Steam kao platforma za digitalnu distribuciju igara u posljednjih nekoliko godina neprestano raste. Broj objavljenih igara je u porastu (primjerice tijekom 2014. godine izdano je 1800 igara, a 2013. godine 588 igara), a prema nekim procjenama u ovome trenutku čak preko 70 % digitalnih igara preuzima se preko Steama. Iako je platforma odlično prihvaćena od strane igrača (preko 100 milijuna jedinstvenih aktivnih korisnika) i kompanija, pojedine informacije su obavijene velom tajne.
Primjerice unatoč tome što je zahvaljujući digitalnoj distribuciji olakšano praćenje broja prodanih primjeraka igara, u većini slučajeva konkretne brojke se otkrivaju u slučaju da igra ostvari odličan prodajni rezultat. Već neko vrijeme pokušavamo doći do broja prodanih primjeraka domaćih igara, a sada zahvaljujući Sergeyu Galyonkinu do podataka smo uspjeli doći na prilično lak način.
Popis najpreuzimanijih igara domaćih developera preko Steama prilično je zanimljiv.
- Serious Sam 3: BFE (Croteam) (2011) – 1, 500, 000
- Serious Sam HD: The First Encounter (Croteam) (2009) – 900, 000
- Serious Sam HD: The Second Entounter (Croteam) (2012) – 624, 000
- Serious Sam Classic: Revolution (Croteam) (2014) – 535, 000
- Serious Sam 2 (Croteam) (2012) – 499, 000
- Starpoint Gemini 2 (Little Green Men Games) (2014) – 139, 550
- The Talos Principle (Croteam) (2014) – 106, 000
- Gas Guzzlers Extreme (Gamepires) (2013) – 105, 000
- Unity of Command (2×2 Games) (2011) – 93, 740
- Starpoint Gemini (Little Green Men Games) (2012) – 67, 400
- The Red Solstice (Ironward) (2014) – 55, 720
- Kaptain Brawe (Cateia) (2011) – 39, 210
- Legends of Dawn (Dreamatrix) (2013) – 32, 525
- Where Angels Cry (Cateia) (2014) – 21, 400
- Tales From The Dragon Mountain: The Strix (Cateia) (2014) – 19, 090
- Hotel Collectors Edition (Cateia) (2014) – 18, 313
Kao što je moguće vidjeti, Serious Sam je najpoznatija domaća franšiza. Sve igre iz serijala putem Steama najvjerojatnije su se prodale u nevjerojatnih 4.058 milijuna primjeraka. Ostali domaći developeri osim Croteama ne mogu se baš pohvaliti velikim brojkama, ali unatoč tome Starpoint Gemini 2 i Gas Guzzlers Extreme uz The Talos Principle su jedine igre koje su se prešle 100 000 + preuzimanja, a Unity of Commandu nedostaje 6260 primjeraka da pređe magičnu granicu.
Pogled na listu otkriva i malo razočaranje – solidan domaći RPG Legends of Dawn zaigralo je samo oko 30 + tisuća igrača. The Red Solstice je uz originalni Starpoint Gemini jedina igra koja je prešla brojku od 50 000 + preuzetih primjeraka. Donji dio ljestvice čine četiri Cateina naslova (Kaptain Brawe, Where Angels Cry, Tales From The Dragon Mountain: The Strix i Hotel Collectors Edition) koja su ukupno sakupila 98 000 preuzimanja.
Postavlja se pitanje koji je razlog ovakvih brojaka? Da li je tome razlog nedovoljna kvaliteta igara? Radi li se o orijentiranosti na žanrove koji nisu tržišno isplativi? S obzirom na to da smo većinu igara recenzirali odnosno odigrali smatramo kako kvaliteta nije razlog ovolikog malog broja preuzimanja. S obzirom na uvjete u kojima nastaju, domaći naslovi po kvaliteti po ničemu ne zaostaju za manjim i srednje velikim igrama inozemnih developera. Postoje slučajevi brojnih igara koje su unatoč tehničkom nesavršenstvu uspjele ostvariti odlične prodajne rezultate. Unatoč kvaliteti, domaći naslovi nažalost se ne mogu pohvaliti velikim prodajnim rezultatima. Primjetan je nedostatak dobre marketinške kampanje – loš marketing automatski donosi slabije prodajne rezultate od očekivanih.
Nadamo se kako će ovaj zanimljivi izvještaj potaknuti brojne domaće developere na otkrivanje prodajnih rezultata svojih naslova. Bilo bi lijepo kada bi nam se domaći razvojni studiji javili, zanima nas njihov komentar.
Napomena: za izradu ovog članka korišten je SteamSpy. Brojke nisu 100 % točne već se radi o približnim procjenama.
Leave a Comment