta u Njemačkoj (ne zafrkavam se) i moj stariji brat je imao informatiku u školi pa je došao doma i upisao u DOS “qbasic” i, vidi vraga, upali se qbasic (prastari program za pogramiranje). I od tog dana nadalje sam svaki dan išao u “help” od qbasica i tražio komande za izradu igri poput “make game” ili slično. Takve komande naravno ne postoje, no nisam ja posustajao. Par godina kasnije smo dobili normalan komp i instalirali Serious Sam. S njim je došao program zvan SeriousEditor. Kad sam skužio kako napraviti levele u njemu, odmah sam rekonstruirao svoju kuću i susjedovu i pol sela i pokazivao to braći koji su rekli da je “dosta oke”. S programiranjem nisam došao dalje od qbasica i Logo-a, sad učim neke osnove Postscripta na fakultetu i ostale stvari koje nikome živom ne trebaju. Al imam plan da jedan dan krenem učiti te C++ i C# dok ne dobim uber skillz. Ne znam od kud mi taj poriv za izradom igara, no znam da ga oduvijek imam. Što ja radim ako ne programiram? Priča, gameplay, scripting, modeli, animacija, teksture, level design, zvuk,…
8. Koliko si zadovoljan sa posjećenosti infogamera? Kakve su reakcije igrača prilikom igranja tvojih igara?
Prvo sam mislio da nemam šanse tamo izlagati jer su bili najavljeni Ubisoft i ovo ono, no poslao sam mail Rebootovcima svejedno. Na moje veliko iznenađenje oni su mi odmah osigurali mjesto. Nisam imao pojma kakava će biti posjećenost i hoće li ti dečki od 13 godina koji samo rokaju Kol of Djutije uopće doć do mog štanda, no dokazali su mi suprotno. Cijele dane su ljudi igrali Tainted Fate i SickBrick (moja prva igra) i svi su rekli da je zakon. Jedan dečko je igrao sat vremena, dignuo se, i rekao “nije ti to baš nešto, moraš to sve promijeniti”. Činjenica da je igrao sat vremena dokazuje da laže 😀 Većina ljudi se čudila kad sam rekao da sam to ja radio pa su reakcije bile “ček, kak misliš TVOJA igra?”.
Definitivno mi je trebalo to iskustvo i ulili su mi toliko samopouzdanja u ta četiri dana, da se više uopće ne brinem idem li u pravom smijeru, oni su mi dokazali da idem.
9. Da li si zadovoljan s uspjehom Sickbricka? Kolika je bila prodaja igre?
Budući da nisam nikada kanio s njim zaraditi ništa, već je bio plod hobija kroz srednju školu, super sam zadovoljan. Na Desuri sam u dvije godine zaradio cijelih DEVETSTO kuna, a na Infogameru sam prodao još toliko. Sad ti računaj kolke su to pare. Šalu na stranu, nije ni igra remek djelo tako da sam si sam kriv.
10. Kakvi su ti planovi za budućnost? Imaš li već u glavi zamišljen neki projekt na kojemu bi volio raditi?
Nemam nikakav projekt u glavi (ili barem tako uvijek sebe uvjeravam) dok ne završim Tainted Fate. Razmišljao sam da ubacim protivnike iz SickBricka u Left4Dead 2 i takve gluposti, al standalone projekte nikakve.
11. Kolika će biti okvirna cijena igre?
9.99$, osim ako ne idem kroz publishera nekog, onda vjerojatno oni postavljaju cijenu.
12. Hvala ti na izdvojenom vremenu, želimo ti puno sreće i poslovnog uspjeha. Za kraj, možeš li nam reći kakvo imaš mišljenje o GoodGame portalu?
Hvala Vama što ste me kontaktirali. Definitivno ste najbrži hrvatski portal 😀 Uvijek prvo kod vas pročitam vijest, onda 15 min kasnije na konkurentnim portalima. Također kao grafički dizajner po struci patim na dizajn, a i tu ste najbolji.
Leave a Comment