INFO BOX
- DEVELOPER: Sucker Punch
- PUBLISHER: Sony Interactive Entertainment
- PLATFORME: PS4, PS5
- ŽANR: Open world akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 20. kolovoza 2021.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5
Nema sumnje da je Sucker Punch sa svojim PS4 hitom Ghost of Tsushima uspio da iznenadi i oduševi cijelu gaming scenu. Ovaj sjajni naslov našao se pri samom vrhu najboljih igara prošle generacije, a kako se radilo o posljednjoj velikoj PS4 ekskluzivi koja je izašla samo nekoliko mjeseci prije dolaska PlayStationa 5, bilo je samo pitanje vremena kada će se Sony odlučiti na izdavanje njenog PS5 remastera.
Samo godinu nakon što smo se po prvi put otisnuli na otok Tsushimu i pomogli samuraju Jinu Sakaiju da se izbori sa mongolskim osvajačima, stigla nam je redateljska verzija ovog hita za PlayStation 4 i PlayStation 5, a s njom nas je dočekalo i oduševljenje, ali i određena doza razočaranja. Kakvog razočaranja, pitate se? E pa odgovor slijedi odmah u nastavku.
Director’s Cut po paprenoj cijeni
Na samom početku ove recenzije, pozabavićemo se onom nepopularnom temom, koja je prilično razljutila sve PlayStation igrače, a posebno one koji već imaju svoj PS4 primjerak igre.
Zanemarivši u potpunosti Smart Delivery i Dual Entitlement trendove, Sony je sa Ghost of Tsushima Director’s Cutom je do otočja Tsushima i Iki odlučio doploviti na nešto drukčiji način, pomalo besramno naplaćujući kartu svim svojim putnicima, bez obzira na njihovu konačnu destinaciju.
Budući da ovo izdanje dolazi sa dodatnom ekspanzijom čija je radnja smještena na otok Iki (više o tome u nastavku), u neku ruku je razumno da Sony igračima sa PlayStationa 4 tu istu ekspanziju naplati kao premium DLC. To je ujedno i jedini logičan potez, koji je i dostupan po cijeni od $20. Problemi počinju onog trenutka kada shvatite da vam kupnja Cut nadogradnje za PS4 ne donosi i besplatnu PS5 nadogradnju, već za takvo što od vas traži dodatnih $10. To znači da ćete, u najboljem slučaju, sa originalne PS4 verzije do redateljskog izdanja za PlayStation 5 stići za dodatnih 30 dolara. U biti, najbolje će proći oni koji nemaju PS4 verziju igre a koji se odluče na direktnu kupovinu Ghost of Tsushima Director’s Cuta za PlayStation 5 – dobit će kompletan paket i izbjeći će sasvim izvjesnu glavobolju.
Vrijedi li novi sadržaj polovine cijene jedne AAA igre, doznat ćete u nastavku recenzije. Međutim, igrače je više zaboljela činjenica da je Sony u ovom slučaju zanemario Dual Entitlement koji je mogao biti vrlo lako riješen razdvajanjem ekspanzije od standardne PS5 inačice igre. Kako god da okrenete, u cijeloj priči najgore su prošli postojeći vlasnici PS4 verzije, koji su njenom kupovinom već doprinjeli da Ghost of Tsushima bude jedan od najznačajnijih prošlogeneracijskih naslova, jer su na kraju bili primorani da je na ovaj ili onaj način kupe ponovno.
Ghost of Ikishima
Budući da je tema današnje recenzije isključivo Director’s Cut za PlayStation 5, nećemo trošiti vrijeme na stvari o kojima smo već pričali ranije. Stoga, o samoj igri, njenoj priči i svemu ostalom više možete pročitati u našoj izvornoj recenziji.
Redateljsko izdanje nam donosi svježu dozu priče u formi ekspanzije koja je veličinom i sadržajem nešto manja od ekspanzija za, recimo, The Witcher 3: Wild Hunt. Ta ekspanzija ponovno nas baca u ulogu glavnog protagonista Jina Sakaija te nas vodi do susjednog otoka Iki. Možemo joj pristupiti nakon drugog poglavlja osnovne igre ili ostaviti je za kraj te njome završiti cijelu igru. Izbor je potpuno na nama, budući da ekspanzija donosi potpuno novu priču i likove, a vrti se oko Jinovih duhova prošlosti.
