Početkom godine kada je Microsoft obznanio da će omogućiti svim vlasnicima Xbox One konzola da streamaju svoje igre na PC-e (unutar svoje lokalne mreže) malo je reći da smo bili zaintrigirani i fascinirani idejom. No, naravno kao i sve najave bombastičnog tipa, prišli smo temi iznimno skeptično i s ne previše nade. Ali, na sreću svih vlasnika Xbox One konzola, skeptičnost se pokazala neosnovanom. Sada ćemo napokon moći iskoristiti naše PC kante (i laptope) kako bismo lakše editirali naše video uratke s konzola te ih podijelili sa svijetom. Naime, putem Xbox App-a je moguće raditi video capture svega što se streama s Xbox One konzole. Ovim se efektivno gubi smisao nabavljanja skupih capture kartica kako bismo snimali video zapise iz igara (barem za Xbox One igrače).
Xbox One se kao platforma uistinu razvija munjevitom brzinom te uz nedavno najavljen nativni backwards compatibility čini se da Microsoft uistinu ima prst na pulsu svojih pristaša. Sada kada je Xbox One streaming izašao iz Xbox Preview programa u javnost, vrijeme je da bacimo oko kako to zapravo radi u praksi te što nam je potrebno. Ali, prije nego se zabijete u tekst ispod, potrebno je znati da Xbox One streaming tehnologija u svojoj suštini samo prenosi sliku s konzole na PC te zadržava svu svoju funkcionalnost (osim Kinecta i niže u tekstu navedenih ograničenja) te u biti donosi Xbox One na vaš Windows 10 PC.
Što je potrebno da ova mađija dela?
Preduvjet je da imate Windows 10 (sve verzije su podržane) i da ste ulogirani u Xbox App (dolazi predinstaliran sa svakim Windows 10 operativnim sustavom). S mrežne strane potrebno je da Xbox One i vaš Windows 10 PC budu u istoj lokalnoj mreži i premda su najbolji rezultati na žičanom segmentu mreže, treba naglasiti da stvar radi bez zadrške i kada se koristi wi-fi (o detaljima niže). Što se ostatka tiče, iskreno, zahtjevi su poprilično spartanski. Sve što nam treba (uz samu Xbox One konzolu) jest računalo koje je sposobno ugodno vrtiti Windows 10 operativni sustav.
No, kako ovo nebi bio samo još jedan test streaminga odlučili smo se za malo drugačiji pristup te smo odlučili testirati Xbox One streaming na virtualnom računalu upogonjenom Windows 10 operativnim sustavom. Ukoliko niste upoznati s time što je to virtualno računalo i kako ona rade možete saznati ako kliknete tu. Razlog ovakvom pristupu je bio vezan uz činjenicu da većina PC gamera koja evenutalno ima Xbox One još uvijek koristi Windows 7 operativni sustav te zasigurno neće moći koristiti ovu funkcionalnost bez upgradea.
Upravo zbog toga je odluka pala da virtualiziramo Windows 10 i pokušamo odraditi to bez ikakvih rizika za “host” ili narodno rečeno primarni operativni sustav (u našem slučaju Windows 8.1). Zgodno je spomenuti da smo streaming prethodno testirali na Windows 10 kao primarni operativni sustav i razlike u iskustvu su bile doslovno nikakve. Iz dole priloženih “komponenti” na računalu vidljivo je da se radi o računalu koje nije sposobno pokrenuti nikakvu iole grafički zahtjevniju igru (pogotovo ne novijeg datuma). Pa hajdemo onda redom:
Hardverske karakteristike virtualnog računala:
- CPU: Intel DualCore @2.4Ghz
- RAM: 2GB.
- HDD: 100GB Thin provision.
- VGA: VMware SVGA 3D 1GB RAM.
