INFO BOX
- DEVELOPER: Crystal Dynamics
- PUBLISHER: Square Enix
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Akcijska avantura / platformer
- DATUM IZLASKA: 9. prosinca 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Tomb Raider serijal trenutno proživljava svoju drugu mladost. Nakon nekoliko godina besciljnog lutanja, fenomenalni Tomb Raider reboot vratio je serijal u sam vrh gaming ponude te nam ponudio nezaboravnu akcijsku avanturu koja je pokupila brojne nagrade, uključujući i one za igru godine. No, negdje između ovog reboota i igre Tomb Raider Anniversary (da, remake originala i posljednja velika igra sa “starom Larom” u glavnoj ulozi), Crystal Dynamics i tadašnji Eidos (sada Square Enix) iznenadili su mnoge izdavanjem igre Lara Croft and the Guardian of Light – izometrijskim spin-offom koji je predstavljao kombinaciju platformera i akcijske avanture, svojim izvođenjem podsjećajući više na old school RPG-ove i klasične dungeon crawlere, međutim svi koji su zaigrali ovo ostvarenje složili su se s činjenicom da se radi o čistokrvnoj “maloj” Tomb Raider igri, sa sjajnom i dobro prepoznatljivom atmosferom i pitkim logičko – avanturističim elementima po kojima je ovaj serijal oduvijek poznat. Prihvatljiva cijena i količina zabave zapakirane u maleni Tomb Raider paket, bile su dovoljno dobar razloga da Lara Croft and the Guardian of Light prođe i više nego zapaženo kod kritike i igrača.
Prošlogodišnji E3 donio je najavu nove “velike” Lare – najavljena je igra Rise of the Tomb Raider, a zajedno s njom dočekala nas je i najava nastavka igre Lara Croft and the Guardian of Light. Najavljen je Lara Croft and the Temple of Osiris – novi mini-Tomb Raider koji je, na iznenađenje mnogih, i dalje baziran na “staroj Lari”, unatoč činjenici da nas već ove godine očekuje nova avantura neke tamo nove Lare.
Nove spletke u Starom Egiptu
Lara Croft and the Temple of Osiris nam stiže gotovo četiri godine nakon izlaska svoga prethodnika, a iz majanskih prašuma i drevnih hramova, ovoga puta se selimo u jednu od povijesno najpopularnijih arheološko-avanturističkih lokacija, pustinjom okupani Egipat. Nova avantura odvest će Laru u potragu za legendarnih Osirisovim štapom, vješto skrivenim duboko u Osirisovom hramu. Nadajući se da je prva uspjela stići do Osirisovog hrama, Lara ubrzo doživljava neugodno iznenađenje kada shvati da ju je u tome pretekao njezin ljutiti rival Carter Bell, koji također traga za istom relikvijom. No, uvijek neugodni susret s Carterom samo je početak Larinog lošeg dana. Naime, nakon što pronađe štap i nesmotreno ga ukloni iz Osirisove grobnice, Carter aktivira zamku, koja će njega i Laru uvaliti u ozbiljne probleme. Pomaknuvši štap, Carter baca kletvu na Laru i sebe te oslobađa zlog boga Setha, koji planira pokoriti cijeli svijet. Na svu sreću, ova kletva budi i Osirisovu obitelj, sina Horusa i suprugu Isis koji, oslobođeni iz drevnog ropstva, udružuju snage s Larom i Carterom kako bi oživjeli Osirisa, jedinog boga koji može ukloniti kletvu i spriječiti Sethovo ponovno uzdizdanje.
Kako bi im to pošlo od ruke, Lara i ekipa morat će se suočiti s brojnim izazovima, bogovima i raznoraznim mitskim čudovištima, koja čuvaju fragmente statue Osirisa, koji su potrebni za njegovo oživljavanje.
U društvu je bolje
Ukoliko ste već igrali Lara Croft and the Guardian of Light, odmah pri startu ove igre naći ćete se na dobro poznatom teritoriju. U pitanju je izometrijski akcijsko avanturistički-platformer istog izvođenja kao njegov prethodnik, u kojem ćemo se boriti, skakutati i rješavati brojne mozgalice, sve u jednakoj i idealno pogođenoj i uravnoteženoj mjeri. A što je najvažnije, to ponovo možemo činiti u društvu. Naime, Lara Croft and the Temple of Osiris nam nudi kooperativno igranje za do četiri igrača (prošlu igru mogla su igrati samo dva igrača), online i offline, a sama igra prilagođava se prema broju igrača na ekranu. To znači da će igra uvijek biti jednako izazovna – ukoliko igrate sami, zagonetke će biti prilagođene solo igranju, baš kao i količina loota i broj protivnika, koji će vas svako malo salijetati sa svih strana. S druge strane, ukoliko igrate u društvu, očekuju vas nešto kompliciranije zagonetke prilagođene više igrača, a količina loota i broj protivnika također će biti srazmjerni broju igrača. Ukratko, igra je uvijek pravedna prema igraču, bez obzira igra li je on sam ili u društvu.
