INFO BOX
- DEVELOPER: CreativeForge Games
- PUBLISHER: Gambitious Digital Entertainment
- PLATFORME: PC, Mac, Linux
- ŽANR: Turn-based strategija s RPG elementima
- DATUM IZLASKA: 18. studenog 2015.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Divlji Zapad u svojoj mitologiji oduvijek je bio opasno mjesto: prostrana područja u kojima još treba integrirati zakon, nenastrojena lokalna indijanska plemena i ljudska pohlepna težnja za profiterstvom u bilo kojem obliku. U tu kombinaciju ubacimo nadnaravne horor elemente i dobivamo još nepoželjnije mjesto za živjeti. Hard West nas upoznaje s takvim svijetom. Poznate teme i motivi westerna premazane su nadnaravnim slojevima, uglavnom s temom onostranog i „paklenog“. Demoni, duhovi, zombiji i kauboji naseljavaju prostore Zapada. Iako bi očekivali braću Winchester da u svakom trenutku uskoče u radnju, ovdje ipak koristimo turn-based mehaniku borbe kako bi riješili nasilne situacije. Kroz različite scenarije pratimo nekoliko priča i protagonista/antagonista. Njihovi putevi popločani su mračnim motivima i nezahvalnim biranjem manjeg zla. Osveta, ambicija i intrige vražji su posao, doslovno. Kako nam je sve to prezentirao Hard West, pogledajmo dolje.
Once Upon a Time in Hard West
Kakva nam je priča? Glavni akteri nisu Charles Bronson, Henry Fonda i Claudia Cardinale, iako bi savršeno navukli čizme likova iz same igre. Henry Fonda kao Vrag…e to je casting. Da mi ne bi odmah skočili za vrat zbog mogućeg spojlera, igra od početka ne krije identitet određenog Gospodina kojeg sretnemo i sklopimo nagodbu na raskrižju u prvom scenariju. Kampanja je podijeljena na osam scenarija. Četiri scenarija prate glavnu radnju igre, tri scenarija sporednu i jedan je posvećen posebnom akteru igre. Glavna radnja se vrati oko oca i sina koji započinju prospektirati na rudnicima, ali ubrzo zapadnu u nevolje od strane lokalnih bandita i konkurentskih kompanija. U svoj toj nevolji posežu za nekonvencionalnom pomoći od strane nadnaravnih sila. Daljnji tijek njihove priče odvodi ih u teme osvete, iskupljenja, ali sve u režiji Vraga. Pri tome će Warren i njegov otac, Undertaker, susretati svakakve likove koji će im ili biti od pomoći, ili pak biti s druge strane ulice. Naracija je u igri obavljena odlično. Kroz cutscene stripovskog stila i in-game naracije koju nam predstavlja Smrt upoznajemo prostor i ambijent fiktivnog Divljeg Zapada. Vrlo brzo u igri počnemo se osjećati primljeno u takav svijet i pomoću alata koje nam pruža mehanika igre saznajemo više o okruženju unutar scenarija. Bilo da su glavni ili opcionalno quest, osim nagrada koje dobivamo istraživajući, dobivamo tekstove i priče o različitim lokacijama na karti po kojoj navodimo našu bandu. Napušteni rudnici, izgubljene karavane, ukleta groblja i slične lokacije nagrađuju istraživanje, ali i lore. Kako ne bi sve bilo linearno, igra nam nudi mnoge situacije u kojima ćemo imati mogućnost izbora akcije. Naravno, takve akcije imati će i posljedice unutar svakog scenarija. Primjerice, u jednom scenariju od trgovca eliksirima možemo uzeti napitak otrovnih svojstava. S njime ne možemo previše, ali možemo otrovati vodene spremnike obližnje farme koju naseljavaju kanibali. Hoćemo li desetkovati redove kanibala trovanjem ili ćemo se zadovoljiti izravnim pristupom i more the marier susretom, izbor je u ponudi. Takvih je situacija dosta i zanimljiv su faktor unutar svakog scenarija. Često ima i morbidnih odluka na raspolaganju. Možete ispred jednog indijanskog totema žrtvovati lika iz bande kako bi dobili 200 golda. Nema moralnih ratinga, stoga ukoliko smatrate da vam nije potreban kompanjon, a novac vam je potreban…Bez duljenja, opcionalnih radnji i side misija ima dovoljno da zadovoljite svoje istraživačke, za itemima pohlepne i morbidne strane. U cjelokupnoj naraciji takav gameplay čini ogromnu uslugu. Jedina ozbiljna zamjerka priči je osobno mišljenje o formatu. Scenariji prepolavljaju kampanju i priča donekle pati zbog toga, naročito jer sve što smo obavili i skupili u jednom scenariju ne prenosi se na drugi scenarij. U takvom formatu broj scenarija ne daje nam priliku da se više upoznamo s našim likovima i dobijemo bolju imerziju u njihovim osobnim pričama. No, što je tu je…svijet u koji ulazimo nije sasvim sretan, niti će biti kad ga napustimo.
