INFO BOX
- DEVELOPER: SIE Santa Monica Studio
- PUBLISHER: Sony Interactive Entertainment
- PLATFORME: PS4
- ŽANR: Akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 20. travnja 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Sony je, složit će se, napravio fantastičan posao kada su u pitanju ovogeneracijski first party naslovi ekskluzivno namijenjeni PlayStationu 4. Ne samo da je debelo nadmašio konkurenciju kada je broj takvih naslova, već je istu pomeo kvalitetom i raznolikošću svojih sjajnih ekskluziva. Sonyjeva current-gen konzola polako ali sigurno ulazi u petu godinu postojanja i njen zenit već se nazire, no pri samom vrhu egzistencije ove sjajne konzole, stiže nam još jedna ekskluzivna poslastica na koju smo čekali punih pet godina.
Da, punih pet godina Cory Barlog i ekipa iz sjajnog Santa Monica Studiosa marljivo su radili na novoj God of War igri, a rezultat njihovog požrtvovanog rada stigao nam je u formi još jednog fantastičnog naslova i za sada najvećeg kandidata za igru godine, stoga pogledajmo zajedno što nam to donosi nova Kratosova avantura.
Put do iskupljenja
Svi koji su igrali originalnu God of War trilogiju, već znaju kako je ista završila, no budući da kraj iste nećemo spoilati zbog onih koji ovaj fantastični serijal još nisu odigrali, odmah ćemo se okrenuti novom nastavku koji je pred nama, a koji je setting grčke mitologije zamijenio novom – nordijskom, koja obuhvaća period prije vikinga.
Nakon što je riješio sve svoje razmirice s grčkim bogovima, srušivši cijeli Olimp i ubivši sve bogove i one koji su im se klanjali, Kratos se na putu iskupljenja godinama poslije seli u hladne nordijske krajeve, kako bi zaboravio svoju božansku stranu i konačno se vratio ljudskom životu kakav je nekad imao. Duboko zakopavši svoju prošlost, Kratos osniva novu obitelj i dobiva sina po imenu Atreus kojeg na početku igre upoznajemo u prilično teškom trenutku – smrti njegove majke, Kratosove supruge. S nakanom da ispuni posljednju želju svoje umiruće majke, Atreus s Kratosom kreće na nezaboravnu avanturu s ciljem da prospe majčin pepeo s najviše točke u Midgardu. Naravno, taj njihov put neće biti nimalo lak, a događaji koji ih očekuju tijekom njihove avanture pretvorit će se u još jedno nezaboravno epsko klupko za čiji rasplet će nam trebati od 15 do 40 sati koji će pred nama proletjeti poput treptaja oka.
Bez imalo sumnje, novi God of War je dosad najveća igra u serijalu, čija jedna od glavnih kvaliteta počiva na fantastičnoj naraciji i sjajno realiziranoj karakterizaciji likova, što se najbolje očituje u odnosu Kratosa i Atreusa tijekom njihove avanture, no ne treba zanemariti ni ostale likove poput otkačenog patuljačkog dua Broka i Sindrija, „mudre glave“ Mimira, neočekivano simpatičnog Jormungdra pa sve do zastrašujućeg i prilično uznemirujućeg Baldura i ostatka poremećenog staleža nordijskih božanstava. Ono što bi pojedinim fanovima moglo zasmetati, jeste upravo ta nova imaginacija Kratosa koji je sada vidno stariji i napaćeniji, s ogromnim teretom na leđima koji vuče još iz spartanskog perioda, istovremeno boreći se sa duhovima prošlosti koji ga proganjaju i trudeći se da bude otac kakav nikad dosad nije bio. S druge strane, ta nova verzija Kratosa u potpunosti odgovara sjajnom karakteru Atreusa koji tijekom avanture postaje sve bitnija figura, pretvarajući se iz ranjivog klinca koji je upravo izgubio svu svoju potporu u neustrašivog malog heroja kojeg ništa ne može spriječiti da ispuni posljednje obećanje koje je dao svojoj majci. Nakon Joela i Ellie te ekipe iz Uncharteda, Sony je još jednom uspio stvoriti fantastičnu simbiozu između glavnih likova, a što je ujedno i jedna od najvažnijih posebnosti ove igre.