Točnije, problemi na otoku Iki donose novu mongolsku prijetnju u vidu misterioznog mongolskog plemena, kojeg predvodi šamanica Ankhsar Khatun, poznata pod nadimkom “orao” (Eagle), koja svojim „čarobnim napicima“ truje domaće stanovništvo. Budući da i sam postaje njena žrtva, Jin će se morati izboriti sa duhovima svoje prošlosti i pokušati izboriti se sa mongolskim osvajačima, a jedinu pomoć u svojoj borbi imat će u savezu sa banditima i gusarima, koji su sve do dolaska Mongola bili nepremostiva prepreka za samuraje prilikom uspostavljanja njihove vlasti na samom otoku.
Iako donosi emotivnu i pametno ispričanu priču, ova ekspanzija je prilično kratka. Sastoji se od svega nekoliko glavnih misija i moguće ju je završiti za 6-7 sati. Kratko, ali slatko, rekli bismo, no nema sumnje da će dobar dio igrača ostati prilično razočaran dužinom trajanja cijele priče. Naravno, za sve koji žele izvući maksimum od ove ekspanzije, tu je i nekoliko sidequestova i aktivnosti koje ih čekaju razasute diljem otoka Iki. Čeka nas i nova legenda za istražiti, borba sa dvije nove vrste protivnika (šamani znaju biti tvrd orah), nove mini igre poput natjecanja u mačevanju ili streličarstvu, sviranje frule macama i majmunima i još mnogo toga. Sam otok nudi sate istraživanje njegovih prekrasnih lokacija, što u kombinaciji sa unaprijeđenim Photo modom donosi još jednu zabavnu aktivnost.
Sve čari otoka Iki
Svi koji su igrali original, zasigurno ga se sjećaju kao jednog od najatraktivnijih i najspektakularnijih naslova cijele generacije. Očekivano, nova verzija ovog hita dobila je i nekoliko tehničkih poboljšanja, zahvaljujući kojima sada izgleda još impresivnije. Zanemarimo li činjenicu da je i dalje vidljivo da se ipak radi o našminkanom last-gen ostvarenju, prednost Director’s Cuta na PlayStationu 5 primarno dolazi u formi stabilnog izvođenja u 60 sličica po sekundi pri višoj rezoluciji. Upravo zahvaljujući tome, sve izgleda znatno fluidnije i prirodnije, bez obzira za koji se od dva ponuđena moda na kraju odlučite.
Originalna igra je imala prilično kratka učitavanja, a sa Director’s Cutom je sve drastično poboljšano. Sve je brže i ugodnije, pa sada prebacivanje s jednog kraja mape na drugi traje svega nekoliko sekundi.
Ipak, za poseban ugođaj koji donosi PS5 verzija, definitivno je zaslužan DualSense i implementacija svih njegovih haptičkih mogućnosti, počevši od vibracija koje na sjajan način prenose svaki Jinov potez i interakciju, pa sve do adaptivnih triggera koji posebno dolaze do izražaja prilikom borbe ili korištenja luka i strijele. Ne treba zaboraviti ni to da je i Iki ekspanzija također lokalizirana na hrvatski jezik, tako da je možete igrati sa domaćim titlovima (svakako najbolji ugođaj je ukoliko prebacite na japanske voiceovere).
Sve u svemu, radi se o još jednom kompletnom „remaster“ paketu koji na pametan način koristi sve tehničke mogućnosti Sonyjeve nove konzole, ali, ponavljamo, i dalje je ipak vidljivo da se radi o last-gen naslovu, ma koliko on bio prezentacijski spektakularan.
Kupiti Director’s Cut ili ne, pitanje je sad?
Kome na kraju preporučiti Ghost of Tsushima Director’s Cut? Na to pitanje ću odgovoriti pomalo politički i reći ću svima. 😊 Najbolje će proći oni koji do sada nisu igrali ovaj hit, budući da ih čeka impresivan povratak u period feudalnog Japana, nošen na krilima moderne tehnologije koju donosi sirova snaga PlayStationa 5. Oni ostali, koji su već odigrali original, a spremni su da za njegovo nadopunjeno redateljsko izdanje iskeširaju tih dodatnih 30 dolara, naći će se na dobro poznatom terenu koji će ih odvesti na kratki ali slatki izlet do otoka Iki, provest će nekih 15-ak sati lutajući po njemu i shvatiti da ionako sjajna igra može biti još bolja. Nažalost, postoji priličan broj igrača koje će cijela zavrzlama oko nadogradnji ipak odvratiti od igranja, barem do nekog značajnijeg sniženja PS5 verzije.