Prema zadnjem izvještaju novinara Bloomberga, Jasona Schreira, u Ubisoftu se događalo još puno toga izuzev otkaza kreativnog direktora Serge Hascoeta. Toksično okruženje, o kojem se priča u zadnje vrijeme, prelilo se i na same Ubisoftove igre.
U svrhu davanja dodatnog konteksta i događaja koji su povezani sa Ubisoftom i raznim ostavkama u zadnjih nekoliko tjedana, prenosimo većinu Schreirovoga izvještaja, unutar kojeg je pokazano i kako se navodno mijenjao kreativni proces vezan za Ubisoftove igre, proces koji se povezuje dosta sa klimom koja se podržavala u tvrtci.
Serge Hascoet je podnio ostavku 12. srpnja nakon velikog broja optužbi za seksualno zlostavljanje i neprimjereno ponašanje koje su prakticirali on i određeni drugi visoko pozicionirani ljudi Ubisofta. Dan nakon što je on podnio ostavku, isto su napravili Yannis Mallat, glavni i odgovorni direktor Kanadskog ogranka te Cecile Cornet, čelnik HR odjela (human relations, ilitiga u prijevodu ljudski potencijali, ljudski odnosi, ljudski resursi, ovisno o tvrtci). Kao ”glavna kreativna sila”, Serge Hascoet je odlučivao o velikom broju, praktički svim naslovima, među kojima su The Division, Watch Dogs i Assassin’s Creed. Prema navodima Jasona Schreira, njegov odnos sa kolegama i kolegicama se pretapao i na same odluke u igrama, u kojima je Hascoet forsirao muške likove kao glavne protagoniste njihovih hitova.
Schreier je objavio cijeli popis Hascoetovih utjecaja i odluka koje je nametnuo, a koji se ponajviše tiču AC naslova, među kojima su Unity, Synidcate i Origins. Što se tiče Assassin’s Creed Odysseya, tim koji je radio na igri prvotno je planirao kako će Kassandra biti jedina protagonistkinja u igri, no nakon nekog vremena im je rečeno da ”to nije moguća opcija”, jer je Ubisoftov ured za marketing, kao i sam Hascoet rekao da se ”ženski likovi u glavnim ulogama ne prodaju” te da se zbog toga sam koncept priče mora mijenjati.
Ovakva politika seže sve do 2014. godine, kada Ubisoftov kreativni direktor nije dozvolio da se radi na ženskim likovima za online dijelove Assassin’s Creed Unitya jer to zahtijeva ”puno dodatne produkcije” kako bi se dodala ženska odjeća i animacije u igri. Prema troje zaposlenika koji su radili na Syndicateu, prve verzije scenarija su pretpostavljale jednaku zastupljenost Jacoba i Evie, no na kraju je odlučeno da Jacob dobije više pozornosti. Plan priče za Assassin’s Creed Origins je bio prvotno da se glavni protagonist igre Bayek, ozlijedi ili čak ubije i to ranije u priči te da igrači/ice preuzmu ulogu njegove žene Aye, no i ta se ideja napustila tijekom daljnjega rada na igri. Prema drugim zaspolenicima s kojima je Schreier pričao, Assassin’s Creed Odyssey je bio zamišljen tako da Kassandra bude jedini igrivi lik, dok im nisu rekli da to nije opcija, no konačna verzija igre omogućuje biranje između Kassandre i Alexiosa. Iako takve odluke mogu biti pridodane kreativnom procesu koji ima skoro svaka igra (iako možda ne svaki put ovako različitom od konačne verzije, no svejedno), mnogi sugovornici i sugovornice iz Ubisofta koji su razgovarali sa Screirom tvrde da su sve odluke posljedica naredbi od strane kreativnog odjela kojem je na čelu bio spomenuti Hascoet. O njemu se u Schreirovom izvještaju iznose razni trenuci u kojima se neprilično ponašao na sastancima, i to prvenstveno prema kolegicama, često u javnom okruženju, unutar klime drugih zaposlenika koji su šutili ili poticali njegovo neprimjereno, seksističko ponašanje, navodi Schreier.
također se navodi kako Hascoet nije volio linearne priče niti cut scene, kao ni animacije i priču unutar većih dionica gameplaya, pa su pisci morali naći načine u scenariju da zadrže njegovu pozornost, a to je često zahtjevalo da daju vrijeme snažnom muškom liku. Početkom prošle godine, bilo je jasno mnogima da nešto više ne valja u tom cijelom kreativnom procesu. The Division 2 i Ghost Recon Breakpoint nisu dobro prolazile na tržištu, a mnogi naglašavaju da je to zbog Hascoetove ideje da izdaje slične igre sa sličnim načinom napredovanja i open-world pristupom koji je mnogima dosadio. Na kraju se to odrazilo i na Ubisoftove dionice koje su pale za 40% krajem prošle godine. Kako bi reagirali na ove negativne promjene, Ubisoft je preuredio uredništvo te je novih sedam potpredsjednika trebalo ograničiti Hascoetov utjecaj na igre i učiniti ih raznolikijima. Ono što se dogodilo unutar izbora tih 7 potpredsjednika jest da su svi bili muškarci, a među njima su bili Béland i François koji su također optuženi za seriju neprimjerenih ponašanja ( seksizam, omalovažavanje kolegica i uznemiravanje).
Iako neki mogu biti skeptični kada pročitaju sve ove informacije, vrijedi napomenuti da ovo nije produkt samih glasina ili neki neprovjereni navodi, već je dio istraživačkoga rada novinara Jasona Schreiera, koji je u zadnjih nekoliko tjedana pričao sa sa preko 40 sadašnjih i bivših zaposlenica i zaposlenika Ubisofta, unutar kojih su rekli kako je Ubisoft kao tvrtka znala za većinu problema o kojima sad izlaze informacije. Više o njihovim svjedočanstvima možete vidjeti u izvornom članku Jasona Schreira.
Over the past few weeks I've talked to more than 40 current and former Ubisoft employees about sexual misconduct and abuse allegations. Their accounts make one thing clear: Ubisoft has known about these problems for years. My new story: https://t.co/MFIfbOewZ0
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 21, 2020
Ubisoftovci su objavili pismo u kojem obećavaju promjene u svojoj tvrci. Vođeni Yves Guillemotom, obećali su promjenu kulture rada te dodatne istrage o neprimjernom ponašanju zaposlenika. Rad na Assassin’s Creed Valhalli se nastavlja, a nuditi će izbor između muškoga i ženskoga lika, kao što je prije i najavljeno. Igra izlazi za PlayStation 4, PC, Xbox One i Googel Stadiu.
Leave a Comment