Svi koji smo ljubitelji Kojiminih remek – dijela, sabranih pod Metal Gear serijalom jedva čekamo najavu punokrvnog, petog nastavka Metal Gear Solida. U ovom članku ćemo razraditi sve glasine koje se tiču Metal Gear Solida 5 i pokušati ih povezati i eventualno izvući zaključke koji će nam pomoći da otkrijemo što možemo očekivati od novog MGS naslova. No, prije nego se posvetimo tome, moramo istražiti posljednju pustolovinu Solid Snakea u MGS4, ali i Naked Snakeovu avanturu u Peace Walkeru i pokušati „izvući“ neke zaključke iz njih.
Napomena autora: Tekst koji slijedi je pun eksplicitnih spoilera koji se tiču naslova iz Metal Gear Solid franšize. Čitajte na vlastitu odgovornost.
Metal Gear Solid 4, čija se radnja događa u 2014. godini, bio je konačan kraj za mnoge likove iz prijašnjih igara: Vampa, Zeroa, (Liquid) Ocelota, ali i za dvije „zmije“ koje su obilježili ovaj serijal – Solid Snakea i Naked Snakea (odnosno Big Bossa), uz napomenu da u Solid Snakeovom slučaju, ne završava njegov stvarni, već vojnički život. Uz ponovno rađanje Jacka/Raidena kao cyborg ratnika u Metal Gear Rising: Revengence naslovu, koji se događa tijekom 2023. Ili 2024. godine, veoma je lako zaključiti kako bismo se, baš kao i u MGS 3: Snake Eateru, mogli vratiti u prošlost. Kada? Pitamo se. Pa, najlogičnije doba su 70-e godine prošlog stoljeća. Zašto? Ako se sjetimo priče u Guns of The Patriotsu, jedna od bitnih stvari naglašenih u tom naslovu je psihološka bitka između Big Bossa i Majora Zeroa, čiji smo rasplet mogli zorno vidjeti na kraju četvorke. Tom logikom, po mom gledištu, Liquid Ocelotova pobuna protiv Patriotsa je bila sekundarna, barem kada je riječ o stvarnom prenošenju poruke za igrače, koja se temeljila upravo na tom sukobu. Također, upravo početkom 70-ih je realiziran Les Enfantes Terribles projekt, koji je iznjedrio tri Big Bossova klona: Solid Snakea, Liquid Snakea i Solidus Snakea, koji je bio savršena replika svoga genetskoga oca. Zašto je taj projekt uopće pokrenut? Big Boss je tijekom 1972. godine ”zapao u komu”, pa se Major Zero naveliko uspaničario i započeo navedeni projekt kako se ne bi izgubila Big Bossova simbolična vrijednost za svijet, pa je odlučio sa Para – Medicom kreirati navedene klonove, koji bi služili svijetu kao Big Bossova ostavština. Kada se Big Boss probudio iz kome, ostavio je Zeroa i pokrenuo taj psihološki rat koji je trajao više od četrdeset godina. Obojica su se posvetila svojim viđenjima svijeta, a dvije su riječi ključne: „bez granica“. Big Bossova vizija vojske bez granica i Zeroov svijet bez granica predstavljali su potpuno različite ideale, a manifestirali su se u jednako suprotnim kreacijama: Outer Heaven i Patriotsi, čiji se nastanak upravo događao nakon Big Bossova razilaženja s Zeroom.
O djetinjstvu i mladosti Solid Snakea znamo jako malo, s obzirom da je on prvi put (kronološki) prikazan pri njegovoj prvoj misiji, gdje je infiltrirao Big Bossov Outer Heaven u 1995. godini, kada je imao samo 23 godine. To ostavlja itekako dovoljno prostora za razvijanje priče u periodu između 1972. i 1995. U svojem E3 intervjuu za Computer And Videogames stranicu, Hideo Kojima je izjavio kako će njegova iduća igra biti definitivno „nešto više bazirana na temama baziranim na osjećaje, poput koncepta ljubavi ili vođenja obitelji“. Još sličnih detalja krije se na Konamijevom službenom Twitter accountu, gdje se Big Bossu čestita Dan očeva. Povežemo li te dvije izjave s vremenskom pretpostavkom, veoma lako možemo doći do zaključka kako bi se sljedeći MGS naslov mogao odvijati tijekom djetinjstva Solid Snakea, kada ga je potencijalno odgajao sam Big Boss. Na kraju samog Peace Walkera, Kaz Miller izjavljuje kako će poslati MSF-ove vojnike (Militaires Sans Frontiers = Big Bossova jedinica u Peace Walkeru) u Angolu riječima :„To je vojska bez pripadnosti nekoj državi koja se može koristiti po želji i nema smisla da ju se izbriše još uvijek. Bolje je… imati koristi od njih. Ima mjesto kod Angole…“. Upravo tom izjavom ćemo se koristiti kasnijim analizama.
Tijekom ove godine dragi gospodin Hideo nam je ostavio i previše hintova koji su dosta podupirali ove ranije pretpostake. Prva od njih je pojavljivanje Big Bossa u nadolazećem Metal Gear Solid naslovu, što vidimo u promotivnom plakatu za developere pod nazivom „Big Boss wants YOU“.
