Ime Morrowind kod mnogih će gamera i gamerica izazvati navalu nostalgije. Treća RPG integracija u Elder Scrolls franšizi, izašla 2002. ostavila nam je pregršt pozitivnih sjećanja i fantastično iskustvo igranja, ali se i kod mnogih zadržala kao najdraža pored Obliviona i Skyrima. Dakako, sve ove godine izašle su brojne rekreacije Vvardefella ili modovi koji bi ga približili modernim standardima (Overhaul projekt, Skywind…), ali dugo je visio nad svijetom Tamriela unutar The Elder Scrolls Online trenutak kad će Bethesda i Zenimax udariti po nostalgiji i vratiti nas u provinciju Morrowind, odnosno otok Vvardenfell.
Prije nastavka teksta, dužan sam jedan maleni disclosure. The Elder Scrolls Online sam igrao u nekoliko kratkih navrata, tijekom bete i poslije toga kad god su bili besplatni za igranje vikendom. Također, kao netko tko ne prakticira previše MMO igre, Morrowind mi se našao pod rukama iz čiste, nevine nostalgije i simpatije prema jednoj od prvih srednjoškolskih ljubavi. Stoga ne zamjerajte ovom osvrtu ako dolazi iz single player pererspetkive i iskustva.
Na Vvardenfell pristižemo kao zarobljenik, točnije putem do tamo zarobljavaju nas nekakvi smutljivci i odvode na otočić u blizini Vvardenfella. To područje služi kao svojevrsan tutorial, odakle uz pomoć susretljive Naryu Virian uspijevamo pobijeći i zakoračiti u luku Seydu Neen. „We are home, Chewie“. Iako smo smješteni 700 godina prije događanja TES III, Seyda Neen je dovoljno poznata, kao i ostatak otoka na kojem ćemo boraviti. Instinkt nas odmah navodi na jedan od dva smjera. Pratiti glavni zadatak koji nas odvodi u Vivec City gdje predsjeda živući bog i jedan od trojice iz Tribulana, Lord Vivec…ili pak malo sjevernije u Balmoru…jer – Balmora. Kojim god putem odlučili zakoračiti u pustolovine koje donosi ova ekspanzija, zasigurno ćete imati osjećaj povratka u predivne i šarolike krajolike Vvardenfella. Flora i fauna bogato ispunjavaju svaki kutak i ono što me osobno najviše dojmilo davne 2002. je raznolikost arhitekture i dizajna na tom prostoru. Kad pomislim na Oblivion, sve što imam pred sobom je slika šuma i jednolilčnog dizajna, ili Skyrim koji je isto to, samo pod snijegom. Možda karikiram malo…ali samo kad pogledate mapu Vvardenfella, jasna je šarolikost geografije i reljefa…od močvarnih predjela juga do pepelnih pustopoljina sjevera.
No, ekipa koja stoji iza ekspanzije nije htjela stati samo na izgledu Vvardenfella, koji će vjerojatno i novim igračima predstavljati vizualnu poslasticu. Priča i lore koji okružuju Elder Scrolls serijal i franšizu ovdje su ponovno predstavljeni u svom svijetlu. Gdje su nas prije dočekivali imperialni stražari, sada nas čekaju čuvari reda i zakona u službi različitih plemičkih kuća. Vvardenfell stoji samostalan, podijeljen među dunmerskim velikim kućama (Hlaalu, Redoran, Telvanni i drugi). Povratak čini i organizacija profesionalnih ubojica, Morag Tag. Od samog početka ćemo biti upleteni u različite političke igre i spletke između kuća. Ubaciš u sve to dobre stare Deadre i dobivaš standardni Elder Scrolls. U ovom slučaju, moram priznati kako sam očekivajući klasične MMO busy-work zadatke, dobio jako ugodne i dobro napisane questove. Jeste kako su kategorički klasični fetch, escort ili eliminate zadaci, ali s brižljivim i dubljim scenarijem. Tako sam se našao igrajući Morrowind s istim onim žarom kojim sam igrao i onaj iz 2002. godine.
Doduše, igrajući na privatnom test serveru iskustvo i imerzija nisu narušeni s gomilom drugih likova koji skakuću uokolo. Poput lokalnih plaža u listopadu, kad je more najugonije za kupanje…a plaže prazne. Takav osjećaj pratio je moje skakutanje uokolo po stijenama Balmore.
S obzirom kako je s ekspanzijom došla i nova klasa Wardena, bilo je primjereno s njom isprobati igru. Warden je druid-like klasa koja se koristi florom i faunom Vvardenfella. Napade i obranu bazira na prirodnim elementima. Bilo da saziva cliff racere kao napad, podiže gljive za regeneraciju ili elementarne oklope. O da..i medvjed. Veliki medvjed kojeg otključamo nakon 10 levela. Do kojeg sam najviše došao jer želim istražiti Morrowind u potpunosti kad izađe, a progres neće biti sačuvan.
Osim nove klase, dolazi i horda customization stvari koje sam u jednom trenutku prestao pratiti, jer svakim buildom i updateom teško je bilo popratiti. Ali ništa ne odstupa od klasičnih ukrasa, ljubimaca, skinova itd.
Također je novost i način gdje se igrači mogu okušati u borbi između sebe u PvP areni. Nažalost, tijekom bete u PTS nsiam imao sreće nabasati na taj battleground mod, ali vjerojatno će biti pobliže testirano prilikom izlaska ili early accessa.
Što na kraju reći? Osobno me impresionirala ova ekspanzija za TESO, naročito zbog mogućnosti igranja u solo okruženju. Barem je takav dojam nakon ove bete, a daljnjim nadogradnjama i buildovima pred izlazak, nadam se kako neće biti drastičnih promjena. Tko god je do sad igrao TES Online, nema apsolutno nikakvog razloga ne isprobati ekspanziju i posjetiti mnogima najdraži kutak Tamriela. Isto tako, ako imate novaca za iskoristiti, a niste nikad igrali TES Online, ovo je možda dobra prilika ponovno zaroniti u Elder Scrolls iskustvo, jer Morrowind upravo to postiže. Sve ono što volimo kod serijala, naročito lore, zadovoljiti će svakog ljubitelja. Pa dok Bethesda ne najavi novi single player Elder Scrolls, ovaj Morrowind will do just fine.
P.S. Jedina zamjerka ide ne uvrštavanju omiljene Morrowind teme u igru…Nadam se kako će se dosjetiti i tog nostalgično-manipulativnog sredstva.
Leave a Comment