INFO BOX
- DEVELOPER: Omega Force
- PUBLISHER: Koei Tecmo/Nintendo
- PLATFORME: Nintendo Switch
- ŽANR: Musou / Hack and Slash akcijska igra
- DATUM IZLASKA:20. studenoga 2020.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Nintendo Switch
U originalu je ovo trebala biti treća po redu recenzija koju pišem za goodgame.hr portal i to objavljena negdje između Božića i nove godine, ali sam je ipak ostavio za početak 2021. godine. Razlog tomu je što želim započeti 2021. godinu sa nečim što volim. A to je The Legend of Zelda (LOZ) serijal igara. Taj serijal je krivac što imam vjerojatno najvrjedniju kolekciju igara, limitiranih konzola i kojekakvog mercha vezanih uz LOZ na ovom dijelu Europe (i tetoviranu lijevu podlakticu). Ukoliko među čitateljima ima dovoljno fanova serijala, i budu to tražili, rado ću prezentirati cijelu kolekciju u obliku članka ili recenzije nekih od starijih naslova. Ipak mi je i dijelom radi toga ukazano povjerenje da radim Nintendo recenzije za Goodgame.hr.
Da ne prepričavamo cijelu povijest Koei Tecmoa (KT) i dviju kompanija koje su sadržane u nazivu i vuku korijenje sa kraja 60ih odnosno 70ih godina 20. stoljeća, fokusirat ćemo se samo na njihove ”Warriors” naslove. Uz Dynasty Warriors, Samurai Warriors i Warriors Orochi, KT su dobili i povjerenje za izradu naslova Attack on Titan, Dragon Quest, Fist of the North Star, One Piece i ostalih franšiza. Među njima su i Hyrule Warriors naslovi kao suradnja sa Nintendom i LOZ. Sve Warriors igre dolaze s istim kosturom, ali svaka ipak uvodi neke promjene kako bi bolje legla uz franšize s kojima surađuje, odnosno posuđuje likove i/ili story elemente. Da ne duplamo riječi i slova, sve ćemo ih prezentirati kroz Hyrule Warriors – zeit der Verheerung (nabavio sam igru preko amazon.de, a svi znamo da je i Nutella bolja iz švabije, auti da ne govorimo, žene diskutabilno).
Hyrule Warriors – Age of Calamity je, ovisno kako gledamo, drugi, treći ili četvrti naslov Hyrule Warriors serijala. Originalni HW je izišao na Nintendo Wii-U konzoli 2014. godine. Konzoli koja je odabirom samog imena si već pripisala propast s obzirom da dan danas dobar dio ljudi i dalje misli da se radilo samo o dodatnom kontroleru za Wii. Iako je HW bio jedna od najprodavanijih igara na Wii-U , sama konzola se užasno prodavala (ukupno 13,5M) i vjerojatno u tome leži razlog zašto je igra već 2016. revitalizirana u obliku istovremenog upgradea i downgradea na Nintendo 3DS (preko 100M prodanih konzola) pod nazivom Hyrule Warriors Legends. Downgrade jer se portalo na handheld slabiju konzolu i sukladno tome utjecalo na izgled, a upgrade jer su dodani likovi, mehanike i izbrušen gameplay. 2018. godine nam dolazi definitivna edicija te igre, doslovno, pod nazivom Hyrule Warriors: Definite Edition za Nintendo Switch. U toj verziji je sve. I tu verziju nemam… a 07.01. mi je rođendan… pa Goodgame ekipa… khm khm… volim samo physical releasses.
