INFO BOX
- DEVELOPER: Massive Damage, Inc.
- PUBLISHER: Massive Damage, Inc.
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Svemirska strategija/RPG
- DATUM IZLASKA: 9. rujna 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Odmah na početku ove recenzije želim reći kako se neću suzdržavati poveznica ove igre s popularnim SF serijalom – Star Trekom (držim se originalnog naziva, jer…navika). Mislim…i kako bih se suzdržavao, kad su i sami autori potražili inspiraciju među temama koje obilježavaju svemir Star Treka. Stoga, ukoliko budem dosadan s paralelama, upozoreni ste.
Razvojni studio Massive Damage donsi nam pravu 8-bitnu pikselastu SF poslasticu, proizašlu iz Kickstartera. Od početka prepoznatljiva je Star Trek vibra, naročito ona koju je nudio Deep Space Nine. Kao što i sam naziv igre govori, kontroliramo stanicu službenog imena Halcyon 6 pod kontrolom Federacije. Khem….Federacije. Ali stanica nije federacijskog izvora, već je poput Citadele iz Mass Effect serijala, dakle sagrađena od strane drevne alien rase. Napuštena stoljećima i važna za kontrolu sektora, započinje njezino renoviranje. Ali u samom startu, Federaciju zapada nevolja u obliku opasne svemirske rase Chrull koja uništava Federaciju i Zemlju. Ono što je ostalo od čovječanstva gravitira Halcyonu 6 kao novom središtu Nove Federacije. Poprilično tmuran i uzbudljiv intro igre odmah pokazuje adute kojom raspolažu priča i radnja igre.
Kao zapovjednici stanice koja sučeljski odmah povlači usporedbu s XCOM serijalom, na nama je da završimo izgradnju baze istraživanjem napuštenih dijelovastanice, renoviramo i iskoristimo prostorije za prikupljanje različitih resursa ili sagradimo ostale bitne funkcije za menadžment stanice. Okolni sektor koji možemo istraživati prepun je svemirskih tijela s resursima koji su nam važan faktor za istraživanja, gradnju, putovanje ili pak ljudstvo.
Chrull opasnost još je aktivna i njihova invazija na svemir Federacije se nastavlja, stoga će nam biti prijeko potrebna snažna flota kako bi spašavali kolonije, druge stanice ili brodove. Interes za stanicu pokazati će i mnoge druge rase koje svoju kreaciju izvlače izravno iz Star Treka, ali da budemo pošteni i mnogih SF tropeova. Tako će nas posjetiti rasa čiji motiv je samo profit i tražit će da otkupe stanicu za pravo bogatstvo, zatim rasa kibernatičkih organizama koji za razliku od svoje inspiracije želi pomoći ljudima i nude savezništvo…barem u playthroughu za ovu recenziju. U susjedstvu stanice piratski klanovi vode ratove i povremeno se zalete na stanicu, tako da će i njih biti potrebno posjetiti nekoliko puta s flotom. Diplomacija je važan aspekt igre i manifestira se duhom političkih situacija iz različitih svemirskih serijala.Također je i zabavan trenutak kad imamo prilike voditi razgovore preko sučelja na stanici jer dijalozi su prepuni humora, referenci i mig-mig momenata. Iako možemo povezati s poznatim stvarima iz SF kulture, rase, scenariji i općenito izgradnja svijeta, tj. svemira predstavljaju dopadljiv identitet i šarm igre.
Da igra ne posuđuje samo elemente iz popularnih SF franšiza, vidimo i u combat sistemu, koji je podijeljen na dvije grane, combat brodova i combat posade/away ekipe. Oba sistema funkcioniraju po uzoru na japanske RPG-ove. Borba se izvodi na poteze, birajući brodske/posadne napade različitih svojstava i statova. Češći su sukobi u svemiru, i imaju mnogo više prostora za menadžment i taktiziranje. Tako ćemo ih opremati skillovima i unaprijeđivati u „garaži“, dok ćemo posadu trenirati i opremati u akademiji. Uglavnom ćemo imati informacije o neprijateljskim brodovima prije sučeljavanja, pa je razborito dobro promišljanje i kombiniranje unutar flote. Klase brodova se dijele za injženjersku, taktičku i znanstvenu funkciju, pa će tako imati i svojstvene skillove. Npr. injženjerski brodovi imaju fokus na „heal“ skillove, taktički na damage, a znanstveni na različite gimmicke. Kao i kod svake posade, časnici nose svoju odgovornost. Tako se bilo koja radnja ne može odvijati bez nadgledanja časnika, kao što se niti jedan brod ne može otisnuti u svemirske vode bez dodjeljenog kapetana. Stoga će u početnim fazama biti poželjno što prije sagraditi objekte potrebne za njihovu obuku. Simpatična je i opcija nazivanja časnika i brodova po našem izboru. Iako bezazlen detalj, veže vas za posadu i brodove, što je slično efektu koji je imao (i još ima) XCOM.
Od samog početka bit ćemo zaokupljeni aktivnostima, iako su mnoge grinding prirode. Čak bih rekao i previše toga bude bačeno na nas u startu, što bi se moglo opravdati situacijom u kojoj se našla Federacija. Iako je sadržajan početak, aktivnosti koje obavljamo su ograničene i trebati će neko vrijeme da stvari zapravo krenu intezivnije. Skupljanje resursa, pomaganje udaljenim Federacijskim postajama i kolonijama, istraživanje Halcyon 6 stanice, obrana stanice, proučavanje novih tehnologija, diplomacija i osiguravanje sektora od pirata zahtijevat će mnogo časnika i ubrzo nakon upoznavanja s mehanikom i gameplayom, shvaćamo kako će se morati donositi odluke prilikom biranja akcija. Održavanje stanice i sektora nikad neće biti dosadni, iako se u kasnijim fazama počne nazirati repetitivnost. Također će biti testirane sve odluke i izgradnja stanice kad igra opali po težini. Možda budete zahvalni paranoji i učestalom sejvanju poput mene. Iako se stvari ne moraju dogoditi nužno istim redosljedom jer igra generira događaje, pa nećete moći iskorištavati sejv/load taktiku. Također generiranje nudi i značajan replay potencijal.
Igra ne pokušava biti 4ex naslov, već zabavna strateška igra sa svim poznatim i simpatičnim referencama prvotno na Star Trek serijale. Po pokretanju igre i prvih nekoliko sati, pomislio sam kako je ovo jedna od boljih Star Trek igara…nešto poput Freedom Planeta Sonic serijalu. Fantastične pikselaste estetike, animacija i efekata, igra očarava vizualnom prezentacijom. Potpomognut odličnim zvukom i soundtrackom, Halycon 6 postiže osjećaj prave retro svemirske pustolovine. Stoga, preporučam igru svakome željnom naslova koji nudi zabavu, strategijusa slojevitim menadžmentom i klasične SF motive. Kvalitetan indie naslov koji se ne boji otići u poznate vode, izvlačeći inspiracije iz drugih naslova, ali pri tome ponuditi svoj karakter i pohvalan homageserijalima i franšizama iz prethodnih desetljeća.
Leave a Comment