Početkom godine, značajni dio gejmera bio je pod dojmom Skyrima. Epski naslov biblijske širine i dužine. Svi redom priznaju kako je na tržištu vladao nedostatak paketa koji nam može pružiti sate, tjedne, mjesece zabave, napredovanja i istraživanja. Virtualno beskonačna igra. Kako je Bethesdi uspjelo složiti tako kompleksan naslov na samo jedan medij ostaje nam nepoznanica, ali algoritmi po kojima se generiraju sadržaji oduševljavaju. Kingdoms of Amalur: Reckoning, iz kuhinje nekih drugih studija dokazuje da se može kad se hoće. Reckoning je dobar primjer kako napraviti solidnu igru koja neće ekspresno dosaditi. Dugotrajnim prelaskom glavnih zadataka veliki dio RPG igara izgubi svoju čar. Prava je umjetnost postići balans između bogatog dodatnog sadržaja i stvarnog cilja kojem težimo u nekoj igri. Samo istinski RPG fanovi otkrivaju sve detalje, skrivene tajne i baš sva mjesta na mapi.
Posvetio sam veliku količinu vremena prelasku prvog ovogodišnjeg epskog RPG uratka pa bi bio red da sa vama podijelim neke savjete i trikove. Svi želimo doživjeti što je moguće ugodnije iskustvo šetajući se bespućima Faelanda. Prelazak questova, taskova i leveliranje ponekad može biti vrlo naporan posao. Jedan od dugotrajnijih načina permanentnog podizanja statsa je pronalaženje Lorestonova. Svaki set kojeg skupimo donosi neke perkove.
Odabir klasa u kojima će te se razvijati nije težak ako priču posložite ovako:
- Želim li brzog i agilnog borca? Ako je odgovor pozitivan, vaš odabir oružja trebaju biti bodeži, chakrams, luk i strijela i faeblades, lagani štit i zanimanje lopova
- Volim li magiju ili se više pouzdajem u brutalnu silu? Potrebno je razviti magična oružja poput staffa i sceptra, pravite magične tunike pouzdajući se u magične sposobnosti maga ili maga tenka
- Volim li istraživati ili što brže prijeći igru? Odabirete Warriora sa jakim oružjem, štitom i oklopom, bavite se mačevima, velikim mačevima i čekićima, obilato koristite napitke
Vrijeme je ključni faktor u svakom RPG-u. Ako nemate na raspolaganju nekoliko tjedana za neprekidno igranje i istraživanje, odmah na početku definirajte kako će te se postaviti prema događajima. Pregršt stilova igre ponuđenih u Reckoningu može stvoriti problem. Sposobnosti također.
Razvijati sposobnosti protagonista kojim žarite i palite u igri iziskuje puno eksperimentiranja. Leveliranje i skupljanje experiencea osnova je napredovanja. Detaljni pregled sposobnosti mogao bi vam pomoći u putovanjima Amalurom.
- Alchemy, umijeće mućkanja napitaka. Nezaobilazan u početku, dok kasnije, kada navučete dovoljno jaki štit ili kao mag razvijete zaštitnu auru, postaje nepotreban. Većina dobrih napitaka iziskuje konstantno skupljanje sastojaka. Napici za povećavanje postotka iskustvenih bodova mogu biti primamljivi, ali prekratko traju da bi dugoročno donosili prednost. Nemojte pretjerano ulagati u alchemy. Kada dođete do razine miješanja tri sastojka, većina napitaka koje možete proizvesti će vam biti više nego dovoljna. Alchemy je strahovito opsežan. Kako proizvesti određeni napitak možete otkriti na više načina. Eksperimentiranje s komponentama je najjeftinije. Kupovanje recepata od trgovaca je najbrži način saznavanja tajni čudnovatih tekućina. Cijela enciklopedija razčitih scrollova dostupna je po malim cijenama od nekoliko trgovaca pa nemojte gubiti vrijeme na eksperimentiranje. Svega nekoliko šarenih bočica dobro dođe: napici za zdravlje, napici za manu, napici nevidljivosti, napitak koji instantno podiže razinu fatea na maksimum i napitak koji podiže merchantile skill. Postoji prava mala apoteka bočica ali većina je tu samo za ukras. Možete koristiti taktiku povećavanja statsa ali backpack nije toliko velik da bi ste u njega ugurali 500 mućkalica.
