Recenzija je danas neizbježan kritički prikaz, odnosno ocjena neke igre, konzole, nadogradnje i sl. za industriju videoigara. Ona može biti pisana ili vizualna, a pošto današnje informacijsko doba sve više teži ka vizualnim prikazima, možda će pisani dio biti kompletno zamijenjen vizualnim. Ljudi mogu vrlo brzo učiti pomoću vizualnih prikaza u usporedbi s čitanjem, budući da vizualne informacije mozak obrađuje brže od tekstualnih. Istraživanja pokazuju da mozak može obraditi vizualne informacije poput slika i videa 60 000 puta brže od teksta. Zapravo, 90% informacija koje se prenose u mozak su vizualne, a mozak ih može obraditi za samo 13 milisekundi. Tako primjerice, mega popularni portal IGN danas sve više teži vizualnim recenzijama, a pisane bivaju sve kraće i kraće. Nemaju svi vremena izdvojiti pet do deset minuta za čitanje jedne duže ili kraće recenzije, a sam video može pokazati više nego obični tekst na papiru. I mi, na našem portalu, pišemo recenzije da nekako riječima i slikama dočaramo kreacije developera koji mjesecima i godinama rade na svojim igrama.
Stoga se postavljaju pitanja: „Pomažu li recenzije game developerima da poboljšaju svoju igru, te mogu li im donijeti određeni marketinški uspjeh? Kako je moguće da neke igre dobiju vrlo dobre, a neke vrlo loše kritike javnosti? Koliko recenzije igara utječu, odnosno pomažu developerima da sami pokušaju popraviti stvari na bolje?“ Ponekad ne razmišljamo o ovakvim pitanjima, a recenzije ne samo da pružaju vrijedne povratne informacije o mehanici igre i njezinoj igrivosti, već također nude developerima priliku da razumiju svoju publiku i naprave poboljšanja na temelju povratnih informacija korisnika. Nemaju svi developeri jednake prilike, neki se ne uspiju izboriti na tržištu igara koje je ogromno, a neki zbog svoje veličine i popularnosti vrlo lako pridobiju nove/stare sljedbenike. Možda je najbolji primjer nama svima poznata igra Scars Above srpskog studija Mad Head Games, koja je, unatoč jako dobroj marketinškoj kampanji, dobila osrednje kritike i nije se uspjela izboriti u moru prosječnosti. Vrlo je teško pridobiti ciljanu publiku, a još teže natjerati ju da ostane. Štoviše, recenzije igara također su izvrstan način za programere da procijene zadovoljstvo igrača svojim igrama. Analizirajući povratne informacije iz recenzija, programeri mogu identificirati područja koja igrači smatraju frustrirajućima. Ovo se ne odnosi na sve igre, neke jednostavno mjesecima ne dobiju nikakvo ažuriranje poput Chivalryja 2, iza kojeg stoji Torn Banner Studio, ali igra i dalje donosi profit jer je nevjerojatno zabavna. Kao zaključak, korištenjem recenzija, programeri mogu dobiti dragocjene uvide u preferencije igrača, identificirati područja za poboljšanje i poboljšati ukupnu kvalitetu svoje igre.
Programeri igara zaista uzimaju u obzir recenzije koje dobivaju od igrača i kritičara. Bilo je mnogo popularnih videoigara koje su se promijenile zbog recenzija. No Man’s Sky je dobio značajne kritike nakon izlaska 2016. godine jer nije ispunio obećano. Studio Hello Games poslušao je povratne informacije igrača i napravio je nekoliko ažuriranja i poboljšanja igre, uključujući multiplayer, izgradnju baze i novi sadržaj priče. Nakon izdavanja Destinyja 2 2017. godine, igrači su kritizirali nedostatak sadržaja finalne igre i repetitivan gameplay. Kao odgovor, Bungie je napravio nekoliko promjena, uključujući dodavanje novih racija, oružja i događaja u igru. Nakon izlaska Fallouta 76 2018. godine, igrači su kritizirali igru zbog brojnih grešaka i tehničkih problema. Iz Bethesda Game Studiosa su riješili mnoge od ovih problema ažuriranjem i zakrpama, kao i dodavanjem novog sadržaja kao što su NPC-jevi i nove story misije. Ovo su samo neki od primjera što kritika i recenzije mogu učiniti za igru. Developeri često pomno prate recenzije kako bi vidjeli kako igrači reagiraju na određene promjene u igri. Recenzije također mogu pomoći programerima da odrede prioritete, odnosno da odluče koje probleme prvo riješiti, jer mogu vidjeti koje probleme igrači najčešće spominju.