Što je tako posebno oko toga plakata, osim što je potvrđeno Big Bossovo pojavljivanje? Vidite li tekst „Development Without Borders“ koji se nalazi pri dnu slike? Nevjerojatno se podudara s nazivom Militaires Sans Frontiers, koji preveden na engleski glasi Military Without Borders. To evidentno dovodi nas do zaključka kako bi MSF definitivno trebao imati određenu ulogu u nadolazećem MGS-u. Sjećate se Diamond Dogs loga kojeg je nosio Big Boss?
On je direktna referenca na istoimeni album Davida Bowiea (pogodite tko mu je veliki fan), izišao 1974. godine, koja se gotovo pa savršeno uklapa u našu raniju pretpostavku o settingu MGS-a . Također, „Major Tom“, kako se Zero nazivao u MGS 3, je naziv koji potječe iz Bowievog singla „Space Odity“. Sjećate se Millerove izjave kako šalje dio MSF-a u Angolu? Pazite sad: najveće zalihe dijamanata na svijetu su smještene baš u Angoli. Tako sintagma „Diamond Dogs“ dobiva veće značenje i zapravo daje nam za pravo da pretpostavimo kako bi se radnja MGS 5 mogla odvijati u Angoli, i to tijekom 1974. godine.
Project Ogre. O njemu smo nešto čitali i na našem siteu, a u dvanaestom mjesecu se Kojima Productions u potpunosti posvetio njemu i prepustio daljnji rad na Metal Gear Rising: Revengence naslovu Platinum Gamesu. Također, za Project Ogre je navedeno kako će imati preko 100 sati gameplaya, što nude isključivo igre otvorenog tipa (opet se vrtimo oko sintagme „bez granica“), a upravo bi to mogao biti novi Metal Gear Solid naslov. Zašto?
Pogledajmo ove dvije, dosad jedine objavljene slike koje se tiču project Ogrea. Prva prikazuje vojnika kako se šulja u položaju koji je svojstven i Solid i Naked Snakeu. No druga je mnogo zanimljivija. Primjećujete li dva lika? Crnog dječaka i psa? Oni se mogu direktno povezati s prijašnjim tezama kako bi se sljedeći MGS mogao odvijati u Angoli, gdje se pas veže uz „Diamond Dogs“ logo, dok crni dječak u vojnoj opremi je definitivni simbol afričkog kontinenta, gdje su se djeca često koristila kao vojnici. Zanimljivo je kako se Kojima na svom Twitter profilu često referira na project Ogre pod imenom Oni (jap. Ogre, ali i demon). Definitivno nam je značenje demona zanimljivije, jer se u originalnom MGS-u Vulcan Raven referira na Solid Snakea „kao da je zaposjednut demonom“, a usput su i Raidena u njegovu djetinjstvu zvali „White Devil“. Time dobivamo reference koje povezuju Project Ogre s novim MGS-om.
OK, ŠTO SMO ONDA ZAKLJUČILI?
Nakon intenzivnog čeprkanja po Kojiminom službenom Twitteru, vremena provedenog u traženju raznih informacija po internetu, već polako možemo donijeti određene zaključke iz prezentiranog materijala. Prva i najbitnija stvar je setting Metal Gear Solida 5. Iz onoga što smo dosada vidjeli, veoma je lako moguće kako će se radnja MGS 5 odvijati u Angoli, dok bi se vremenski ona trebala smjetiti u sedamdesete (eventualno osamdesete) godine prošlog stoljeća, koje su veoma bitne za razumijevanje priče o Big Bossu, Snakeu i ekipi, no nikada nisu bile ustvari prikazane u igri, što taj vremenski raspon čini gotovo idealnim za smještanje nove igre. Nadalje, velika većina „dokaznog materijala“ upućuje na to da ćemo igrati s Big Bossom, ali i to da će se mladi Snake pojaviti (kao dijete ili kao tinejdžer) u igri, no njegova uloga, kao i mogućnost igranja s njim, su veoma diskutabilna. Iskreno, mislim kako će Snake definitivno. Također, Militaires Sans Frontiers, paravojna jedinica osnovana od strane Naked Snakea bi mogla ponovno biti prisutna u igri, gdje će vrlo vjerojatno ponovno imati sličnu ulogu kao u Peace Walkeru. Ako se pretpostavke o tome da je Project Ogre ustvari Metal Gear Solid 5, onda bismo sigurno trebali očekivati otvoreni svijet, kao i veoma dugotrajan prelazak igre, za razliku od ostalih MGS naslova, koji su imali prosječno trajanje, ali izuzetan replay value.
Poslije svih ovih pretpostavki i „teorija zavjere“ koje se tiču novog Metar Gear Solid naslova, teško je ostati ravnodušan, osobito ako se pokažu istinitima. Glavni razlog zašto su moguće je taj da Hideo Kojima konstantno postavlja sitne hintove koji na početku izgledaju kao obična poruka, a zapravo kriju neki detalj koji se usko tiče njegove nove igre. Naravno, ne trebamo ni svemu vjerovati (ipak, je veoma mala mogućnost da je sve što sam naveo u ovome tekstu 100% točno). Na kraju, reći ću vam nešto što svi već odavno znamo. Bio dobar ili loš, novi Metal Gear Solid će zasigurno izazvati mnogo pompe i imati svoje fanove i svoje protivnike, baš kao što je imao u slučaju GOTP-a. Voljeli ga vi ili mrzili, ne možete mu odoljeti, baš kao što malo dijete ne može odoljeti dugo očekivanoj igračkici koju je upravo dobio od majke. Dismissed!
Leave a Comment