Tako se na prvi pogled čini, no po onome što je GOG.com ekipa pripremila ovo ipak zvuči kao korak dalje. Vrlo vjerojatno najbolji sistem za digitalnu distribuciju video igara, Good Old Games iza kojeg stoje developeri The Witcher serijala (CD Projekt) se odlučio pozabaviti s rastućim indie tržištem igara i ponuditi indie developerima zanimljiv deal jednostavno nazvan Indie Sumbission.
Dakle, ukoliko ste indie developer, GOG.com vam nudi potpuno transparentnu prodaju svojih igara putem njihovog servisa, no ono po čemu se razlikuje od već etabliranog Steam Greenlight projekta jest da će u slučaju bilo kakvog problema s vašom igrom GOG.com surađivati aktivno s developerima da razriješe probleme, dok Steam/Valve jednostavno odrežu problematičan projekt/igru bez ikakvog posebnog objašnjenja.
Jamstvo koje GOG.com nudi jest da će u roku ne dužem od 14 dana svakom developeru osobno odgovoriti/objasniti u čemu je problem s njihovim projektom/igrom te im pomoći u rješavanju istog. U odnosu na Greenlight je uklonjena mogućnost za bilo kakvo glasanje od strane publike i iako će ovo možda neke naljutiti, mi smatramo da svatko ima pravo ponuditi svoj proizvod na tržištu a (ne)kupnjom istog možemo pokazati svoje (ne)zadovoljstvo. I naravno ne tako zanemariv detalj za dekintirane developere jest činjenica da prijavljivanje projekta na GOG.com neće zahtjevati nikakvu “kotizaciju” kao što je to slučaj sa Steam Greenlightom. Valve je objasnio potrebu za kotizacijom kao potvrdu da su developeri ozbiljni s razvojem projekta/igre te služi kao svojevrsno jamstvo, što moramo priznati zvuči logično i iskreno. Ostaje vidjeti na koji će način GOG.com razlučivati ozbiljne od neozbiljnih developera.
Uz ova tri detalja, developere čeka i još jedan do sada neviđen od strane bilo kojeg izdavača. GOG.com će nuditi i oblik “kreditiranja” za indie developere u obliku isplate unaprijed koju bi trebala generirati eventualna buduća prodaja, kako bi developer mogao iskoristiti tqa sredstva za dodatni razvoj i poliranje igre. Naravno, nisu ni oni vesla sisali, te se nakon izdavanja igre zarada dijeli 60:40 u korist developera, a nakon “otplate kredita” omjer bi bio 70:30 kao što bi bilo slučaju bez “kreditiranja” (ovaj omjer je identičan Steam Greenlightu).
A što o tome misle sami developeri, možete pogledati u “svjedočenju” istih u videu iznad. 🙂
Leave a Comment