INFO BOX
- DEVELOPER: Jenito Studios, LLC
- PUBLISHER: Jenito Studios, LLC
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Horror avantura
- DATUM IZLASKA: 29. rujna 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Limerick: Cadence Mansion je horor naslov koji nas odmah stavlja u središte radnje. Smješten je na otoku Nightsonnet, igramo kao Proofreader, koji se budi u ćeliji u Cadence Mansionu, u vlasništvu Limericka, jezive marionete iliti lutke. Ta lutka, ako ćemo biti najiskreniji, i nije toliko strašna. Više će vas u ovoj igri uplašiti atmosfera i sami zvukovi koji vas okružuju. Dapače, u nekih pet do šest sati igranja, proći ćete kroz cijelu vilu, upoznati se sa cijelom pričom i spriječiti Limericka da postane još jači. Usprkos tome što ovaj naslov ima određene aspekte koji su dobri, zaostaje u pogledu igrivosti i grafike.
Osim što su u prvom planu horor elementi, igra je bogata različitim interaktivnim zagonetkama koje ćete usput rješavati. Od jednostavnih do malo složenijih mozgalica, uvijek ćete negdje zapeti, što i nije nužno loše, budući da će takvo što taman doći kao predah nakon zastrašivanja. Važno je napomenuti da ćete za svaku zagonetku biti opskrbljeni korisnim savjetima za njihovo rješavanje. Ponekad će vam biti potrebno temeljito istraživanje okoline, druge zagonetke će zahtijevati duboko razmišljanje ili ih jednostavno možete automatski preskočiti ako ih baš niste voljni rješavati. Razumijem da svaki igrač ima svoje preferencije i razloge za igranje, pa je upravo zbog toga dostupno nekoliko težina igranja. Nisu svi ovdje došli rješavati zagonetke, neki su tu samo zbog malo adrenalina, kojeg ipak malo nedostaje ovog igri. Možete prilagoditi postavke kako biste imali potpunu slobodu u kretanju, u smislu olakšanog preskakanja zagonetki, manje razine težine u borbi protiv Limericka, a ako ste hrabri i željni izazova, imate i opciju da si otežate samo igranje. Ovi aspekti igre su čak dobri, nemam ništa protiv opuštanja uz zagonetke, a samim time se vidi domišljatost developera i trud koji je uložen.
Kako bi se što lakše upoznali sa svijetom i pričom, tijekom cijele avanture nailazit ćete na papiriće, pisma, listove knjiga i razne natpise po zidovima. Međutim, svega toga ipak ima malo previše, od listove knjiga koji prate samo glavnu priču o Limericku, do papirića koji nose vrlo važne informacije ili pričaju priče o NPC-jevima koji su proživjeli horore u ovoj vili, jednostavno se izgubite u cijelom tom procesu. Ponekad ni sam nisam bio siguran jesam li sve istražio ili sam možda koji važan detalj propustio. Zbog toga mi je bilo jako teško sjetiti se svega što je rečeno u tim papirićima, pismima ili listovima.
U igri postoje stanice za spremanje igre, koje su vrlo slične onima iz Resident Evila, međutim, ne razumijem zašto se te stanice moraju graditi. Postoje resursi koje možete pokupiti tijekom istraživanja svakog dijela vile, lako ih je uočiti jer svijetle neonskim bojama, a osim za pokretanje generatora za stanice, mogu se koristiti i za nadogradnju vašeg oružja. Dogodilo mi se u nekoliko slučajeva da nisam mogao sačuvati igru jer nisam imao dovoljno resursa, koje sam netom prije potrošio za nadogradnju oružja. Sve vrijeme sam onda razmišljao, što ako sad umrem, pa neću valjda opet morati ponoviti borbu s bossem. Iako ćete resurse uvijek negdje naći, imao sam osjećaj da ih je ipak bilo premalo.
Neprijatelje možete napadati pucanjem iz pištolja, mitraljeza ili upotrijebiti bljesak nabijenog svjetla s Psythermic Extractom. Streljivo je bilo veliki problem u Limericku. Potraga za streljivom trebala bi vas držati na oprezu i natjerati vas da pametnije razmislite o tome kako ga koristite, što Limerick najbolje ne koristi. Možda je najgore što u nekim dijelovima igre pronađete previše streljiva, a u nekima i ne toliko, odnosno nije izbalansirano, jer je vaš kapacitet streljiva također ozbiljno ograničen, tako da ne možete uvijek uzeti streljivo kad ga vidite. Neka oružja čine manje ili više štete neprijateljima koji se uvijek ponavljaju i u jednom trenutku to sve postane dosadno. Tek tamo negdje pred kraj igre dobijemo malo više raznolikosti kroz neka leteća stvorenja ili biljke koje ispaljuju svjetlost prema vama, a ovo ostalo, tri ili više puta pucati prema jednom neprijatelju koji također može izbjeći vaše metke, postalo je samo napornije nego što je trebalo biti. Neke neprijatelje ne možete ubiti, nego se od njih trebate skrivati i prolaziti pored njih. Sve je na kraju bilo s brda-dola, kao da se previše toga pokušavalo, a moglo se ostaviti jednostavnim.
