INFO BOX
- DEVELOPER: TT Games
- PUBLISHER: Warner Bros. Interactive Entertainment
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Sanbox builder / avantura
- DATUM IZLASKA: 7. ožujka 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Mojangov megahit Minecraft svu svoju popularnost stekao je zahvaljujući sjajno realiziranoj ideji koja je dobrim svojim dijelom bila inspirirana LEGO kockicama – rijetki su oni koji se neće složiti s time. Njihova usporedba jednostavno je neizbježna i gotovo je sigurno da Minecrafta ne bi ni bilo bez postojanja LEGO franšize. Danska kompanija LEGO oduvijek je bila nepresušan izvor inspiracije i kreativnosti, stoga ne iznenađuje pretjerano činjenica da su njene LEGO kockice i kompletan brend prodrli u apsolutno sve sfere pop-kulture. Uz sveprisutne igračke i filmove, „Legići“ su se duboko ukorijenili i na gaming sceni, budući da TT Games i Warner Bros. već godinama nemilosrdno eksploatiraju LEGO licencu, kombinirajući je s drugim franšizama koje se nalaze pod njihovim okriljem. To je nadalje rezultiralo zaista impresivnim brojem LEGO videoigara inspiriranim franšizama kao što su Harry Potter, Indiana Jones, Batman, Lord of the Rings, Star Wars i mnogim drugima. Barem jednom – dvaput godišnje TT Games i Warner Bros. nas počaste novom LEGO igrom, a takvo što traje već preko 20 godina, pa vi bacite na papir i izračunajte koliko smo dosad LEGO igara mogli zaigrati. Radi se o cifri od koje vam se zaista zavrti u glavi, zar ne?
TT Games i Warner Bros. već godinama se drže ustaljenog i provjerenog koncepta, tako da je većina dosad izašlih LEGO igara gotovo identična s tek nekoliko novih kozmetičkih dodataka. Uglavnom se radi o klasičnim akcijskim avanturama koje nude ne pretjerano izazovnu zabavu za jednog ili dva igrača uglavnom mlađe populacije. Taj koncept im prolazi već dvadesetak godina, no samo je bio pitanje kada će se TT Games i Warner Bros., nakon dužeg igranja na sigurno, odlučiti i na nešto novo, malo riskantnije. Odgovor na to pitanje stigao nam je u formi igre LEGO Worlds, koja zapravo predstavlja odmak od dosadašnjeg LEGO koncepta i svojevrsni pokušaj „revanša“ Mojangu i njegovom Minecraftu na „posuđenim“ idejama i inspiraciji.
Virtualna LEGOlizacija Majnkrafta
LEGO Worlds smjelo bježi od klasičnog akcijsko-avanturističkog koncepta dosadašnjih LEGO igara, nudeći nam potpuno drukčije, znatno složenije igraće iskustvo prezentirano u formi svojevrsnog avanturističko – istraživačkog sandbox buildera smještenog u LEGO univerzum.
Priča igre, ma koliko nebitna bila, polazi od premise da se nalazimo u ulozi svemirskog putnika – namjernika koji u stilu No Man’s Skyja istražuje brojne slučajno generirane planete i svjetove radi skupljanja nove opreme (dijelova i kockica) koji su mu potrebni za usavršavanje broda radi putovanja do još udaljenijih i još kompleksnijih planeta, koji kriju nove dijelove potrebne za gradnju, rušenje i repliciranje svega što se na svakom planetu nalazi. Kao što rekoh, priča je potpuno nebitna (gotovo da je i nema), no kako god, LEGO Worlds je uspio napraviti ono što Seanu Murrayju i Sonyju nije pošlo od ruke s igrom No Man’s Sky, a to je učiniti proceduralno generirane svjetove (levele) zabavnim za istraživanje.
Skockani No Man’s Sky
Uz tipični gameplay i prepoznatljive elemente iz dosadašnjih LEGO igara, LEGO Worlds nam donosi nekoliko različitih modova igranja – klasični story mode potpuno nebitne priče, co-op multiplayer (online i local) te Free Build mode koji se krije zaključan iza zida od 100 zlatnih kockica, a kojem možemo pristupiti tek nakon završetka story moda, što je u neku ruku velika šteta, budući da bi bilo mnogo bolje da je isti dostupan odmah od početka.
Naravno, najviše vremena provest ćemo igrajući gore spomenuti story mode budući da bez njega ništa nije moguće. Ono što odmah upada u oči prilikom igranja story moda jeste fascinantna raznolikost svjetova i glavnih zadataka (koji se ipak uglavnom svode na „fetch“ zadatke uz dodatak neizbježne gradnje). Putujući od svijeta od svijeta nailazit ćemo na brojne mini questove, skupljajući brojne predmete i pomažujući stanovnicima na raznorazne načine (spasavanje pećinskih ljudi od vulkana, obrana kraljice od zombija, gradnja novih zamaka nesigurnim kraljevićima..), koji nas po uspješno završenom zadatku nagrađuju zlatnim kockicama. Svakom questu možemo pristupiti na više različitih načina, što u kombinaciji s bogatstvom sadržaja koji pronalazimo razbacan diljem velikih nasumično generiranih razina koje je također moguće modificirati na razne načine, nudi konstantan motiv za daljim istraživanjem jer što više istražujemo i otključavamo nove predmete i modele, igra nam nudi još više mogućnosti. Zavirivanje u svaki kutak svakog svijeta i te kako se isplati, jer uvijek se negdje krije još poneki korisni predmet ili još poneki zadatak koji će nam donijeti nove resurse za dalje istraživanje i gradnju.
