Sve je počelo prošloga vikenda, kada je jedan developer na Redditu napisao da je Steam zabranio njihovu igru zbog korištenja opcijskog ChatGPT moda. Priča je također postala viralna na X-u, a izvršni direktor Y Combinatora Garry Tan nazvao je Valveov stav protiv umjetne inteligencije „idiotskim“.
Tim Sweeney se na kraju pojavio u komentarima, potičući developere da stave svoje naslov na Epic Games Store: „Ne zabranjujemo igre zbog korištenja novih tehnologija“, napisao je. Šef Epic Gamesa zatim je pojasnio stvar na X-u, rekavši da sva zabrinutost oko imovine generirane umjetnom inteligencijom ima smisla:
Proizvod koji sadrži mnogo sadržaja koji je izradio čovjek plus nešto umjetne inteligencije može se zaštititi kao cjelina, čak i ako specifična imovina nije zaštićena. Moje je stajalište da, iako bi netko mogao zlorabiti generativnu umjetnu inteligenciju kao mehanizam kopiranja pretjeranim treniranjem ili uvjetovanjem za namjernu reprodukciju nečega bitno sličnog određenom djelu (baš kao što to može umjetnik), to obično nije slučaj.
Sweeney je dodao da Epic Games ne obučava genAI na bilo kojem korisničkom sadržaju na svojim uslugama ili tržištima: „Ovo su samo moja razmišljanja o tome zašto ne bismo trebali pretpostaviti da je sav generativni AI užasan ili krši prava.“
Kada je u pitanju Valveov stav o umjetnoj inteligenciji, ranije ove godine nekoliko se programera žalilo da Steam zabranjuje njihovim igrama korištenje sredstava generiranih umjetnom inteligencijom. Tvrtka je tada objasnila da je glavni razlog pravna nesigurnost u vezi s podacima koji se koriste za treniranje AI modela: „Pozdravljamo i potičemo inovacije, AI tehnologija je dužna stvoriti nova i uzbudljiva iskustva u igrama. Iako programeri mogu koristiti ove AI tehnologije u svom radu s odgovarajućim komercijalnim licencama, ne smiju kršiti postojeća autorska prava.“
Što vi mislite, treba li se dozvoliti igrama da koriste neki oblik umjetne inteligencije u svom razvoju i utječe li to na autorska prava?