INFO BOX
- DEVELOPER: Midway Studios Los Angeles, Midway Games
- PUBLISHER: Midway Games
- PLATFORME: PlayStation 2, Xbox
- ŽANR: beat’em up igra
- DATUM IZLASKA: 30. rujna 2005. godine
Mortal Kombat serijal, pod vodstvom Ed Boona i John Tobiasa (kasnije samo Eda Boona), već je 26 godina s nama. Neki su fanovi bili od samih početaka, a neke nove, mlađe generacije, tek su nedavno ulazili u svijet NetherRealma i fatalitya, stvarajući svoje favorite unutar ogromne ponude raznoraznih likova, heroja, heroina i zlikovaca. Avalanche Software/ Midway Games / NetherRealm Studios su to kroz ovih 29 godina znali, i neki najpopularniji likovi imali su svoje spin-off naslove. Ti naslovi, od igre sa Sub-Zerom do samostalnih Jaxovih avantura, donijeli su izlete developera u nove žanrove i u isprobavanje novih ideja. Neke ideje nikad nisu ni zaživjele, a neke koje jesu, imale su katastrofalne rezultate. Pa tako i Jaxova samostalna igra, Mortal Kombat Special Forces (gdje se po prvi put pojavljuje Tremor) danas dovodi mnoge do intenzivnog smijanja sa dozom nostalgije i ljubavi, ne nužno zbog velike igirvisti i kvalitete nego zbog čudnog konačnog proizvoda. Sami pogled na uvodnu animaciju igre već mnogima može reći puno toga:
No, ovo nije članak o Special Forcesu, koji, dok pišem ovaj dio o toj igri, shvaćam da možda zaslužuje i svoje posebno mjesto u GG Prašini. Uvod o MK mitologiji i spin-off naslovima prvenstveno služi kako bi došli do vjerojatno i najboljeg pokušaja da se Midway, Ed Boon i ostatak ekipe koja je uključena u rad na MK igrama, odvoji od fighting žanra. Barem u onoj vrsti fighting igre čiji je Mortal Kombat dio. Ponukani prvenstveno našim željama da vidimo nastavak ili remaster igre, pogotovo u zadnje vrijeme, okrenuli smo se klasiku zvanom Mortal Kombat: Shaolin Monks za novi tekst GG Prašine.
Mortal Kombat: Shaolin Monks je akcijska avantura, točnije beat’em up igra sa platformskim elementima i linearnim levelima, koja je izašla 2005. godine. Budući da se radi o Mortal Kombatu, igra je bila fokusirana na dvoje protagonista poznatih svim MK fanovima, Liu Kanga i Kung Laoa. Iako možda nisu najpopularniji (tu ipak često prednjače Sub-Zero i Scorpion, barem u to vrijeme), ova dva lika su svakako bili najzahvalnija podloga za implementiranje novoga modela igranja i same priče iz prvoga,drugoga i trećeg nastavka igre. Mnogi likovi koji su bili igrivi u tim igrama, a ovdje nisu bili igrivi, dobili su više dimenzije, pozadine i osobnosti samo kao sporedni likovi, bossovi ili prijetnje. Razne poznate lokacije, kao Reptileova šuma, Gorov brlog i same arene opkoljene publikom željnom nasilja, ispričane na novi način, sa boljom grafikom, duljom pričom i novim informacijama o likovima i samim turnirom, oduševile su nebrojene MK fanove. Priča je imala svoje mane i neke rupe u radnji i probleme s kontinuitetom koje su primijetili oni najstroži MK fanovi, kao i promijenjenu Gorovu sudbinu kojeg je, u priči iz Shaolin Monksa, ubio Johnny Cage (kao i u prvom MK filmu) dok je prvo pojavljivanje Kabala bez ožiljaka i maske bila jedna od najvećih pozitivnih šokova u igri. Sve u svemu, mnoge stvari iz ove priče kasnije nisu priznate kao dio kanona, no igra je dala lijepu prezentaciju događaja iz prve tri igre, pogotovo one najbolje iz trilogije (druge) koja i jest bila glavni fokus, dok je treći nastavak samo bio ponekad”dodrinut” i najavljen kroz priču, no svejedno za mnoge fanove prisutan. Zbog toga su mnogi i očekivali nastavak u budućnosti, no on se ipak nije dogodio. U konačnici, bilo je zanimljivo vidjeti kako zaprvao priča funckionira, a da nije prikazana kroz standardnu fighting igru i borbu na stazama te penjanje po tornju u Arcade modeu, nego ukazuje na određene likove i njihove funkcije koje nisu bile striktno samo sudjelovanje na turniru i predstavljanje loše ili dobre strane priče. Shaolin Monks, kao što je to pokušao i prequel spin-off Mythologies Sub-Zero, pokazali su da postoje razne druge priče, motivacije i da nije sve tako crno-bijelo u MK univerzumu.
