INFO BOX
- DEVELOPER: Unknown Games, M2 Co. LTD
- PUBLISHER: Degica
- PLATFORME: PC
- ŽANR: 2D tučnjava
- DATUM IZLASKA: 20. svibanj 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Kad čujete za Koihime Enbu, sigurno odmah pomislite na serijal japanskih vizualnih novela (za odrasle) Koihime Monsuo, koje se bave klasičnom kineskom pričom o tri kraljevstva….Istočna Han dinastija i te stvari. U slučaju da vam taj naziv ništa ne znači, nadogradite svoje znanje japanskih vizualnih novela za odrasle…Ili se jednostavno prepustite nepoznavanju gradiva i upustite se u ovaj fighting spin-off spomenutih novela. Za razliku od mnogih video igara koje adaptiraju priču o tom kineskom povijesnom periodu, kao što su Dynasty Warriors ili Romance of the Three Kingdoms, Koihime Enbu je 2D anime fighting igra. Izašla izvorno za arkade u Japanu 2014. godine, a zatim početkom ove godine na konzole, došlo je vrijeme za njezin portiranje na PC (Steam).
Osim što žanrovski posebno pristupa Koihime svijetu, Enbu se fokusira na ženske protagonostice iz serijala, pa nas tako čeka izbor od 13 različitih borkinja. S obzirom na izvorni materijal, ovdje nas ne očekuje epska ili kompleksna priča razmjera od kojih smo se navikli od adaptacija kineske povijesti. Cijela se radnja odvija oko želje i motiva borkinja da nastupe na velikom turniru i predstavljaju svoju borilačku školu. Likove i radnju pratimo kroz dijaloge koje akterice vode između svake borbe. Djeluje dostatno za fighting igru, ali za jedan story mod djeluje ispodprosječno. Štoviše, jako je mala razlika između arkadnog (izvorna arkadna igra) i story moda. Ostavlja okus nedovoljnosti i ne doprinosi imerziji sa svijetom u kojem je igra smještena. Ukoliko bi htjeli više, neminovno je malo wiki-istraživanje o likovima i Koihime univerzumu. Roster od 13 borkinja je solidan i svaka borkinja ima svoju osobnost, stil borbe i posebne karakteristike. Dijalozi unutar story moda ipak čine uslugu svim likovima i odauju njihov karakter, temperament i motive. Tako borkinje neće biti samo generični borilački likovi na ekranu, već ćemo ih vrlo brzo upoznati i eventualno htjeti produbiti poznavanje njihovih pozadinskih priča. Opet, kroz malo wiki-istraživanje.
Osim dijaloga, ključan element u svemu je i njihova vizualna prezentacija. Na prvi pogled jasno je da se radi o klasičnom japanskom proizvodu i anime estetici. Izgled borkinja odgovara izvorniku (vizualna novela za odrasle), ali u skladu je s karakterom protagonistica koji smo upoznali kroz story mod i dijaloge te upotpunjuje njihove individualnosti i svaku borkinju čini drugačijom. Uz to, svaka borkinja ima i vlastiti stil borbe koji varira prema izboru oružja koje koriste, od dalekometnog, preko mačeva, koplja, bodeža do jednostavnih goloručnih tehnika. Samim time svaki lik ima svojstvene animacije pokreta i efekata što igru čini jako šarolikom i dodatno motivirajućom prilikom izbora borkinja prije svake borbe. U suštini, kontrole su vrlo jednostavne i naučiti ih za svakog lika je jednostavno, ali izazov stoji u ovladavanju i kontroli borbe.
No, priča je ipak samo periferni dodatak fighting igrama i uvijek je pozitivno ako doprinosi igračima i igračicama u njihovoj interakciji s igrom. Ipak sam sistem borbe je ono o čemu ovisi dobra fighting igra (no shit, Sherlock). Pa, kakva je borba u Koihime Enbuu? Prva pomisao koja pada na pamet…fluidna, jako fluidna.
Uzevši u obzir samu vizualnu prezentaciju igre, odličnu optimiziranost (niti jedan frame nije ozlijeđen tijekom izvršavanja igre), visoko kvalitetnu animaciju i efekte, borba je iskustveni melem. Čitljivo sučelje i nenametljive background slike arena u kojima se borimo nadograđuju vizualno iskutvo. U skladu s izgledom, takva je i izvedba. Mehanički, borba u Enbuu je jednostava u svom pristupu, ali kompleksnija u savladavanju. Alati s kojima raspolažemo već su viđeni u fighting igrama, kao što je metar koji punimo zadavanjem damage (tactics meter) i koji služi kao resurs za specijalne napade. Specijalni napadi (njih ukupno pet) za svaku borkinju imaju skoro isti unos komandi, što donekle oduzima i ograničava određen šarm kod upoznavanja stila borbe svih likova. Jedan od specijalnih napada uključuje asistenciju u stilu WWE taganja. Dakle, prije borbe možemo izabrati između dvije asistentice (vjerojatno objašnjeno u loreu) koje donose specijalan napad i koje aktiviramo tijekom borbe unosom zadanih komandi. Njihovi napadi mogu biti važni za prevagu unutar runde i dodatno doprinose taktičnom aspektu borbe.
Sama „čista“ borba svodi se na tri napada (lakši, srednji i teški) i grab (ujedno i za aktivaciju specijalnih napada). Pravovremeno izvedena kombinacija napada u većini slučajeva završit će borbu jer borba uvelike ovisi o dobrim counterima. Točnije, fokus borbe je na counterima pošto zadaju najviše damagea. Stoga tijekom borbe nije preporučeno žurno zadavanje udaraca i nestrpljenje, jer ukoliko protivnik zada pravovremeni counter može vas eliminirati jako brzo. Damage koji naniže counter combo je brutalno još veći. Zbog toga prije svakog napada i udarca važno je biti na oprezu i ne srljati. Jedna kriva procjena i završavate na podu nakon kojeg često slijedi combo od kojeg se teško oporaviti. Ovakva borba mogla bi biti frustrirajuća za nove igrače, naročito u Scenario (Story) Modu gdje je krivulja težine dosta neizbalansirana. Prvih nekoliko protivnica se može pobijediti jednostavnim udarcima, dok ne nastupi zadnjih nekoliko koje vas pometu za tren. Tako da Scenario mod možda i nije najbolji način učenja i privikavanja na sustav borbe.
Koihime Enbu je u suštini simpatična fighting igra. Nema ambicije poput većih serijala kao što su Street Fighter, BlazBlue i Mortal Kombat, ali sa svojom privlačnom estetikom, fantastičnim soundtrackom, koji sasvim odgovara žanrovskoj igri i općenito anime prezentacijom može zadovoljiti ljubitelje fighting igara. Naročito mehanikom borbe koja zahtijeva taktičan pristup. Nažalost mršav story mod i fiksan rooster borkinja ostavlja igru pomalo neiskorištenom. Iako sadržajna modovima, nedostaje materijala s kojim bi Enbu bio mnogo više od eye candyja. Igra je svedena na milost i nemilost online i lokalnog versus igranja po pitanju dugotrajne vrijednosti. Iako po tom pitanju sigurno nije na razini već spomenutih igara iz žanra, ona nudi vjernu i izazovnu publiku online.
Ako ste lljubitelj Koihime svemira, svakako isprobajte igru uzimajući u obzir nedostatak priče, ali kao zanimljiv spin-off pristup. Ako ste ljubitelj fighting igara općenito, naročito anime estetike i animacije, također bi mogli pronaći ugodno iskustvo u Enbuovom fluidnom, ali i zahtjevnom borbenom sistemu.
Leave a Comment