LEGO Worlds tokom story moda nudi vrlo ugodan motivirajući tempo postepenog otključavanja novog sadržaja, od raznih elemenata pa do alata i mehanika gradnje, a kada već toliko puta spominjemo gradnju, red je da o njoj i kažemo par riječi. Naime, igra nas postepeno upoznaje s alatima i mehanikama gradnje, a sve što usput pronađemo možemo na praktičan način neograničen broj puta iskoristiti prilikom gradnje. Na raspolaganju su nam brojne opcije (copy/paste objekata, gradnja i rušenje, podizanje i ravnanje tla, bojenje isl.) koje u kombinaciji s našom kreativnošću nude zaista ogromne mogućnosti. Svakako najkorisniji i najzabavniji alat koji dobivamo tokom igre je Discovery Tool – svojevrsni 3D skener pomoću kojeg pronalazimo i koristimo predmete, modele, likove, vozila, građevine i druge stvarčice, koje nakon otkrivanja svrstavamo u našu veliku i iznimno bogatu arhivu, odakle ih možemo koristiti i postavljati gdje god i kad god želimo, a ponavljamo, mogućnosti koje su pred nama zaista su nevjerojatne. Međutim, ruku na srce, nakon određenog vremena sve nekako postaje pomalo zamorno.
LEGO Worlds je igra koju je najbolje dozirati, igrajući je maksimalno sat – dva u komadu, jer sve preko toga moglo bi rezultirati prezasićenjem, što je opet nekako idealno za klince kojima roditelji (iz opravdanih razloga) ne dozvoljavaju višesatne gaming seanse. I dok je takvo doziranje igre i više nego preporučeno, druga stvar osim dosade koja bi mogla odvratiti određeni dio igrača jeste pomalo komplicirano i nadasve složeno upravljačko sučelje i kontrole koje traže određeno privikavanje (odmah je vidljivo da je igra inicijalno kreirana za PC, što se zasigurno neće svidjeti konzolašima koji su navikli da takve stvari uvijek dobivaju u znatno prostijem i jednostavnijem obliku ), no jednom kada pohvatate sve konce, takvo što neće predstavljati neki problem.
Kocka do kocke, kockicaaa
Za razliku od dosadašnjih LEGO igara, kod kojih su samo likovi i tek određeni broj interaktivnih objekata bili sačinjeni od kockica, u LEGO Worldsu su cijeli svjetovi „skockani“. Kompletne mape, likovi, svi predmeti pa čak i „oblačići“ za dijalog, sve je napravljeno od kockica, što igri daje poseban štimung, koji se možda i neće svidjeti svima. Kreiravši cijele levele od kockica, developeri su sasvim sigurno barem malo uštedjeli na resursima, no malo smeta činjenica da i unatoč nešto siromašnijem vizualnom prikazu u odnosu na prethodne LEGO igre, ova igra baš i nije dobro optimizirana, što joj svakako ne ide u prilog kada je u pitanju naš konačni sud o njoj. Naime, iako su mape u igri prilično velike (naravno, ni približno onima iz Minecrafta) te da proces nasumičnog generiranja istih svakako iziskuje više vremena, drastični padovi frameratea tokom igranja zaista su učestali i mogu zasmetati i onima koji takvo što prilikom igranja obično i ne primjete.Takvo što pogotovo je vidljivo prilikom co-op igranja ili prilikom učitavanja mapa (ukoliko brzo preletite preko mape, često će doći do nevjerojatnih usporavanja budući da igra ne može tako brzo generirati i iscrtati sve što se na mapi nalazi), što zna prilično frustirati. Ukoliko k tome dodamo i neposlušnu i gotovo neukrotivu kameru koja osobito dolazi do izražaja u uskim prostorima te sveprisutne veće ili manje bugove, ne možemo zanemariti sveprisutni osjećaj nedovršenosti i neispoliranosti (igra je inicijalno osmišljena kao early access PC naslov, pa vjerojatno zbog toga i vuče dobar dio tih problema..).
Zvučna komponenta u igri nešto je bolja, no definitivno nije spektakularna. Mjuza i efekti su klasični za serijal, a izdvojio bih vrlo dobru glasovnu glumu glumca Petera Serafinowicza u ulozi naratora koji vas prati tokom cijele igre i koji svojim nastupom, uz sveprisutni LEGO humor, svakako pozitivno utječe na cijelu atmosferu igre.
Nije Minecraft, ali opet je bolje nego No Man’s Sky!
Upravo tako bismo najlakše mogli opisati konačni dojam koji LEGO Worlds ostavlja na igrače. Naime, iako ne pruža onoliko mogućnosti koliko recimo pruža Minecraft, LEGO Worlds je ostvarenje koje će mlađim igračima ponuditi solidan paket kreativne zabave, što će definitivno pozdraviti svaki roditelj. Svakako se radi o ostvarenju ogromnog, ali nažalost neiskorištenog potencijala, koje bi poput svakog uobičajenog early access naslova, svakom novom nadogradnjom trebalo biti bolje. Možda su TT Games i Warner Bros. ovu igru izdali prerano te su trebali još raditi na njoj prije nego što je puste u prodaju, no činjenica da se ista prodaje po budget cijeni ($30) te da i u ovakvom trenutnom stanju predstavlja mnogo bolju zabavu nego posrnuli No Man’s Sky, na koji na momente podsjeća, trebali bi predstavljati dovoljno uvjerljive razloge da je nabavite i zaigrate.
Leave a Comment