- OS: Windows 10 Enterprise, Preview Build 10162 + Xbox App v. 7.7.17003.00000
Kao što vidite, hardver je poprilično spartanski i osobno ga smatramo nekakvim prosjekom kakav se nalazi u domovima diljem naše regije (pa i svijeta usudili bismo reći). Uzmite na umu da ovdje nije bila ideja da testiramo streaming na nekoj uber PC Master Race mašini već nekakvom prosjeku (financijskom prije svega). Eh da, dok nismo zaboravili, potreban vam je i Xbox One gamepad (USB kabelom spojen na vaš PC) ili Xbox 360 gamepad (wifi ili žični). Eto, to je uistinu sve što vam treba za ugodno i bez zastoja korištenje Xbox One streaming servisa.
Lokalna mreža kažeš, a kakva ti je to bogati?
Lokalna mreža je zdravoseljački rečeno vaša kućna (lokalna) mreža u kojoj se svi uređaji vide međusobno (nalaze se u istom rasponu IP adresa i subnet maski). Obzirom da svi doma imamo i wi-fi routere koje nam provideri tako fino naplaćuju kao da se radi o high end uređajima, a ne prosječnom SOHO smeću. Tako je odluka pala da Xbox One streaming testiramo na žičanom i bežičnom modu rada.
Wi-Fi dio lokalne mreže se nalazi na Edimax AP Routeru koji je konfiguriran na 2,4Ghz (N only), dok se žičani dio nalazi na vulgaris D-Link 1Gbit Green Ethernet 10x port switchu. Znači doslovno ništa spektakularno niti išta skupo. Znači, što se mrežne opreme i kvalitete iste tiče, tu nema previše nepoznanica niti nekih skrivenih troškova. U 99% slučajeva naši i vaši mrežni sustavi će u ovom pogledu posao odrađivati sjajno.
Koliko je komplicirano koristiti streaming?
Pa, usudili bismo se reći da je sva filozofija napravljena za prosječnog stanovnika SAD-a, što u prevodu najčešće znači da je idiot-proof pristup primjenjen (poput Apple uređaja). Sve što trebate jest iz Xbox Aplikacije povezati se s vašom Xbox One konzolom i pokrenuti streaming (ili strujanje kako kaže naš ‘rvacki jezik). Ukoliko niste spojili svoj Xbox One/360 kontroler, aplikacija će vas upozoriti da to napravite.
I to je doslovno to, Xbox One dashboard se nalazi pred vama i spremni ste za igranje (ili što ste već naumili u svojoj streeaming sesiji). Ukoliko želite prekinuti stream, sve što je potrebno jest kliknuti na “zaustavi strujanje” ili ugasiti Xbox App na vašem Windows 10 PC-u. Dakle, kao što vidimo, korištenje Xbox One streaminga je zaista brainless i zahtjeva od nas nikakvo predznanje. Klikni i vozi/pucaj/ubodi/udari!
Što smo testirali od igara?
Obzirom da se radi o streaming tehnologiji odlučili smo testirati široku paletu igara kako bismo pokrili manje više sve scenarije. Tako se među igrama nalaze multiplayer FPS igre, simulatori vožnje, akcijske igre iz trećeg lica, platformeri i sportske simulacije. Na niže popisanim igrama, testirali smo singleplayer, multiplayer kako bismo dobili što realniju sliku latencija u kontrolama koristeći žičanu i bežičnu metodu streaminga.
Testirane igre:
- Titanfall
- Halo: The Master Chief Collection
- Assassins Creed: Unity
- Assassins Creed IV: Black Flag
- Far Cry 4
- FIFA 15
- NHL 15
- Forza Motorsport 5
- Need for Speed: Rivals
- Dragon Age: Inquisition
- Batman: Arkham Knight
- Rayman Legends
- Elite: Dangerous
- PvZ: Garden Warfare
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Destiny
- Screamride Demo
- Sniper Elite 3
- Battlefield 4
Kako to sve dela/izgleda kroz “strujanje”?
