INFO BOX
- DEVELOPER: Arc System Works
- PUBLISHER: Arc System Works, BANDAI NAMCO Entertainment Europe, Sega
- PLATFORME: PS4, PS5, PC
- ŽANR: Tučnjava
- DATUM IZLASKA: 11. lipnja 2021.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Eto, napokon se desio i taj trenutak. Kolege i prijatelji iz GoodGame.hr portala su mi za recenziju ustupili igru koja nije niskobudžetna adaptacija nekog anime. Ne, dobio sam igru koju fanovi jako isčekuju, kvalitetnu tučnjavu koja bi mogla itekako ostaviti trag u tom žanru. No, krenimo redom.
Za neupućene, Guilty Gear serijal započeo je davne 1998. na Playstationu jedinici. Projekt za koji je praktički u potpunosti zaslužan jedan čovjek – Daisuke Ishiwatari bio je poprilično riskantan. Tučnjave su se tada uglavnom igrale u arkadnim igraonicama, te je izdavanje novog IP-a ekskluzivno na jednoj konzoli bilo nešto u što bi se malo tko upustio.
Međutim, Ishiwatari je uz developera Arc System Works imao vjere u ludi svijet koji je stvorio. Svijet inspiriran anime estetikom kasnih 80-ih i 90-ih, heavy metal glazbom i uvrnutim sci-fi pričama. Guilty Gear se definitivno izdvajao od ostalih tučnjava ako ničim drugim onda stilom, no imao je i određenu dubinu koja je ispolirana u kasnijim nastavcima.
S vremenom serijal je stekao velik kult obožavatelja te postao poznat kao jedna od tehnički najzahtjevnijih tučnjava. Za naučiti igrati Guilty Gear bile su potrebne godine treninga, a to je uvijek zanimljivo određenoj skupini igrača koja se voli osjećati posebnije. Da ne duljim, pred nama je novi nastavak serijala koji na neki način predstavlja soft reset franšize te ima cilj revitalizirati Guilty Gear i približiti ga novim igračima, bez gubljenja starih.
Još Uvijek u Mraku
Guilty Gear serijal je poznat po nekoliko stvari, a jedna od njih je definitivno priča. Tučnjave često zanemare ovaj aspekt, te najčešće dobijemo minimalan story mode koji završi kratkom animacijom koja nam otkrije sudbinu lika kojeg smo odabrali. Iznimka je Mortal Kombat serijal, koji je u nekoliko zadnjih iteracija pokazao koliko dobro odrađen story mode može pomoći igri i približiti ju novoj publici.
Guilty Gear je također nakon nekoliko slabašnih prvih nastavaka iz kojih smo lore trebali izvlačiti iz popratnih materijala počeo u svaki idući nastavak stavljati sve robusniji story mode. Počevši sa prošlim nastavkom (Xrd), developeri su odlučili izbaciti bilo kakav gameplay iz ovog modea, te ga pretvoriti u animirani film.
Nekima se to ne sviđa, no ima smisla pogotovo kad pogledate što su učinili s grafikom (više o tome kasnije). Izbacivši (nepotrebne) borbe, story mode je dobio na efektivnosti te sve izgleda puno ljepše i te iste borbe se mogu prikazati iz novog ugla koji sve čini još impresivnijim. Ja osobno podržavam ovaj pristup, te sam u priči Guilty Gear Strivea definitivno uživao.
Sama priča se nastavlja na prethodne nastavke, te je i dalje jako kompleksna i pomalo luckasta. Ako niste igrali prijašnje igre, ovdje ćete naći opsežan glossary koji će vam objasniti sve. Moj savjet je međutim da pogledate neki youtube sažetak dosadašnje priče koji će vas uvesti u svijet igre.
Prepričavati vam priču ovdje ne bi imalo previše smisla, no mogu vas barem ukratko uvesti u osnovni setting. Guilty Gear se odvija u alternativnoj verziji našeg svijeta u kojoj su ljudi uz pomoć magije stvorili živuća oružja poznata kao Gear-ovi. Naravno, oni su se pobunili protiv ljudi, došlo je do novih “križarskih ratova” u koji su uključeni vitezovi, korumpirani crkveni odredi i još hrpa likova.