Stari Kratos, potpuno nova igra
Kratos se u novom nastavku dobrim dijelom doista promijenio, no najveće promjene koje ova igra donosi u usporedbi s prethodnim igrama iz serijala, definitivno se tiču samog gameplaya. Prvo što će vam upasti u oči čim dobijete kontrolu nad Kratosom, jeste potpuno nova perspektiva prikaza koja je dosadašnjem statičnom prikazu dala potpuno novu slobodu u obliku pokretne 3D kamere i „over the shoulder“ pogleda koji bi vas tijekom prvih nekoliko minuta mogao pomalo i zbuniti, no vrlo brzo bit će vam jasno koliko je pozitivnih promjena nova perspektiva donijela u igru. Druga velika izmjena kada su u pitanju prikaz i izvođenje, tiče se poluotvorenog svijeta koji možemo slobodno istraživati. Naime, naša avantura odvest će nas do šest od ukupno devet nordijskih svjetova – ovozemaljski Midgard u kojem će se odvijati većina radnje, ali i dom light i dark elfova Alfheim, ledeni svijet mrtvih Helheim te svijet divova Jotunheim. Tu su i dva bonus svijeta, Muspelheim i Nifleheim koji igru proširuju dodatnim izazovima i bonus sadržajem, dok nam je pristup Asgardu, Vanaheimu i Svartalfheimu ovaj put zabranjen te ćemo ih posjetiti vjerojatno u vrlo izvjesnoj idućoj God of War igri.
Kako se najveći dio igre odvija u Midgardu, gdje su brojne lokacije povezane Jezerom Devet kraljevina koje zapravo funkcionira kao centralni hub u kojem ćemo se kretati čamcem, u kojem tijekom igre generalno provodimo nekih 25 do 30% ukupnog vremena. Naravno, kako napredujemo kroz igru, tako otključavamo i brojne fast travel točke koje nam donekle olakšavaju kretanje kroz igru, no zahvaljujući uredno koncipiranoj mapi te iznimno bogatim opcijama koje su nam na raspolaganju, snalaženje kroz igru vrlo je jednostavno.
Također, jedna od najvećih izmjena koje nova God of War igra donosi u odnosu na prethodne, odnosi se na borbu i borbeni sustav, koji je doživio brojne modifikacije. S odlaskom fiksiranih kadrova kamere i prebacivanjem istih iza Kratosovog ramena, igra je dobila znatno drukčiju dinamiku te sada izgleda nešto sporija, no nemojte se zavarati – to je samo prividno, a novi borbeni sustav igre dosta podsjeća na onaj iz „Souls“ igara. Kratosovo novo glavno oružje je magična Leviathan sjekira koju, baš kao i ostatak opreme, nadograđujemo pomoću magije i runa, a koja je u kombinaciji s mogućnošću njenog bacanja i izvođenja lakih i snažnih combo napada iznimno ubojito oruđe koje u više navrata koristimo i za rješavanje brojnih, prepoznatljivo sjajnih environmentalnih mozgalica razasutih diljem gotovo svih svjetova. Naravno, ako ste pomislili da će ova igra proći Kratosovog „zaštitnog znaka“ – njegovih oštrica, prevarili ste se. Bladesi su tu, no ipak u drugom planu, ali su jednako zabavni kao i u prethodnim igrama.
A što je s Atreusom? Bez brige, jer, kao što smo već spomenuli, Kratosov klinac je dobrim dijelom „na ćaću“, u što ćemo se uvjeriti kako se njihova avantura bude bližila kraju. Sukladno tome, Atreus tijekom igre nije razmaženo derište koje morate ispratiti do kraja iste, već iznimno koristan pratitelj i suborac, kojem možemo davati jednostavne naredbe a koje se uglavnom ogledaju u njegovoj podršci tijekom borbe budući da u istoj aktivno i vrlo uporno sudjeluje, ali i u rješavanju zagonetki pomoću različitih tipova svojih strijela.