Alchemy napici
Nekoliko interesantnih kombinacija (ako dodate bloodrooth i esence of mana , dobiti će te jače verzije napitaka) :
Greater Damage Boost | Temporarily increases the damage you do with all attacks by 20%. | 3x | 4x | 4x | 1x |
Master Magic Amplification | Temporarily increases the damage you do with magic-based attacks by 75%. | 3x | 3x | 1x | 1x |
Master Sorcerer’s Intelligence | Temporarily increases your total mana pool for by a large amount. | 3x | 3x | 1x | 1x |
Ove kombinacije podižu različite statse. Vrijedi isto pravilo. Ako dodate esence of mana i bloodrooth, imate jače verzije napitaka:
- Blacksmithing je must have. Sve što se tiče lupkanja po nakovnju direktno utječe na način igranja Reckoninga. Ovo je prvi skil kojeg je svakako potrebno dignuti na najveći stupanj. Što ranije imate maksimalnu razinu, to vam je lakše proizvesti ubojito oružje i jaki oklop. Dropovi nisu niti izbliza usporedivi sa oružjima ili štitovima koje sami proizvedete. Zapravo, mislim da je ovo najveći propust igre jer epic oružja izgledaju prekrasno ali zadaju smiješnu količinu štete. Isto je sa setovima oklopa. Morati će te se dobro oznojiti za kompletiranje jednog osrednjeg seta. Salvage je vaš najbolji prijatelj. Quick save i quick load nezaobilazni su prilikom salvage operacije. Vrlo često od kvalitetnog komada dobijemo loše ili nikakve sastavne elemente. Prije nego krenete “razbiti” neki komad opreme, stisnite F5, uđite u salvage mod, ocijenite dali su dobivene komponente dobre , ako nisu, svejedno potvrdite izbor i izađite iz salvage moda, stisnite F9 i ponovite postupak. Uložite malo vremena u ovu proceduru. Kvalitetni sastavni elementi su osnova dobrih mačeva, chakrama, bodeža, čarobnjačkih štapova ili oklopa i štitova.Postoji nekoliko razina kvalitete materijala a najbolji za oružja i štitove su prismere, sylvanit i azurit. Za čarobnjačka oružja bitan je ebony a dreadscale je važan kod opreme za rogua. Specijalni dodaci poput master ili flawless gripova dodaju oružju ili štitovima statse koji podižu ili obnavljaju manu i energiju. Postoje dodaci koji dodaju dammage ili podižu razinu štitova. Osobito je korisan dodatak koji nadodaje posebni dammage oružju tijekom dana ili noći. Nemojte zaboraviti u backpack ubaciti pokoji dragulj jer će vam dobro doći prilikom izrade opreme. Mogu napisati cijelo uputstvo samo o proizvodnji oružja i štitova. Možemo beskonačno kombinirati materijale ali najbolje je zadržati fokus na količini štete ili dodavanju mane i zdravlja. Recimo ako proizvodite greatsword, bitan je što veći dammage, a dobro je dodati bleeding efekt. Kod daggera, isto tako samo pearcing dodatak povećava “eksplozivni” dammage. Kod oklopa je dobro dodavati efekte povećavanja dammagea ako je neprijatelj lagano ranjen. Ovo recimo dodate na rukavice. Na obuću stavite povećavanje dammagea ako je neprijatelj teško ranjen. Na kacigu stavite povećavanje dammagea tijekom dana, a na chest stavite dragulj koji pojačava dammage vatre, struje i leda. Na ovaj način podižete efektivnost oružja na ogromne razine. U štit možete ugraditi dragulje koji podižu regeneracijske sposobnosti. U oružje dodate neki dragulj koji povećava ice, fire ili lighting štetu. Moj osobni favorit je dragulj čije moći oružju dodaju mogućnost krađe mane ili zdravlja. Opremite li brza oružja tipa dagger, sceptre, bow ili chakram ovim perkom, više nikada nećete morati brinuti o zdravlju i mani. Izbori su uistinu nevjerojatni.
- Detect Hidden, dolazi do izražaja na dvije trećine prijeđene priče. Vrlo važan skill koji omogućava detektiranje i deaktivaciju zamki ali i detekciju skrivenih hrpica kamenja, vrata ili šupljih klada ispod kojih se skriva epski komad opreme. Poželjno razvijati nešto kasnije u igri. Detekcija zamki vrlo je praktična kod istraživanja tamnica no rijetko kada zamke počine veću štetu.
- Dispelling, potpuno beskorisan skill. Najgore što vam se može dogoditi kada dispellate neku škrinju je curse ili gubitak energije. Curse liječite kod healera za šaku zlata. Nema nikakve potrebe ulagati u skill dispellinga. Svega je jedan ozbiljniji zadatak vezan uz dispelling pa se komotno može ignorirati. Postoji napitak za povećanje ove sposobnosti iako nam uopće neće trebati.
