INFO BOX
- DEVELOPER: NetherRealm Studios
- PUBLISHER: Warner Bros. Interactive Entertainment
- PLATFORME: Android, iOS, PlayStation 4, Xbox One
- ŽANR: fighting igra
- DATUM IZLASKA: 19. svibnja 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Prvi Injustice izašao je 2013. godine te je, nakon osrednje igre Mortal Kombat vs. DC Universe, postao pravi sinonim za dobru Mortal Kombat tučnjavu (tako je se može zvati prvenstveno jer isti developeri rade na DC tučnjavama i Mortal Kombatu). Prije dolaska ovoga drugoga dijela, zabavljali smo se još boljom igrom iz radionice Ed Boonove ekipe, novim Mortal Kombatom X koji je, kao i Injustice, donosio novitete u single playu i multiplayu kao i u mehanici borbe te su izumili nove perfidne načine kako da od igrača/ica dobiju još više novca. Kombinirajući loše i dobre strane tih njihovih izuma, pružajući konstantni napredak svake iduće igre, dobili smo Injustice 2 – najnoviji produkt njihovih ideja i usavršenih svih prijašnjih uspješnih aspekata ovih igara. Koliko je Injustice 2 uspješan u svim navedenim poljima, saznajte dalje u tekstu.
Prva, i za mene možda i najvažnija stvar (znam koliko je to i dalje čudno da se tvrdi za jednu fighting igru) jest story mode kojeg NetherRealm Studios poboljšavaju iz igre u igru. Kao što ste vjerojatno mogli očekivati od moje recenzije, ovaj dio će sadržavati određene spoilere vezane za događaje u igri, kao i za Injustice stripove, pa ako ne želite to čitati preskočite odmah na iduću sekciju.
UZROCI I POSLJEDICE
Glavna tema Injustice 2 priče je dolazak Brainiaca koji je primjetio frekventno korištenje velikih moći, prvenstveno Supermanove u rješavanju Green Lanter Corpsa. Taj i mnogi drugi događaji iz prvog Injusticea koji je tematizirao Supermanovu ”zlu totalitarističku narav” nakon što je Joker ubio Lois Lane (a on Jokera) važan su katalizator pojavljivanja mnogih novih likova i nestajanja nekih iz prošle igre. Brainiac, kao najveći kolekcionar i uništavač civilizacija i planeta, nakon uništenja Kriptona shvaća da je Superman ipak preživio, a dok pokušava uhvatiti njega kao dio kolekcije, odluči se za i uništavanje zemlje. Priču dodatno komplicira Supergirl sa svojim zakašnjelim dolaskom na zemlju, Gorilla Groddova konglomeracija zvana The Society (koja se sastoji od mnogih negativaca), kao i Batmanova nova ekipa koja se i dalje protivi Supermanovim i Wonder Womanovim načelima. U konačnici, ovo je priča u Injustice serijalu koja je očito morala biti ispričana i koja je još uvijek relativno zanimljiva, unatoč tome što se radi o paralelenom svemiru i nema nikakvog utjecaja na glavni kanon iz stripova. Takva alternativna priča daje i dalje veliku slobodu autorima stripa, a i priče iz igre, pa imamo zanimljiva partnerstva, šokantne smrti i lude odluke koje dovode do raznih bitaka u kojima sudjelujete.