Prvi HW je ukratko Dynasty Warriors sa LOZ skin packom. I to bome iz dosta poznatih LOZ nastavaka. Naravno da je ipak nešto više truda uloženo u taj jednostavni koncept, ali nije ni daleko od tog opisa. Ipak je Nintendo tu bio prvotno manje uključen. Moglo bi se reći da je HW vanbračno dijete KT i Nintenda. Izgledom je više kao Nintendo odnosno LOZ ali ponašanje itekako na stranu Dynasty Warriors. Age of Calamity je pak od prvog dana odgajan u prisustvu obaju roditelja, što se i vidi. Breath of the Wild (BOTW) director Hidemaro Fujibayashi i njegov kolega art director Satoru Takizawa su gospodinu Eiji Anouma (glavna njuška LOZ serijala) predložili ideju, a on je sve sa Yosuke Hayashi (KT) brzo dogovorio. Zaključili su da se Warriors stil idealno uklapa u bitke iz prošlosti koje su spomenute u BOTW, Izgledom Age of Calamity je jako sličan, moglo bi se reći i identičan BOTW. Dok ne krene šora, ne vidite razliku. Naravno, radi limitirane snage SWITCH-a i velikog broja protivnika na ekranu, napravljeni su mali grafički kompromisi, te zna doći do frame dropova pa čak i smanjenja rezolucije kod igre u dvoje na split screen. Unatoč tome igra i dalje izgleda odlično zahvaljujući BOTW art style-u. Likovi su detaljni, a efekti solidni. Svijet je zanimljiv i djeluje življe nego iz BOTW (ipak puste ruševine iz BOTW su zamijenili živi gradovi).
STORY
Ukoliko ne želite da vam spoilam prvih 15 tak minuta igre, preskočite ovu rubriku. Radnja se odvija 100tinjak godina prije BOTW, za vrijeme ”Great Calamity”. To razdoblje je u BOTW prikazano kroz sjećanja i priču, a ovdje direktno sudjelujete u povijesnim bitkama. Prije nego krenete, morate napraviti jednu stvar. Kod odabira jezika izabrati ljestve, koktel kišobran i nešto treće (ne znam Japanski). Engleski nije tolika tragedija, ali Japanski dub je jednostavno top. U prvoj cut sceni je prikazano kako u trenutku kad su se Zeldi aktivirale moći i kad je porazila guardiane kod Hateno Forta dio svijetla je dopro i do Hyrule dvorca. Time se aktivirao minijaturni guardian spremljen u drvenoj kutiji. Nije baby Yoda (Grogu), slađi je od BB8, ali nitko nije ni do koljena R2D2 (Iako scena di BB8 koristi upaljač ka palac gore je bila jedino dobro u novim Star Wars filmovima). Vidjevši kako je dvorac pod opsadom i općenito loša situacija, mini guardian (terminator model 101) je otvorio vremenski portal te skočio u njega. No nije sam…za njim je poletio i oblak malicea (terminator T-1000), otrovna tvar prisutna svugdje za vrijeme BOTW, razlog korupcije mnogih guardiana i divine beasta. Portal ga je odveo taman prije početka Great Calamity (Skynet) i tu kreće naša priča.
Link je u principu John Connor, ali ne znam kome dodijeliti ulogu Sarah Connor (O.G. female lead iz terminatora, ne švabica što pjeva ”from Sarah with love”). Samih cut scena ima ukupno blizu 2 i pol sata (vrijednost u Cinestara bar 50kn po igraču), a dobar dio priče je ispričan i u obliku teksta na loading screenu tako da je dosta toga ispričano. Od interakcija likova do velikih bitki. Priča nije revolucionarna, ali je dovoljna da igru čini zanimljivom i onima koji su odigrali BOTW upotpuni iskustvo. U AOC imate priliku vidjeti kako su zapravo izgledala neka mjesta čije ruševine ste posjetili u BOTW-u. Ukoliko se fokusirate samo na glavne misije, trebati će vam sigurno više od 20 sati za preći igru, a više od 65 sati igranja za apsolutno svaku misiju. Ova matematika vrijedi ako mainate svega par likova. Ako razvijate sve dostupne likove paralelno, onda je ona finalna brojka bliža troznamenkastom broju sati. Za razliku od provođenja velikog broja sati na predavanjima na Filozofskom, uz AOC čete uživati i manje razbijati svoju glavu, nego stotine i tisuće drugih. Vjerojatno ćete i više toga proći.
