INFO BOX
- DEVELOPER: Monolith
- PUBLISHER: Warner Bros.
- PLATFORME: PS3, PS4, Xbox360, Xbox One, PC
- ŽANR: Akcijska Avantura / RPG
- DATUM IZLASKA: 3. listopada 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Tolkienovo Međuzemlje već godinama ne prestaje biti inspiracija brojnim developerima i izdavačima, koji koriste svaki trenutak kako bi dodatno profitirali na račun megapopularnog globalnog fenomena zvanog Gospodar Prstenova. Vlasnik franšize Warner Bros. odlučio je još jednom iskoristiti aktualnu filmsku adaptaciju The Hobbita (čije se završno poglavlje u kinima očekuje sredinom prosinca) kako bi dodatno unovčio licencu, pa je tako angažirao Monolith, razvojni tim poznat po F.E.A.R. i Condemned horror serijalima, s ciljem stvaranja najbolje LOTR igre do sada. Tako je nastao Middle-earth: Shadow of Mordor – visokobudžetni open world akcijski RPG, čiji su razvoj pratile brojne kontroverze, koje su mnoge igrače natjerale da postanu sumnjičavi prema njemu. No, na svu sreću, finalni proizvod koji je nedavno stigao u trgovine, dobar je primjer da ne treba uvijek slijepo vjerovati tvrdnjama zlih jezika..
Novi problemi u Međuzemlju…
Shadow of Mordor (kako ćemo igru zvati tokom ovog teksta) bismo najlakše mogli opisati kao akcijsku avanturu s RPG elementima smještenu u otvoreni svijet Međuzemlja, čija se radnja odvija između onih iz Hobita i Gospodara Prstenova. Upravo činjenica da radnja igre nije izravno vezana za onu iz Hobita ili Gospodara Prstenova, dala je Monolithovim kreativcima odriješene ruke pri stvaranju potpuno nove, neovisne avanture. Priča igre fokusirana je na Taliona, gondorskog rendžera (koji neodoljivo podsjeća na Aragorna) i čuvara Crnih Dveri, kojeg jedne kobne večeri ubijaju Sauronovi najvjerniji pomoćnici. Naravno, tu njegova priča ne završava. Ubrzo nakon smrtonosnog trenutka, on uskrsava i počinje se prisjećati nemilih događaja prije njegovog kraja. Talion shvaća da mu je obitelj zajedno s njim ubijena te otkriva da ga je uskrsnuo duh Celebrimbora, pokvarenog vilenjaka koji je za vrijeme Drugog Doba bio Sauronov sluga i koji je upravo za Gospodara Tame iskovao “onaj” prsten. Tjerani nagonom za osvetom, svaki s različitim motivima, Talion i Celebrimbor doslovce zajedno (u jednom tijelu) kreću u osvetnički pohod, a glavna destinacija njihove avanture jeste Mordor – samo srce zla, iz kojeg se gotovo nitko ne vraća živ. Srećom po njih, orci i mordorski šljam ne mogu ubiti ono što je već mrtvo, zar ne?
Malo Assassina, malo Batmana, malo LOTR-a…
.. i dobili smo prilično jestiv čušpajz. Naime, kao što sam već spomenuo, tokom razvoja igre developeri Shadow of Mordora optuženi su mali milijun puta za plagiranje elemenata nekolicine akcijskih uspješnica, prije svega Assassin’s Creed i Batman igara. Mnogima se ta „krađa“ baš i nije svidjela, pa su igru stavili na nož i mnogo prije nego što je izašla.
Svaki gameplay materijal prikazan prije samog izlaska igre davao nam je do znanja da će igra zaista izgledati kao kombinacija gore spomenutih igara, međutim sada kad je igra konačno izašla, slobodno možemo reći da to i nije nešto loše, jer Shadow of Mordor predstavlja veoma ugodno igraće iskustvo, čijoj gameplay mehanici gotovo da i ne možemo pronaći ozbiljniju manu. Monolithovci su se prilikom „otuđivanja“ pojedinih elemenata od spomenutih igara vodili onom dobrom starom „kad nešto kradeš, ukradi sa stilom..“, tako da smo u konačnici dobili igru u kojoj se glavni lik velikim (ili ne baš toliko velikim) otvorenim svijetom kreće i pentra po zidovima u stilu Ezia, Altaira, Connora i ostatka assassinske ekipe, dok se, kada dođe do fajta, pretvara u Batmana s mačem, bodežom i lukom i strijelom. Ali ono što je najvažnije, Talion to radi veoma dobro i sa stilom.
