INFO BOX
- DEVELOPER: Square Enix Montreal
- PUBLISHER: Square Enix
- PLATFORME: PS4, PS Vita, PC
- ŽANR: Puzzle strategija na poteze
- DATUM IZLASKA: 23. veljače 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
2014. godine za mobilne uređaje izašla je igra Hitman GO, spin off poznatog Square Enixovog serijala o plaćenom ubojici Agentu 47. U jeku izlaska novog naslova unutar glavnog serijala, ekipi iz Square Enixa se učinilo zgodnim izbaciti Hitman GO i za ostale platforme (PC i PS4) i to u definitivnom izdanju, odnosno sa svim kutijama (misijama) koje su izašle za mobilnu verziju. Debitantna igra novog Square Enix Montreal studija, zamišljena je kao puzzle igra na poteze u boardgame dizajnu i estetici.
Za prolaz igre na raspolaganju nam stoji ukupno sedam scenarija, odnosno kutija, kako nam je prezentirano unutar igre. Kutije imaju po petnaest nivoa, osim dvije misije inspirirane nivoima iz igara Hitman: Blood Money i Hitman: Silent Assassin, koje imaju po osam nivoa. Isto tako, te dvije posebne kutije moramo otključati s određenim brojem obavljenih zadataka u ostalim kutijama. Svaka kutija predstavlja scenarij kroz koji prolazimo kako bi izvršili glavni zadatak, a to je likvidacija mete na samom kraju. Nivoi su dizajnirani kao makete, odnosno modeli kroz koje se krećemo prema zacrtanim linijama na površini. Figuricu pomičemo s jedne pozicije na drugu, pritom pazeći da ne budemo otkriveni i eliminirani od strane figurica koje predstavljaju osiguranje. Stoga, puzzle dio leži u kretnji i pozicioniranju figurice Agenta 47 po ploči, u dosta slučajeva koristeći i dostupne alate. Progresivno s igrom otvaraju se novi elementi koji nam pomažu u savladavanju puzzlea, ali i nove vrste izazova u vidu različitih ponašanja straže i osiguranja. Na prvim nivoima nailazimo na statične stražare koji samo promatraju prostor ispred sebe, dok prilazeći kraju nailazimo na kombinacije patrola s kretnjom po jednom pravcu, patrole s kretnjom uokolo po ploči, snajperiste ili K9 jedinice. Svaki tip stražara funkcionira na svoj način i njihovo ponašanje često moramo koristiti kao alat pri rješavanje zadataka. Primjerice, navest ćemo patrolu da se kreće u jednom pravcu u kojem je snajperist, kako bi imali zaklon od njegovog vidnog polja. U drugom slučaju navest ćemo K9 jedinicu da nas prati kako bi se domogli pozicije koju je čuvala itd. Na jednostavan i progresivan način igra nas upoznaje sa svakom mehanikom.
Unutar kompleksnijih nivoa imat ćemo na raspolaganju različite alate za korištenje kako bi pronašli rješenje. Tako ćemo moći odvući pozornost stražaru bacajući kamen ili limenku na željenu poziciju, zgrabiti snajper kako bi eliminirali prepreku na putu ili obući uniformu kako bi se prerušili u stražara i neometano prošetali pored „kolega“ itd. Nije neobično i kombiniranje svih tih sredstava. Privlačenje pažnje osiguranja na određenu poziciju kako bi u jednom potezu eliminirali nekoliko stražara. Uz sve to, ukoliko ne vidimo način kako riješiti puzzle, igra nam nudi hint opciju, ali aktiviranjem hinta naš Agent 47 neće na kraju postati (dobiti achievment) Silent Assassin.
Sve što u igri postoji preuzeto je iz glavnog serijala i pametno koncipirano kao puzzle stealth iskustvo. Izvrsno i izazovno izvedena, prezentacija Hitmana GO je vrijedna vremena provedenog u mozganju kako svladati zadatke. Iako se može odigrati vrlo brzo, ukoliko samo ganjate glave zadatke, čija težina nije toliko zahtjeva. Težina i izazov proizlaze iz uvjetno nazvanih sekundarnih misija. Svaki nivo ima tri zadatka, jedan je glavni (dosegni kraja staze ili eliminiraj metu), te dva sporedna. Sporedni zadaci su raznoliki. Tražit će nas da prođemo misiju bez iti jednog ubijanja, ili pak da ubijemo sve na ploči, da skupimo aktovku, prođemo ploču unutar određenog broja poteza, niti jedan pas ne smije biti ozljeđen itd. Nakon što prođemo nivo, uvijek ga možemo ponoviti kako bi pokupili neobavljene zadatke. Često se dogodi da nam budu zadani u nemogućoj kombinaciji. Primjerice, kako bi skupili aktovku i prošli nivo potrebno nam je najmanje dvadeset pet poteza, dok nam je drugi zadatak je da prođemo nivo u dvadeset poteza. Ili se znaju kontradiktirati kill all, odnosno no kill zadaci.
Zamjerka bi se mogla uputiti prema metodi igranja na koji nas u kompleksnijim situacijama igra tjera, a to je trial and error sistem. Možda neće svatko doživjeti takav način potrebnim, ali zahtjevnost pojedinih zadataka, konkretno onih s ograničenim brojem poteza, natjerava nas na učestalo ispipavanje situacije, često rezultirajući učitavanjima, tj. resetiranju nivoa. Također je šteta što većina zadataka ima jednu isprogramiranu rutu koje se moramo držati kako bi ga obavili. Poništavanje alternativnih pristupa donekle narušava jednu od značajnih postavki koje nudi glavni serijal. Ovdje je šteta učinjena replaybilityu. No, takva zamjerka više ide u cjepidlačku kategoriju, uzevši format igre i njezine domete koje želi postići.
Kežualno iskustvo rješavanja puzzleova popraćeno je ugodnom lounge jazz glazbom, dok su na posljednjim nivoima svake kutije neizbježne dionice Ave Marije, simptomatične za Hitman serijal.
Stoga igra je preporuka, bez obzira bili ljubitelj Hitman serijala ili ne. Ako uživate u opuštenom i razbibrižnom rješavanju puzzle situacija, Hitman GO vas neće razočarati. Vizualno izveden minimalistički, ali primamljive i opuštajuće estetike, on point je s rekvizitima na ploči. Kontroliranje Agenta 47 možda nije uzbudljivo kako smo naviknuli, ali postizanje cilja, naročito na težim nivoima, sasvim je zadovoljavajuće. Ako već niste odigrali mobilnu verziju, igra sad stoji na raspolaganju u Playstation Storeu (za Vitu i PS4) i na Steamu.
Leave a Comment