Osim čitanja recenzija, mnogi developeri aktivno komuniciraju s igračima putem foruma, društvenih medija i drugih kanala, kako bi prikupili povratne informacije i prenijeli ažuriranja o razvoju igre. Ovaj angažman pomaže programerima da izgrade zajednicu oko svoje igre, a također može pomoći igračima da se osjećaju kao da su dio nečeg većeg u procesu razvoja. Discord je danas postao vrlo važan alat za industriju videoigara u komunikaciji sa svojom publikom. Gotovo sve igre imaju svoje servere, a nude mogućnost povezivanja s drugim igračima, dijeljenje mišljenja na brz i jednostavan način, razne sadržaje i događaje na vrlo brz i efikasan način. Recenzija je, možemo reći, mediator između igre i zajednice. Ona je zapravo dosta subjektivna i može utjecati na različita razmišljanja različitih igrača. Nekome će se svidjeti onaj dio igre, nekome nešto drugo. Netko će loše govoriti o igri, a netko možda promijeni mišljenje i krene pozitivno pisati o njoj. Developeri razumiju da su recenzije važan alat za poboljšanje njihove igre. Iako se sve povratne informacije ne mogu implementirati zbog tehničkih ograničenja ili izbora dizajna, programeri nastoje uzeti u obzir povratne informacije koje primaju kako bi stvorili najbolje moguće iskustvo igranja za svoje igrače.
Recenzije igara pa tako i konzola, DLC-jeva, besplatnih nadogradnji i ažuriranja imaju tržišnu vrijednost i za programere i za igrače. Za programere, recenzije mogu utjecati na prodaju i prihod. Pozitivne recenzije mogu privući više igrača u igru. S druge strane, negativne kritike mogu odvratiti igrače od kupnje igre, što dovodi do slabije prodaje i prihoda. Mnogi izdavači i programeri koriste ocjene recenzija kao marketinški alat za promociju svoje igre, a visoka ocjena recenzija može stvoriti pozitivan publicitet za igru. Pozitivne i negativne ocjene često variraju od igre do igre. Za igrače, recenzije pružaju vrijedne informacije o kvaliteti igre, igranju i cjelokupnom iskustvu. Mogu pomoći igračima da donesu informirane odluke o kupnji i izbjegnu igre koje su loše napravljene ili nisu ugodne za igranje. Osim tržišne vrijednosti, recenzije igara imaju i kulturnu vrijednost. Recenzije doprinose razgovoru o video igrama kao obliku umjetnosti i kao kulturnom fenomenu. Mogu pomoći u oblikovanju diskursa oko videoigara, utječući na to kako se one percipiraju i kako se o njima raspravlja u medijima i u širim kulturnim krugovima.
Postoji niz čimbenika koji mogu pridonijeti tome zašto neke videoigre imaju stvarno dobre kritike, dok druge imaju stvarno loše kritike. Najvažniji faktor je kvaliteta same igre. Igre koje su dobro dizajnirane, zabavne za igranje i nude privlačna iskustva imaju veću vjerojatnost da će dobiti pozitivne kritike od onih koje su loše napravljene. Određeni žanrovi igara mogu se više svidjeti određenoj publici nego drugima. Osim toga, zagriženiji i dugotrajni igrači neke igre mogu lošije pisati o njenoj novijoj verziji, dok će noviji igrači možda pozitivnije pisati o njoj. Možda najbolji primjer za ovakvu situaciju može biti trenutno nedavno izbačena racing simulacija Monster Energy Supercross – The Official Videogame 6 koju su svi dugotrajni igrači popljuvali, dok su noviji igrači uistinu uživali u njoj. To se moglo vidjeti prema recenzijama i razgovorima na forumima. Nadalje, očekivanja igrača također mogu utjecati na to kako oni percipiraju igru. Ako je igra dugo očekivana i ne ispunjava očekivanja igrača, može dobiti negativne kritike čak i ako je još uvijek pristojna igra. Slično tome, ako igra nije dobro poznata i premašuje očekivanja igrača, može dobiti pozitivne kritike. Tu je najbolji primjer Forspoken, igra od koje se puno toga očekivalo, a koja je na kraju podbacila (ne za sve igrače).
Recenzije igara često su subjektivne, a teško ih je učiniti potpuno objektivnima. Kvaliteta igre, faktor užitka i sveukupno iskustvo subjektivni su faktori koji se mogu razlikovati od osobe do osobe na temelju njihovih individualnih preferencija i iskustava. Međutim, recenzenti igara nastoje pružiti što objektivniju sliku, uzimajući u obzir različite čimbenike kao što su mehanika igranja, grafika, dizajn zvuka i cjelokupna prezentacija. Također u obzir uzimaju namijenjenu publiku, žanr i priču igre te stoga mogu pružiti uravnoteženiju i informativniju recenziju. Unatoč tim naporima, uvijek postoji subjektivnost u recenzijama igara. Na primjer, jedan recenzent može voljeti pripovjedanje igre i smatrati ga emocionalno dojmljivim, dok drugi može smatrati da je priča klišejizirana i nezanimljiva. Osim toga, osobne predrasude i iskustva mogu utjecati na recenzentovo mišljenje o igri. Iako potpuna objektivnost možda nije moguća, važno je da recenzenti igre budu transparentni u pogledu svojih predrasuda i preferencija te da pruže temeljitu analizu prednosti i slabosti igre. To može pomoći drugim igračima da razumiju kontekst recenzije i donesu vlastite informirane odluke o igri. Stoga je neizbježno govoriti o recenziji i njezinom značaju u industriji videoigara.