Nakon što su Sony i Naughty Dog još jednom odgodili završnu avanturu Nathana Drakea i njegovih prijatelja i prijateljica, došla je i donekle iznenadna vijest o izlasku otvorene bete multiplayer dijela Uncharteda 4. Zašto bi ovo trebala biti tako velika stvar, budući da 95 posto ljudi igra ovaj serijal zbog single playa i priče, ostaje pitanje na koje možda netko drugi može odgovoriti, no eto – dogodilo se. Veliko zanimanje za igranje ove bete leži vjerojatno u tome što kroz multiplayer možemo vidjeti neke tragove igre kojoj se radujemo i koja sada dolazi tek u svibnju (ukoliko ne bude opet odgođena). I, vjerojatno su mnogi, išli s tom premisom – probati multiplayer koji je mnogima dosada bio samo ”meh..ok, ajde” i usput pogledati grafiku, upravljanje i moguće tragove inovacija u kojima će se guštati kada igra ugleda svijetlo dana. Prošlog vikenda je tako izašla multiplayer beta ”teška” 6 GB-a koja je bilo besplatna i igriva čak i za one koji nisu PS Plus pretplatnici, što je svakako pomoglo velikom odazivu koji je beta doživjela. Pa, red je da vidimo što donosi ova velika PlayStation 4 ekskluziva, barem što se multiplayera tiče.
A da je ekskluziva, osjeti se jako brzo na sitnicama kao što je aktivnije korištenje touchpada na kontroleru te ozvučenja koje dolazi iz kontrolera, a koje nije baš tako često u mnogim igrama. Što se tiče samog načina igranja, čeka nas (očekivano) multiplayer deathmatch mode u kojem se natjeću dva tima (po pet igrača) gdje u jedan od ta dva ulazite nasumično i krećete u standardnu avanturu pucanja, skakanja, cover shootinga koja je poboljšana sa nekim dodatnim sposobnostima vašeg lika. Interesantan dio bete je uvodni dio koji vas upućuje na osnovne komande kroz, recimo to tako, single player način igranja, u kojem možete isprobati i najprimjetniju inovaciju, a to je penjanje i njihanje na užetu s kukom. Za pretpostaviti je da to neće biti jedina inovacija platformskog aspekta igranja ove igre, no zasada je nešto što je zauzelo najviše pozornosti i što je dobro osvježenje – lako i jasno za koristiti prilikom prelaska određenih provalija, a može se koristiti i kao melee napad što ćete ubrzo iskusiti na vašoj koži u multiplayeru.
Multiplay je, jednostavno rečeno, klasičan multiplayer. Ako vam dosada taj dio igre u serijalu nije bio napet, teško ćete i ovdje naći veću zanimaciju, iako se mora priznati da je igriv, barem u samim počecima. za veće i jače igranje jednostavno se nema vremena, budući da je vikend sa tri dana igranja dosta malen prostor za donijeti neku veću odluku oko ovoga. Možda je i bolje ne donositi neki veći zaključak jer su i sami ljudi iz Naughty Doga rekli da beta čini samo 20% ideja i sadržaja koji će se na kraju naći u tom modeu. No, neki aspekti igranja su ipak vrijedni spomena, kao što su boostovi i ”call for help” komande. Ukoliko skupite nešto novaca kroz igranje (a moguće ga je skupiti), isti možete potrošiti na svojevrsno ”pozivanje pomagača” iltiiga sidekicka, i to 4 različita tipa pomagača. Jedan od njih, brute, borbeno je raspoložen i puca po neprijateljima čime vas spašava iz nekih težih situacija (naravno, ako ostanete živi i on se pokrene na vrijeme u takvom neredu), hunter traži neprijatelje po mapi i napada ih, savior oživljava /liječi ozlijeđene igrače te nudi cijelom timu dodatnu municiju koju, primijetio sam, jest poprilično teško naći u žustrijim bitkama. Na kraju je tu još sniper čije ime sve objašnjava no potrebe radi evo i objašnjenja – sniper se postavi na određenu dobru poziciju i puca po neprijateljima dok ga netko ne skuži i ”skine” s mape. Mape same po sebi su srednje veličine, sa par zamki, postavljene municije na određenim prostorima i raznim dobrim i lošim pozicijama koje ćete upoznati kroz duže igranje. Skakanje i cover shooting su važan dio ove igre, kao i brzina vašeg lika da se izvuče iz određenih situacija ili potrči što prije do novog neprijatelja. Igrači mogu i liječiti svoje kolege ukoliko ih pozovu u pomoć kad im je zdravlje blizu nule, a to se često (možda i prečesto i prebrzo dogodi). Ponekad se čini da je health bar dosta kraći nego što je uobičajeno u sličnim multiplayer igrama, no to opet može biti do kvalitete igrača/ice koja igra igru. U ovom slučaju sam ja bio taj koji je to igrao, i inače nisam baš uspješan u ovakvim, a ni FPS multiplayer bitkama. Uz skupljanje novaca za igranje, primjetna je bila i dodatna, premium valuta, koja označava vjerojatno dodatan novac koji kupujete s ”pravim” novcem i time si poboljšavate poziciju u igri. Uz navedene sidekickove, novac omogućuje i kupovinu oružja i dodatnih pojačanja u igri, što će vjerojatno biti prava poslastice za takozvane wallet warriore. Uncharted je očito našao način kako da dobije još više novca od igrača/ica, no dok to ne smeta multiplayeru i dok je moguće kreirati sobe i online bitke gdje se može ograničiti trošenje pravog novca sve će biti korektno. Za potonje nisam siguran da li će postojati kao ograničenje (opcija), no treba biti pozitivan.
Činjenica jest da vjerojatno ne bi ni pogledao ni primijetio multiplayer sferu četvrtog nastavka da mi nije bila ”nabijena na nos” ovoga vikenda. Možda je to zapravo i bio cilj, da nas Naughty Dog upozna i sa tom opcijom igranja koja će, izgleda, biti bitan dio četvrtog nastavka. Uz Nathana i ekipu, među likovima su i razne druge face iz prošlih nastavaka, kako zločinci tako i neki usputni prijatelji sa svojim karakteristikama i nijansama po kojima se razlikuju, pa je ovaj multiplayer jasno stvoren za fanove serijala. No, koliko je tih fanova tu zbog multiplayera? Vjerojatno ne puno, no možda nakon ovog relativnog ugodnog iskustva bude više korisnika multiplayer opcija koje nam pripremaju sa Thief’s Endom. Da nije Naughty Dog u pitanju bojali bi se malo za nedostatak fokusa za single-play, no poprilično je sigurno da nas tu čeka najbolji dio igre i najugodnije iskustvo zbog koje volimo serijal. A sada kad smo vidjeli kontrole, izgled, i malo atmosfere sa par inovacija, svakako imamo zbog čega i dalje biti uzbuđeni.
Leave a Comment