Povrh svega, Limerick stvarno pretjerano koristi uske hodnike, do točke kada se igra pretvara u beskrajni labirint istih i svi izgledaju isto, što se itekako osjeti. Bossevi također nisu inspirativni. Prvog bossa, primjerice, ne možete napasti prve tri minute nego trebate izbjegavati njegove napade dok priziva jedne te iste neprijatelje. Tek kada se pojavi zelena kugla, možete ga napasti i onda to trebate ponoviti dva puta i ode vam 6 minuta na vrlo beskorisnog i glupo izrađenog bossa. Čak ni posljednji, marioneta Limerick, nije pružao previše izazova pa ni drugi koji se zove Eye of the Bookworm. Također imate esenciju za prikupljanje koja puni vaš izvor svjetlosti ili ju koristite za posebne vještine, primjerice, da možete trknuti prema naprijed. Bez toga ne možete proizvesti svjetlost, a ako vam toga ponestane, nema načina da išta vidite, nema načina da znate u kojem ste smjeru okrenuti i spoj svega toga je jednostavno uništilo iskustvo igranja, em što brzo trošite, em što trebate paziti kako sve to koristite.
Limerick pruža alternativu borbi u situacijama kada nemate streljiva ili se suočite s izazovnim neprijateljem. Ova alternativa su ormari za paniku (Panic Room), ali morate biti svjesni njihovih specifičnosti. Ako igrate na težim razinama, baterije ormara za paniku trebate redovito puniti u punionici. Prije nego što ih možete koristiti, morat ćete ih aktivirati pritiskom na ploču ormara, što zahtijeva nekoliko dragocjenih trenutaka i stvara dodatnu napetost dok vas neprijatelji ganjaju.
Glavni negativac, Limerick, redovito se pojavljuje u različitim dijelovima igre. Interakcije s Limerickom uključuju navigaciju određenim područjima, izbjegavanje susreta s njim i rješavanje tri dostupne zagonetke i to sve tri puta ponovno. Limerick se kreće lebdeći po mapi ili vozeći mali automobil i bickl, što ga čini bržim i opasnijim. Treba napomenuti da su zvučni efekti užasno glasni kada je on u blizini, znatno glasniji od drugih zvukova u igri. Limerick neće uvijek odmah krenuti u lov na vas kad vas opazi. Možete pokušati upotrijebiti metke kako biste ga odbili ili potražiti panic room u koji se možete sakriti. Ovo je bila najnapetija i najneočekivanija komponenta igre, no nažalost, iskustvo su narušavale zagonetke. Na primjer, bilo je zagonetki gdje ste morali okretati ručku da biste napunili bocu, što je oduzimalo puno vremena i nije bilo posebno uzbudljivo.
Ono što je najbolje u ovoj igri su definitivno atmosfera, pozadinski zvukovi, glazba, detalji svijeta kao što su razne prostorije i mjesta kroz koja prolazite. Iako grafika nije najbolja, osjećaj koji ova igra daje i horor elementi zasigurno su proljepšali iskustvo igranja. Osjetit ćete strast koja je tijekom četiri godine razvoja uložena u ovu igru. Svijet je iznenađujuće dubok, a priča je pažljivo razrađena. Doduše, razina i dizajn okoline možda nešto umanjuju ovu impresivnu izgradnju svijeta, no to je kompenzirano napetim igranjem koje vas uvijek potiče na daljnje istraživanje. Priča je dobra za otkrivanje i igra dobro objašnjava što morate učiniti da se ne osjećate izgubljeno.
Kada bismo u obzir uzeli cjelokupno iskustvo igranja, svakako mogu reći da je Limerick: Cadence Mansion jedna vrlo dobro osmišljena igra sa svojim prednostima i nedostacima. Čak i zaboravite za sve nedostatke jer vas igra drži napetim sve vrijeme, to tek shvatite na kraju kada sve odigrate. Po meni se previše toga pokušavalo ubaciti u igru, od stealth elemenata, istraživanja, preživljavanja, rješavanja zagonetki, a uz to igra ne traje kratko, što je svakako za pohvalu. Međutim, mogli su se autori držati dosta jednostavnijeg koncepta. Gameplay nije najbolji, ni ne treba biti za jednu indie igru, ali onda kao igrači očekujete neku vrstu izazova. Ljubiteljima horor igara i onima koji vole rješavati zagonetke, ova bi igra trebala biti na vrhu popisa naslova koje trebaju zaigrati.