INFO BOX
- DEVELOPER: Square Enix 1st Production Department
- PUBLISHER: Square Enix
- PLATFORME: PlayStation 4
- ŽANR: Akcijski RPG
- DATUM IZLASKA: 24. siječnja 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
12 godina. Da, toliko je prošlo. 12 godina od zadnje prave potpune i velike Kingdom Hearts igre, drugog dijela velike najavljene trilogije koja spaja novu priču sa Disneyevim svijetom (Paškom, Mikijem, Šiljom) zajedno sa Final Fantasy likovima (Cloudom, Sephirothom, Yuffie) i donosi zarazan gameplay, emotivne situacije i odličnu akciju popraćenu predivnom grafikom. Nakon toga, sve je stalo. Iako zapravo nije, dobili smo preko 8 novih Kingdom Hearts naslova koji su bili prequeli, ”međunastavci” (štogod to bilo), spin-offovi, raštrkani po velikom broju platformi (prvenstveno na Nintendovim handheldima). Posljedica toga, prvenstveno zbog fan baze koja i dalje raste i čeka treći dio, su remasteri, reizdanja, portovi svih tih igara koje su mnogima bile nedostupne, a vrhunac toga je ovaj zadnji, 2.8. nastavak koji bi nam trebao skratiti čekanje do Kingdom Heartsa III – za kojeg još ne znamo kad dolazi.
BOLJKA PORTOVA, REMAKEOVA I PRIČE KOJA GUTA SAMU SEBE
Ukratko rečeno, Square Enix je izdao još jednu Kingdom Hearts igru koja nije Kingdom Hearts III. Najnovija u seriji izdanja sa abnormalno dugačkim i kompliciranim naslovima, kao da se već sami sebi rugaju, jest Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue koji sadrži igre Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage i Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD. Potonja je HD reizdanje Dream Drop Distance igre sa Nintendo 3DS konzole koje je, zbog velike promjene u izgledu i pomalo u gameplayu, praktički njen remake, unatoč tome što je grafika u stilu prijašnje generacije PlayStation konzola. Složili se oko takve usporedbe samnom ili ne, svakako je jasno da se radi o velikom pothvatu u kontekstu porta sa handheld 3DS konzole – sve je bolje, živopisnije i slojevitije, što će svakako oduševiti fanove serijala i one koji su igrali prvotnu verziju. Za sve pridošlice, neke stvari bi ipak mogle biti nepotrebno kompliciranje jednog gameplaya koji je u svojim počecima bio sasvim dobar, što pokazuje i druga igra o kojoj ćemo nešto kasnije u tekstu.
Igra nas stavlja u Sore, ali i Rikua koji prolaze kroz već dosta nam poznate lokacije (npr. svijet Trona), ali i poneke koje nismo susreli u glavnim igrama među kojima su Pinocchio, The Hunchback of Notre Dame i The Three Musketeers (unatoč mogućem negodovanju nekih fanova, glavne igre i dalje nazivam samo Kingdom Hearts i Kingdom Hearts II, zajedno sa iščekivanim Kingdom Hearts III naslovom. Prvotni razlog je taj što nisam igrao većinu spin-offova, a drugi razlog je zbunjujuća i komplicirana priča koja onemogućava potpuno uključenje u cijelu KH mitologiju, no to je sve tema za neki drugi članak). Navedene lokacije (svjetove) ćete morati prelaziti sa Sorom i sa Rikuom, budući da se ova dva frenda međusobno ”natječu” kroz serije ispita kako bi položili Mark of Mastery ispit i bili prvak i vlasnik, tj. master keybladea.
Što se tiče ostatka priče, njene pozicije u kronologiji serijala te raspleta, ne mogu se praviti pametan i govoriti da mi je sve jasno i da su mi sve rupe popunjene. Za potpuno razumijevanje oko svega što se događa u ovom serijalu, već postoji nekoliko videa dužih od pola sata koji pokušavaju što jednostavnije približiti neke stvari. Ovdje je problem i prvenstveno u tome ako niste konstantno držali korak s novim izdanjima, koji uključuju popularnu Organizaciju XIII, kao i Xenohorta, Rikkua, Soru i njegovog nobodya Roxasa, priču oko nobodya, heartlessa, izdaje, prijateljstva, Mikijevih krivih poteza i odluka, lako ćete se izgubiti u svemu i biti isfrustrirani. DDD pokušava sve to ublažiti sa fokusiranjem na priču oko poznatog prijateljstva dvaju poznatih nam likova, i praktički protagonista koja u određenim dijelovima drži vodu kao jasna priča koja može poslužiti kao uvod u nikad dočekani treći dio. Lokacije i zasebni zadaci i priče su također jedan dio šarma igre, za neke bolji dio nego sama glavna priča, pa i tu ima podloge za određeni osjećaj snalaženja i jasnoće unutar priče KH univerzuma. No, nedostatak pravog gameplaya iz glavnih igara, kombiniranje istih sa sustavom karata, kontroliranjem Dream Eatersa koje hvatate i koristite za druge bitke, kao i novi način skakanja po raznim dijelovima lokacija u nekoj vrsti parkoura (koja je dosta teška i nepotrebna) može biti nešto što će vas poprilično odbiti od ovoga prequela i međunastavaka, bez obzira koliko voljeli ove likove i serijal u cjelini.