Ace of Spades
Već je načeta tema gameplaya i mehanike, pa stoga bez daljnjeg odugovlačenja, izvucimo i tu kartu. Rečeno je u uvodu kako je Hard West turn based igra, odnosno strategija s RPG elementima. Igru prolazimo na dva polja, jedan je na karti scenarija gdje pomičemo našu bandu (s maksimalno četiri člana) na lokacije koje se ponude. Na toj karti obavljamo sve radnje koje ne uključuju borbu. Sve te radnje i akcije prezentiraju se kao tekstualni dijalozi u kojima imamo odgovore na izbor. Većina scenarija nudi nam posebnu menadžment mehaniku, što nije uvijek tečno izvedeno. U jednom scenariju koji je jedini s protokom vremena na dan noć relaciji (svako kretanje po lokacijama je jedan dio dana), morat’ ćemo paziti da nam članovi bande ne ostanu gladni. Kad padne noć morat’ ćemo ih nahraniti. Ovako opisano ne čini se ništa posebno, i ideja stoji oko menadžmenta rationsa…koji su prejeftini i nema teorije da ostanete bez njih. Dakle, nepotreban sistem jer nikad ne postoji opasnost da će naši likovi ostati gladni i imati umanjene statove zbog toga, a svakih pet poteza morat ćemo prolaziti kroz prozor dijaloga i klikati svakog posebno lika kako bi ga uhranili, da bi napokon pristupili onome zbog čega smo došli na tu lokaciju. Slično, ali manje frustrirajuće događa se u još jednom scenariju, ali tamo se priroda menadžmenta svodi na farmanje/grindanje, što ostavlja i tu mehaniku malo van mjesta unutar same igre. Eksperimenti za obogaćivanje sadržaja i raznolikosti igre, ali ipak po skromnom mišljenju, nezadovoljavajuće izvedeni. Drugo polje kroz koje prolazimo je borba. Kad se nađemo u situacijama gdje nema mirnog izlaza, borba je nužna. Tu nastupa turn-based mehanika. Jednostavna u svojoj izvedbi, ali bogata menadžmentom naše bande.
Prije nego uđemo u borbu otvora nam se inventarni ekran. Naravno, možemo mu pristupiti u bilo kojem trenutku na glavnoj karti, ali dobro dođe kao automatski podsjetnik. Na njemu opremljujemo naše likove za borbu. Oružje, različitih dometa i statova. Potrošni itemi za liječenje, podizanje lucka, boostanje preciznosti itd., i posebni talismani koji nam poboljšavaju statove (HP, Luck, Defense, Aim, Sight). Druga stvar oko koje vodimo računa su pokeraške karte koje dobivamo obavljajući misije tijekom igre. Te karte slažemo likovima i pojedinačne karte donose podizanje određenog stata i poseban ability koji možemo iskoristiti tijekom borbe, kao što su Golden Bullet (negira obstrukcije), Richochet (pogađa protivnika u zaklonu ako se ima od što odbiti), transformacija u demona, nanošenje ogromnog damagea protivnicima unutar sjene itd. Jako koristan ability repertoar olakšava mnoge sukobe, čak do te razine gdje preporučam igranje na hard težini od starta. Ili jednostavno uživajte u nadmoći. Karte se također mogu iskombinirati u „decku“ za dodatan boost statova.
