INFO BOX
- DEVELOPER: Capcom
- PUBLISHER: Capcom
- PLATFORME: PS4, PC, XBOX ONE
- ŽANR: fighting igra
- DATUM IZLASKA: 19.rujna 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Teško je biti fan Marvelovih igara u zadnje vrijeme. Točnije, već desetak godina. Veliki potencijal, koji samo raste zbog popularnosti filmova, stripova i animiranih serija nikako nije kroz Disneyevo vodstvo donio sa sobom velike igraće naslova za konzole. Dapače, i ono što je bilo odlično, ali ne na konzolama (kao što je Facebook igra Marvel Avengers Alliance), Disney je odlučio ugasiti čim nije zadovoljavalo određenu granicu profitabilnosti. Marvel Ultimate Alliance i X-Men Legends, solidne igre sa velikim potencijalom koji bi mogao biti još jači u današnje vrijeme DLC sadržaja i mikrotransakcija, ipak su stvar prošlosti, Avengers FPS igra nikad nije ni izašla, svaka nova Spider-Man igra se čeka godinama. Očigledno najviše zarađuju mobilne (puzzle) igre, kao i MMORPG koji se još hrabro drži na tržištu, no ponekad i konzolaši dobiju neku veliku (ili bar veću) igru. Dok čekamo Spider-Mana koji bi trebao vratiti Marvel na staze stare slave (što se tiče konzolaških igara) dobill smo novu Capcom/Marvel cross-over igru, popularni Marvel vs. Capcom sa novim i boljim izgledom, story modeom, mehanikom borbe, likovima i akcijom s kojom smo već jako dobro upoznati.
OK, epitet ”novo” možda nije najbolji za ono što nam donosi Marvel vs. Capcom: Infinite, igra koja vraća u glavnu premisu poznate infinity stonese. Kroz recenziju ćemo upravo dovesti u pitanje aspekt noviteta u ovom serijalu, unutar svih napomenutih segmenata. Krenuvši od same igrivosti, tj. mehanike borbe, iako se često navodi kao potpuno nova mehanika i ideja, vrijedi napomenuti da je isti koncept bio prisutan i u praktički prvoj fighting igri sa Marvelovim superjunacima, Marvel Super Heroes. Igra je bila veliki hit krajem devedesetih na PlayStation One konzoli, kao i na Segi Saturnu i već je tada upoznala mnoge sa velikim i opasnim Thanosom i njegovom fiksacijom sa moćnim infinity kamenjima. Logično je da se oni vraćaju jer su ujedno i razlog i kulminacija svih pustolovina u Marvelovom kinematografskom svemiru, no u MvC-u ćemo ih upoznati u malo drugačijem ruhu.
Uloga infinity kamenja u ovoj igri je iznimno velika, budući da kompletna mehanika borbe u versus i online načinima igranja počiva upravo na njima. Kao što vjerojatno znate, postoji šest infinity kamenja (Power, Space, Time, Reality, Mind i Soul). Prije bitke se odlučujete koji kamen će biti dio vaše postave od dva lika koji će oboje moći koristiti. Naravno, svaki ima svoje prednosti i mane, a omogućuju vam dva glavna poteza, Infinity Surge i Infinity Storm. Za potonji će vam ”punjač” morati biti na preko 50% i donosi veliku prednost u borbi, dok je Infinity Surge praktički trajni kratki power-up kojeg aktivirate tipkom L1 (za PlayStation 4 korisnike). Primjera radi, Time stone donosi dashanje čime izbjegavate protivnikove napade i omogućuje vam da se ponekad nađete iza protivnika što vam omogućuje podmukli napad, dok Storm napad donosi mogućnost bržeg zadavanja udaraca i veće comboe. Space Stone za svoj Storm napad ima zatvaranje protivnika u ”kutiju” ograničivši mu kretanje i poteze, prekrasno izgleda i može biti iznimno korisno. Naravno, ovisno o liku kojeg koristite i protiv kojih likova se borite. Ukoliko imate soul stone, imati ćete više prilika za ispravljanje grešaka jer Storm potez kod njega je oživljavanje vašeg lika (ukoliko je, naravno, bio poražen prije toga). Rocket Raccoon je, na primjer, posebno koristan sa Time stoneom, budući da je dosta nizak i brz, a time stone ga samo čini još bržim, dok će kod Thanosa ili Hulka ipak malo teže biti iskorištavati sve posebnosti ovoga gema.
