Nakon Cateia Gamesa, ugostili smo još jedan domaći developerski tim. Dreamatrix je jedan od najstarijih i najiskusnijih developerskih timova iz regije, a surađivali su većinom na međunarodnom nivou. Nešto više o njima, kao i njihovom sveukupnom radu ćemo saznati od Marka Banjca u predstojećem intervjuu.
Kako je nastao Dreamatrix studio?
Jednog dana zapitali smo se što bi željeli raditi u životu, a da je tehnološki zahtjevno te s druge strane dinamično, zabavno i globalno. Proizvodnja video igara je upravo takva: ovisiš sam o sebi, svaki dan nešto novo postižeš, a grupa ljudi radi na zajedničkom cilju. Kad igra nakon par godina razvoja uđe u završnu fazu osjećaj i očekivanja su na vrhuncu.
Nekad poznat pod imenom Provox, Dreamatrix je jedan od najstarijih studija za razvoj igara u Hrvatskoj. Do sad smo napravili desetak PC igara, uglavnom za vanjsko tržište, kao npr. 3D akcijske avanture Cobra 11 i Hinter Gittern koje su rađene za Njemački RTL a po njihovim popularnim serijama, ili pak Space Force serijal igara za JoWood.
Prva vaša igra je izašla prije 10 godina. Je li se (i koliko) vaš pristup igrama promijenio od tada?
Prije izrade svake igre nastojimo sjesti za stol i odlučiti što se zapravo radi. To mora biti kompromis između želja i mogućnosti (čitaj novaca). Naučili smo puno, napravili smo stvari za koje možda neki i nisu mislili da mogu, no svaki slijedeći projekt za nas mora biti ljestvica postavljena barem jednu stepenicu više.
Trenutno imate u razvoju četiri igre. Kako uspijevate držati tempo, s obzirom da igre nisu niti približno slične jedna drugoj?
Uskoro će se pojaviti u prodaji Space Force Constellations – svemirska strategija na poteze. Zatim Space Force Homeworld, svemirski arkadni shooter sa nadogradnjom oružja i hordama aliena koje moraš preživjeti. Te su igre već gotove, a pri kraju smo izrade našeg najzahtjevnijeg projekta: Legends Of Dawn. U budućnosti ćemo se okrenuti sasvim sigurno nadogradnji postojećih naslova ali i nečemu sasvim novom.
SpaceForce: Rogue Universe je polučio znatan uspjeh, s obzirom da je sama igra prevedena na više od deset svjetskih jezika. Možete li usporediti vašu igru s nekim drugim, nešto poznatijim igrama koje su smještene u svemir?
SpaceForce: Rogue Universe je igra koja prikazuje svemir kakvu smo kao klinci zamišljali, potpuno otvorena igra, možeš putovati u bilo kojem smjeru, birati između 11 civilizacija, 15 pilotabilnih brodova. Trgovina, diplomacija, questovi i borba unutar zvjezdanih sustava prepunih iznenađenja, skrivenih anomalija, velikih planeta sa orbitalnim stanicama na koje možeš pristati. Sličan koncept je imala stara igra Elite, no ljudi su SFRU voljeli uspoređivati sa Freelancerom, koja je po mom mišljenju sasvim drugi tip igre.
Nakon SpaceForce: Rogue Universea, spremate dvije nove igre u svemiru, i to potpuno različitih žanrova. Hoće li SF: Homworld i SF: Constellations biti povezane, ili će njihova veza ostati isključivo u naslovu?
Te su igre povezane na način da se događaju u istom svemiru gdje su neke već poznate civilizacije u sukobu. Igre su različitog tipa i likovi u njima nisu povezani.
Happy Critters je još jedan naslov koji nas očekuje. Čime je motivirano okretanje od „ozbiljnijih“ tema i prilazak radu na igri za cijelu obitelj?
Happy Critters će biti čista zabava diznijevskog izgleda. Upravo smo promjenili kompletnu grafiku u igri i malo nabrijali gameplay. U tom žanru je teško reći nešto novo, no radimo na tome. Spašavanje malih crittersa će biti izuzetno zahtjevno no s druge strane igrač će se dobro zabaviti.
Vaš zasad najambiciozniji naslov je Legends of Dawn. Što vas je potaklo na rad na jednom „miksu TES, NW2 i Diablo serijala“?
Toliko je toga što se da otkriti u LODu. No može se reći da je inspiracija povučena iz igara kao što su: Neverwinter Nights, Baldur’s Gate, Ultima, Eye of Beholder pa čak i Diablo. Razvoj Legends of Dawna traje već četvrtu godinu, i ne može se promatrati odvojeno od razvoja enginea. Legends Of Dawn je zamišljen kao trilogija. Trenutno smo u fazi testiranja i završnih radova oko lokalizacije na druge jezike prvog dijela. Drugi dio je u izradi, glavni Danianski grad Sidis Tarea je već na mapi, uz njegove dokove pristaju brodovi, neki novi monsteri lutaju kroz močvare, a treći dio trilogije koji se odvija na snijegom prekrivenom sjeveru je za sad na papirima.
