Hype, hype never changes. Već dosadna rečenica o približavanju E3 sajma i sasvim slučajnih “curenja” informacija je opet s nama. Sada je došao red na Halo 5. Iz pipe sasvim slučajnih informacija (novi broj Gameinformera) smo doznali da Halo 5 kampanja sadrži deset (10!) igrivih likova (2 centralna i 3 putem co-op moda), 15 dodatnih besplatnih DLC multiplayer mapa (20 u osnovnom paketu) i singleplayer online co-op bez potrebe za Xbox Live Gold pretplatom. Naravno, sve ovo zvuči fantastično da nema jedne odurno loše vijesti, a ta je da co-op više nećemo moći igrati lokalno u split screenu. Ajmo prvo s dobrim stvarima.
Brat na brata nožom!
Kampanja koja će po svemu sudeći biti krcata sadržajem, odvijati će se iz dvije perspektive. Svi, i ptice na grani (zajedno s vrabcima u ruci) znaju da ćemo kampanju Halo 5: Guardiansa doživjeti iz perspektive najvećeg heroja naše galaksije Master Chief Petty Officera Johna 117 i ONI Agenta Jamesa Locka (Halo Nightfall).
Prva opcija nas stavlja u proslavljeni (u stripu, Fall of Reach noveli) Blue Team koji je i dalje pod vodstvom Master Chiefa, sastoji se od njegovih suboraca iz Spartan II programa (Linda, Fred, Kelly). Iako je Blue Team tijekom vremena imao i neke druge članove, dobro je vidjeti da napokon dolazi u igrivom obliku u Halo serijal. Članovi i stanje Blue Teama po Halo canonu:
- Samuel-034 (KIA, označen kao MIA)
- James-005 (KIA, označen kao MIA)
- Anton-044 (KIA, označen kao MIA)
- Li-008 (KIA, označen kao MIA)
- Grace-093 (KIA, označena kao MIA)
- William-043 (KIA, označen kao MIA)
- Kurt-051 (KIA, označen kao MIA)
- Linda-058 (Aktivna 2517-2552, reaktivirana od 2557)
- Kelly-087 (Aktivna 2517-2552, reaktivirana od 2557)
- Frederic-104 (2552) (Aktivan 2517-2552, reaktiviran od 2557)
- John-117 (2517 – 2552, zapovjednik) (Dezerter od 2557)
Druga opcija nas stavlja u čizme Agenta Locka i njegovog Fireteam Osirisa čiji će član biti fan favorit ODST Gunnery Sergeant Edward Buck (Halo 3: ODST). Ostali članovi Osirisa su Holly Tanaka o kojoj doslovno ništa ne znamo i Olympia Vale (Halo: Hunters in the Dark) politička tajnica i pregovarač iz redova ONI-a koja je zadužena za pregovore s Covenentom nakon završetka rata. Naravno, na radost mnogih (i mene osobno) Nathan Fillion se vraća u ulogu Bucka koji je sada Spartanac te je za predpostaviti da će biti ovaj lik biti bitan za priču Guardiansa. Članovi i stanje Fireteam Osirisa po Halo canonu:
Ukoliko se odlučimo za tumaranje kroz Halo 5 sami, mi ćemo se naći samo i isključivo u ulozi Master Chief/Agent Lock te ćemo managirati ostatak Blue Team/Fireteam Osiris. Ovaj detalj nam nije baš najjasniji pa nekako zaključujemo (nadamo se) da će biti u maniri najbolje Star Wars FPS igre Republic Commando. No, ukoliko budemo igrali u co-op načinu kroz story onda ćemo moći izabrati koju ulogu želimo u timu. Nije loše naglasiti kako će svaki član tima imati svoje specifične sposobnosti pa će dobra timska igra biti presudna za uspješno svladavanje svih prepreka koje će u co-op modu biti višestruko otežane (više protivnika i zahtjevniji AI protivnika). Za igranje co-opa nam neće biti potrebna Xbox Live Gold pretplata.
Na koji način će se ova dva tima ispreplitati ostaje da vidimo. Ono što trenutno znamo jest da će u većem dijelu priče biti na suprotstavljenim stranama iz više razloga. Onaj najvažniji je da Office of Naval Intelligence (ONI) nahuška Locka i Fireteam Osiris na Master Chiefa i Blue Team po optužbom/zavjerom da je Master Chief kriv za galaktički genocid. Očito je da ćemo skakati između Locka i Chiefa tijekom kampanje te sve pomalo podsjeća na Halo 2 (Arbiter/Chief). Nadamo se samo da će im svima skupa AI zadužen za vožnju vozila (Warthoga posebno) biti bolji nego inače.
