Početkom ove godine, Microsoft je objavio svoje planove o kupovini Activison Blizzarda i njegovih franšiza. No, ta ponuda je trenutno u razmatranju regulatornih tijela na pojedinim tržištima, odnosno regulatorna tijela ispituju stanje na tržištu tako što razgovaraju s drugim kompanijama u industriji videoigara.
Prema istraživanju koje je objavilo brazilsko Administrativno vijeće za ekonomsku obranu (CADE), otkriveno je što konkurentska tvrtka Sony misli o Microsoftovom preuzimanju Activision Blizzarda. Microsoft tvrdi da Sony aktivno pokušava spriječiti rast Game Passa pokušavajući zabraniti pojavljivanje sadržaja na njemu, dok je Sony je izjavio da bi ugovor mogao utjecati na igrače da prijeđu s PlayStationa na Xbox.
Iz Sonyja navode da Call of Duty jednostavno nema konkurenciju u žanru pucačina, da ne postoji i neće postojati igra koja će nadmašiti Call of Duty ni sa jednakim budžetom. Kao argument za svoju izjavu navode da na nijednoj drugoj franšizi u industriji igara ne radi više ljudi nego na Call of Dutyju. Također, ne vjeruju da su igrači voljni tražiti alternativu jer bi se time odrekli vještina koje su stekli igranjem i poznanstva koja su ostvarili tijekom igranja.
Prema izvješću koje je objavio The Verge, u optužbi stoji da Sony plaća developerima da ne objavljuju svoje igre na Game Passu kako bi usporili rast Microsoftove pretplatničke usluge. Argument Microsofta je da Sony ne želi vidjeti Call of Duty igre na Game Passu, jer je ogorčen što se mora natjecati s Microsoftovom pretplatničkom uslugom. Microsoft također negira Sonyjevu tvrdnju da je Call of Duty „kategorija igara za sebe“, unatoč činjenici da ima vjerne sljedbenike.
Kao možda najjači pokazatelj da će Call of Duty ostati multiplatformski jest ta da nepostojanje Call of Duty igara na PlayStationu ne bi imalo poslovnog smisla. Isplatilo bi se jedino ako bi dovoljan broj ljudi prešao s PlayStationa na Xbox kako bi se nadoknadili gubici novca zbog nemogućnosti prodaje PlayStation kopija. Microsoft je također naknadno potvrdio svoju namjeru da zadrži Call of Duty na PlayStation platformama nakon što Microsoftova akvizicija Activision Blizzarda bude dovršena.
Call of Duty franšiza redovito je među najpopularnijim igrama na PlayStationu. Prošle godine je Call of Duty Vanguard bio prvi, a Black Ops Cold War treći među najprodavanijim igrama na PlayStationu u SAD-u. Stoga nas i ne treba čuditi negativno viđenje Sonyja jer bi se definitivno osjećali gubici u slučaju da franšiza ode u Microsoftove ruke.
Cijela optužba vjerojatno ima cilj pokazati sliku da Microsoft neće imati dominaciju na tržištu nakon akvizicije Activsion Blizzarda