- Persuasion, umijeće nagovaranja. Vrlo korisan skill. Što je viši, to vam je lakše nagovoriti određene likove da učine upravo ono što vi želite. Ponekad je dobro odgovoriti protivnika od borbe premda nećete izgubiti ništa bitno ako pokušaj nagovaranja propadne. Skill u kojeg ne treba pretjerano ulagati.
- Sagecraft, umijeće proizvodnje kristala i dragulja. Usko je vezan sa blacksmithing skillom. Lutajući Faelandom, naći će te brojne kristale, neobrađene komade dragulja kojima, uz dodatnu obradu, podižete sve moguće statse. Postoji nekoliko razina obrade grubih kristala. Dvije krhotine bilo koje vrste pretvarate u jedan kristal boljih karakteristika. Razine su crude, lambient i pristine. Kombinacijom više kristala izrađujete dragulje različitih karakteristika. Poanta je ugraditi ih u oklop ili oružje radi dodatnih poboljšanja. Zadnja razina sagecrafta omogućava besplatnu izmjenu dragulja bez uništavanja postojećih. Inače, izmjenu plaćate kod posebno obučenih sagecraft majstora velikim brojem zlatnih novčića. Ponovno, može se napisati cijeli tutorijal samo o sagecraftingu i kombinacijama kristala. Mogu reći da je kreiranje dragulja uistinu šareno. Preporučiti neku kombinaciju nezahvalan je posao.
Kristali i njihove kombinacije
Važno je napomenuti da su sve kombinacije ostvarene pomoću kristala pristine kvalitete. Kristali manje kvalitete stvaraju dragulje slabijih karakteristika.
Kombinacije kamenčića za ugradnju u oružje:
Gem of Ferocity | 15% Chance to steal 20 Mana per Hit | ||
Gem of Ferocity | 15% Chance to steal 20 Mana per Hit |
Ovi dragulji su dobri u štitovima:
Flawless Gem | +30% Armor |
Sljedeći kamenčići spadaju u skupinu utility a možete ih ugraditi u stafove , wandove , chakrame …
Iduća skupina dragulja se može napraviti samo kada imate sagecraft razvijen do maksimuma. Blacksmithing na maksimalnoj razini potreban je za ugradnju epic gemova u epic torso oklop.
- Stealth. Šuljanje i prikradanje metama bez puno buke i pompe. Udarci iz stealtha razvijaju strahovitu moć pa samo jednim pravim potezom možete ubiti i najjače neprijatelje. Skill kojeg razvijate ako odaberete život u stilu rogua ilitiga lopova. Korisno, ali diskutabilno za razvijanje u svakom drugom scenariju. U pravilu, stealth omogućava bolje lopovske sposobnosti. Postoji svega nekoliko questova koji su direktno vezani za stealth mogućnosti ali ako potpuno ignorirate ovu sposobnost, nećete ništa izgubiti jer koristeći napitke za nevidljivost potižemo potpuno isti krajnji efekt: lako pljačkanje i “branje” džepova.
- Lockpicking, je praktično znanje. Veliki broj škrinja sa plijenom su zaključane pa ih je potrebno provaliti. Još jedan skill koji nema svrhe. Najteže brave otvarate u jednom potezu sa prismere locpick alatom. Klasični lockpick brzo puca, ali postupak “otvaranja” zaključanih brava često se svodi samo na okretanje mehanizma. Naime, kada obijate bravu, morate postaviti lockpick alat u određeni položaj. U 70% slučajeva ne morate uopće pomicati lockpick iz defaultne pozicije. Klasični lockpick možete pronaći po cijeni od 40-90 zlatnika kod svih većih prodavača. Prismire lockpick je daleko skuplji, 5500 zlatnika (cijena se formira generički, mene eto oderaše), a prodaje ga locksmith u Tirin’s Restu. Pripazite jer ako završite sve questove iz Warswarn linije, ovaj barba se pretvara u trenera. Drugo mjesto gdje možete kupiti prismere lockpick je teta koja se šeta ispred ulaza u Rathir. Eksploit u vidu F5 i F9 (quick save quick load) dobro dođe a izvodi se ovako: prije pokušaja probijanja brave, stisnete F5, Postavite lockpick u neki položaj, okrenete bravu. Ako pukne, F9 i tako dok ne pogodite položaj. Skill na kojem ne trebate gubiti vrijeme.
