INFO BOX
- DEVELOPER: Sumo Digital / Media Molecule
- PUBLISHER: Sony Computer Entertainment
- PLATFORME: PS3, PS4
- ŽANR: Platformer
- DATUM IZLASKA: 18. studenog 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Iako mu je tek šest godina (sada je taman spreman za školu, zar ne?), Media Moleculeov LittleBigPlanet serijal jedan je od najpopularnijih i najkreativnijih PlayStation gaming serijala ikada. Svaka generacija Sonyjeve igraće konzole imala je po nekoliko simpa maskota – na PSOneu to su bili Crash i Spyro, PS2 je imao Jaka i Daxtera, Slyja Coopera i Ratcheta & Clanka, dok je PS3 obilježio popularni Sackboy. Ovaj maleni vrećasti stvor duboko se uvukao u srca svih PlayStation 3 igrača, a sjajne kreativne mogućnosti s kojima su LittleBigPlanet igre dolazile, stvorile su od igrača prave male kreativce, koji su do sada uspjeli napraviti preko devet milijuna levela (da, da, dobro ste pročitali, preko devet milijuna levela je do sada dostupno za igranje..), što ovaj serijal čini najkompletnijim i najisplativijim platformerskim serijalom ikada. Pomislite samo koliko je minuta, sati, dana, mjeseci i godina utrošeno za kreiranje svih tih silnih levela – od samih podataka, vrti vam se u glavi, zar ne? E pa, nemojte misliti da je tu ovaj serijal završio..
Sony je izbacio novu konzolu, a samo godinu dana kasnije, stigla nam je i prva LittleBigPlanet igra za nju. LittleBigPlanet 3, treći službeni dio serijala, stigao je na PS4 (ne, Sony nije zaboravio i na PS3 pa je igra dostupna i za njega), još ljepši i veći, no jesu li developeri uspjeli otkloniti tradicionalne boljke serijala ili su se samo fokusirali na dodavanje novog sadržaja i next-gen šminkanje? Hm, istina leži negdje na sredini…
Četvorka za četvorku
Razvoj LittleBigPlaneta 3, Media Molecule je prepustio Sumo Digitalu, razvojnom timu zaslužnom za portabl inačicu LittleBigPlaneta, igru LittleBigPlanet PS Vita, koja i dalje spada u sam vrh igraće ponude za Sonyjevu handheld konzolu.
LittleBigPlanet 3 je prva igra u serijalu koja stiže i s nekom konkretnijom pričom. Naime, njezina priča smještena je na novi planet, donosi nam pravog malog negativca, ali i nove likove koji će Sackboyu pomoći prilikom njegove avanture. Radnja igre odvija se na planetu Bunkumu, a pratit će događaje koji će uslijediti nakon što lakovjerni Sackboy na nagovor glavne zlice i masterminda Newtona oslobodi tri zla titana. Sackboy će potom morati putovati diljem Bunkuma i obaviti brojne zadatke, a kako bi mu pomogli da spriječi Newtona da zavlada cijelim univerzumom, Sackboyu će se pridružiti tri nova, jednako simpatična krpena lika – Oddsock, Swoop i Toggle.
Svaki od novih likova razlikuje se po svojim specijalnim sposobnostima. Oddsock je četveronogo stvorenje, koje najviše podsjeća na psa. Može da trči mnogo brže od Sackboya i da se penje uz zidove. Swoop može letjeti i podizati i nositi gotovo sve predmete i likove (osim velikog Togglea). A kada smo već kod Togglea, on je posljednji igrivi lik koji može mijenjati svoju veličinu te se tako pretvarati u velikog i malog Togglea. Veliki Toggle svojom težinom može spuštati platforme i aktivirati određene pressure triggere, dok mali Toggle može (poput Isusa) hodati po vodi te se provlačiti kroz uske prolaze, koji inače nisu dostupni ostalim likovima.
Jurnjava za novim stickerima, kostimima i ostalim drangulijama
Kada je sam gameplay u pitanju, tu nema nekih drastičnih promjena – sve je isto, samo veće i bogatije. I dalje nas očekuje glavni hub iz kojeg posjećujemo druge glavne i sporedne levele-planete, koji su krcati stickerima i drugim raznoraznim predmetima, koje koristimo, kako u story modu, tako i u level editoru, o kojem će nešto kasnije biti više riječi. Tako nas ponovo očekuje juranjava za stickerima i dijelovima outfita, pomoću kojih individualiziramo naše likove, a implementacija novih likova u igru istoj je omogućila sasvim novu dimenziju, pa su tako i leveli raznolikiji i prilagođeniji sposobostima likova. No ono što bi mnogima moglo zasmetati jeste nemogućnost konstantne izmjene likova. Naime, likove je moguće mijenjati samo na predefiniranim mjestima, što pomalo kvari kompletan dojam (s obzirom da složenost i sjajan dizajn levela, bilo bi mnogo zanimljivije kada bismo u svakom trenu mogli mijenjati likove).
LittleBigPlanet nikad nije bio klasični platformer. Svaki njegov level bio je prepun logičkih smicalica, čije bi nas uspješno rješavanje uvijek nagrađivalo dodatnim stickerima, outfitima i svim onim sitnicama potrebnih za stopostotno kompletiranje levela. Stoga ni trojka ne predstavlja neki izuzetak – na svakom levelu suočit ćemo se s brojnim mozgalicama, za čije će uspješno rješavanje često biti potrebna pomoć suigrača. Baš kao i ranije, za uspješno rješavanje pojedinih logičkih problema, bit će potrebno sudjelovanje dva ili više igrača kao i pomoć nekog od power upova te novih zgodnih dijelova opreme koje će Sackboy tokom svoje avanture moći nositi sa sobom. Tu bih izdvojio cipele za veći skok ili simpatični Pumpinator, zračni pištolj kojim pomičete propelere i spuštate i podižete platforme.