Besplatan Multiplayer DLC ?
Hmh, tako se čini na prvu. Punih 15 besplatnih multiplayer mapa nam 343 Industries i Microsoft obećavaju, no ostaje onaj osjećaj da nas ipak čeka neka vrsta season passa u kojem će biti još sadržaja (vrlo vjerojatno story based). No kako god bilo, besplatne multiplayer mape pozdravljamo i nadamo se da će se i ostali developeri povesti za ovim primjerom (COD, Titanfall, BF i slični). Kreativni direktor 343 Industriesa Josh Holmes činjenicu besplatnih multiplayer mapa objašnjava uistinu logično:
Multiplayer mape koje igrači moraju kupiti čine ništa drugo nego podjelu na one koje ih imaju i one koji ih nemaju. Što znači da ako ja imam dodatne mape a moj prijatelj ih nema mi nismo u mogućnosti igrati skupa što uistinu nema smisla u multiplayer svijetu. Mi smo to prepoznali kao veliki problem i iz tog razloga će sve multiplayer mape biti besplatne kako bismo svi mogli igrati skupa u bilo koje vrijeme. Ovo će vjerujemo osigurati da Halo 5 ima sjajan multiplayer ekosistem.
I premda ovo zaista zvuči iskreno i logično, nekako smo dojma da je ovaj potez usmjeren vraćanju dugoročne multiplayer #1 pozicije poljuljane od COD-a na Xbox platformi. Naplaćivanje multiplayer mapa je uvijek bio “dick” move od strane izdavača i nadamo se da će ovaj iskorak od strane Microsofta uvidjeti i neki drugi (Acitivion i EA prvenstveno). S druge strane, ako će nam naplaćivati bogati singleplayer sadržaj (punokrvne ekspanzije) po uzoru na Spartan Ops Season 1, onda vidimo dobre eventualne “posljedice” ovakve odluke od 343 Industriesa i Microsofta.
Firefight i lokalni split-screen co-op?
Kratki odgovori bi bili, ne i ne! Dugi bi bili da Firefight nije izvediv zbog dizajna kampanje i multiplayera u što ne vjerujemo. Lokalni split-screen lokalni co-op ima čak i solidno objašnjenje koje glasi da je on žrtvovan za konstantnih 60FPS-a u kampanji. Kevin O’Connor (šef Halo franšize) je objasnio da je 60FPS-a bila zvijezda vodilja i da je sav gameplay (singleplayer/multiplayer) baziran oko te idejom.
Iako me osobno iznimno žalosti što neće biti Firefighta i lokalnog split-screena (uvijek sam volio zajedno sa svojom suprugom braniti se od najezde neprijatelja), pozdravljam odluku da se ne limitiraju na 30FPS-a (ili niže). Naravno kakva rezolucija nas očekuje u Halo 5: Guardinsima nije poznato (barem ne službeno).
Što nas čeka na E3 sajmu?
Paaaaaaaaa, eventualno razjašnjenje o tome koliko su zaista velike mape u kampanji (po Gameinformeru su ogromne) te na koje sve načine možemo rješiti muka naše protivnike i obaviti naše misije. Gotov je pa sigurno da ćemo vidjeti gameplay trailer. Kakav je to epic multiplayer mod o kojem još doista ništa ne znamo, Direktor dizajna za Halo 5: Guardians Kevin Franklin je natuknuo da ćemo na E3-u vidjeti novo i epsko multiplayer iskustvo:
Nisam u prilici reći više (nitko nije), ali vam mogu reći da sadrži sve aspekte Halo sandboxa po prvi put. Ovo je bio naš san jako dugo vremena i radimo na njemu tri godine (uz intenzivno testiranje). Nemožemo dočekati da vam otkrijemo što smo skuhali.
Hmh, sve ovo zvuči super (osim što su Firefight i lokalni co-op izbačeni) i očito je da će Microsoft svoju E3 presicu bazirati užasno puno oko ovog naslova. Pitamo se samo di je nestala toliko pompozno najavljena suradnja u izradi TV serije s produkcijskim potpisom Stevena Spielberga? Halo 5: Guardians stiže eksluzivno na Xbox One 27. Listopada, 2015.godine.
Leave a Comment