- Mercantile je koristan prilikom pregovaranja oko cijene sa raznoraznim trgovcima. Vrlo upitan skill ako znamo da postoje napici koji podižu mercantile sposobnosti. Razvijete li znanje trgovanja, dobiti će te odlične odnose između prodanog i kupljenog no biti škrti mali škot nema nikakvog smisla. Zlato teče u potocima. Ako prodate većinu beskorisnih setova ili neka rare oružja, vrlo brzo možete zaraditi svote koje realno nemate na što potrošiti. Popravak opreme može skuriti bezobrazne svote zlatnika. Vendori znaju opaliti cijenu od nekoliko stotina tisuća žutih kovanica kao iz šale. Budite mudri i kupujte repare kitove kod svih većih prodavača oružja ili štitova. Koštaju svega 50-60 zlatnika po komadu, a jednako efektivno popravljaju opremu. Borbom i čestim korištenjem, krpice koje nosite ili sjeckalice na leđima gube kvalitetu pa ih je potrebno konstantno obnavljati. Uvjek je korisno u backpacku imati par repare kitova.
Baviti se bogatstvom u Reckoningu nažalost nema smisla. Interesantno je imati hrpu novčića ali problem je potrošiti zlato na ponuđenu robu. Postoji nekoliko ponavljajućih questova pomoću kojih možemo pribaviti pristojne svote zlatnika. Budite mudri pa odmah na početku otrčite do The Woldsa, u grad Ayten jer vas tamo čeka quest pod nazivom Rogue Harvest (dobijete ga od wardena Fynwick Ivera). Za svaki Armband ubijenog bandita Iver isplaćuje pozamašnu sumu zlatnika. Na bandite naletite prilično često pa je ovo vrlo unosan zadatak kojeg možemo ponavljati u beskonačnost. Gathering Flames još je jedan sličan, beskonačni quest no za njega se morate malo više oznojiti. Morate izraditi eksplozivni napitak. Za svaku bočicu veće kvalitete dobijete nekoliko stotina zlatnika. Komponente od kojih sastavljamo taj napitak također možemo prodati za lijepu svotu novca. Ovaj quest pronalazite u Didnehilu (Glendara) a dodjeljuje ga Murdoc Hain lociran u glavnoj seoskoj zgradi. Quest se zove Gathering Flames. Dispelling chest je zanimanje kojim tučete novac no ako nemate dispell skill na dovoljnoj razini, često završite sa nekim negativnim efektom prokletstva. Gnom iz Adese Daedinnaer (Adessa laboratorij ) dodjeljuje ovaj task. Tinker’s task dodjeljuje Harriset Donnel u Star Campu (između Glendare i Lorca-Rane), a vezan je uz prodaju svih komada željeza vendoru. Ovo je nekoliko najzanimljivijih taskova koji mogu generirati novac. Još jedan način generiranja novca je je ulaganje na burzi u Adessi. Isplati li se? Pa ne baš. Novce možete i prokockati. Svaki Traveler’s kamp ima barem jednog kockara pa potrošiti bezobrazno velike sume na tombolu nije nikakav problem. Jasno vam je da nećete profitirati kockom nakon par oklada. Probajte! Možda ste vi bolje sreće od mene.
Kompletno drugačiji odabir nudi nam se u odjeljku abilities. Generalo, postoje tri smjera u kojima se možemo razvijati. Might, socery i finesse. Možda je dobro reći da svaki fate weaver na kojeg naletite tijekom igre može resetirati sve statse pa ako niste zadovoljni odabranim sposobnostima, za šaku zlatnika možete promijeniti sudbinu ili smjer u kojem ste se do sada razvijali. Najteže je ostvariti kartu majstora svih znanja jer morate biti barem trideseti level. Nije teško ostvariti razinu 30, samo treba vremena, a glavni quest će te odavno završiti. Izgleda, autori nisu mislili da će igrači ostvariti level veći od 40 jer kada jednom dođete do ove nevidljive granice, skupljanje experienca stane. Neznam što bih drugo rekao osim blesavo i nepotrebno. Sposobnosti koje se nude su raznolike no postoji cijela hrpa posve beskorisnih. Baratanje oružjem u svim smjerovima je nešto u što treba ulagati. Šteta vatrom i ledom također. Lighting je razočaravajuće loš. Berzerker mod ili regeneracijski mod u mightu nisu ništa posebno. Privlačenje kukom ili potres? Nisam baš shvatio poantu. Brza regeneracija zdravlja na račun mane? Em… ne? Igrači koji koriste kontroler (ili konzolaši) će biti posebno razočarani jer će moći mapirati svega četiri posebne sposobnosti. Šteta što ne postoji kružni izbornik kojim možemo birati moći, recimo kao što možemo birati napitke. Prava šteta. Igrači imaju na raspolaganju punu paletu udaraca radi drugačije složenog UI-a. Uglavnom, najkorisnije su sve sposobnosti koje povećavaju iskoristivost oružja, magovi vatra, led i aura štit, wariorovi health dodaci te magla koju koristi rogue. Naravno, sposobnosti možete posložiti drugačije, ovisno o stilu igranja. Mogućnosti ima na pretek.
Leave a Comment