
INFO BOX
- DEVELOPER: Aspyr, Crystal Dynamics
- PUBLISHER: Aspyr
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- ŽANR: Akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 10. prosinac 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5
Legacy of Kain franšiza ima bogatu povijest koja datira još od davne 1996. godine, kada je prvi put debitovala s igrom Blood Omen: Legacy of Kain. Iako je serijal naišao na široko priznanje i stekao kultni status, posljednja dva desetljeća prošla bez novih naslova, ostavljajući fanove željnim novih avantura u mračnom svijetu Nosgotha. Fanovi su očajnički željeli nastavak vjerojatno najbolje vampirske sage, pisale su se peticije dok se franšiza mučila i selila od vlasnika do vlasnika. Ruku na srce, bilo je i pokušaja povratka serijala sa igrom Dead Sun, međutim ista je otkazana prije nego što je izašla. Nakon toga, nastupilo je dugogodišnje zatišje. Tek povremena glasina odjeknula bi gaming scenom i zagrijala srca fanova, ali sve bi vrlo brzo utihnulo ostavljajući ih i dalje jednako razočaranim. Međutim, nova varnica bljesnula je s dolaskom remaster kolekcije prigodno nazvane Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered. S njom, fanovi su napokon dobili priliku da se vrate u ovaj fascinantni univerzum, uz moderna tehnička unapređenja i poboljšane, ili bolje rečeno ispeglane, vizuale. No, je li ova remaster kolekcija ono što su fanovi željeli i koliko je zapravo dobra? Odgovori su pred vama…
Vampirska posla u izglancanom ruhu
Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered okuplja dvije najpoznatije igre iz serijala u jednu impresivnu remaster kolekciju, prvenstveno posvećenu okorjelim fanovima.Obe igre, Soul Reaver 1 i njegov nastavak Soul Reaver 2, vode nas kroz priču o vampirskom protagonistu Razielu i njegovoj potrazi za osvetom protiv bivšeg gospodara Kaina. Narativna struktura igara, koju je osmislila Amy Hennig, pruža igračima bogatu gotičku priču ispunjenu filozofskim temama kao što su slobodna volja, predestinacija i cikličko nasilje.
Prva igra nas uvodi u opustošenu zemlju Nosgotha, gdje Raziel, nekada najstariji Kainov general, biva brutalno kažnjen za svoju evoluciju. Kain, u svojoj ljubomori i strahu za vlast, baca Raziela u Jezero mrtvih gdje će ovaj provesti stoljeća u mukama. Nakon što je uskrsnuo zahvaljujući mračnom bogu, Raziel kreće na put osvete koji uključuje borbu s njegovom bivšim braćom i konačno obračun s Kainom. Nećemo ništa spoilati, samo ćemo reći da je priča u Soul Reaveru izvanredno napisana i izvedena, donoseći emocionalnu dubinu koja i dalje rezonira s igračima.
Drugi dio igre nastavlja Razielovo putovanje, ali donosi suženiju i fokusiraniju naraciju. Iako je manje otvorena od svog prethodnika, igra se i dalje oslanja na bogatu priču i karakterizaciju, istražujući prošlost i motive glavnih likova na dublji način. Zahvaljujući talentiranoj glumačkoj postavi i pažljivo osmišljenom scenariju, oba dijela igre uspijevaju prenijeti emocije i dublje filozofske ideje, čineći ih izuzetno privlačnim i nakon toliko godina.
Bez sumnje, priča i svijet igara predstavljaju jedan od glavnih aduta ove kolekcije. U prvom dijelu, Razielovo putovanje kroz ruiniranu zemlju Nosgotha je ispunjeno misterioznim lokacijama, intrigantnim likovima i filozofskim temama. Inspiriran djelom “Izgubljeni Raj” Johna Miltona, narativ igre donosi grandioznost i ozbiljnost koja je rijetko viđena u igrama tog doba, a u dobroj mjeri i danas. Svaka lokacija, primjerice Silenced Cathedral ili Drowned Abbey, ima svoju priču, obogaćenu dubokim poznavanjem vampirske mitologije. Priča obe igre oduševit će svakog ljubitelja fantazije, vampira i držati ga prikovanim ispred ekrana sve do odjavne špice. Također, likovi koje ćete susresti, na čelu sa Razielom i Kainom, podsjetit će vas na neka dobra stara vremena, kada je karakterizacija likova predstavljala jedan od najvažnijih elemenata svake igre. Jednostavno, obe Soul Reaver bile su narativna remek-djela prije 20 i kusur godina, a to su i danas.
