INFO BOX
- DEVELOPER: Shadow Planet Productions
- PUBLISHER: Microsoft Studios
- PLATFORME: Xbox 360, PC
- ŽANR: Multi-directional shooter”
- DATUM IZLASKA: 3. kolovoza 2011. (Xbox 360) / 17. travnja 2012. (PC)
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Nazvati igru „Ludi uvrnuti osjenčani planet“ ne zvuči kao pametan potez. Na prvu, doduše. U tom se imenu krije sve što ova igra ustvari jeste: ludo, uvrnuto i nadasve nezaboravno iskustvo. No prije nego počnemo pričati o našoj avanturi na tamnom planetu, osvrnimo se malo i na razvoj ove igre. Developerski studio Shadow Planet Productions, nastao suradnjom Michaela Gagnea (odnosno Gagne International) i Fuelcell Gamesa, je prvi put igru prikazao na Penny Arcade Expo Eastu tijekom 2007. godine. Iznenađujuće za jedan indie naslov, Insanely Twisted Shadow Planet je dobio glazbenu podlogu od poznatih glazbenika: Dimmu Borgir, a o istoj ćemo nešto više reći tijekom teksta. Da ne bih duljio mnogo s uvodom, zaronimo zajedno u ovaj indie naslov i pogledajmo je li vrijedan igranja.
KONCEPT I GAMEPLAY
O nekoj konkretnoj i dubokoj priči u ovome naslovu ne možemo raspravljati, jer nje ustvari nema- a takvo stanje stvari nam niti malo ne smeta. Gotovo lakonskim načinom nam je predstavljena prva cut scena koja u biti služi kao poticaj za razvijanje gameplaya, a ne radnje. Naizgled običan dan u mobilnom obzervatoriju za našeg malog junaka će se pretvoriti u pravu noćnu moru kada meteoriti obloženi nepoznatom i nadasve čudnovatom tamnom masom padaju na obližnji planet pretvarajući ga u crnu abominaciju. Nekim čudom, junak ove priče biva odbačen upravo na planet koji je izazvao sve ovo ludilo, čime smo stavljeni direktno u akciju, bez mnogo okolišanja. Ova „manje je više“ premisa se podjednako reflektira i kroz cijelu igru, čineći igranje ITSP-a jednim veoma unikatnim iskustvom. Naravno, bez obzira na to, tijekom istraživanja ćemo pronalaziti artefakte (njih 18) koji će nas nešto dublje uvesti u ovu priću i objasniti podrijetlo ove misteriozne pošasti. U divljini smo ostavljeni isključivo s alatom za identificiranje obližnih predmeta i pojavnosti te s osnovim brodskim topom, koji nam služi za samoobranu od lakših protivnika. No ubrzo, od jednog seta za preživljavanje imamo na raspolaganju pravi mali arsenal oružja i oruđa koji će nam pomoći u namjeri da oslobodimo naš matični planet od izvanzemaljske napasti. Svaki od dobivenih alata ima nekoliko razina unaprijeđenosti, a do kojih dolazimo skupljanjem power-upova. Naravno, devovi nam nipošto nisu željeli totalno olakšati posao, tako da se broj power-upova potrebnih za novi level alata svakim unaprijeđenjem povećava za 2 (1.3.5…). Do navedenih power-upova možemo doći dubljim istraživanjem planeta, a svaki od njih donosi nemalu korist za naš brod.
Igra je smještena u šaroliki 2D svijet u kojem se možete potpuno nelinearno i slobodno kretati i istraživati okolinu u „Metroidvania“ stilu. Sav svijet je generiran u nekoliko potpuno različitih „zona“, koje apsolutno nemaju nikakve sličnosti ni po okolišu i interakciji s istim, kao ni po izgledu neprijatelja. Pojačanja i artefakte (ranije spomenute u gornjem pasusu) ćemo moći pronalaziti neovisno o napredovanju kroz zone. Također, često se zna dogoditi kako neke prolaze možemo otključati tek nakon što dobijemo određeni alat (npr. svrdlo za prokopavanje tunela). Upravo zbog takvih stvati imat ćete prigodu vratiti se u prije pređeni dio planeta kako biste pokupili sve ono što vam je zaostalo. Jedan od nespomenutih (a bitnih) gameplay elemenata su zagonetke, koje se pojavljuju gotovo na svakom koraku. Zagonetke se primarno baziraju na interakciji predmeta s okolišem (primjera radi: golema gusjenica vam zapriječava put, a vi morate iskoristiti svoju „produženu ruku“ i nahraniti ju). One se ne pojavljuju isključivo tijekom igranja, već i tijekom boss bitki, koje su u ovoj igri su priča za sebe. Odavno nisam imao priliku boriti se protiv bosova koji nisu bazirani na šablonu „izbjegavaj napade, napadni slabu točku i ponovi proceduru“. U Insanely Twisted Shadow Planetu, svaka boss bitka će ostaviti dojam na vas, što težinom, što mogućnošću da na nekoliko načina pobjedite bossa.
PREZENTACIJA
Insanely Twisted Shadow Planet je grafički baziran na prijašnjem projektu Michela Gagnea pod nazivom Insanely Twisted Shadow Puppets. Ovaj grafički stil se odlikuje iznimnom jednostavnošću fluidnog 2D prikaza koji je prepun raznolikih kreatura i oblika. Korištenje ovakvog načina prikaza se u potpunosti slaže s zadanim gameplay konceptom i zajedno čine jednu izrazito zaraznu kombinaciju. Prostori u igri se dinamično izmjenjuju iz uskih hodnika u kojima se osjeća klaustrofobija, pa sve do ogromnih otvorenih prostranstava u kojima ste praktički bakterija. Kao što je rečeno u uvodu, za glazbu ovog naslova je zadužen Dimmu Borgir, a pjesme koje se pojavljuju u igri su: “Progenies of the Great Apocalypse” (orkestralna izvedba) i “Eradication Instincts Defined”, dok je trailer sadržavao “Blood Hunger Doctrine”. Unutar samog gameplaya je glazbena podloga minimalizirana i stavljena u službu stvaranja sveukupnog ambijenta.
Shadow Planet productions je stavio pred nas jednu od najboljih indie igara koje smo odigrali u zadnje vrijeme. Koristeći grafičku podlogu iz svog ranijeg projekta i spajajući ga s odličnim konceptom gameplaya, Michel Gagne i FuelCell Games su nam donijeli igru koja će nam ostati u pamćenju duže vrijeme. Usporedo s tim, jedina zamjerka koju možemo „priheftati“ ovom naslovu je kraći SP prohod koji traje cca. 5 do 6 sati, ali unutar tih nekoliko sati smo dobili mnogo više „materijala“ za razmišljanje nego s nekim remomiranim naslovima koji vuku sličnu temu. Upravo zato će Insanely Twisted Shadow Planet ostati zapamćen kao vrhunski naslov baš po trajnom dojmu koji je ostavio na nas, a ne po kratkom trajanju SP dijela.
Leave a Comment