I dok sama koncepcija igre i dalje oduševljava jednako kao i prije šest godina, pojedini problemi koje ovaj serijal ima od samih početaka još uvijek nisu ispravljeni. Tu prije svega mislim na veliku razinu težine pojedinih levela, koja nje produkt izazovnosti već problematičnih kontrola i traljavo riješenog „skakutanja između slojeva“, koje će ponekad zbuniti i iskusnije igrače. Upravo zbog takvih problema, LittleBigPlanet 3 baš i nije igra namijenjena svakome, a pogotovo mlađim klincima koji će se radije okrenuti nekom lakšem i manje frustrirajućem platformeru.
Nagradno pitanje – koji serijal ima najbolji level editor?
Odgovor je naravno LittleBigPlanet! Ovaj serijal je od samih svojih početaka bio vođen strategijom „play and share“ te nas je još u prvoj igri iznenadio impresivnim level editorom i njegovim alatima, pomoću kojih je bilo moguće napraviti sve i svašta. U to smo se u ovih proteklih šest godina i osobno uvjerili, jer cifra od preko devet milijuna kreiranih levela svakako zaslužuje jedan ogromni respekt.
LittleBigPlanet 3 ide korak dalje, pa nam donosi još moćniji i savršeniji level editor. Naime, ranije je prilikom izrade levela bilo moguće koristiti tri ravni, dok nam LBP3 level editor daje mogućnost postavljanja čak 16 slojeva, što znači da je sada moguće kreirati mnogo kompleksnije levele. Sada je moguće povezati više levela u jednu veću cjelinu, a veličina levela ovisit će jedino od kapaciteta na vašem HDD-u.
Također, LBP3 je backwards kompatibilan sa svim dosadašnjim kreiranim levelima, koje smo igrali na PS3 i PS Vita konzolama. Sve te levele moguće je zaigrati i na PlayStationu 4, i to tehnički poboljšane i sada prikazane u 1080p rezoluciji, a to automatski produljava vijek trajanja igre na neodređeni period.
Još ljepše i slađe, ali…
LittleBigPlanet 3 izgleda sjajno. Grafika u igri još je detaljnija, a materijali od kojih su level skrojeni izgledaju još realnije (mada sam očekivao još više). Sve je nekako veće, šarenije i realističnije, a level dizajn je fantastičan kao i obično, međutim i dalje su prisutni standardni LBP problemi koji se tiču fizičkog modela i kontrola. Kontrole su i dalje neprecizne, a takvo što ne smije se događati u platformerima, čija je glavna mehanika u većini slučajeva zasnovana upravo na skakanju s platforme na platformu – ako pet puta „propadnete“ ne zato što niste doskočili kako treba, već zato što vam fizički model lika i njegove kretnje to nisu dozvolili, onda tu nešto zaista ne štima. Krajnje je vrijeme da se Media Molecule i Sumo Digital pozabave ovim segmentom igre, jer ukoliko isti ne poprave do (sasvim izvjesnog) idućeg nastavka igre, bojim se da bi mnogi igrači mogli okrenuti leđa ovom serijalu.
Također, nikada u jednoj LBP igri nismo mogli vidjeti ovoliku količinu bugova. Igra se često zna smrznuti i trzati, a odgovor za takvo što mogli bismo pronaći možda u preranom izlasku igre. Dosta tih manjih problema popravljeno je kroz zakrpe, ali meni osobno već je dosta torture koju nam pojedini nedovršeni konzolaški naslovi, po uzoru na PC igre, priređuju u posljednje vrijeme. Dragi developeri i izdavači, molim vas, završite svoj projekt prije nego što ga pustite u prodaju! Na ovaj način sami sebe ukopavate i doći će trenutak kada igrači više neće tolerirati vaš nemar…
Vizualnu stranu igre ovoga puta zasjenila je ona zvučna. Glazba u igri standardno je sjajna, a njezini veseli i iznimno pozitivni tonovi obogaćeni su sjajnim voice actingom. Naratoru dosadašnjih LBP igara, sjajnom britanskom komičaru Stephenu Fryju, ovoga puta se pridružila dodatna zvjezdana ekipa na čelu s uvijek odličnim Dr. Houseom i sveprisutnim Nolanom Northom. Da, Hugh Laurie je svoj glas posudio glavnom negativcu igre Newtonu i svoj posao je, kao i obično, odradio maestralno. Čak i da ne znate da mu je on posudio glas, dovoljno će biti da ga samo na sekundicu čujete i ovaj karizmatični čudak bit će pred vama u svom prepoznatljivom stilu.
Dobar, ali ne i najbolji…
LittleBigPlanet 3 je veoma dobra igra koja će se prvenstveno svidjeti kreativcima i fanovima serijala, ali teško da će privući milijune novih igrača. Tehnički promatrano, LBP3 predstavlja prilično velik korak naprijed u odnosu na prethodnu igru. Sve je veće i bogatije, pred nama je ogromna baza kreiranih levela, level editor još je bolji i da se razvojni tim samo još malo pozabavio standardnim tehničkim problemima igre, danas bismo pred sobom imali još jedno savršenstvo.
Globalno, trojka možda ipak predstavlja jedan korak unatrag za ovaj serijal, no nadajmo se kako će već idući nastavak ispraviti stvari i ovaj serijal vratiti tamo gdje mu je mjesto. Do njegovog izlaska, ostaje nam da i dalje igramo ovu igru (a igrat ćemo ju..) i nezadovoljno gunđamo o onome što bi bilo kad bi bilo.
Leave a Comment