Nakon temeljitih priprema, atmosferična avantura domaćeg Red Martyr Entertainmenta, Saint Kotar, konačno je spremna za početak svoje crowdunfing kampanje, koja putem Kickstartera počinje danas. Od danas je dostupan za igranje i Saint Kotar: The Yellow Mask prolog demo. Povodom svega, razgovarali smo s CEO-om ovog studija Markom Tominićem, koji nam je otkrio nekoliko zanimljivosti o samom razvojnom timu, inspiraciji za igru, ali i Kickstarter kampanji i budućim planovima.
Nekada Tanais Games, a danas Red Martyr Entertainment. Prije nego što se bacimo na pitanja vezana za Saint Kotar, zašto promjena? Zašto rebranding? Naravno, ako nije tajna.. 🙂
Trebali smo okrenuti stranicu. Iskreno, Tanais Games mi kao naziv nikada nije ni bio pri srcu. Red Martyr nosi simboliku toga da se radi o martirima, mučenicima jest, ali ne u tom smislu već u smislu da oni kao mučenici nikad ne odustaju bez obzira na sve. Ne odustati smatram najvažnijom karakteristikom u životu. Na kraju krajeva zato i jesmo tu gdje jesmo sada, jer nismo odustali.
Naše čitatelje svakako zanima tko stoji iza Red Martyr Entertainmenta? Koliko članova broji vaš studio? Čujemo da je došlo do kompletne promjene članova u odnosu na početak razvoja? Stekli su se neki bolji uvjeti za rad?
Tako je. Ima nas trenutno 4 u core timu, uz nekoliko freelancera s kojima surađujemo po potrebi. Mirko nam je ilustrator, Goran programer, Vedrana community manager, a ja vodim studio i pišem/dizajniram igre. Prethodno se rad odvijao na daljinu, dok je sada, barem za veći dio core tima, ured na raspolaganju. Uspjehom Kickstartera će cijeli tim biti na jednom mjestu, pa će to još bolje izgledati.
Hvala vam na ovom lijepom upoznavanju. Idemo se mi baciti na ona konkretnija pitanja, vezana za samu igru.. ?
Zašto baš Sveti Kotar? Kakve misterije kriju visine Gorskog Kotra? 🙂
Misteriozan je taj Gorski Kotar. Pored moje rodne Istre, taj mi je kraj najljepši i ima onaj neki miks misterija i ljepote, istovremeno. Naziv Sveti Kotar zapravo, u igri naravno, potječe od toga da se radi o svećeniku Ivanu Kotru koji je proglašen svetim.
Što vam je pri razvoju Saint Kotara zapravo bila glavna inspiracija? Ne možemo da ne primjetimo da igra atmosferom mrvicu naginje prema legendarnom Gabriel Knightu? No, isto tako, primjeti se i utjecaj domaćeg folklora. Možda malo i H.P. Lovecrafta i Silent Hilla? Što je zapravo glavna inspiracija vaše avanture?
Pa, zapravo samo naša mašta i krativnost 🙂 No, htjeli to mi ili ne, sigurno su utjecali i razni radovi na nas, pa tako uvijek volimo spomenuti kako su nas, barem što se tiče atmosfere, inspirirali naslovi poput ovih koje ste vi sami naveli, pa i serije True Detective, film the Witch i kolekcija The King in Yellow.
Saint Kotar bi nam trebao isporučiti više od 10 sati gameplaya , ispunjenog misterijom i vrhunskom atmosferom. Obećali ste igračima više od 70 lokacija i poseban sustav odlučivanja, koji bi trebao utjecati na sam tijek priče. Govorimo o nelinearnosti poput one iz, recimo, Quantic Dreamovih igara ili je posrijedi nešto sasvim drukčije? U kojoj mjeri će naše odluke i potezi utjecati na dalji razvitak priče i očekuje li nas samim time i više završetaka?
Da, osim što će biti više od jednog završetka, igračeve će odluke utjecati na puno toga – od malih stvari poput nekoliko drukčijih rečenica tokom dijaloga, do drukčijih situacija na koje će nailaziti, pa sve do potpuno drukčijih lokacija i likova s kojima će se susretati. Također, odluke će utjecati i na živote drugih likova u igri. I, s obzirom na to da igra ima dva igriva lika, svaki od njih će imati utjecaja na tijek priče drugog lika. Svačega tu ima…
Stvaranje pamtljivih likova uvijek predstavlja veliki izazov. Vi nam u Saint Kotaru donosite dva glavna protagonista? Svaki od njih ima svoju priču? Jeste li prilikom stvaranja Benedeka Dohnanyja i Nikolaya Kalyakina svoju inspiraciju crpili iz nekih već postojećih karaktera (filmskih, literarnih isl.)?
U, to ne. Izradio sam ih iz nule, bez da sam imao neke inspiracije kod drugih likova. To ima svoje prednosti i mane. Teško je, kako ste i sami naveli, postići da likovi budu pamtljivi, ali s druge strane barem je nešto originalno.
Nedavno je završen i casting za glasovne glumce? Kako je to prošlo?
Odlično. Vrlo smo zadovoljni sa glumcima koje imamo na projektu. Jedan od njih je Happy Anderson, američki glumac koji je glumio serijskog ubojicu Jerry Brudosa u Netflixovoj seriji Mindhunter. On je dao svoj glas Davoru, vlasniku konobe iz Svetog Kotra.
Fantastičnom settingu igre trebao bi doprinijeti i atmosferični soundtrack. Nastaje li isti “in-house” ili ste za potrebe istog morali angažirati dodatnu “radnu snagu”?
