“Svoj uspjeh dugujemo sjajnim uzorima i intenzivnoj komunikaciji s gaming zajednicom” – Overkill Software (tvorci Payday serijala)
Overkill Software je razvojni tim iz Švedske, koji je svoju svjetsku slavu stekao zahvaljujući sjajnom Payday serijalu, čije igre trenutno igraju milijuni igrača. Kako bismo o ovog developera detaljnije upoznali, napravili smo opsežan intervju s jednim od producenata. S nama je razgovarao Almir Listo, koji je u ime Overkilla, ali i Starbreeza pričao o novim projektima, kako je došlo do Payday igre i koja ja tajna iza uspjeha ovoga serijala. Također smo se dotaknuli teme The Walking Dead igre i pokušali izvući što više novih informacija. No, da ne duljimo, pročitajmo svi skupa ovaj zanimljivi razgovor koji nam, u konačnici, daje velike nade u iznimnu 2015.godin,u što se tiče Paydaya, ali i gaming industrije općenito.
Budući da ste tijekom 2012. godine postali dio Starbreeza, pitanje koje se donekle samo nameće jeste što vama znači biti dio studija koji je donio ljudima igre kao što su The Darkness i Chronicles of Riddick? Kako je uključivanje vašeg tima u Starbreeze utjecalo na vas i vaš rad?
Cijela Overkill ekipa misli da je to sjajno što nam se dogodilo. Starbreeze je, kao i mi, neovisna tvrtka koja radi točno ono što želi. To nam jako dobro odgovara i dosta nam je olakšalo privikavanje na tu promjenu. Znali smo da ćemo odlično surađivati s njima koji imaju tako bogatu povijest izrade FPS naslova, dosta smo si slični zapravo.
Da li se išta promijenilo u vašem načinu izrade igara nakon što ste postali dio Starbreezea?
Tim je postao malo veći. Dobili smo neke nove talente i iskusnije developere koji su već dugo bili dio Starbreezea. Zadržali smo iste metode i ideologiju koje su bile toliko uspješne u Overkillu. Ako je suditi prema uspjehu Paydaya 2, možemo zaključiti da smo postupili ispravno.
Možemo odmah krenuti sa jednom od tema koje je nemoguće preskočiti u ovakvom razgovoru. Kada je izašao, originalni Payday je postao globalni hit. Jeste li bili iznenađeni sa takvim odazivom publike i pozitivnim reakcijama kod gamera i gamerica? Jeste li očekivali da će Payday biti tako veliki hit?
Kada smo izdali Payday:The Heist oduševila nas je potpora koju smo dobili od zajednice. Nastavljajući komunikaciju s njima i uključivši ih u proces poboljšavanja igre, mislim da smo uspjeli održati Paydayovu popularnost i otvorili put za izlazak drugog nastavka. Igra je vratila troškove proizvodnje dva tjedna prije nego što je uopće izašla te se prodala u milijunima primjeraka diljem svijeta. Budući da smo još uvijek, tehnički gledano, ista ekipa, i dalje smo oduševljeni i izrazito zahvalni na podršci zajednice. Sve pohvale i pozitivne stvari oko igre ne bi se dogodile da nije bilo puno rada na istima. Dosada smo nadogradili prvi Payday više od sto puta unutar četiri godine, koliko igra postoji. Stalno se trudimo da damo svojoj zajednici najbolje moguće iskustvo igranja.
Možete li podijeliti s našim čitateljima i čitateljicama koja vam je bila glavna inspiracija za Payday?
Ne postoji samo jedna specifična igra, ili samo jedan film ili knjiga koja je definirala Payday, nego se radi zapravo o većem broju različitih stvari i utjecaja. Većina nas su fanovi Left 4 Deada, koji je inspirirao gameplay igre, obožavamo filmove kao što je Heat (Vrućina) i ostali sjajni filmovi toga žanra. Inspirirali su nas i stari legendarni pljačkaši banaka kao što je Jesse James. Ono što je najvažnije, inspirirani smo sjajnim gameplayom u kojem smo mi sami uživali u raznim igrama i usto obožavamo raditi skupa i sa zajednicom igrača, kako bi učinili naš proizvod što boljim.