Većina svijeta Narra u LoD-u je kreirana prema staroslavenskom predlošku (uz fantasy primjesu). Je li to rezultat želje za isticanjem dijela nacionalne povijesti ili jednostavno želja za diferencijacijom od ostatka igara?
I jedno i drugo. Ljudima bi to moglo postati zanimljivo. Nismo se okrenuli 100 postotnim promjenama, pa u igri nalazite na elfove ili dwarfove ili druge poznate stvari . No rune su napravljene po uzoru na glagoljicu, bogovi su staroslavenski. U planu je i ubacivanje monstera iz starohrvatske mitologije u drugi dio LODa.
Bogovi u igri (Perun, Svarog, Veles) također dolaze iz staroslavenske mitologije. Koliku će ulogu oni imati u samoj priči?
Kipove bogova možemo nači u svim krajevima Narra. Važno je spomenuti i žrtvovanje itema bogovima (Perun/Svarog/Veles) koji mogu dati različite blagoslove igračima. Svaki bog prima različite iteme za žrtvovanje i daje različite bonuse. Što više žrtvuješ itema bogovima napreduješ u vjerovanju i otvaraju ti se nove kombinacije itema koje daju bolje bonuse.
Hoće li težina igre biti prilagođenija hardcore ili casual publici? Ili ste pak pronašli recept za „pomirenje“ ta dva svijeta?
Igrač mora uspostaviti kontakt sa svim važnijim stanovnicima ovog svijeta, od njih saznati situaciju, donijeti neke odluke vezano za pojedine probleme, odlučiti da li će pomoći ili ne, izgraditi svoju reputaciju i na kraju preživjeti sve to. Teško je u tim uvjetima pomiriti casual i hardcore igrače, no čini mi se da smo pronašli formulu da i jednima i drugima bude zabavno.
Narr će se prostirati na nekoliko kontinenata, što vam daje dodatnog prostora za raznovrsnost lokacija. Koliku raznovrsnost i veličinu svijeta možemo očekivati?
Postoji pet rasa u svijetu Narr, i svaka od njih dodaje neku vrijednost u fantasy svijet igre LOD. U prvom dijelu smo na ljudsko elfovskom području planina, proplanaka, dubokih provalija i velikih rijeka, au drugom dijelu smo u močvarnom području, ispresijecanim divovskim šumama, letećim otocima i sl. U trećem dijelu nas očekuje led i snijeg, a kroz sva tri dijela podzemlje je izgrađeno od strane patuljaka.
Međutim, te razlike često postaju izvor sukoba tijekom neizbježne interakcije. Ljudi su možda najfascinantniji pošto su po starom običaju kontradiktorni u svom ponašanju u kojem se izmjenjuju ljubav i mržnja. Vilenjaci, u harmoniji sa prirodom ali ne i sa drugim rasama, skrivajući se iza maski postaju trn u oku ostalih. Iako se ovaj dio priče ne odvija na njihovom području Daniani su naša orginalna rasa koju smo uveli u priču i jedna od glavnih karakteristika im je da jako dobro vladaju magijom, no njihovo društvo je duboko podijeljeno borbom za vlast, glavni grad Sidis Tarea je u plamenu, a cultovi ga okružuju. Patuljci su rasa koja je izbrisana sa lica zemlje Narr kroz stoljeća teških bitaka. Iza njih su ostali zapisi koje igrač može sakupljati i bezbrojni hodnici dubokih tamnica. Rizari su najmanje poznata rasa i u ovom dijelu igre uglavnom nailazimo na njihova prazna sela i malo se zna o njihovim sposobnostima.
Neprijatelji u igri će imati tzv. „moralni kod“ koji će sigurno donijeti novi taktički element i dodatnu težinu u igru. Kakve sve poteze ćemo moći očekivati od protivnika?
Neprijatelja u igri ima više od 150 vrsta, što ljudskih što monstera. Podijeljeni su u kategorije (Ancient Beasts, Reptiles, Animals…) i igrač mora prilagođavati cijelo vrijeme svoj izbor oružja i borbenih magija da bi iskoristio maksimalno njihovo djelovanje.
Neprijatelji su u igri prilično zanimljivi, i koriste razne trikove u pokušaju da svladaju igrača. Jedan pauk baci mrežu i paralizira igrača na par sekundi, a drugi te za to vrijeme napadne. Neki monsteri prepoznaju doba dana, pa npr. po noći je šuma puna demonskih vukova, a po danu šetaju samo obični. Slabiji monsteri ponekad pokušaju pobjeći, a neki napadaju iz zasjede, igrač ih primijeti u zadnji tren, siđu sa drveta ili iskoče iz zemlje. Često napadaju u grupi, a ponekad je jedan samo mamac za lakovjerne. U igri možeš odsjeći 20 tak dijelova tijela bilo kojem neprijatelju, svejedno bio to čovjek, Varr ili vuk.
