INFO BOX
- DEVELOPER: Snowcastle Games
- PUBLISHER: Jetpack Collective, The Iterative Collective
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- ŽANR: Avantura
- DATUM IZLASKA: 9. studenog 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Iz Early Accessa je izašao Ikonei Island: An Earthlock Adventure, intrigantan naslov koji kombinira različite žanrove i pruža singleplayer i multiplayer način igranja. Ponudit će vam obilje sadržaja i zaokupit će vas satima dok putujete Ikonei Islandom. Već godinu dana developeri žare i pale sa ovom igrom, međutim, unatoč velikom broju dobrih stvari koji se nalaze u njoj, ima jako puno nedostataka, od velikog broja bugova, preko lošeg sustava istraživanja pa sve do ne toliko inspirativne borbe. Naime, cilj Snowcastle Gamesa je bio stvoriti nešto jednostavno i pristupačno svim igračima, s fokusom na opuštanje i uživanje, slično cozy ili slice-of-life žanrovima i igrama kao što je Coral Island, ali s vlastitim štihom.
Gameplay nije inspirativan
Iako igra pruža obilje sadržaja, poput istraživanja osam različitih dijelova otoka i stalnog nadograđivanja opreme, često ćete se suočiti s ponavljajućim radnjama i to ozbiljno mislim. Survival elementi su prisutni i donekle spašavaju samu igrivost, međutim cijela igra brzo postane predvidljiva. Prolaženje kroz isti dio otoka najmanje deset puta, pa se teleportirajte nazad ako ste kojim slučajem zapeli negdje, pa ponovni povratak u bazu, odnosno stvara se taj neki začarani krug jer istraživanjem otoka praktički ne dobivate ništa novo. Igra se uglavnom fokusira na osnovne elemente poput craftinga, rješavanja zadataka, od glavnih do sporednih, te kroćenja raznih bića. Osim toga, glavni cilj je obnova svetišta prema zahtjevima Sariele, vašeg vodiča kroz ovaj otok. Dovršetkom svetišta, otključavaju se recepti za različite predmete, od alata do materijala za obnovu, uključujući i neke koji služe samo kao ukrasi, što može biti apsurdno kada morate utrošiti pola vrijednih resursa samo kako biste dobili neku lijepu zastavu…
Ne morate ni jesti, ni piti vodu ni spavati. Nažalost, iako igra ima dinamiku dana i noći, noć će jedino prestati ako odlučite spavati, inače taj ciklus može trajati beskonačno dugo. Nadalje, jednostavno ste forsirani trenirati neke od prirodnih stanovnika otoka, kao što su Axepecker ili Longhorn, koji svi imaju korisne sposobnosti koje mogu pomoći u nabavi novih materijala i predmeta. Važno je hraniti, prati i brinuti se za ove pratitelje. Možete se spojiti s njima pa ih kontrolirati, a što su veći level, to su jači. Međutim, sve ovo nakon nekog vremena postane vrlo zamorno. Pogotovo zato što ih morate stalno mijenjati, često se brinuti o njima, inače postanu nesretni i ne možete završiti igru bez njih.
Mehanika uzgoja usjeva, primjerice, daje mi osjećaj da je dodana tek toliko da postoji. Praktički vam i ne treba i jedino će vam trebati kod hranjenja vaših pratitelja, a i to možete izbjeći. Nadalje, pola predmeta i resursa koji se nalaze u igri, trebat će vam barem jedanput tijekom igranja i kasnije nikad više. Potencijal za angažiranje narativa protraćen je u korist opuštenijeg iskustva igranja, odnosno skoro da i ne postoje zanimljivi NPC-jevi, a nakon nekog vremena izgubite i cijelu bit priče jer će sve teći vrlo sporo. Primjerice, postoje gusari koje morate poraziti tri puta, samo mi nije jasno zašto je ovaj dio uopće dodan, jednostavno ne uspijeva ispuniti svoja obećanja i čini se više kao naknadna misao nego kao uvjerljiva priča.
Zbilja loš sustav borbe
Uistinu ne očekujem od jedne ovakve igre da ima neku ozbiljnu mehaniku borbe sa raznim neprijateljima. Međutim, jako smeta što su uvijek u svim situacijama neprijatelji isti, gotovo da i nema velikih promjena, od slabih slimeova do šiljatih kornjača koje bacaju “bombe” na vas. Tijekom cijele igre možete koristiti jedno oružje, toliko je jednostavno suprotstaviti se neprijateljima da, kada ih udarite, kao da ih ošamutite i ne mogu vas onda napasti. Ako vas pogode, gubite srca koja možete na brzi način opet napuniti. Kada uz to zbrojimo činjenicu da cijeli otok istražujete na isti način i cilj je samo popraviti svetišta, postane mukotrpno gledati jedne te iste neprijatelje.
Cijeloj igri općenito nedostaje nekog uzbuđenja i sve je previše svedeno na neko opuštanje. Nedostaje više linearnog igranja za lakše otključavanje novog sadržaja. Zašto promjena likova potpuno izbriše vaš inventar? Zašto u ranoj igri nema određenih objašnjenja što je što i kako to koristiti? Zašto ne možemo pauzirati igru čak i ako igramo u singleplayeru?
Nije sve tako crno…
Ikonei Island: An Earthlock Adventure odlikuje se šarmantnim crtanim umjetničkim stilom koji savršeno odražava estetiku igre. Lijepi crteži se koriste u dijalozima likova, a concept artovi se pojavljuju na ekranima za učitavanje prilikom brzog putovanja. Glazba je opuštajuća i savršeno se uklapa u atmosferu igre. Umjetnički stil i glazba stvaraju dojam da svatko može uživati u igri, prilagođavajući se vlastitom tempu i razini vještina. Jako mi se sviđa cijeli koncept igre, sve je dobro promišljeno, malo iskače od nekih drugih sličnih naslova i developeri uistinu slušaju povratne informacije i pokušavaju popraviti određene stvari unutar igre. Iskreno, nisam naišao na sad neke velike bugove koji utječu na igranje. Multiplayer donosi određenu dozu zabave, odnosno zanimljivije je uvijek kad s nekim igrate. Također, postoji obilje opcija za prilagodbu, bilo da se radi o vašim likovima, zgradama, predmetima ili bilo čemu drugom. Kao što sam već spomenuo, ova igra zbilja ima jako puno sadržaja, pa očekujte oko 10 do 15 sati igranja ako baš sve želite istražiti. Ovoj igri itekako pomaže činjenica da ju je, upravo zbog njene opuštajuće prirode, najbolje igrati nakon, recimo, Call of Dutyja.
Ikonei Island crpi inspiraciju iz uspješnog Earthlock RPG serijala, prenoseći bogatu izgradnju svijeta i magično okruženje franšize na novo područje. Igra nudi jedinstveno iskustvo, ali, nažalost, nedovoljno je dobro prezentirana kada je riječ o igrivosti. Nemojte me krivo shvatiti, gameplay je solidan, bez velikih mana, no igrači koji traže više od opuštanja mogli bi poželjeti više zanimljivosti kako u istraživanju svijeta, tako i u interakciji s drugim likovima.