GAMEPLAY
Kako objasniti Warriors stil igre? Jeste li se ikad zapitali koliko biste uspjeli prebiti bijesnih 8godišnjaka zaredom, di tu i tamo bi se pojavio neki petaš i svakih toliko ljuti roditelj? Ja nisam, ali ako vi jeste, očekujte dečke u plavom na vratima uskoro. Ukratko, to je koncept igre. Probijate se kroz more protivnika koji su kao travke na livadi, a tu i tamo se pojavi koji grm ili čak stablo. Iz trećeg lica upravljate s jednim likom u danom trenutku, ali ovisno o misiji može ih biti više na mapi. Brzim pritiskom na tipku mijenjate kojeg lika direktno upravljate, a svi drugi likovi se sami bore i idu gdje im je u startu zadano. U bilo kojem trenutku likovima možete zadati ciljeve. Poslušni su, ne mudruju puno nego rade što im se kaže. Iznimno je korisna mehanika kada imate vremenski limit. Dok šamarate po protivničkoj utvrdi, kolegu pošaljete na drugi dio mape, te preuzmete kontrolu kad stigne. Takav sustav daje fluidnost i živost borbama. Misija završi (uspješno) u trenutku kada ispunite zadani cilj/ciljeve koji mogu biti razni. Od zauzimanja svih (ili određenih) utvrda do pratnje NPC lika do određene lokacije. Ciljevi su dobro raspoređeni po misijama i kombinirani kako bi se uklopili u radnju i bili dio priče. Poraz je ako određeni likovi stradaju i ili istekne vrijeme (ukoliko je zadan limit).
Combat system se bazira na kombinaciji slabog (Y) i jakog (X) napada. Objašnjenje za ekipu iz MIOC-a: COMBO=N(Y)+X gdje je maksimalni N ovisan o tome koju razinu comba ste otključali za kojeg lika. Pojašnjenje za sve ostale: udri po Y pa kad te volja plesni X. Nakon što ste pomeli dovoljno protivnika i napunio vam se special bar, kao i u Hyrule Warriors, možete tipkom A aktivirati specijalni napad svog lika. Dodge je preuzet direktno iz BOTW. Ukoliko dodgeate u zadnjoj sekundi, aktivira se flury rush, ilitiga slow motion za sve osim vas, a vaš lik podere protivnika ko seljak kutiju domaćice. Ljuti Matrix. Guard je obrana od štete, a kod likova sa štitom uz savršeni tajming može reflektati projektile i lasere. Svaki lik ima posebni gimik na ZR tipki : Link ima luk i strijelu, Zelda može aktivirat postavljene rune, a Impa markirat protivnika. Ovih troje su u demo verziji, kroz main story otključate još 11, te 4 preko izazova. Jedan lik je koma, a ostali će vam ili leći na prvu ili ćete ih početi cijeniti čim savladate finese. Roster je malen, pogotovo u usporedbi sa Hyrule Warriors Definite Edition gdje je ukupno 31 lik, pa očekujemo DLC-a u skoroj budućnosti. No svaki lik iz AOC je dovoljno poseban i zabavan. Osim naravno tog jednog šrota. Za vrijeme misije imate pristup i zajedničkom setu itema koji se troše, pa ih treba skupljati, a to su: Jabuka za health, te fire, ice, i lightning rod. Kod rod-ova je potrebno paziti na okolinu i ukoliko protivnik ima elementalne atribute. Primjerice, fire verzija protivnika je imuna na fire rod, a ukoliko koristite lightning rod na vodenu površinu, povećava se njegov domet.