Za ovakav tip igara bio je iznimno važan i kooperativni multiplayer mode, a ovdje je svakako imao smisla budući da su i Liu Kang i Kung Lao igrivi likovi, te su čak neki leveli i zagonetke često bile (barem implicitno) uvjetovane takvim igranjem. Ukoliko ste pred sebe imali još jednog MK fana, zabava je bila još bolja. Što se tiče gameplaya, do kamere do upravljanja, dostupnosti combo poteza, sve je bilo odrađeno na solidnoj (ako ne i više od toga) razini, učinivši iskustvo igranja sasvim ugodnim. Naravno, i fatalityji su bili dio igre, opet ponavljam, u malo drugačijem ruhu i stilu, no svakako su bili respektabilno odrađeni element ovoga spin-offa.
Da ne bi sve ostalo na Story modeu, Midway su pripremili bazični versus mode koji je omogućavao zasebne bitke u arenama koje bi otključavali kroz igranje story modea. I ne samo da bi dobili nove arene, nego i nove igrive likove, među kojima su bili Scorpion, Sub-Zero, Johnny Cage, Baraka, Kitana i Reptile. Uvijek je bila šteta što nismo imali veći izbor likova za igranje barem u ovome modeu, pogotovo jer su već postojali u story modeu, no što je – tu je. Scorpion i Sub-Zero su, uz mogućnost igranja u versus modeu, nakon prelaska story modea sa Kung Laom i Liu Kangom bili dostupni kao igrivi likovi i u single-player kampanji, no to nije imalo stvarnoga utjecaja na sama događanja u igri, niti je priča napravljena iz njihove perspektive.
Igra je bila jedna od uspješnijih MK igara u prošlom desetljeću te, neupitno, tržišno (a i kod kritike) najuspješniji Mortal Kombatov spin-off naslov. Začudo, kao što sam već spomenuo, nikad se nije dogodio nastavak, te smo sad više pd 13 godina lišen jednog MK beat’em upa koji bi svakako (makar u skromnijoj varijanti u koju se ne ulaže toliko koliko u novi MK, koji nam neupitno stiže za godinu-dvije) bio dobro osvježenje i sjajna zabava za MK fanove, a i sve one koji vole beat’em up žanr.
Za one koji žele znati više detalja, evo još nekoliko zanimljivih informacija o igri:
- u pravom platformerskom stilu, kroz igru ste mogli skupljati crvene MK novčiće, s kojim otključavate concept artove, likove i nove fantasy poteze
- Ed Boon je u par intervjua nakon igre, te prije par godina na Twitteru, potvrdio kako je igra prvotno zamišljena sa Raidenom u glavnoj ulozi. Ironije radi, Raiden uopće nije igriv lik u igri, lak ni u Versus modeu
- Mortal Kombat: Deception, Armageddon, i Shaolin Monks su prije 10 godina prodavani zajedno u kolekciji zvanoj Mortal Kombat Kollection
- Na YouTubeu se mogu naći razni načini i trikovi da zaigrate s mnogim likovima koji se pojavljuju u igri, te da s njima igrate story mode. Naravno, iako izgledaju kao Reptile, Sonya i ostali, potezi su im ograničeni i samim time se ne mijenja originalna priča igre, samo je stvar kodiranja i nečega što nije bilo uključeno od strane developera.
- Shaolin Monks je zadnja Mortal Kombat spin-off igra, ali i ona za koju i dalje očekujemo nastavak ili neki sličan mode u budućim Mortal Kombat naslovima
A sad bi mogli krenuti na obradu Special Forcesa..
Leave a Comment