Neki od vas već pogađaju da je streamanje putem žičanog dijela mreže najbolja opcija. I premda su apsolutno u pravu, ovaj dio iskreno ovisi o vašim igrama te načinu igranja istih. Za one koji veliku većinu vremena provode igrajući recimo Titanfall ili Battlefield 4 će svaka milisekunda latencije značiti život ili smrt u online okršaju, pa se žica predstavlja kao jedini logičan izbor. No, ukoliko ste prosječnih sposobnosti u navedenim igrama, wifi segment vaše mreže će posao odraditi sasvim zadovoljavajuće u ovim igrama te ne predstavlja deal breaker u tom pogledu. Nemojte krivo shvatiti, bilo kakvo FPS igranje se preporučuje “preko” žice, jer će pružiti najbolje iskustvo (ili šansu za pobjedu) u online arenama.
Ukoliko igrate primarno singleplayer igre, wifi opcija vam je najjednostavnija i više nego dovoljno dobra da odradi svoj posao (uključujući i FPS igre). Nedavno izašli Batman Arkham Knight je radio sjajno i bez problema, čak i kada smo bjesomučno jurili Gothamom u našem Batmobileu.
Ono što treba imati na umu da će oni sa slabijim wifi konekcijama (ali i lošim žičanim) iskusiti degradaciju slike tijekom igranja (ovaj detalj je iznimno ovisan o opterećenosti i kvaliteti mreže) i naravno povećanim latencijama na kontrolama. Sama kvaliteta streama je na žičanoj vezi iznimno visoke kvalitete od samog početka i u tom režimu rada nismo osjetili nikakve degradacije slike ili dodatnog laga u kontrolama. To se naravno ne može reći za wifi koji može imati “štucanja” i degradaciju slike koja ovise o performansama tog segmenta mreže. Što se tiče potrošnje (upload/download), odnosno koliko bandwitha “ždere” Xbox One streaming ne radi se o nekim svemirskim brojkama:
- WLAN mode: average 8Mbit/s, highest peak 10Mbit/s.
- LAN mode: average 14Mbit/s, peak 29Mbit/s.
Ovo su brojke jednog prosječnog gaming sessiona (na katu ispod Xbox Onea) u kojem smo igrali Batman: Arkham Knight. Naravno, brojke prikazane variraju od igre do igre i nisu nikakav “benchmark” u smislu zahtjeva prema vašoj mreži te će vjerojatno svatko od vas imati različite rezultate u mjerenju. Ove brojke mogu poslužiti kao nekakva smjernica onog što vam je potrebno (od mrežnih resursa) za ugodno igranje.
I što sada ?
Ha ništa! Šalu na stranu, Xbox One streaming je zaista praktična i upotrebljiva stvar u svakom pogledu. Zamislite samo situaciju da je TV iz nekog razloga zauzet poput da žena želi gledati neki dokumentarac ili film, dok se vama baš sada igra nešto ili ako ste mlađi, a starci gledaju Sulejmana (ili koji je već Turčin sada aktualan). Sve što trebate jest otići za svoje računalo/laptop, staviti slušalice na uši, pokrenuti stream i uživati u igranju bez da vama ili vi ikome smetate.
Ova tehnologija je pun pogodak za Microsoft i njihovu Xbox One konzolu te predstavlja izniman korak napred u spajanju svih naših uređaja koje imamo doma u jedinstven tehnološki ekosustav koji je komplementaran jedan prema drugom. Streaming tehnologijom Microsoft zasigurno podiže “vrijednost” Xbox One konzola te svima definitivno daje sve više razloga da ju razmotre za kupnju. Uz streaming (koji radi na kantama od PC-a), mišljenja smo da će s dolaskom nativnog backwards compatibilitya krajem ove godine Xbox One definitivno biti u puno boljoj poziciji nego što je danas. Naravno, vrijeme će pokazati jesmo li (i koliko) bili u pravu.
Leave a Comment