Sve ostalo oko mehanike borbe, ostalo je donekle isto s obzirom na prošli nastavak. Ipak, igra se ne čini tako kaotičnom niti su svi potezi iznimno laki za napraviti kao prije, te ova kamenja donose razinu strategije koja je nedostajala nekim ozbiljnijim igračima i fanovima Capcomovih fighting igara. Specijalni potezi i hyper potezi i dalje izgledaju predivno, bombastično i iznimno su korisni, a izvođenje njih puni se putem metera na standarndi način, tj. nanošenjem blokiranih ili uspješnih udaraca (u prijevodu: agresivnošću). Likove je iznimno lako kontrolirati, a posebnosti gemova i izvođenje specijalnih poteza se dosta lako nauči i solidan izgled arena i likova unutar igre čini Infinite jednom iznimno zabavnom igrom.
No, nažalost, to je to što se tiče komplimenata na izgled. Kao što je obrađeno u našem tekstu posvećenom igranju story mode demoa, likovi i dalje izgledaju užasno izbliza te u svim animacijama u story modeu. Neki likovi, njihov deformirani izgled i sumnjiva anatomija, teško su objašnjivi u današnje vrijeme i kad uzmemo u obzir da iza igre stoji jedan Capcom kojemu je jedan Marvel dao dozvolu da ovakvo nešto može izaći na tržište. Netko bi pomislio da je Marvel dao potpunu slobodu Capcomu, no u tom bi slučaju zasigurno dobili veći broj novih Marvelovih likova, koo i veliki broj najdražih nam likova iz prijašnjim nastavaka koji su, pogađate, dio X-Mena. Storm, Wolverine, Magneto i Cyclops i dalje, zbog Marvelovog namjernog bojkotiranja najdražih nam mutanata (jer na njih nemaju pravo za filmove i serije), pauziraju sve ove nove avanture, a naglasak se stavio na neke nove superjunakinje i superjunake, prvenstveno na čuvare Galaksije, kao i na Carol Danvers koja je (napokon i potpuno zasluženo) dobila svoje mjesto u rosteru. No, nažalost, ekipe iz Inhumansa nema i dalje, a nema ni Star Lorda, Ant-Mana, Falcona, War Machinea i mnogih drugih. Daje se pomisliti da Marvel ne želi da uspiju Inhumansi što će, sudeći prema prvim reakcijama na seriju, vjerojatno uskoro i biti slučaj.
Spomenuti roster ima veliki broj problema. Osim već spomenutih, moramo se osvrnuti i na nedostatak crnih, kao i ženskih likova. Čak i Black Panther, koji se pojavljuje u story modeu, nije dostupan od samoga početka, nego je dio DLC paketa gdje se nalaze novi likovi koji će razveseliti mnoge. No, budući da nisu dio osnovnog rostera (a već su napravljeni i spremni za igranje), ne mogu se uzeti u obzir prilikom ocjenjivanja verzije igre koja se prodaje kao kompletni i zabavan proizvod za veliki iznos novca. Kad i ako to stavimo sa strane, ostaje nam činjenica da je veliki broj likova reciklaža prijašnje igre. Zbog nekoga razloga, Capcom je ostavio Spencera i dalje u ovoj igri, Frank Westa je lijepo vidjeti no čini mi se da su dvije igre za redom malo previše za njega, dok interesantni lik kao što je Okami nije uključen u igru. Morrigan Aensland je također tu zbog nekog razloga, a sve je dodatno zatrpano Mega Man likovima koji nekako preuzimaju i dosta važan dio same priče u igri.
Ryu i Chun-Li su nezaobilazni dio Capcomovih predstavnika, no ne bi ubilo ni Capcom ni Marvel da se pojavi neko novije lice iz Street Fighter franšize. Marvel, s druge strane, isto ne briljira previše. Hulka je svakako lijepo vidjeti, pogotovo sve te njegova klasične poteze iz prvih Marvel vs Capcom igara koje izgledaju bolje u novom ruhu. Plusevi koji su dobili sa dolaskom Captain Marvel uništeni su minusima kada pogledate njen izgled. Ona, Dante i Chun-Li svakako konkuriraju za likove koji najgore izgeldaju, iako nagrada (po meni) ide Kapetanu čisto zbog jednostavno pogrešnog i ružnog …svega.
I never in my wildest dreams would have imagined they'd do it, but they did it pic.twitter.com/rEXZUIDpIT
— 鬼アリー Devil Allie (@reiley) June 13, 2017
Ultron i Thanos kao igrivi likovi su plus, i super je što dolazi Black Panther, kao i Venom. Ne sumnjam da će se roster popuniti u narednim mjesecima, i možda nas čak oduševiti, no zasada nema puno pohvala za inovativnost (a ni hrabrost) u tom segmentu ove igre. Bez da detaljnije ”spoilam” radnju, nadam se da će kroz DLC pakete doći i do konačnog razrješenja priče i riješiti se problemi koji su ostali nakon završne sekvence. Ukoliko se to ne dogodi, svakako će biti dodatno nepotrebna komplikacija koja će ostati ”visjeti” do mogućeg, idućeg nastavka.