Ostat ćemo još malo na temi Paydaya. Moramo priznati da ste stvorili dosta specifičnu gameplay mehaniku. Samo par developerskih tvrtki je dosad pokušalo nešto slično i završilo sa uspješnim i kvalitetnim proizvodom, a zadnji pokušaj je bio u Rockstarovoj popularnoj igri GTA V. Imate li vi neke primjere igara za koje ste pomislili kad ste ih vidjeli ili igrali da ste vi određene stvari obavili bolje ili da ste i vi mogli napraviti nešto slično tome što ste vidjeli?
Svaki član Overkill ekipe je uzbuđen zbog konkurencije – sjajno je što broj developera unutar heist žanra raste, budući da to ujedno može Payday učiniti samo još popularnijim. Što se tiče drugih igara, mi ih kao tim igramo puno i dobivamo inspiraciju iz svakakvih mjesta. Što se tiče skill sustava u Paydayu 2, dosta smo se ugledali na Diablo II (igra je 10 od 10, btw) i kako su se tamo riješile stvari sa skill stablima i kako je to poboljšalo igru i koliko je to bilo bitno da ta igra bude zaista sjajna. Usto smo svi iz tima morali odigrati igru i podijeliti s ostalima svoje mišljenje. Budući da kod nas ne postoji stroga hijerarhija, svatko je mogao reći ”Čuj, mislim da je ovo loša ideja’‘ ili ”Možda možemo ovo napraviti ovako, a ne onako”. Kada bi se dovoljan broj ljudi složio oko nečega, isprobali bi tu novu opciju i vidjeli kako bi sve to ispalo.
Kad smo već spomenuli GTA V, jeste li probali Heist misije u toj igri? Što mislite o njima, pogotovo u usporedbi sa Payday serijalom? Jeste li ikad razmišljali da napravite Payday iz perspektive trećeg lica?
Ja sam osobno probao, da. GTA V je sjajno tehničko postignuće i zabavna igra. Heist misije u počecima nisu ispunile očekivanja kod mene osobno, no poprilično me zanimaju nove ”pljačke” i sve inovacije koje su unijeli.
A što se tiče drugog pitanja, recimo to ovako. Kad bi razmišljali o prebacivanju na perspektivu iz trećeg lica, prvo što bi se zapitali jeste da li bi to učinilo našu igru boljom? Za sada je odgovor – ne.
Budući da nas bombardirate sa dodatnim sadržajem za Payday 2, a i radite na još dva nova projekta, možete li podijeliti s nama neke buduće planove vezane za Payday 2?
2015. godina će biti sjajna godina za Payday 2. Do sada smo nadogradili PC verziju igre više od 52 puta nakon izlaska. Stalno imamo besplatni update, a tu su i plaćeni DLC sadržaji za koje smo sigurni da će naša zajednica biti oduševljena. Ove godine ćemo vidjeti još više pljački, još likova, dosta novih featurea i sjajnih iznenađenja.
Jeste razmišljali o verziji igre za nove konzole, možda u obliku remasterirane verzije za PlayStation 4 ili XboxOne?
Trenutno radimo na igri PAYDAY 2: Crimewave edition za XboxOne i PlayStation 4. Izlazak igre je planiran za lipanj ove godine i imati će godinu dana vrijednih dodatnih sadržaja proizašlih iz PC verzije igre. Neće biti DLC paketa na prvi dan izlaska, našim pljačkašima nove generacije konzola želimo ponuditi jako dobar sadržaj kako bi odmah uskočili u sve što igra nudi i kako bi se lijepo proveli pljačkajući banke sa svojim prijateljima. PAYDAY 2: The Crimewave Edition donosi sa sobom unaprijeđeni gameplay, veći broj igrivih likova, više pljački, novi skill tree i još puno toga. Također, biti će mnogo tehničkih nadogradnji, krenuvši od 1080p rezolucije, povećanog frame-ratea i poboljšane kvalitete tekstura. Naši ciljevi su da nastavimo nadograđivati igru budući da nam nova generacija konzola daje priliku kao developerima da nastavimo donositi sadržaj u svoje igre. Ako ste ”pljačkaš”, 2015. će biti odlična godina za vas.
Vaš zadnji DLC je razvila hrvatska developerska ekipa Lion game Lion. Kako je to prošlo i kako ste zadovoljni njihovim radom?