Najzanimljivi dio je prvotno spomenuta igra u prijašnjim recima, Fragmentary Passage koja donosi po prvi put viđenu priču (barem dio, ako se ne varam) te sasvim novu igru iz serijala koju prije nismo igrali ni na mobitelima, ni na handheldima ni na konzolama.
Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage
Unatoč svemu lijepom što igra nudi u DDD-u, A Fragmentary Passage je za mene zvijezda ovoga naslova, pa će se tako pristupiti daljnjoj recenziji Final Chapter Prologuea. Priča je fokusirana na heorinu i protagonisticu igre imena Aqua, koja nastavlja priču iz Birth by Sleep Final Mix u kojoj su, uz nju, glavni likovi bili i Terra i Ventus koje smo vidjeli u KH II. No, ovo je ionako sve dio priče koja se događala deset godina prije KH II, iako dosta bitna za sami serijal i za neke stvari koje će se događati u KH III. Iako, u svrhu toga da ne kompliciram i ovdje sa poduljim objašnjenjima popraćenima iluzijama koje nam pokušavaju pojasniti dijelove koji nam nedostaju (ili koje smo zaboravili), prebacujemo se na samu srž igre, gameplay.
Gameplay je, najjednostavnije moguće rečeno, fantastičan. Od kontrola, koje su puno jednostavnije i efikasnije u DDD-u, kamera, sustav brobe i korištenja moći u pravoj je tradiciji KH II igre koja nije komplicirala sa glideanjem, novim nepotrebnim potezima ili kompliciranjem izvođenja istih. Najveća novost kod Aque je double jump koji je iznimno korisno i intuitivno riješen te ne donosi nikakav nemir među igračima/icama prva dva nastavka. Također, tu je specijalnim potez Spell Weaver koji je također jasno objašnjen na početku igre, izgleda fantastično kada se izvede i iznimno je koristan. Grafika, kao i same lokacije (unatoč tome što je sve sadržano u jednom svijetu) veliko su poboljšanje naspram DDD-a i prezentiraju potencijal i sve što možemo očekivati od trojke koja će zasigurno napredovati i u tom pogledu. Za neke kojima se sviđaju neki određeni pomaci u komandama i načinu igranja koje su viđali u ovom serijalu u zadnjih deset godina, možda i neće biti zadovoljni, no za mene je bilo upravo ono što mi je trebalo i najbolji trag onoj ljepoti koju sam viđao u prve dvije igre.
Aqua je iznimno zabavna i interesantna heroina, sa odličnim potezima i ponašanjem koje iznimno odgovara KH svijetu te nije toliko zbunjena junakinja kao što je Sora, iako će te i s njom imati neke ”wtf” trenutke tijekom igranja Birth by Sleepa. Previše povezivanja i poistovjećivanja sa glavnom junakinjom će biti dosta teško ako vam je ovo prvi susret s njom i pričom koja ju je pratila prije ove avanture. Igra pokušava približiti određene stvari i donekle u tome uspijeva usprkos zamršenosti, no ne ostavlja vam puno vremena da se to pretvori u kvalitetniju avanturu i igranje, budući da je ova igra dosta kratka. Mali minus je i to što ne vidimo dovoljno šaroliki i veliki broj likova iz Disney svijeta, a pogotovo ne iz Final Fantasy svijeta, no i to se da prebroditi da nema još veća dva minusa ova igra, a to je njena kratkotrajnost, kao i porast želje da se što prije zaigra ”trojka” koja, eto, nije ni blizu gotova.
ZADNJA VEĆA STVAR PRIJE KH III?
x Back Cover je treći dio naslova koji donosi lijepe (CGI) animirane sekvence i priču koja traje oko sat vremena. Opet, ima dvije suprotne strane, s jedne objašnjava dio mitologije, s druge strane komplicira ili dodatno zapetljava neke dijelove jer mnogi nisu upoznatis a svim detaljima izuzev prvoga i drugoga djela. 2.8 svakako ima za svakoga nešto, a za prave fanove serijala koji su upućeni u cijelu mitologiju i znaju sve o svim likovima donosi nezaobilazno novo štivo. Za sve nas druge, koji smo između pravih fanova i casual promatrača koji možda zaigraju pokoju KH igru, ostaje nada da 2.8 stvarno označava kraj jednog dugog puta na kraju kojeg nas čeka Kingdom Hearts III. Ako je suditi prema Aquainoj kratkoj avanturi, čeka nas nešto stvarno izuzetno. Do tada, ostaju nam remasteri, prequeli i kratki novi sadržaji da nam skrate čekanje. U konačnici, Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue je proizvod bez kojeg se može, no koji okorjeli KH fanovi ne bi smjeli propustiti ako imaju priliku zaigrati je i/ili kupiti. Novi sadržaj je kratak, ali sladak i nagovješćuje (što sa pričom što sa grafikom i kontrolama) budućnost koja će jednoga dana zasigurno postati sadašnjost.
Leave a Comment