Za razliku od mnogih drugih recenzija ovakvog tipa, ovaj put sam se odlučio da završim sa story modeom. Unošenje story modea u fighting igre, i dalje je za Capcom dosta mutno i mučno područje. Osim što su odlučili priču inkorporirati kroz, najblaže rečeno, ružne sekvence i loše dizajnirane likove (izuzev dizajna, recimo, Gamore i svih likova koji nose masku kao što su Iron Man i Black Panther), Capcom se bori sa prezentacijom događaja i ”motivacijama” za pojedine bitke. Istina, motivacije i razlozi nekih sukoba koje morate odigrati u story modeu svugdje znaju biti naivne i smiješne, pa ne treba uzimati previše za zlo, pogotovo kad se uzme u obzir da si je Capcom dao malo truda vezanog za osvježavanje sadržaja u tim bitkama, pa su neke vremenski određene, dok u nekima igrate samo s jednim likom protiv horde droneova i slično. Trud je vidljiv u određenim segmentima, no kada se uzme u obzir kako je priča dosta predvidljiva i zbunjujuća u pojedinim dijelovima, sa ne baš previše interesantnim dijalozima, teško se oteti dojmu da se ipak radi o polovičnom konačnom proizvodu, barem što se tiče story modea. Sama premisa priče je naravno posvećena Infinity kamenjima, tj. određenom ”suradnjom” Ultrona, Sigme i Thanosa kako bi sakupili sva infinity kamenja i okončali sav ljudski život u galaksiji (iako ponekad spominju samo Zemlju, pa nije baš ni jasno). Pokušaji manevriranja određenim kamenjima završili su konvergencijom, tj. spajanjem Marvelovog i Capcomovog svijeta u jedan što je udružilo razne junake u borbu da sve vrate ”na staro”. Ultron i Sigma postaju novo biće zvano Ultron Sigma, dok je Thanos ispao iz jednadžbe te u konačnici pomaže junacima i junakinjama u borbi za očuvanje zemlje.
Iako sam već naveo u recenziji demo igre, koja je bila bazirana na ovom story modeu, da su određena uparivanja i suradnje likova neuvjerljivi i naivni te negodovao oko početka story modea gdje već svi surađuju bez velikog objašnjenja, nadao sam se da nam je demo pružio neke bitke iz same sredine story modea, no ipak se pokazalo da to nije slučaj. Igra počinje na isti način, sustavnim uništavanjem Ultronovih droneova i kasnije borbe sa Thorom koji je pod mind controlom (iznenađenje!), a kasnije se kroz priču vraćamo na događaje prije same konvergencije, pa malo nakon konvergencije, pa tražimo infinity kamenja pa se borimo sa AIMbrella mutantima, pa sa drugim super junacima, kako bi na kraju došli do velikog ”over the top” bossa, u pravoj Marvel vs Capcom maniri. Kroz priču svjedočimo i mnogim nekarakterističnim odlukama nekih likova, kao što je Black Pantherovo odbijanje pomoći Kapetanu Americi i ekipi, te nejasna odluka da se samo Dantea pošalje u demonski svijet i sukobi sa Jedahom. Ok, radi se o lovcu na demone, no kad za pomoć možeš pozvati Dr.Strangea, Captain Marvel i Novu, zapitaš se o logici iza mnogih događaja i odluka ljudi koji bi trebali predstavljati ”najbolje od najboljih”. Da ne spominjemo da su neka, na prvi pogled simpatična, uparivanja, kao što su Hulk i Ryu ostali previše nerazrađena i zanemarena u igri. Zapravo, dosta toga je u konačnici zanemareno što je poražavajuće budući da imamo skoro pa 4 sata gameplaya i puno scena u igri.
Kada se uzme u obzir da je Collector’s Edition za igru dolazio sa statuama i kovčegom sa svih šest infinity kamenja, ljudi su bili oduševljeni trudom koji je Capcom uložio da zadovolji fanove i donese nezaboravno iskustvo igranja novoga Marvel vs Capcom naslova. No, kao i većina drugih stvari u igri, estetska realnost je uništila većinu tog doživljaja:
expectation vs reality pic.twitter.com/mkvEvgPCS6
— Yohosie (@yohosiefgc) September 15, 2017
Primjer sa pravim izgledom tih jaj..ovoga, kamenja, dovodi nas do zaključka i konačnog suda da se radi o velikom i stravično neiskorištenom potencijalu. Po drugi put. Marvel vs. Capcom: Infinite će pružiti dosta zabave jer ima iznimno kvalitetan gameplay, no sve ostalo što donosi sa sobom, i krivo izvođenje istoga, ostavlja naslov u moru prosjeka i preporuke da, ukoliko niste fan ovakvih igara, a želite nešto iz žanra za igranje, potražite možda svoje zadovoljstvo u nekim drugim naslovima.
Leave a Comment