Priča odlazi u jako zanimljive i komplicirane smjerove i definitivno je nešto što se treba iskusiti, ako zbog ničeg drugog onda zbog svoje jedinstvenosti.
Bez Milosti
Što se tiče grafike mogu reći samo jedno – da mi netko ponudi da će sve igre od sada izgledati kao Guilty Gear Strive bez ikakvog pomaka pristao bih bez oklijevanja. Igra je predivna. Način na koji su likovi modelirani, animacije, te sam dizajn predstavljaju vrhunac anime estetike.
Već u prošlim Guilty Gear nastavcima koji su napustili 2D spriteove i prešli na 3D cel shading stil, Arc System Works su napravili nešto posebno. Ljudi su bili oduševljeni izgledom Guilty Gear Xrd serijala jer je to valjda bio prvi put da 3D igra izgleda poput 2D animea. Zahvaljujući uspjehu tog enginea, dobili smo još predivnih igara kao Dragon Ball FighterZ i Granblue Fantasy Versus, iako su one koristile Unreal Engine 4 te još poboljšale prezentaciju (GG Xrd je još uvijek bio na trojci).
Strive nastavlja tradiciju uljepšavanja ovog stila te predstavlja njegov vrhunac (barem do sada). Definitivno je riječ o najljepšoj tučnjavi svih vremena.
Što se tiče soundtracka, Daisuke Ishiwatari nastavlja u svom stilu te nam daje jako puno modernih heavy metal pjesama koje nekako pašu uz sve što se dešava na ekranu. Iako osobno nisam fan tog žanra glazbe, čak bi se moglo reći da ga prezirem, ovdje moram priznati da uživam u većini pjesama. Jednostavno, Guilty Gear serijal i heavy metal glazba idu ruku pod ruku.
Ponos i Slava
Za kraj, recimo ponešto i o samom gameplayu. Ako dosad niste igrali Guilty Gear serijal, bez brige. Strive uistinu predstavlja novi početak, ponajviše kad pogledamo samu igrivost. Igra je sporija, comboi se izvode malo lakše te sve radi puno više štete nego prije.
Naravno, mnogo toga se još treba balansirati patchevima, ali po meni ova igra predstavlja savršenu prvu tučnjavu za nekog tko s eplanira ubaciti u taj žanr. To ne znači da igra nije kompleksna, dapače, sam Roman cancel sustav je toliko zakompliciran da će vam trebati jako dugo dok ne skužite razliku između svih boja.
Igra nam daje izvrstan tutorial, ali i challenge mode koji će vas provesti kroz najvažnije aspekte svih mehanika. Dalje je sve na vama, pronađite neprijatelja online i krenite s treningom. Online je još nešto što ova igra radi izvrsno. Da ne duljim, Arc System Works su odlučili koristiti rollback netcode, uvijek najbolju opciju za igranje tučnjava online. To vam omogućava da uživate u igranju s minimalnim lagom protiv ljudi iz bilo kojeg kraja svijeta.
Tučnjave su uistinu poseban žanr, velikim dijelom radi communitya. U svijetu esportsa uspjeli su zadržati određenu razinu grassroots pristupa, a uz to i nekakvu nevinost iz starih dana gaminga. Unatoč puno manjim prize poolovima od drugih igara, turniri se održavaju i dalje, a ljudi putuju neumorno da bi odmjerili snage protiv drugih igrača.
Mnogi uspoređuju igranje tučnjava (kad dosegnete određenu razinu) sa brzopoteznim šahom, a s tim se definitivno i ja slažem. Igranje ovih igara predstavlja stvarno jedinstveno iskustvo, te ako vas imalo zanima kompetitivni gaming mislim da biste im trebali dati priliku. Guilty Gear Strive predstavlja praktički najbolji prvi izbor za to putovanje i ja vam ga svesrdno preporučujem.
Recenzija nastala zahvaljujući review kopiji igre ustupljenoj od strane izdavača.