INFO BOX
- DEVELOPER: Arc System Works, Team Red
- PUBLISHER: pqube
- PLATFORME: Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4
- ŽANR: fighting igra
- DATUM IZLASKA: 26. svibnja 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Guilty Gear Xrd REV 2 je, vjerovali ili ne, sedamnaesta Guilty Gear igra. Samo kad pogledamo taj broj, lako se može pretpostaviti da je, unatoč tome što nije pretjerano popularna na ovim prostorima i što ponekad izlazi van svjetla reflektora, to franšiza koja uživa pozamašan uspjeh i zaradu. Projekt Arc System Worksa postoji od 1998. godine, kada se prva igra pojavila na prvoj PlayStation konzoli. Iako rezervirana prvenstveno za arkade i Japan, zbog velikog broja igara i lake dostupnosti svega i svačega u vrijeme PlayStation One ere, Guilty Gear je zadobio pažnju i fanove i na drugim tržištima. Lijepa 2D grafika, apsurdni i kul likovi, kao i story mode (u različitim varijacijama i različite kvalitete) koji je pratio dio single player kampanje, bili su dovoljni da budu redovna usputna stanica mnogim fanovima žanra.
Ozbiljnost i kvaliteta je nekako krenula tijekom PlayStation 3 konzole u drugi projekt Arc Systema, popularni BlazBlue serijal, koji je sa praktički istom premisom, izgledom, novim likovima, i detaljnijim i većim story modeom omogućio mnogima da zaborave na svaki idući Guilty Gear. Razlog tome su prvenstveno bili problemi oko autorskih prava i promjena u Seginom vlasništvu koje su zakomplicirali život developerima koji neko vrijeme nisu mogli raditi Guilty Gear igre, pa su se okrenuli novoj franšizi koja je polučila jednak (ako ne i veći) uspjeh. Bilo da se radi o BlazBlue igrama ili Guilty Gear igrama, one i dalje imaju veliki broj fanova i ne toliko senzacionalistički izlazak novih nastavaka, koji su ipak uvelike željeni od strane mnogih. Slično se dogodilo i Xrd REV 2, ili bolje rečeno updateom Revelatora koji donosi dva nova lika, promjene u balansu i dosta novih poteza i dodataka u story modeu, čineći je skoro novom igrom, zbog čega se zasebno i prodaje u fizičkom izdanju za PlayStation 4. Nakon izlaska igre na arkadnim strojevima u ožujku, napokon smo dobili i konzolašku verziju da vidimo koliko je Guilty Gear i dalje luda, neobavezna, lijepa i igriva fighting igra.
Vjerovali ili ne, Guilty Gear ima poprilično dugu i veliku priču koja se raširila i zakomplicirala kroz godine i koja (unatoč tome što se otežava praćenje dosta velikog dijela priče mnogih likova) pruža mnogima zadovoljstvo i zabavu koliko je luda i opuštena u svim svojim ozbiljnostima. Takav pristup se prebacio i na sam gameplay koji nudi ozbiljniju mehaniku borbe i upravljanje, za one koji žele vježbati, namučiti sebe i protivnike te ispolirati svoje sposobnosti u nemilosrdnim online mečevima. No, igra ujedno nudi i lakšu borbenu mehaniku s kojom možete raditi specijalne poteze, duže comboe i vratolomije pritiskom jednoga ili dva gumba. I dalje je primjetan sustav sa 5 poteza, udarac rukom, nogom, slash, hard slash i ‘dust’ potez kao i načini izvođenja specijalnih poteza koji su najviše slični Street Fighter serijalima.
Ako niste igrali Guilty Gear Xrd REV nema razloga za očaj, jer je dvojka praktički ista igra uz ispravke svake sitnice kod poteza likova, grafika je dodatno poboljšana, a kompletna priča vam je tu dostupna također. Za oba stila igranja (lakše i ”profesionalnije”) stoje i dobri tutoriali, što je također pohvalna stvar.
Ono što je dosta važno, 2D vizuali i animacije, ovdje su dovedeni do novoga savršenstva. Borbe sve više izgledaju kao anime, a manje kao igra, i stvarno je zadovoljstvo vidjeti konstanti napredak u grafici koji pokušava dosegnuti svoj maksimum na svakoj idućoj tehnološki naprednijoj konzoli bez odlaska u 3D vode i kompletnoj mijenjanja svoje paradigme. Rezultat tome su impresivni detalji i dizajn na svakome od dostupnih likova u rosteru, sjajni potezi, brzo zumiranje kamere i puno puno događanja na ekranu u čestim situacijama velikog kaosa u koji vas igra dovodi. Prijelaz iz uvodne anime animacije i same igre praktički ne postoji, sve je izvedeno impresivno brzo i kvalitetno i doista odaje dojam vrhunca ovakvog grafičkog stila u gaming industriji. Nije za svakoga, no za onoga tko voli ovakve igre, ovo je svakako nešto što se ne smije propustiti.
Držeći sve to na umu, i dalje postoji veliki problem igre upravo u tom stilu, legacyu koji ima, kompliciranoj priči i brzom gameplayu koji će jednostavno odbijati mnoge igrače koji uživaju u Street Fighter igrama, ili Tekkenu ili možda Injusticeu. Svi ovi likovi nisu toliko popularni ni pamtljivi izvan onoga da su pamtljivi zbog čudnog izgleda. Story mode, unatoč priči, zasniva se samo na borbama i dosta čudnih dijaloga koji može neke zadržati duže, ali teško će prisvojiti neke nove fanove tako ”kasno” u svom postojanju. Također, vrijedi napomenuti najveću čudnost ove igre (i ne, to nisu ni likovi ni mini igre u tutorialu), a to je glavni story mode koji je neigriv. Točnije, radi se o višesatnom animeu koji priča priču igre i koji od igrača ne očekuje nikakvo igranje ni uključenost. Vaše igranje je temeljeno za prelasku prologa sa svakim od likova u standardnom Arcade modeu koji vas pripremi za sve što vas čeka u glavnom story modeu, no veliko je razočaranje što isti ne možete zaigrati na standardni način. No, Guilty Gear nekako uspijeva s time da ne razbjesni, koliko prvenstveno nasmije. Nešto je zaista ludo u cijelom serijalu i pristupu koji imaju developeri, za što trebate biti spremni prije odluke o kupovini igre.
Guilty Gear Xrd REV 2 će prvenstveno biti odličan proizvod za fanove serijala, a onda tek fighting žanra. Unutar fighting igara postoje razne nijanse i ukusi, a Guilty Gear serijal, iako poznat svima, nije nešto za što se svi hvataju igrati. Možemo reći i da je igra izšla u dosta nezahvalno vrijeme u kojem Injustice 2 žari i pali, Tekken se vratio nakon nekoliko godina, a ostali su zadivljeni novom Dragon Ball FighterZ igrom sa E3 sajma. Zanimljivo je da je upravo ta igra za kojom sad svi luduju i koja izgleda predivno i igra se kao popularni anime, jest zapravo projekt Arc System Worksa, istog tima koji je napravio i ovu igru. Kada zaigrate Guilty Gear, biti će vam jasno zašto. Da se podigne iz područja ljubavi fanova, Guilty Gearu bi dobro došao pravi story mode kao što je slučaj često bio sa Blaz Blueom, kao i veći broj likova u rosteru. Unatoč tome što su živopisni i imaju veliki broj poteza, malo je onih novih likova i velikog izbora zbog kojeg bi igra također mogla biti kratkog trajanja kod nekih. No, ako dođete u priliku da zaigrate, nikako nemojte propustiti isprobati.
Leave a Comment