Svjež pogled na nekada revolucionarni gameplay
Gameplay u obe igre donosi mješavinu akcije, rješavanja zagonetki i istraživanja. Soul Reaver je poznat po svojoj mehanici prebacivanja između Materijalnog i Spektralnog svijeta, koja uvodi dodatni sloj složenosti i omogućava igračima da se bore s neprijateljima na jedinstvene načine. Ovo prebacivanje između svjetova također igra ključnu ulogu u rješavanju zagonetki, jer promjena okruženja otvara nove puteve i mogućnosti.
Unatoč svom inovativnom dizajnu, borbene mehanike su zastarjele i pomalo krute u odnosu na moderne standarde. Borbe protiv vampira zahtijevaju strategiju i korištenje okruženja za konačno eliminiranje neprijatelja, što može biti frustrirajuće zbog neprijateljskih animacija i nepreciznosti kontrola. No, Soul Reaver 2 donosi poboljšanja u ovom segmentu, nudeći raznolikiji arsenal oružja i bolje definirane tipove neprijatelja. Stoga, ostaje pitanje zašto developeri nisu ispravili probleme u prvoj igri i borbu prilagodili onoj iz nastavka.
Remaster kolekcija uvodi nove kontrole kamere, omogućavajući igračima potpunu kontrolu nad perspektivom, što predstavlja značajno poboljšanje u odnosu na originalne igre. Dodatak mape i kompasa također pomaže u navigaciji kroz otvoreni svijet igre, iako ove funkcije nisu uvijek savršeno implementirane.
Jedan od glavnih nedostataka je ponavljanje zagonetki, posebno one koje uključuju guranje blokova, što može postati zamorno. Originalne igre su također imale čudan sistem spremanja koji je zahtijevao ponavljanje dijelova igre nakon učitavanja sačuvanih pozicija. Srećom, Soul Reaver 2 donosi tradicionalniji sistem spremanja na kontrolnim točkama, olakšavajući napredovanje kroz igru.
U klasičnom Aspyrovom stilu..
Aspyr se tijekom posljednjih godina specijalizirao za razvoj ili, bolje rećeno, štancanje raznoraznih remaster izdanja sa starijih generacija, tako da je i Legacy of Kain dobio gotovo identičan tretman kakav su dobili i pojedini klasici prije njega. Vizualna unapređenja su najuočljiviji aspekt remastera, s detaljnijim modelima likova, teksturama i modernim efektima osvjetljenja. Mogućnost prebacivanja između originalnog i novog prikaza s jednim klikom omogućava igračima da se uvjere u sva tehnička poboljšanja i u neku ruku cijene koliko je igra unaprijeđena uz zadržavanje originalne mračne i gotičke estetike. Naravno, ponavljamo, radi se o remasteru, a ne remakeu, stoga nemojte očekivati razinu kvalitete kakvu su dobila, recimo, remake izdanja Resident Evila ili Silent Hilla. Dakle, sve je isto, samo dodatno ušminkano i uglancano, uz višu rezoluciju i stabilniji framerate, a to je ono što smo od ove remaster kolekcije i očekivali. Stoga, jasno je da ovi remasteri nisu bez mana, pa su tako prisutni neki manji grafički bugovi kao što su problemi s kamerom i neobični efekti osvjetljenja u određenim okruženjima. Ali unatoč tim problemima, Aspyr je odradio solidan posao.
Zvuk i voiceoveri su i dalje izvanredni, zahvaljujući talentirnim glumcima koji su oživjeli likove. Fantastična glazba, koja je mnogima ostala u glavi još od sredine 90-ih, dodatno doprinosi atmosferi igre, stvarajući napetu, epsku i uzbudljivu pozadinu za Razielovu avanturu.
Kontrole jesu unaprijeđene, ali još uvijek zadržavaju određenu krutost koja može biti frustrirajuća u preciznim platformerskim dijelovima igre. Unatoč ovim tehničkim izazovima, remaster uspijeva prenijeti magiju originalnih igara uz dovoljno poboljšanja da zadovolji i nove i stare igrače.
Također moramo spomenuti i dodatni sadržaj ove kolekcije koji uključuje bogatstvo bonus materijala kao što su galerije concept artova, glazba, demoi i izgubljeni nivoi. Ovi dodatni materijali pružaju igračima dublji uvid u razvoj igre i omogućavaju im istraživanje neobjavljenih dijelova igre, što dodaje dodatnu vrijednost ovoj kolekciji.
Prvi korak ka povratku franšize
Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered predstavlja uspješnu reviziju klasičnih igara koje su definirale žanr akcijskih avantura. Unatoč određenim tehničkim ograničenjima, ova remaster kolekcija uspijeva prenijeti bogatstvo priče, likova i atmosfere originalnih naslova. Fanovi serijala će uživati u povratku u Nosgoth, dok će novi igrači imati priliku da dožive jedno od najvažnijih poglavlja u povijesti videoigara. Stoga, nadamo se da je ovo tek početak ponovnog oživljavanja franšize koja je predugo bila zapostavljena.