Project Scarlett, Xbox Two, Xbox 720 ili kako god vam drago, od danas službeno postoji. Velika većina gamera (uključujući GG.hr ekipu) smatra da nam ne treba nova generacija konzola još barem 3 godine. No, tržište je dinamično, bez inovacija, novog hardvera, novih (payed) servisa i ideja nema skokova u dionicama. Microsoft se tako pridružio Sony korporaciji u službenoj najavi svoje nove konzole, pa sada imamo i službenu potvrdu od svih glavešina unutar Microsofta. Možda najbitnija od svih je i činjenica da Halo Infinite izlazi kao launch naslov za platformu.
Phil Spencer je pred kraj Xbox E3 2019 presice izašao na pozornicu i rekao:
“…sve znamo, znamo gdje smo pogriješili, znamo što ne trebamo raditi…i ono najbitnije, znamo što trebamo. Novi Xbox će biti isključivo gaming orijentiran, sve će biti podređeno gaming performansama. Core gaming je apsolutni fokus nove Xbox platforme.”
Zanimljivo, i u neku ruku smješno. Valjda smo svi svjesni da će novi Xbox (i Playstation 5) u kompletnoj filozofiji biti full powered multimedia uređaji s gamingom kao centrom (znači, kao i sada). Same “kutije” će vrtiti sve što vrte danas, samo će biti hardverski sposobnije. Svatko, tko tvrdi drugačije, živi u zabludi.
S hardverske strane, novi Xbox će se vrtiti na custom AMD Zen 2 | Navi APU tehnologiji, za koju Microsoft tvrdi da je rađena specifično za njih. Inženjeri iz Redmonda su naglasili da ukoliko gledamo iz aspekta čiste procesorske snage, radi se o četiri puta bržem procesoru od Xbox One X verzije konzole. Obzirom da se po svemu sudeći i Playstation 5 vrti na istoj tehnologiji uz AMD-a, ostaje vidjeti kakav će se voodoo i crna magija koristiti ispod kutije u pogledu performansi.
Microsoft tu svakako ima puno više aduta, obzirom da su primarno softverska kompanija te su dokazali da znaju postići brutalne performanse na konzolama (Xbox One X). Na polju spremanja podataka, SSD je najavljen kao primarni storage (opet kao i Playstation 5) i kao mjesto koje će se koristiti kao virtualni RAM za keširanje svih resursa u igrama, što ćemo doživjeti kroz brže i kraće loading screenove. Rak rana originalnog Xbox One je bio sporiji VRAM, što je ispravljeno donekle u Xbox One S (NVRAM utilizacija) i kasnije potpuno (ugradnja GDDR5) X verzijama, dok će Scarlett za video RAM koristiti ultrabrzi (op.a. i skup) GDDR6. (Hvala Marinu Frančiškoviću iz Xbox Croatia FB grupe na sugestiji da bolje formuliramo dio o VRAM-u).
Osim navedenog (što možete čuti i u videu), nismo previše doznali. Koja će biti cijena, datum točnog izlaska…ništa ne znamo. Pretpostavka je da se čeka Gamescom, na kojem Microsoft tradicionalno ima veliki nastup. No, možda vidimo više detalja i na nekom od budućih Xbox Insidera. U svakom slučaju, budućnost se čini svijetla na svim frontama za Microsoft.
Leave a Comment