Lion Game Lion su stvarno opravdali svoj ugled. Prodali su nam odličnu ideju sa Bomb Heist modeom i uspjeli su ispuniti sve za što smo se dogovorili. Rad s njima čini nas još sigurnijim kako imamo odličan sadržaj ove godine za PAYDAY 2. To nije ništa čudno budući da je Nikica Petrušić, predsjednik ”lavova” bio dio Overkill ekipe koji je radio s nama na drugom nastavku. Ta ekipa zna što je Payday. Uzbuđeni smo oko svih njihovih ludih ideja koje će imati u budućnosti!
Evo, sada stvarno zadnje pitanje vezano za Payday serijal. Možemo li očekivati treći nastavak u bliskoj budućnosti?
Često govorimo da nam je Payday 3 najbolja sigurnosna mreža. Ako išta od naših drugih projekata propadne, samo ćemo napraviti novi Payday i postati bogati, haha! Šala. Sa Paydayom 2 želimo poslati jasnu poruku svima: kada izdamo igru, želimo je podržavati i nadograđivati godinama. Želimo poštovati vašu kupovinu i nastaviti činiti igru zanimljivom stvarajući novi sadržaj i razgovarajući s vama na forumima, streamovima i raznim eventima. S tim na umu, već smo najavili da radimo na The Walking Dead serijalu zajedno sa kreatorom Robertom Kirkmanom i njegovom ekipom u Skyboundu. Također imamo i naš SF Co-Op FPS Storm koji se takoreći odvija u pozadini svega ovoga. Kad odlučimo najaviti treći Payday, svakako ćemo vam javiti.
Svaki developerski tim doživi neke odlaske, a Overkill nije bio lišen toga. Kako je odlazak Davida Goldfaba (glavnog dizajnera Battlefielda 3 i Battlefield: Bad Company 2, kao i Paydaya 2) utjecao na vaš rad na novim projektima?
U Overkillu sve je uvijek bilo produkt momčadskog truda. U Davidovom slučaju, mislim da je odlazak bio najbolji za obje strane – David je htio raditi svoje stvari, a mi smo znali što trebamo raditi sa Paydayom. Želimo svu sreću Davidu u njegovim budućim projektima.
Trenutno radite na dva nova IP naslova – The Walking Dead i Storm. Možete li podijeliti s nama kako napreduje rad na tim igrama?
Overkillov The Walking Dead je FPS s elementima akcije, RPGa, survival horora i stealtha koji poziva igrače da istraže iznimno popularan univerzum, gdje će igrati u ulozi preživjelih ljudi koji pokušavaju dominirati post-apokaliptičnim svijetom usprkos zombijima. Jako malo je znano o Stormu, šalimo se u uredu da će to biti ”Payday igra smještena u svemiru”. Što se tiče naših drugih igara, biti će FPS co-op iskustvo.
Da li je za The Walking Dead planirana linearna priča ili će igra biti vođena ne toliko linearnim pristupom?
Prerano je za reći točno što radimo, još uvijek razvijamo igru i ne želim ovim putem nešto obećati što možda neće biti tako u konačnici. Budite sigurni, što god napravimo s tom igrom, da će biti sjajno i da ćemo graditi na temelju iskustva s Payday igrama kao i sa bogatim iskustvom u FPS igrama koje ima ekipa koja je bila dio Starbreeza.
Znamo da će The Walking Dead biti co-op igra, kao što su to i Payday igre. Koliko vam je to prijašnje iskustvo pomoglo na radu za ovu igru? Možemo li očekivati slično iskustvo ili još bolje?
Istina je da imamo dosta iskustva i znanja zbog prijašnjih Payday igara. No, za sada ne možemo podijeliti s vama više informacija vezanih za to, sad smo u fazi razvoja gdje osjećamo da je bolje sve informacije zadržati za sebe nego razgovarati javno o njima. Jednostavno ne želimo da se ljudi uzbude oko nečega što na kraju možda napustimo kao ideju.
Imate li što još novoga za podijeliti s nama u svezi ove igre?
Ne! Sve je zaključano na tajnovitom mjestu i dosta dobro sakriveno.
Svi znamo da ta igra ima snažnu priču. Hoćemo li vidjeti već nam znane likove i lokacije u igri? U službenom opisu igre spominjete Washington, a budući da će se šesta sezona serije odvijat u tom gradu, postoji li neka veza između igre i nadolazećih događaja u seriji?
