Patrick Weekes je pisao priču u prvom Mass Effectu, no nakon što se pojavio skandal oko završetka trećeg nastavka, Weekes je otkrio neke pojedinosti o svom radu na tom mega popularnom serijalu. Prvenstveno je pričao o tome kako su o i ostali suradnici bili otpisani pri izradi završne priče u serijalu ostavljajući sve odgovore i fabulu priče nikom drugom nego glavnom producentu igre Caseyu Hudsonu. Mnogi mediji su pokušali doći do Hudsona i poslušati njegovu stranu priče, no još se nije izjasnio o Weekesovim izjavama.
Cijeli problem je proizašao iz Biowarea koji je oglašavao Mass Effect 3 kao igru koja ima veliki broj različitih završetaka. No, kada su igrači odigrali treći nastavak, shvatili su da su svi mogući završeci zapravo isti bez obzira kako su odigrali igru. Ovo je percipirano kao veliki neuspjeh i podvala Biowarea koji je u prošlosti imao prave alternativne završetke u igri.
Kada je skandal prerastao neke normalne razmjere, scenarist Patrick Weekes odlučio je otkriti javnosti sve što se događalo iza kulisa. Glavna poruka koju je iznio jest da on i njegova ekipa koja je radila na priči nisu imali veze sa završetkom trećeg dijela jer im je bilo zabranjeno da daju ikakve prijedloge, zamjerke i da unose svoje viziju priče u igri. Nadodao je da sve ono što igrači vide u Mass Effectu 3 nije plod njegovog rada nego rada Casey Hudsona.
„ Ja sam povezan sa završetkom u igri na sljedeće načine: (a) uspješno sam se svađao dugo vremena da nam se da prilika da se oprostimo od švadre, (b) uspješno sam se svađao sa ljudima da Cortez ne bi smio umrijeti u padu shuttlea i (c) uspio sam napisati Talin pozdravni dio, kao i par holo-pozdrava za ljude za koje sam pisao (Mordina, Kasumi, Jacka itd.). Nitko od drugih pisaca nije više od toga doprinio, osim naravno stručnog vodstva i samog Caseya, koji je sjedio u sobi i prolazio draft za draftom. I iskreno, to se na kraju i vidi.“ – započeo je svoju poruku Weekes na Penny Arcade forumu.
Weekes je nastavio dalje:
„Svaka druga misija u igri se morala držati vizije ostatka ekipe, a onda bi je ekipa pisaca rastavila, analizirala i napravila sugestije i istaknula dijelove koji nisu imali smisla. Casey je, ovoga puta, zajedno sa stručnim vodstvom, odlučio da im ne trebaju naši pregledi ni sugestije. I, na kraju, i to se također vidi.
Da me pitate o mojoj viziji ovog Mass Effecta i koje su glavne teme razdvojio bi ih na sljedeći način:
- Galaktički savezi
- Prijateljstva
- Organicsi protiv Syntheticsa
Prema meni, prve dvije teme su dobile bezvoljno dopuštenje. Dobili smo oproštaj od naših prijatelje no u sceni koja je bila odvojena od samog gameplaya, namjerni prostor u kojem se „ništa ne događa“ sa bačenom puškom (turretom) bez ikakvog meni jasnog razloga osim da se zakomplicira taj nered u kojem se „ništa ne događa“. Najbolje misije u našoj igri su one gdje se narativ i gameplay isprepliću. Kraj Genophage kampanje najbolje pojašnjava što želim reći – svaka linija dijaloga pojašnjava obje strane krogana bili oni hrabri ratnici ili brutalni krvnici. Artovi ukazuju na njihovo postapokaliptično područje i predivnu zemlju koju su prije imali i koju bi opet mogli imati. Borba ukazuje na teror Reapera kao i što podsjeća na rachini koji je prijetio galaksiji i morao je biti zaustavljen od strane krogana po zadnji put. Svaka linija koda je dio sveukupne poruke koju smo htjeli iznijeti.
Zadnje bitke uopće nemaju takav stil. Htio sam vidjeti banshees kako te napadaju, pa asari gunshipove zumirane prije nego što budu uništeni. Htio sam vidjeti val rachni ravagera koji dolaze potajice samo da nalete na zid krogana koji urliču borbeni plač i napadnu ih. Tu je taj horor koji su Reaperi nanijeli svakoj od rada i tu vojska satkana od svih tih rasa sa tobom, Shepadom se bori protiv njih.
Razgovor sa Illusive Manom je dvaput duži nego što je trebao biti, nešto što sam govorio svojim kolegama i radio dorade, no opet, taj razgovor nije vidio nitko od moje ekipe sve dok nije bio snimljen. No, svidio mi se Andersonov oproštaj. Na tome je trebalo i stati te završiti. Stvari sa Catalystom su bile … Ma, jednostavno morate razumjeti. Casey je jako pametan i analitičan. Problem je kod njega što kad ga ljudi ne provjeravaju smatra da su kao on i da će cijeniti totalno neemocionalni intelektualni završetak. Ne mrzim završetak, no niti ga obožavam.
Ono što se TREBALO dogoditi je da npr. kad izaberete „Destroy the Reapers“ opciju sistem pogleda vaš rezultat i pojavi vam se cutscena Zemlje ovisno o rezultatu. Tako bi za jako visok rezultat dobili oštećenu Zemlju koja ipak uživa u pobjedi, za osrednji rezultat Zemlja je dosta oštećena od Crucible aktivacije, a za nizak rezultat Zemlja bi bila kompletno uništena.
NEMAM POJMA zašto te različite međusekvence nisu uključene u finalnu verziju igre. Možda su maknute zbog problema sa budgetom, nemam pojma. Ali, dovraga, shvaćam kako je mnogima razočaravajuće bilo slušati o raznim završetcima igre da se na kraju ti završeci razlikuju po boji u kojoj neke stvari svijetle. “
To je, recimo, sažeti dio Weekesove ispovjedi za koju bi svi igrači Mass Effecta trebali znati. Jedino što možemo sad nadodati da čekamo vaše dojmove, teorije i reakcije na ovo. Jer ionako ne možemo dobiti neki savršeni završetak ove vijesti.
Izvor:Gameranx.com
Leave a Comment