Potpuna sloboda u kreiranju lika (drugim riječima, nepostojanje ograničenosti klasom) je definitivno impresivno. Koliki će biti sveukupni broj skillova dostupnih u igri?
Igrač na početku u character generatoru bira jednu od 3 igrače rase: ljudi, vilenjaci i daniani. Njegov lik ima 5 primarnih abiltyja (strength, dexterity, vitality, intelligence, charisma), i sedam resistance karakteristika
(cold, fire, electric, acid, poison, disease and magic), kao i mogućnost razvoja preko 35 skillova. Sakupljači će doći na svoje pošto je u igri preko 25000 različitih itema raznih kategorija, a kraftajući je moguće napraviti na stotine korisnih regularnih, magičnih ili specijalnih itema. Škrinje sa vrijednijim itemima su obično zaključane i igrač ih mora otključati koristeči rune, koje se koriste i za izradu magije. U svakom slučaju igrač u LODu sam definira magiju počevši od jednostavnih liječenja pa do složenih koje djeluju na monstere na različite načine. Igrač putuje kroz Narr kontinent i njegova sela i gradove, napuštene tvrđave i svetišta, ili se spušta u podzemni svijet pećina i tamnica koje su nekada davno izgradili patuljci. Cijelo to vrijeme razgovara sa NPC-ima i rješava questove koji sami imaju 60+ sati igranja. A tu su još razne mini igre kao Pjevajuće kamenje, rune paneli, Legendary item i slično.
Možete li podijeliti s našim čitateljima neke ekskluzivne informacije o Legends of Dawnu?
Nekada davno Korden’s Fall je bio bogato rudarsko mjesto prepuno ljudi u potrazi za plemenitim metalima i kamenjem kojima obiluje okolica, no danas je on samo propadajuća sjena.
Problem je počeo kada su rudari i trgovci počeli nestajati a glasine o noćnim pokoljima počela kružiti. Ljudi su počeli vjerovati da su za sve krivi vilenjaci sa kojima graniče. Upravitelj kompanije North Trade Guild koja drži rudnike , pozvao je kralja moleći za pomoć. Kralj šalje jedinicu kraljeve garde pod vodstvom tvog očuha Sir Herken Salavona u mjesto da ispitaju misteriozne događaje. Igrač je jedan od vojnika u toj jedinici, ali kao najmanje obučen za ovakve situacije očuh te ostavlja na sigurnom u selu, a on kreće na opasan put u istraživanje sa ostatkom ljudi. No igrač će lagano istražujući ući sve dublje i dublje u ovu opasnu misiju, te otkriti mračni svijet koji stoji iza naizgled očitih stvari. Usput će otkriti da danas zaboravljeni i rastavljeni moćan patuljački artefakt Dawn krije još dublju tajnu koju može otkriti samo ako ponovno pronađe i sastavi sve njegove dijelove.
Također, primjetili smo jednu teaser sliku za naslov Warmageddon. Možete li nam nešto više reći o tom naslovu?
Za sada možemo reći da se radi o RTS strategiji čiji se scenarij odvija u današnjici sa 3 zaraćene strane.
Teško možemo proći kroz intervju, a da se ne dotaknemo domaće gaming scene. Što mislite o njoj?
Domaća scena je relativno živa, koliko to može biti. Video igre su sociološki fenomen današnjice. Zauzimaju agresivno svoj prostor u životu ljudi. Izgleda da se svi žele igrati.
Koliku podršku uživate u Republici Hrvatskoj, s obzirom da ste domaći developerski tim?
Uživamo podršku naših korisnika. No i država bi morala u ovo teško vrijeme malo pomoći razvoju igara, pošto je to ustvari razvoj visokotehnološkog proizvoda. Možda bi dobar korak u tom smjeru bio da se izjednače pravo dodjele sredstava preko HAVC-a kako za film i tako i za video igre. Jedna smo od samo par zemalja na ovoj polovici zemaljske kugle koja to još nije napravila.
GoodGame.hr je realtivno još mlad i nov portal. No, imamo se čime podičiti. Ili ne? Što vi mislite o našem portalu. Savjeti i kritike stručnjaka su uvijek dobrodošli.
Na našem malom nebu svaka gaming ptica je dobro došla. GoodGame.hr je jako dobar, sa pomalo blogerskim štihom. Primijetio sam da se u svjetskim okvirima ljudi dosta okreću blogerima u potrazi za informacijom o igrama, najvjerojatnije iz razloga iskrenosti pisanja i otkrivanju novih stvari koji i kad su malom paketu mogu dati veliki doživljaj.
Za kraj ovog intervjua, prilažemo vam dvije ekskluzivne slike: mapu svijeta Naara, kao i sliku njegovih bogova iz igre Legends of Dawn.
[nggallery id=101]
Leave a Comment