Naravno, sve ipak nije toliko šokantno i ozbiljno kad znamo da se igra dobro ogradila od zadiranja u glavni kanon iz stripova (pa i filmova, drugih igara itd.), ali je izuzetno pohvalno što imamo još jednu konkretniju priču u kojoj su Superman i Batman portretirani više kao zaluđene vođe i control freakovi nego kao junaci kakvima ih mnogi smatraju. To svakako nije čudna interpretacija za bilo koga tko duže čita i gleda ove super junake, pa je svjestan/na svih implikacija i njihovih negativnih strana koje se i dalje prožimaju kroz razne adaptacije, a takva njihova ”priroda” je ovdje došla do vrhunca. Radnja sama po sebi, kao što je to bio slučaj i sa Mortal Kombatom i prošlim Injusticeom ipak ignorira neke sporedne priče i likove, što se nadoknađuje kroz stripove koji i dalje postaju neizostavni dio kompletnog uživanja u priči. Tu je naravno i uvijek zdrava doza nelogičnih događaja, izlizanih dijaloga, te predvidljivih zapleta o izdaji i konačnom obračunu Batmana i Supermana (još jednom) s tim da vam igra nudi opciju na čiju ćete stranu stati i s kim se boriti u završnom chapteru. Kada i odaberete svoj konačni put, ostaje vam nakon završetka story modea ponavljanje tog chaptera sa likom kojeg niste odabrali, kako bi kompletirali cijeli mode i vidjeli još jedan završetak cijele Injustice 2 priče. Nažalost, ne znamo koji od dva završetka je ”službeni” i na koji će se dalje nastavljati ova franšiza (ako bude trećeg nastavka) što bi moglo neke ostaviti sa određenim frustracijama.
NetherRealm Studios su i ovoga puta unijeli malo inovacija u uspješnu formulu ovoga single play modea, sa mogućnostima izbora koji se, u manje senzacionalističkom smislu kao kod Supermana i Batmana, pojavljuju kroz cijeli story mode. Tamo je zapravo, ipak, strana koju zastupate već izabrana za vas, no prije bitke ćete često birati s kojim od likova ćete se boriti protiv neprijatelja. Tako imamo poseban chapter sa Green Arrow i Black Canary, Black Adamom i Aquamenom, i drugima što daje malu svježinu već ustaljenom pristupu u ovom modeu. Konačnim razrješenjem sukoba sam ipak razočaran (pogotovo Supermanovim) i neizbježan je osjećaj dosade i zasićenja Supermanom i Batmanom i njihovim moralnim sukobima koji se događaju po stoti put u još jednoj drugačijoj verziji događaja. Očekivao sam od Supergirl (kao nove heroine koja je došla na zemlju), pa čak i Flasha (kao lika kojeg muče odluke iz prošlog nastavka) da će biti centralne figure do kraja priče, no išlo se ipak previše na sigurno. Bez obzira na to, blage inovacije, vizualna kvaliteta i glasovna gluma ovoga modea, činjenica da nakon odigravanja modea dobivate Brainiaca u rosteru i zbog trajanja pet do šest sati gameplaya, NetherRealm Studios i dalje zaslužuje sve pohvale i titulu najboljega story modea u fighting igri u novijoj gaming povijesti. I mala digresija na kraju, a to je pojavljivanje Jokera. Za njega se znalo iz prijašnjih najava da je jedan od igrivih likova, iako to nije trebao biti ni u prošlom Injusticeu jer ga je Superman ubio na samom početku (no, bio je katalizator događaja i logično je ipak bilo da bude dio kolekcije likova). I sada je on dio rostera, a razloga, unatoč nadanjima nekih, nema za njegovo uključivanje jer nije dio priče. Osim kao Harleyina halucinacija potaknuta Scarecrowom i njegovim novim plinom. To ubacivanje njega u igri je još jedan dokaz NetherRealmovih ziheraših poteza s dijelom rostera, što je nepotrebno za developersku ekipu koja bi trebala dosada imati hrabrosti da pokuša nešto novo.
SUSTAV BORBE
Injustice 2 donosi već poznati mehanizam borbe na koji smo navikli u Mortal Kombatu, a i prošlom Injusticeu. Nadogradnja na navedeni sustav koji je poprimio dosta pozitivnih reakcija ovdje je poboljšan prvenstveno izgledom izvođenja poteza, malo bržim upravljanjem većine likova, kao i novim fighting barom na dnu ekrana. Vrijedi spomenuti malo unaprijeđeni potez koji je unikatan za svakoga lika i koji se aktivira pritiskom ( u slučaju PlayStationa 4) kruga, takozvani character buff koji vam omogućuje jače poteze, bolje primanje štete ili posebne stvarčice koje ćete baciti na protivnika. Posebnosti se razlikuju od lika do lika i imaju različite funkcije, tako da će se i vaša strategija mijenjati s obzirom na to koga koristite.