AOC je otišao još korak dalje u odnosu na prethodnika. Uz sve navedeno tu je i famozni Sheikah slate iz Breath of the Wild, odnosno 4 rune koje možete pomoću njega aktivirati. Potrebno ih je pametno koristiti jer im je cooldown zajednički za sve 4, a krucijalne su za boss bitke. Kad god se protivnik sprema upotrijebiti jaki napad, iznad njega se pojavi znak jedne od 4 rune. Ukoliko ju na vrijeme aktivirate, uspješno je izveden counter.
RUNE
Evo i pojašnjenje čemu koja runa služi i koji efekt ima na protivnike (boss i sub-boss):
Remote Bomb – bombe ddddd, radi KABOOOOOM!!!!!
Magnesis – upravljanje metalnim predmetima iz okoline u svrhu borbe (radi i na kovčezima koji su ukopani), baci protivnikovo oružje nazad na njega.
Stasis – ”zaključa” protivnika u vremenu te vam daje mogućnost da nesmetano udarate po njemu dok se nakuplja kinetička energija, a pri isteku vremena ga odvali sve odjednom.
Cryonis – Stvaraje ledenih blokova. Protivnik se skuca u njih i bude omamljen.
Iako se radi o istim runama, svaki lik ima malo drugačiji pristup. Primjerice, kod Remote bomb rune Link cilja gdje baca par bombi za redom, Zelda stvori veliku hodajuću bombu kojom možete upravljati, a Impa vrtlog koji plesne protivniku bombu direkt u glavu.
Sub-boss i boss jedinice imaju health bar, ali sporo pada. Iz tog razloga postoji weak-point gauge. Pojavi se kad god iskoristite na protivniku rod, runu, perfect dodge, special atack, zračni napad ili dovoljno jak combo. Izgleda kao uokvireni dragulj sastavljen od trokuta koji pucaju jedan po jedan dok mlatite protivnika. Nakon nekog vremena nestane, a ako ga niste uspjeli uništiti do kraja, možete nastaviti idući put kada se pojavi. Kad je kompletno uništen, pojavi se mogućnost korištenja weak-point smash poteza koji ili uništi ili dobro skrati protivnikov health bar. Utvrde također imaju health bar koji kad padne dovoljno nisko, pojavi se sub boss protivnik i nakon njegovog poraza utvrda postaje vaša. Utvrde generiraju vojsku onoj strani kojoj pripada. Kroz misiju možete skupiti punjenja za rodove, jabuke, rupee (valuta u LOZ), oružja, materijale i sl., ali i Korok seeds koje dobijete kad nađete Koroka koji se skriva (po uzoru na BOTW).
Glavna karta svijeta je identična karti Legend of Zelda – Breath of the Wild. No, zapravo možete posjetiti samo područja koja su u misijama i izazovima. Ostale lokacije su vam dostupne u obliku sidequestova (376 u totalu). Oni se svode na to da izaberete ikonicu sidequesta na mapi, pročitate text i provjerite koji vam materijali trebaju za ispunjenje. Ukoliko ih nemate, pripišete ih senzoru koji vam onda označi u kojim misijama je taj materijal dostupan kao loot ili reward. Moglo bi ih se usporediti sa stiskanjem bubblewrapa. Ništa spešl, ali zadovoljavajuće. Nagrade su dodatni combo, special bar, maksimalna količina srca, recepti, materijali nove tržnice, itd. Pri odabiru misije imate mogućnost kuhanja koristeći recepte i materijale. Jela imaju razne efekte pa vam mogu pomoći kod teških misija. Main story ima ukupno 20 misija podijeljenih u 7 chaptera. Mogu biti zaključane za određene likove ili imate pravo izbora. Tu je još i 161 izazov, koji su kao misije ali krači te nisu dio priče. Valja napomenuti da dostupnost misija, sidequestova i izazova na mapi ovisi o napretku u glavnom story, odnosno nakon rješavanja chaptera samo krenu iskakati nove ikonice po mapi. Također su neki sidequestovi i izazovi vezani pa se otvaraju po završetku prethodnog. Osobno sam igrao na način da očistim cijelu mapu pa idem dalje sa chapterima, da sam bar u drugim stvarima takav.
