Očekivanja su bila velika, ali sada opet dolazi novo razočaranje. Paradox Interactive službeno je objavio da je Prison Architect 2 odgođen na neodređeno vrijeme. Ova odluka dolazi nakon niza nedavnih poteza, uključujući gubitak značajnog dijela sredstava, odgodu konzolne verzije Cities: Skylinesa 2 te otkazivanje konkurentnog naslova The Simsu, igre Life by You.
Tijekom tog istog vremena, Paradox je dvaput odgodio Prison Architect 2, a posljednja odgoda najavljena je u travnju. Međutim, Prison Architect 2 je izgleda bio na pravom putu da uistinu bude objavljen 4. rujna za PlayStation, Xbox i PC platforme. Nažalost, taj datum sada je neizvjestan.
Razlog zašto su odgodili ovaj naslov, Paradox je objavio u napisanom blogu na njihovom forumu: „Trebamo više vremena da unaprijedimo performanse igre i njen sadržaj. Naše interne revizije i beta testiranja otkrile su područja koja zahtijevaju dodatnu pažnju, posebice u pogledu performansi i sadržaja, kako bismo vam osigurali najbolje moguće iskustvo.”
Iako su već nekoliko puta naglašavali potrebu za dodatnim vremenom za ispravljanje bugova i poboljšanje performansi, postavlja se pitanje zašto su ranije obećavali datume ako će ih kasnije morati ponovno odgoditi. Općenito, dobro je za vidjeti da izdavač želi dati svom „timu“ dodatno vrijeme za problematičan projekt. Podsjetimo, izvorni developer Double Eleven povukao se s projekta nakon neuspjeha u postizanju komercijalnog dogovora s Paradoxom pa ima smisla dati novom studiju više vremena.
Brazilski ko-razvojni tim Kokku preuzeo je rad na Prison Architect 2. Prije toga, studio je bio poznat po radu na 3D artu za Horizon Forbidden West i portiranju Golf Club Wastelanda na različite platforme. Znači, govorimo o studiju koji apsolutno nema pojma što fanovi žele od nastavka, odnosno nije neki interni tim unutar Paradoxa i teško je vjerovati da će moći donijeti isti šarm koji je Prison Architectu dao Double Eleven. Naravno, postoji mogućnost da se varamo, no trenutno je frustrirajuće vidjeti da nastavak igre koja već sada broji 56 tisuća pozitivnih recenzija na Steamu ima ovakav problematičan razvojni put.
Dapače, iz Paradoxa su „uvjereni da će nastavak Prison Architecta biti sjajan i vesele se što će nam pokazati sve nove ideje unesene u njega: prijelaz na 3D, višekatnice i nove sustave ponašanja, a sve to donosi novu dimenziju igri i otvara nove mogućnosti igranja za igrače.” Međutim, već mjesecima obećavaju ove novitete, a za sada su to samo riječi bez konkretnih rezultata.
Paradox Interactive i dalje se uvelike oslanja na svoje evergreen hitove kao što su Crusader Kings III, Stellaris, i Hearts of Iron IV, dok i dalje dobro prolazi sa Cities: Skylines. Međutim, igre kao što su The Lamplighters League, Star Trek: Infinite, i Millennia nisu ispunile očekivanja. Ovo ne znači da su te igre loše, ali su tijekom lansiranja dobile mješovite recenzije. Trenutno, neke od njih su doživjele značajne promjene, dok je Star Trek: Infinite i dalje u lošem stanju, nedovršen i loše izveden. Ipak, igre se uvijek mogu popraviti ili usmjeriti na pravi put, a jedina svijetla točka u ovom scenariju je Foundry. Ovo je samo novi udarac za Paradox koji se pod hitno mora probuditi.
S obzirom na to da je Paradox Interactive poznat po svojim DLC-ovima, koji u posljednje vrijeme ne postižu očekivane rezultate, postavlja se pitanje hoće li tvrtka na kraju samo isisavati novac kroz dodatni sadržaj ili će se ponovno usmjeriti na pružanje kvalitetnih igara. Crusader Kings III DLC-ovi već su nekoliko puta podbacili, a čini se da nas s 20 € dodatnog sadržaja samo obmanjuju, dok modovi često nude puno bolja rješenja. Pitanje je vrijedi li investirati u njihove DLC-ove? Nažalost, takva je situacija da se isplati, jer ne mogu zamisliti nijednu njihovu igru bez tog dodatnog sadržaja.
S druge strane, Victoria III napokon je procvjetala i zaslužila svoje dobre ocjene. Tu isto možemo ubrojiti Age of Wonders 4 koji je itekako u početku iznenadio, a kasnije se dosta popravio. Kako stvari stoje, najbolje je ponovno igrati Paradoxove igre nakon godinu dana, kada developeri uspiju dobiti povratne informacije igrača.
No, vratimo se na Prison Architect 2. S obzirom na to da je kašnjenje neodređeno, Paradox nudi povrat novca za prednarudžbe na svim platformama. Bonus stavke koje su bile uključene u prednarudžbu bit će dodane u osnovni paket igre, što znači da neće biti dodatnih beneficija za one koji su već obavili prednarudžbu.
Nadamo se da će sljedeća ažuriranja od Paradox Interactivea donijeti čvrsti datum izlaska na koji se mogu osloniti. Za sada će fanovi morati strpljivo čekati i nadati se da će projekt imati bolji ishod od prethodnih izazova s kojima se studio suočavao. Nažalost, za sada ipak treba biti zabrinut.