Igra će biti smještena u Washingtonu, a ako ste čitali stripove znate i zašto. Nema nikakvih poveznica između igre i serije, mi baziramo svoju igru na stripovima i imamo potpunu kreativnu kontrolu oko uvođenja novih likova i slično. To je za nas dosta uzbudljivo i nešto o čemu još nećemo puno pričati.
Kakav je osjećaj raditi sa kreatorom The Walking Deada, Robertom Kirkmanom, koji nas je već toliko puta šokirao, kako u stripu tako i u seriji?
Svakako je to velika čast. Sa Payday igrama Overkill je radio na svojim idejama i svojim IP naslovima koji nisu rađeni po želji izdavača. Sa ovom igrom smo smatrali da je ponuda predobra da je ne prihvatimo. Skybound Interactive su sjajni partneri i sa Robertom u ekipi koji sudjeluje u produkciji igre, imamo jako dobru šansu da napravimo fantastičnu igru koja obuhvaća hororičnost i kvalitetu stripa.
Storm također radite u partnerstvu sa Starbreezeom, pa možete li podijeliti s nama koji dio razvoja igre ste vi zaduženi, a za koji Starbreeze?
Starbreeze je kupio Overkill 2012. godine, a obje su se tvrtke preselile u Stockholm, Švedsku. Danas u ekipi nema razlike između ”nas” i ”njih”, takva podjela ne postoji. Svi zajedno radimo na istim ciljevima.
Da se malo odmaknemo od teme razvoja igara pa da vas pitamo o tome koje igre inače igrate, i igrate li interno neke LAN mečeve i slično?
Igramo razne igre. Jučer je grupa animatora igrala Super Smash Bros. Ja osobno sam dosta uzbuđen oko igre Darkest Dungeon koja je nedavno izašla na Steamu. Htio bih svakako javno pohvaliti ekipu iz Red Hook studija za izradu takve odlične igre. Ne samo da je gameplay fantastičan nego je i izgled maestralan. Vidi se koegzistentnost iz svakog kuta.
Kako gledate na ostavštinu koju su za sobom ostavile igre kao što su Wolfenstein 3D, Doom, Quake, Duke Nukem 3D, Unreal? Uzimate li njih u obzir kada razmišljate o novim projektima i razvijate iste?
Puni smo poštovanja prema njima. Mi smo svi gameri i FPS manijaci. U Overkillu se trudimo dovesti razvoj igara korijenima, gdje ništa drugo nije važno osim same igre i zajednice za koju se radi.
Smatrate li da povratak Arena FPS žanra (Toxikk or Unreal Tournament) ima ikakvu budućnost u današnjem gamingu?
Sa što većim brojem ljudi koji otkrivaju kako je zabavno igrati igre, mislim da svaki žanr ima puno šanse da opstane. Jedino pitanje na koje bi trebali tražiti odgovor jeste – je li igra dobra ili ne? Ako je, reci mi pa ću je isprobati! Ako nije, kako je možemo popraviti?
Imate li ikakve planove da uđete u kompetitivnu scenu sa igrama kao što su Call of Duty ili Halo? Želite li da se neka od vaših igara postane dio pro gaminga?
Zasada je naš jedini cilj pružiti što bolje co-op iskustvo igranja. Ako bi mogli inkorporirati neki element turnira u igru, to bi svakako bilo uzbudljivo.
Vjerojatno i vi, kao i svi mi, igrate indie igre. Možete li podijeliti s nama vašu top listu najboljih pet indie igara u zadnje 4 godine?
Sjajno pitanje na koje je jako teško odgovoriti. Samo mi jedna u ovom trenutku pada na pamet, a to je Hotline Miami, odlična igra.
Za kraj, imate li stop podijeliti s gaming javnosti, neki hint na nešto što nas tek očekuje a što bi nam moglo biti zanimljivo?
Čeka nas sjajna godina za Payday 2, osigurajte svoj primjerak kako bi mogli pričati s nama na Steam forumima!
Hvala vam što ste nam dali priliku i odvojili svoje dragocjeno vrijeme za razgovor s nama. Nadamo se da će Payday 3 doći uskoro : )
I mi bismo htjeli zahvaliti cijeloj GoodGame ekipi što nam je pružila ovu priliku za lijepi razgovor. Hvala i vama te puno sreće i pozdrava!
Leave a Comment