Multiplayer možete aktivirati na glavnoj mapi prilikom odabira misija i izazova za koje su predviđena dva lika. Isključivo je co-op, nema versus mode. Ekran se podijeli vodoravno i zabava u dvoje počinje. Mode je dovoljno zabavan da donekle progledamo kroz prste tehničkim limitacijama. Rezolucija se zna smanjiti kao i frame rate. Šteta, jer na pojedinim stazama jako utječe na dojam. Samo oprezno kod runa. Kad ih jedan igrač iskoristi, cooldown je aktiviran za oboje.
Weapon system nije kompliciran ali ukoliko želite optimalno koristiti resurse, morat ćete pripaziti na par stvari. Ukratko, izaberete jedno oružje i na njega onda spajate (fuse) ostala koja žrtvujete kako bi digli level. Oružja skupljate iz kovčega, ili reward na kraju staze. U početku možete držati mali broj po liku ali ukoliko marljivo skupljate Korok seeds, lako se nadogradi inventory. Izuzev Linka (3) i Zelde (2), svi ostali likovi skupljaju jedan tip oružja. Oružja koja skupite su lvl 1 i mogu biti jedna od 3 razine. Generalno čete uvijek gledati da vam je glavno oružje najviša razina a ostatak koristite ka fuse materijal. Oružja imaju svoj bazni (na 1. lvl-u) attack power koji je nepromjenjiv, pa oružju sa najvišim dajte prednost. Pojedina oružja imaju i sealove. Posebne bonuse (dodatni postotak raznih napada, obrana, dropovi, exp…) koji su podijeljeni u grupe po obliku svoje ikone (krug, kvadrat, šesterokut …). Ukoliko oružje ima dva ili više seala iz iste grupe, njihov efekt je pojačan. Svakih 5 levela oružje dobije seal slot, a okupira ga prvi seal prvog oružja koje je korišteno kao fuse materijal. Ukoliko na X lvl 1 oružje fuse Y lvl 20 oružje sa 3 seala, dobit čete X lvl 20 oružje sa prvi sealom od Y i dva prazna seal slota. Fuse se plača i to po tarifi koja ide uz oružje na koje fuseate. 3. razina je najskuplja pa je dobra taktika fuseati sva oružja nižih razina u jedno po jeftinijoj tarifi i onda takvo oružje fuse sa onim koje namjeravate nadograđivati. Max lvl je 20, pa se može upgrade na 25 i finalno na 30, a seal-ove se može izbiti za dobru cifru pa ih zamijeniti sa novima. Najisplativiji su attack speed seal pošto vam daje mogućnost bržeg spamanja comba. S obzirom da ima 18 likova, novca nikad dosta.
ZAKLJUČAK
Hyrule Warriors – Age of Calamity iako je Warriors naslov, odlično se uklopio u LOZ svijet. U tome osim priče i likova, veliku zaslugu ima i korištenje raznih mehanika po uzoru na i direktno preuzetih iz Breath of the wild. Igra nudi sate i sate zabave bez puno razmišljanja na normal mode, dok na težim razinama treba usavršiti sve mehanike i lvl-up-at likove i oružja. Naravno da izgledom ne može konkurirati najnovijim AAA naslovima sa PS i XBOX konzola, no vlasnici Nintendo Switcha to ni ne očekuju. Žele igru koja izgleda solidno, radi kako treba i nudi dovoljno zabave za velikim ekranom, kako i na wc školjki.
P.S. Ovo sam čuvao za sam kraj. Postoje misije u kojima pilotirate Divine Beasts. Ogromni strojevi iz BOTW koje je najlakše usporediti sa zordovima iz Power Rangersa. Na tim stazama ne tamanite stotine protivnika po misiji, nego tisuće.
Leave a Comment