Soundtrack nastaje u radionici naših suradnika, braće Buljević. Oni su nam ne samo izradili odlične soundtrackove, već i pomogli oko post-produkcije glasova glumaca, izrade zuvčnih efekata… sve što je vezano uz glazbu. Oni nam jesu vanjski suradnici, ali ih gledam kao naše. Bez njih, atmosfera igre ne bi bila ono što jeste.
Igru krasi i rukom crtana grafika i unikatni dizajn. Koji su vam zapravo bili glavni izazovi prilikom kreiranja vizualnih postavki igre? Opet, ne možemo, a da ne primjetimo barem minimalni utjecaj klasika kao što su Gabriel Knight, pa čak i Broken Sword…
Čak na ovome polju nije bilo nekih inspiracija. Ok, što se Broken Sworda tiče, imamo vrlo sličnu gameplay mehaniku, ali što se vizuala tiče tu nemamo neku inspiraciju osim naše osobne kreativnosti. Magla u mjestu, recimo, nije tu da bi pridonijela atmosferi, već je tu jer je na određeni način vezana uz mjesto i priču…
Malo o Kickstarteru i budućim planovima…
Popričali smo s Markom malo i o upravo pokrenutoj Kickstarter kampanji. Što od nje očekuju i kakvi su im budući planovi, doznat ćete u nastavku…
Kickstarter kampanja predviđena je za lipanj? Koji su ciljevi ove kampanje?
Tako je. 18. lipnja (danas) pokrećemo kampanju i istodobno izbacujemo van besplatni prolog igre, naziva Saint Kotar: The Yellow Mask. Bazični cilj kampanje je prikupiti 39 tisuća eura, a onda naravno imamo i više ciljeve koji će, ako budu dostignuti, omogućiti da igru prevedemo na veliki broj jezika, da portamo igru i na konzole, te kreiramo dodatni dio priče i da cijela igre bude u potpunosti “pokrivena” glasovnim glumcima.
Svjesni smo da je vrlo teško kako stranim, tako i domaćim indie developerima da pojedine svoje ideje realiziraju prvenstveno zbog uvijek prisutnog nedostatka financijskih sredstava. Vjerujemo da ste se u sličnoj situaciji i vi našli? Je li crowdfunding najbolje rješenje i kakva je situacija vezano za potencijalne ulagače? Jesu li oni spremni da ulažu u indie projekte? Ima li takvih ulagača kod nas uopće?
Koliko znam, kod nas takvih ulagača nema. Mi osim Kickstarter kampanje imamo kontakte sa izdavačima, koji su izrazili interes za izdavanje igre. No, fokus nam je sada na Kickstarter kampanji, jer nam je želja napraviti igru uz pomoć igrača – za igrače.
Poznato je da ćemo od lipnja (točnije od danas) moći zaigrati i Saint Kotar: The Yellow Mask demo. U pitanju je prolog?
Prolog, točno. No, ne i običan prolog. Radi se o igri koja broji između 2 i 3 sata gameplaya, ponekad i 4. Naime, zbog priče koja se grana kao posljedica igračevih odluka, nemoguće je u jednom playthroughu vidjeti sve što smo stavili u igri. Samim time prosjek naših playtestera je išao na otprilike 3 sata.
Kada Saint Kotar zapravo možemo očekivati u prodaji? Imate li na umu okvirni datum izlaska?
Puna igra će izaći van 12 mjeseci, nakon što završi Kickstarter kampanja. Dakle, kampanja nam traje od 18. lipnja do 18. srpnja, što znači da punu igru igrači mogu očekivati na ljeto 2021. Isplatit će se čekati, jer naša trenutna predviđanja govore da ćemo imati do 20 sati gameplaya.
Jeste li možda razmišljali o epizodnom karakteru igre? Vidjeli smo priličan broj point & click avantura, koje su usvojile takav model, što im se na kraju pokazalo kao sjajan potez. Kakvo mišljenje imate o tome?
To bi bio plan C. Nisam baš za takve strategije, ali kada bi došla situacija da se mora onda bi tako i učinili. Naime, imam osjećaj da se ljudi ohlade i jednostavno izgube povezanost sa naslovom dok izađe nova epizoda. Možda griješim….
Koliko je aktualna pandemija coronavirusa utjecala na razvoj igre?
Malo nas je usporila, ali za svega mjesec do mjesec i pol. Radili smo toliko od kuće. Ništa strašno.
Saint Kotar je za sada najavljen samo za PC. Razmišljate li o konzolaškim verzijama? Krije li Kickstarter kampanja neki stretch goal koji nam donosi možda PS4 ili Xbox One verzije?
Naravno, Imamo stretch goal koji, ako bude dostignut, jamči da ćemo igru portati i na konzole. Možda to ne bude više niti trenutna generacija konzola već, s obzirom da će to biti već 2021., krenemo odmah na noviju. Što se čini kao dobar potez.
Za kraj, imate li neku poruku za sve čitatelje GoodGame.hr Gaming Portala? 🙂
Pozivam ih da odigraju prolog i procijene sami da li zaslužujemo njihovu podršku. Podrška može doći ne samo u novčanom obliku kupnjom tiera u kampanji, već i širenjem riječi o kampanji među prijateljima, na forumima ili redit threadovima, gdje god su inače aktivni.
Hvala vam puno na intervjuu i puno sreće sa Kickstarter kampanjom i samim izlaskom igre! 🙂
Hvala vama na pozivu i na lijepim željama! 🙂
Saint Kotar KICKSTARTER STRANICU možete posjetiti putem ovog linka.
Saint Kotar: The Yellow Mask DEMO PROLOG možete pronaći putem ovog linka.
Ekipu iz Red Martyr Entertainmenta možete podržati i putem njihove Facebook stranice.
Leave a Comment