God of War igre oduvijek su bile poznate po nevjerojatnoj količini „WTF“ efekata tijekom igranja, a izuzetak nije ni nova igra, koja je, doduše, ipak nešto „pitomija“ u odnosu na prethodne. Jednostavno, nedostaje joj onaj dobro poznati kaos koji je konstantno pratio prethodne igre, zbog čega igra ima nešto sporiji i prizemniji ton, no daleko od toga da i tijekom nove avanture nećemo s Kratosom uspokojiti pravu vojsku raznoraznih kreatura i karakondžula iz nordijske mitologije, počevši od sitnijih protivnika, pa sve do trolova, ogara ili pak zmajeva, no ono što će mnoge tijekom prvog igranja pomalo iznenaditi, jeste izostanak klasičnih QTE sekvenci i finishera. Sve je sada jednostavnije i znatno manje stresno, budući da se sada nad oslabljenim protivnicima pojavi oznaka za brutalni finisher koji potom izvodimo jednostavnim pritiskom na desni stick, nakon čega Kratos izvodi hrpetinu sjajno koreografiranih čudesa rastavljajući protivnike na proste faktore i šaljući ih na vječni počinak. Tijekom igre vrlo brzo se naviknete na ovu izmjenu, no svi koji su odigrali ovo sjajno ostvarenje, vjerojatno će priznati kako su tijekom prvih nekoliko boss fajtova grčevito držali kontroler spremni za QTE sekvencu koje potom nije bilo.
Sama igra obiluje pozamašnom količinom sadržaja i aktivnosti, podijeljenom na brojne epske questove i sidequestove, počevši od onih koje obavljamo za Broka i Sindrija, preko onih na koje usputno nailazimo, pa sve do oslobađanja patuljaka zarobljenih u tijelima tri velika zmaja – kako god da okrenete, zabave i nezaboravne avanture tijekom igre ne nedostaje ni na tren.
Tehničko – prezentacijska perfekcija
God of War igre oduvijek su bile sinonim za tehničku izvanrednost te su oduvijek pomicale granice i iz PlayStation hardvera izvlačile njihov maksimum. Slična situacija je i s ovom igrom, čija prezentacijska strana jednostavno oduzima dah, počevši od fantastičnih vizuala, preko vrhunskog dizajna likova i lokacija, pa sve do prepoznatljivo dobre zvučne komponente, kako glazbene (za čiji je soundtrack bio zadužen Bear McCrary), pa do maestralnih voice overa „novog Kratosa“ Christophera Judgea, ali i ostatka glumačke ekipe koja je svoj posao zaista odradila na najvišem nivou.
Slobodna kamera dala je cjelokupnoj igri dodatnu dimenziju , dok je kontrolni sustav vrlo intuitivan i lako prilagodljiv, pa jednom kada uzmete kontroler u ruke sve dalje ide samo. Jedina manja zamjerka koju bismo mogli uputiti tehničko-prezentacijskoj strani igre ide na račun jako sitnih fontova teksta unutar igre koji je u samom startu znao iritirati, no na svu sreću, takav mini – propust ispravljen je već s prvih nekoliko nadogradnji za igru, omogućivši nam da sada povećamo veličinu teksta, ovaj put i s domaćim titlovima (da, dobro ste pročitali, nakon Beyond: Two Soulsa, God of War je druga igra koja stiže s domaćim titlovima).
Boy, what an incredible game!
Priznajem, oduvijek sam bio jedan od najvatrenijh fanova God of War serijala, ali prije izlaska ove igre bio sam malo skeptičan zbog svih izmjena koje je ista donijela u usporedbi s prethodnim igrama iz serijala, no sve moje sumnje pale su u vodu istog trena kada sam uzeo kontroler u ruke i zaigrao ovo ostvarenje. Iako znatno drukčiji, novi God of War je bez sumnje jedna od najboljih i najkompletnijih igara generacije i prvi veliki kandidat za igru 2018. godine, a ostali konkurenti koji joj žele parirati morat će biti pakleno dobri. God of War je bezrezervna preporuka za sve igrače i jedan od glavnih razloga zašto biste odmah nakon čitanja ove recenzije morali jurnuti do obližnje trgovine i kupiti PS4 konzolu.
Leave a Comment