Naravno, u društvu je uvijek zabavnije. Co-op je zaista ugodan i pružit će vam iznimnu količinu zabave s društvom, bez obzira igrate li online ili offline. Ono što bi pojedinim igračima moglo zasmetati prilikom co-op igranja jeste povremena kaotičnost na ekranu, koja nastaje prilikom akcijskih dijelova igre. Naime, ukoliko igrate učetvero, često će na vas jurnuti horde protivnika (mumija, kostura ili skarabeja), a šarenilo koje nastaje usljed akcije, zna stvoriti totalnu konfuziju te često nećete znati tko pije a tko plaća.
Borba u igri prilično je zabavna i predstavlja predah od istraživanja i rješavanja logičkih problema, no glavni fokus igre svakako je na zagonetkama. Baš kao i u svakom Tomb Raideru, i u Lara Croft and the Temple of Osirisu zagonetke su odlično osmišljene i uglavnom se svode na manipulaciju objektima (obično je potrebno pomaknuti poneki kameni blok ili loptu na odgovarajuće mjesto, kako bi otvorili novi prolaz isl.), no kompleksnost istih, kao što sam već spomenuo, ovisi od broja aktivnih igrača, ali u svakom slučaju, teško da ćete naići na neku nepremostivu prepreku…
Igra donosi i određenu RPG komponentu, koja se sastoji od skupljanja loota i nadogradnje određenih sposobnosti likova. Iako će pojedini igrači “obrnuti” igru nekoliko puta kako bi pronašli sve predmete i nabrijali sve sposobnosti, ipak je više onih kojima će 6-7 sati (dodajte na to još sat-dva za sidequestove), koliko traje ova Larina avantura, biti dovoljno da se zasite igre i okrenu se nečemu drugom. Jedan od glavnih razloga za takvo što leži i priličnoj lakoći i neizazovnosti igre te reciklaži brojnih elemenata, koje smo već vidjeli u Guardian of Lightu.
Samo za PS4, Xbox One i PC?
Mnoge će iznenaditi činjenica da ova igra nije izašla za PS3 i Xbox 360 platforme, osobito ukoliko u obzir uzmemo drugu činjenicu koja govori da Rise of the Tomb Raider, inače mnogo veća i zahtjevnija igra, dolazi na iste. Zaista ne znam zašto je Square Enix odustao od ovih platformi, koje i dalje predstavljaju dom brojnim novim AAA naslovima. Da je u pitanju tehnička strana, baš i nije, jer Lara Croft and the Temple of Osiris i ne izgleda toliko dobro i zahtjevno da od njezine produkcije padnemo na guzicu i divimo joj se i pričamo o njoj sve do izlaska nove igre. Vizualna strana igre samo je solidna i to je to. Likovi su ok odrađeni (bossovi pogotovo), ali jednoličnost i reciklaža gotovo svih elmenata igre vidljiva je na svakom koraku. Moram priznati da sam mnogo više očekivao od audiovizualne prezentacije igre. Na svu sreću, reciklaža je jedini veći problem ove igre. Sve ostalo funkcionira kako treba, tako da sam gameplay nije narušen nekim drugim problemima, koji su česti u igrama ovog žanra (prije svega, tu mislim na kontrole i kameru, koja u sličnim igrama zna podivljati kada igrate s više igrača na jednom ekranu).
Za hit ipak treba više…
Mnogo više, usudio bih se reći. Lara Croft and the Temple of Osiris je solidan nastavak ipak mnogo boljeg Guardian of Lighta. Ukoliko tražite jeftinu igru za neobavezno igranje u društvu, Temple of Osiris bi vas mogao zabaviti na određeno vrijeme i to je to. No, s druge strane, ako očekujete nešto revolucionarno i originalno, mogli biste se dobro razočarati, osobito ukoliko ste već igrali Guardian of Light – “krađa” velikog dijela elemenata spomenute igre i sramotna reciklaža pri dizajnu, jednostavno ne pružaju dojam da se radi o potpuno novoj igri, a neopravdan izostanak PS3 i Xbox 360 verzija, na kojima bi igra mnogo bolje prošla i kojima zbog svojih tehnikalija i više priliči, ostat će velika misterija…
Zahvaljujemo se Videotopu na ustupljenoj igri.
Leave a Comment