INFO BOX
- DEVELOPER: Arges Systems
- PUBLISHER: Arges Systems
- PLATFORME: PC, iOS
- ŽANR: Logička igra
- DATUM IZLASKA: 25. listopad 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Mladi developerski tim koji se krije iza imena Arges systems predstavio nam je nedavno svoju igru s kojom se misle smjestiti na gaming mapu ove jeseni i zime. Radi se o logičkoj igri Hairy Tales, koja svoje glavne motive preuzima iz slavenske mitologije. Iako nemamo točne informacije i detalje o tome (nismo stručnjaci za folklor i bajke iz tog područja na koji se neka bića odnose u ovoj igri), jasno možemo ustanoviti da u igri upravljate Hairysima koji su pomalo nestašni, a i tupavi (pri tome sliče na neandertalce) te imaju zbog nekog razloga veliko zaduženje čišćenja svijeta od zle energije. Taj cilj ispunjavate tako da s njima bjesomučno trčite s kristalima koje morate putem skupiti prema magičnim vratima koja će očistiti određeno područje u kojem se nalazite. Ako pri tome pokupite i tri gljive, ostvariti ćete stopostotni uspjeh u tom području i hrabro krenuti na novo.
Ovako ispričano čini se jednostavno, no to je zapravo samo premisa koja vas uvodi u svijet velikih i malih zagonetki, mozgalica i frustracija koje će vas čekati ukoliko za ovu igru izdvojite nešto manje od 5 dolara.
Mehanika igre sastoji se u pomicanju raznih platformi čime vaš lik nesmetano može doći do portala/energetske nakupine. Zašto mu morate micati platforme? Pa, stvar je u tome da ćete klikom na svog trola/neadretalca istog „pustiti s lanca“ i krenut će trčati bjesomučno u jednom smjeru. Ako ostane bez tla po kojem trči, vaš lik pada u beznađe i gubite život ili ste prisiljeni restartirati level. Isto tako, ako udari u drvo mijenja smjer kao i ako naleti na neku od ograda koje pak možete micati po platformama pa namještati njegov daljnji smjer. Također, vaš lik može naletjeti na razna bića, šiljke i ostale prepreke zbog kojih morate ispočetka igrati taj level. Sve se svodi na vaše planiranje okoliša i pretpostavljanja putanje vašeg lika prije nego kliknete na njega i on počne trčati prema svom cilju. Možda ovako zvuči pomalo komplicirano, no budući da vam igra u detalje objašnjava svaku novu mogućnost i prepreku ne bi trebali imati problema s razumijevanjem koncepta igre i shvaćanja svega što možete napraviti. I naravno, kada sve to shvatite i prijeđete nekoliko početnih i srednje teških levela, kreću sve teže zagonetke oko kojih ćete se morati vraški potruditi.
Ono što nekima može biti veliki plus, a nekim hard core misliocima veliki minus, jest mogućnost preskakanje pojedinih levela, ako razina frustracije oko neke nerješive zagonetke postane prevelika. S jedne strane to je dobar način da se spriječe igrači da izađu izfrustrirani iz igre i zaborave na istu zbog toga što im je u tom trenutku preteška, no s druge strane veće nagrade od zadovoljstva prijeđenog levela nema jer, eto, uvijek možemo probati taj neki drugi koji je naočigled u početku zaključan.
Sjećate se da sam spomenuo „živote“? Njihova je uloga očuvati vam pokušaj razmještajanja platformi po levelu i da još dva puta probate neke stvari razmjestiti po stazi kako bi prošli level, nakon čega će te biti primorani restartati level čime se sve platforme, sva vaša razmještanja i postavljanja vraćaju na početak kao da ništa nije bilo. Iznimno zanimljiv detalj, koji će mnogima olakšati neke stvari, ali samim time što imate praktički samo tri pokušaja za taj level daje neku dozu napetosti u mirnoj logičkoj igri kao što je Hairy Tales te time transcedira vašu zbunjenost i napetost u glavi i na ekran koji gledate dok igrate.
Igra vam nudi tri glavna svijeta – šumu, pustinju i močvaru koje se razlikuju po broju elemenata, vrsti prepreka i težini određenih levela koje ćete sustavno upoznavati. Budući da je cilj „očistiti“ područje na kojem se nalazite tako da dođete do svog cilja, ponekad time nećete očistiti zadano područje u potpunosti tako da se uvijek možete vratiti na određene levele, skupiti sve tri gljive po putu i očistiti kompletno područje. Kompletno kontroliranje u igri se vrši pomoću miša, a na određene probleme pri upravljanju možete naići kad vam za uspješan završetak neke zagonetke bude potrebno micati određene platforme dok vaš lik već trči. To malo remeti laganu dimaniku igre na koju vas developeri naviknu u prvih pola sata igranja no nakon malo navikavanja ni tu ništa neće biti preveliki problem. Uloga gljiva je slična kao i u drugim igrama kao što su zvjezdice u Angry Birds ili Cut The Rope pa ni to ne treba previše objašnjavati.
Što se tiče grafike i zvuka, igra je napravljena dosta jednostavno kao i što joj je i koncept jednostavan. 3D grafika sa top-down pogledom nije nešto najbolje što ste ikad vidjeli, relativno je solidna, no možda bi kompletan 2D izgled igre dao na dodatnom šarmu. Iako, ni ti glavni likovi i sva bića koja ćete susresti nisu baš neke prvoklasne lijepe maskote, pa je nesigurno zaključiti uopće u kojem je smjeru vizualno ova igra planirala ići. Zvuk je „ništa posebno“, a izbornici kao i ponuda u njima su malo arhaični. Iako je igra prije svog izlaska za osobna računala bila dobro primljena i na iOSu ostaje neki osjećaj da bi igra napravila veći BOOM s nekom drugom tematikom i privlačniim vizualima, zajedno s 2D grafikom i vrhunskim crtačima. No, što je tu je. Na kraju smo dobili jako dobru logičku igru koja će se svidjeti onima kojima je ovaj žanr među primarnim izborima zabave što se tiče video-igara, a ti isti će prepoznati ove koncepte zagonetki iz nekih starijih, klasičnijih igara.
Trend preuzimanja već isprobanih (možda i zaboravljenih koncepata) u novom ruhu za mobitele i računala je i dalje sveprisutan, a Hairy Tales je samo još jedan dokaz tome. To ne mora biti nužno loše, u ovom slučaju i nije. Imate preko 70 levela čije kompletiranje predstavlja dosta veliki izazov, ali izazov na koji ste vjerojatno i spremni kad ste se odlučili odigrati ovu igru. Jednostavni izbornici, jednostavan izgled, jednostavan koncept zajedno u većini slučajeva znače jednostavnu i zaraznu zabavu. Teško da će igra ostaviti veliki trag, no možda bude zapisana kao prva komercijalna igra developerskog tima koji će nam, ako ovako nastave, donijeti neke velike naslove u ovom području.
Leave a Comment