Završivši s time, naša banda upušta se u borbu. Borbene misije su uglavnom jednostavnih zadataka. Pobij sve na mapi što ti nije prijatelj i odjaši u suton. Ipak dosta misija ima i opcionalne zadatke koji nudi nagrade i uglavnom su lagani za obaviti. Često ćemo imati priliku stealth pristupom riješiti te opcionalne zadatke, što je donekle i zadovoljavajuće iako samim dizajnom nivoa i nije izazovno. Ipak, što je Divlji Zapad bez zvuka revolvera i krika demona. Unutar borbe dva su važna elementa kojih moramo biti svjesni. Prvi je dakako zaklon. Što je bolji zaklon manja je šansa da ćemo biti pogođeni. Zaklona je mnogo i taktičko navođenje likova nudi dovoljno opcija. Karte nisu malene i dosta je prostora za manevriranje i kretanje kroz njih kako bi stekli prednost. Druga stvar je luck sistem. Likovima nudi zaštitu da neće biti pogođeni, ali tijekom borbe se smanjuje, pa ćemo se bez itema i abilitya koji nam ga regeneriraju teško izvući iz balege. Stoga, često ćemo kao odgovor na pitanje „do you feel lucky punk?“ pogoditi štok od vrata. Iskustvo borbe je odlično, pogotovo zbog raznovrsnosti lokacija i taktičkih mogućnosti. Izazovi postoje, ali osobno sam našao zadovoljstvo u nadmudrivanju protivnika, preuzimanju boljih pozicija i slično što čini turn-based strategije iskustvom. AI se nažalost nije pokazao adekvatnim protivnikom, ali gdje nema kvalitete ima kvantitete, iskustvo u stilu Divlje Horde.
Vrag je u detaljima
Kako sve to izgleda? Sučelje je jednostavno i praktičnog navigiranja. Grafički igra zadovoljava žanrovske uvijete. Vrlo bitan element igra je svijetla i sjena, odnosno dana i noći, gdje igra ispunjava mehanički dio i vizualni dojam. Crteži likova, cutscene, inventory, detalji na pokeraškim kartama, izgledi oružja itd. odaju pozitivan dojam i jedinstvenost ovog naslova. Sami nivoi na kojima se odvijaju borbe su također izvedeni dobro i prepuni detalja u interijerima i eksterijerima. Iako su nivoi dizajnirani s fokusom na sistem zaklona, integrirani su u cjelinu nenametljivo. Animacija likova, gore scene i efekti samo su pojedini elementi koji nas zbližavaju s temom Hard Westa. Impresivan ulog u stvaranje tog svijeta je pohvalan i ostavlja ugodno iskustvo. Uz izgled, zvuk i glazba su također jaki aduti. Naročito glazba koju je kreirao Marcin Przybylowicz, poznatiji po radu na malo poznatijoj igri, Witcher 3: Wild Hunt. Kompozicije unutar glavne karte i borbenih nivoa u skladu su sa gorkim ambijentom nadnaravnog Divljeg Zapada i slušljive van same igre.
Get off my lawn you demon!
Strateška vrijednost je vrlo blaga, taktička unutar borbi visoka. RPG elementi su osnovni, ali zanimljivo integrirani kroz pokeraške karte. Nelinearnost obogaćuje sadržaj i lore okruženja. Nažalost igra nije izbjegla nekoliko tehničkih problema, pa se tako igra srušila nekoliko puta tijekom borbe, a igra ”autosejva” samo prije borbe i nakon borbe. Bugovi su se pojavili, poneki komični gdje mi se lik „prepolovio“ pa su noge bile malo udaljene od ostatka tijela, ali i poneki su me natjerali na restart borbe. Uz patcheve mnogi su se problemi od izlaska igre riješili, ali upozorenje stoji. Replayibility vrijednost je prisutna, iako skromna. Svaki scenarij možemo ponoviti posebno i odigrati drugačije. Ali i to ima svoja ograničenja. Također svaki scenarij, prije nego ga započnemo s odigravanjem uz izbor težine nudi i dva opcionalna modifikatora (Ironman i Combat Injuries) za veći izazov, ali i bolje nagrade. Uz sve to rečeno igra nudi zanimljivo iskustvo i jedinstven pristup temi Divljeg Zapada. Hard West je svakako preporuka ljubiteljima turn-based borbenih pustolovina.
Leave a Comment