Uloga arene je još veća, sa velikim brojem sporednih predmeta koje možete baciti na protivnika, izaći iz nezavidne situacije ili jednostavno probiti prostorije i nanijeti još više štete. Najvažniji dio bara kojeg vidite u donjem dijelu ekrana je njegovo punjenje koje vam omogućuje super move (ujedno i najjači potez koji možete izvesti), ali često možete na drugoj ili trećoj razini napunjenog bara izabrati druge jake poteze, kao što je recovery potez ili dodatno pojačavanje nekog od specijalnih poteza. Nije nikakva više tajna da NetherRealm Studios kod svojih igara ciljaju na to da veliki broj specijalnih poteza bude lako izvedeno, pa tako i taj najprimamljiviji i najjači super move se izvodi jednostavnim pritiskom sa dva gornja gumba.
Blokiranje, izvođenje poteza, bacanje bataranga ili pucanje lasera iz očiju, korištenje Harleyevih mezimaca i mnoge druge stvari su također lako izvedive što čini igru zabavnom svima – onima koji prvi put igraju ovako nešto, casual igračima iz žanra, a onima koji žele biti profesionalniji komplicirani comboi i tempiranje različitih udaraca može pružiti veliki izazov. Koliko je taj dio profesionalnijeg pristupa bolji nego prije ili jači od konkurencije, ostaje da se vidi, no čini se da se fighting scena neće previše promijeniti s obzirom u odnosu na Mortal Kombat X. Warner promovira e sports i organiziraju razne turnire, stavljajući svoje igre na mapu, no neke druge igre su još uvijek kod mnogih glavna zanimacija i interes u raznim natjecanjima.
Svaki od likova se doima drugačiji, što se tiče brzine, lakoće izvođenja poteza i specijalnih poteza te se nudi velika raznolikost u početnom broju od njih 28. Svi koji su voljeli prijašnje verzije NetherRealmovih igara, svidjeti će im se i ovaj, sa malim promjenama koje ne utječu toliko na neobavezno igranje sa prijateljima i prelazak story modea, koliko na ozbiljnije igranje gdje prepuštam mnogo toga da sami pripadnici te zajednice kažu u svojim osvrtima i videima koji se već mogu naći diljem interneta, na raznim jezicima i sa raznim argumentima. Iz moje perspektive, nemam ništa bitno za zamjeriti ni ovoga puta, Injustice i MK imaju svoj stil koji pali i koji je i dalje održiv.
DAJTE NAM NOVAC 2: POTRAGA ZA BLAGOM
Već kod Mortal Kombata bilo je jasno da se od fighting žanra pokušava napraviti nešto drugo. No, za razliku od Capcoma i samoga naplaćivanja novih likova, modela koji je iskušan već bezbroj puta sa različitim uspjesima, NetherRealm je ponudio da se kupi doslovno sve – od lakšeg izvođenja fatalitya, dodatne likove, poteze, arene, odjela, sve iteme iz kripte (koje se mogu dobiti igranjem igre besplatno, no očigledno su se neki odlučili za trošenje dodatnih 50 dolara da se riješe svakakvog sadržaja u igri), no nedostajala je neka veća svrha. Od praktički već drugoga trailera za Injustice 2, već je sve bilo jasno – Superman, Wonder Woman i ekipa dolaze po naš novac, i to preko Gear sustava. Mirkotranskacije su uvijek bile aspekt koji je nedostajao u fighting igrama, a napokon su našle svoje mjesto kroz sustav skupljanja dodatnih predmeta za likove koji ih ojačaju, ali koji im i mijenjanju izgled, koncept poprilično poznat iz RPG igara na mobitelima i Facebooku, ali i u drugim današnjim igrama na konzolama i PC-u. Gearove dobivate kroz posebne kutije zvane Mother Boxes i njihovim otvaranjem, metodom slučajnosti dobivate vrjednije i manje vrijedne dodatke koje poboljšavaju određene karakteristike vašem liku. Kutije dobivate kroz igranje story modea, obavljanje dnevnih i tjednih misija, pobjeđivanjem u online mečevima a time se omogućuje i level upanje vaših likova. Tu je i Source Crystals valuta oko koje se vrte sve mikrotransakcije. Opet, igra daje mogućnost da bez dodatnog trošenja, uz puno truda i puno sreće, dođete do željenih skinova, boja, odijela i dodataka za svoje likove no očito i ova opcija prečaca uz trošenje novca ima poprilično smisla, budući da su takve stvari isprobane u Mortal Kombatu. Nismo dobili službeni feedback o prodaji svih tih posebnosti (koje su mogle biti zarađene bez trošenja dodatnog novca), no očigledno je polučilo uspjeha kada se takav model vraća. Sve ove dodatke i level upanje možete iskoristiti u online mečevima, ali postoji i opcija da se odvijaju bitke bez gear sustava, što pretpostavljam da će biti draža opcija mnogima, a ujedno i poštenija.
Gear sustav ima svoje prednosti i mane, sučelje i koncept je poprilično jednostavan, no veliki broj itema i statistike koje se prate mogu naknadno dosta toga zakomplicirati. Opcija za izmjene svih likova ima dosta, i poprilično je impresivno uz ovakvu grafiku i prelijepi dizajn svih tih dodataka promatrati sve vizualne promjene. Tu je i opcija da razne gearovima promijenite izgled u neki drugi gear, ali da zadržite njegova svojstva (barem mislim da se to događa?) što dodatno komplicira stvari, ali sve u svemu ovaj sustav može oduzeti dosta sati i pružiti dosta zabave onima koji se upuste dublje u samu igru. Hoće li to biti prevaga za neke fanove da okarakteriziraju ovu igru boljom od nekih drugih igara još nisam siguran, no mogućnosti koje ovaj dio igre pruža su beskonačne, pogotovo ako razmislite da će poprilično lako biti dodavati nove iteme u trenucima izlaska filmova ili proslave nekih godišnjica. Wonder Woman odijelo iz filma i dodaci sa odijela su već ovoga vikenda došli u igru, a vjerujem da je to samo početak. Koliko se već sada da primijetiti, disbalans nekih moći i omogućivanje spam poteza (koji su često problem i drugih fighting igara) ovdje se dodatno zakomplicira sa itemima koji mogu dodatno poboljšati poteze nekom liku. Možete očekivati puno updatea i nerfanja nekih likova kroz naredne mjesece, kao i frustracija oko očite nadmoćnosti nekih likova što će sigurno mnogi iskorištavati u online borbama koliko god mogu.
Ono gdje je igra i dalje nepoštena je u pogledu svih dodatnih likova. Kao što već vjerojatno znate, mnogi likovi imaju alternativni skin koji je zapravo novi lik pa tako alternativni skin za Cheetah je Vixen, za Captain Colda je Mr-freeze, za Flasha je Reverse Flash itd. Iako su im potezi isti, glasovna gluma i izgled su potpuno drugačiji, i potiče mnoge fanove na dodatan osjećaj oduševljenja i osjećaj da se radi zaista o drugim likovima. Sve njih, kao i najavljene DLC likove, može se dobiti samo kupovanjem ili u sklopu nekih pre-order bonusa (Darkseid, iznimno zabavan lik za igranje, dostupan je bio samo kao pre-order bonus), aspekt koji je Capcom promijenio sa Street Fighterom V i omogućio ljudima da kroz igranje i farmanje bodova (posebne valute unutar igre) kupe dodatne likove, arene i slično. Kao i uvijek, vezano za sve ove mikrotranskacije, dodatne likove i DLC-eve ne možemo više kriviti samo developere i izdavača, i sami gameri/ice snose dio krivice jer, da se ne kupuje, ne bi se prodavalo. Bez obzira na to, bilo bi lijepo da se omogućilo da se bar dio rostera nadopuni na neki drugi način, a ne trošenjem novca.
MOBILNE PUSTOLOVINE
Morali smo mali dio recenzije posvetiti i mobilnoj verziji Injusticea 2 zbog nekoliko razloga. Prvi je taj da je igra besplatna. Naravno, postoje mikrotransakcije, ali sasvim je igriva i zabavna i bez toga. Grafika je, za tablete i mobitele, poprilično sjajna. Neke od nagrada koje dobijete u mobilnoj verziji igre možete upotrijebiti u glavnoj verziji igre, ukoliko povežete accounte u objema igrama (Cyborgov premium skin, dodatan lik Grid, je glavna nagrada čim priključite account s mobilne igre). Četvrti razlog je što je igra, unatoč simplističnoj mehaniki borbe i dosta jednostavnijoj igri u cjelini, poprilično zabavna i igriva. PvP, dodatni kostimi, skupljanje likova po sistemu nasumičnog ruleta (kao i sve ostalo danas, očito), i razne single play misije nude dobru dozu zabave u Injustice svijetu kada ste odvojeni od svoje konzole.
Ukoliko imate moćniji mobitel ili tablet, svakako preporučujem da je isprobate i pokušate dobiti neke iteme koji su mogući za osvojiti samo na mobitelima i dobar su dodatak bahaćenju sa vašim likovima online.
ONLINE I OFFLINE
Multiverse mode, kao i popularni Tower Challenge mode u Mortal Kombatu, pruža sate i sate single player zabave, sa raznim dnevnim i tjednim misijama, premisama za razne bitke koje se izvlače iz raznih DC priča i njihovih univerzuma te donose razne nagrade. Kao i Tower Challenge, Multiverse je tu da vam nudi posebne nagrade i da se nadopunjuje sa ludim misijama i još boljim tematskim događajima i nagradama dugo nakon izlaska igre. Ovo je ono što pruža znatnu dubinu single player igranju, a kada se doda još gear sustav i dugačak Story mode, ladder mode (vrsta Arcade modea gdje sa likovima po vašem izboru pobjeđujete protivnike i dobivate kratku ending animaciju) čini Injustice 2 najboljim primjerom kako se odrađuje single player u fighting igri. Taj aspekt je bolna točka mnogim franšizama s čime se i dalje bore (priznali to ili ne), no još jednom su momci i cure iz NetherRealm Studiosa da im, barem na tom području, nitko nije ravan. Ako to nije dosta, lokalni i online multiplayer su tu za sve željne natjecanja i ispitivanja vlastitih sposobnosti sa drugim igraćima/icama diljem svijeta. Mogući je ulazak i u guildove te skupljanje dodatnih nagrada na taj način obavljanjem raznih misija, kao i promatranje vašeg guilda i ostalih igrača/ica na već standardnim online ljestvicama s rezultatima i prosjekom pobjeda.
FLAWLESS VICTORY
Iako osobno i dalje volim više Mortal Kombat serijal, Injustice očito postaje važan dio Warner Brosa i NetherRealma koji ne misli otići. Dapače, sa predivnim vizualima, sadržajem koji je već dostupan i koji dolazi, gameplayom koji je primamljiv početcima, fanovima, a i profesionalnijim igračima kojima odgovara ovakva mehanika borbe, čini ovu igru nezaobilaznim naslovom što se tiče ponude unutar prve polovice 2017. godine. Dodatni sadržaj, novi likovi, rastući roster, nove sitnice i nagrade vide se izdaleka kako dolaze u ovu igru, koja će konstantno biti obogaćena dodatnim stvarima i opravdati novac koji na nju potrošite. Bilo bi lijepo, ipak, da jednom u ovim igrama NetherRealm podari drugačiji način za dobivanje svih tih dodatnih likova (novo XL izdanje igre pred kraj godine sa svim uključenim likovima je poprilično sigurna stvar), a i bilo bi lijepo da, nakon što su dokazali da znaju napraviti story mode koji je dug i zanimljiv ipak pojačaju tu priču i odmaknu se od sukoba Batmana i Supermana koji je još u prvom Injusticeu bio dosta izlizan. DC ima druge zanimljive super junake i super junakinje (što dokazuju njihove uspješne i popularne serije) i bilo bi sasvim očekivano i željeno da se promijeni nešto i na tom području. No, ako vama to ne smeta, onda imate još više razloga nego ja da budete zadovoljni i oduševljeni svime što Injustice 2 donosi.
Leave a Comment