Naime, borba u igri je toliko atraktivna da vam niti u jednom trenutku neće biti dosadna. Borbena mehanika preuzeta je direktno iz igara iz Arkham serijala, a tko je iste igrao, dobro je upoznat o kakvom se savršenstvu radi. Kombiniranjem nekoliko osnovnih tipki na kontroleru pravit ćete fascinantne bravure u borbi s jednim, pet, deset, petnaest i više protivnika istovremeno te se pri tome opasno zabaviti. Tu je zaista bezbroj udaraca, zamaha, zahvata, čije pravilno kombiniranje pruža milijun načina za atraktivnu eliminaciju protivnika (igra je prilično brutalna, tako da će Talion na raznorazne načine protivnike sjeckati, obezglavljivati, lomiti, bacati…). Iako borba na početku i ne djeluje izazovna, već pri susretu s nekoliko uruk-mrcina (osobito protiv orkovskih kapetana i višerangiranih kreatura) velika je šansa da ćete kapitulirati, no kako napredujete kroz igru, tako i Talion postaje sve jači i opasniji, a samim time i svaka nova borba postaje pravo malo igralište za njega. Tome doprinosi prilično bogat upgrade sustav, zahvaljujući kojem otključavate nove Talionove sposobnosti i poteze te pomoću runa poboljšavate osobine oružja.
Osim sjajnih borbenih sposobnosti, kao svaki dobar gondorski rendžer, Talion ima i druge vrijedne kvalitete. Prije svega, tu mislimo na sposobnost šuljanja, zahvaljujući kojoj se orkovskog šljama možemo rješavati na suptilniji i tiši način. Također, moguće je zajahati neku od mordorskih zvijeri, a fajt s leđa pobješnjele varge ili neke druge mordorske karakondžule, predstavlja pravi užitak. Isto tako, moguće je pustiti iz kaveza neko od čudovišta, popeti se na sigurno i promatrati kako isto tamani orke.
Naravno, ne smijemo zaboraviti Celebrimborove moći, zahvaljujući kojima Talion protivnike može ispitivati kako bi doznao vrijedne informacije. Protivnike je čak moguće i hipnotizirati i zavaditi te natjerati da se međusobno pobiju. Mogućnosti u igri ima hrpetina i na samim igračima je da odluče na koji će način igru igrati. Tu na scenu stupa i glavno oružje i najoriginalniji dio ove igre – famozni Nemesis sustav
Ork koji me se sjećao..
Još od same najave igre, Monolith se hvalio svojim Nemesis sustavom, koji bi u neku ruku trebao predstavljati malu revoluciju u žanru akcijskih RPG igara. O čemu se zapravo radi?
U pitanju je sustav koji igračima pruža dublji i permanentniji odnos između likova u igri. Da to malo bolje ilustriram, zamislite situaciju u kojoj ste se sukobili s određenim orkovskim kapetanom, koji vas je tom prilikom i ubio. Nakon što vas je ubio, taj ork biva unaprijeđen, a vama i njemu ostaje sjećanje na vaš fajt i njegove posljedice. Tako, kada se ponovo susretnete on će biti sav začuđen i u nevjerici će se pitati nije li vas on ranije ubio. Isto tako, ukoliko prilikom sukoba ranite protivnika i on pobjegne, on će dobro upamtiti vaš posljednji duel i čekati priliku da vam se osveti. Situacija je zaista mnogo i svaka od njih pruža jednu realniju sliku onoga što se događa u igri.
Tmurno ko u Mordoru
Kada je u pitanju produkcija, Shadow of Mordor svakako spada u skupinu visokobudžetnih atraktivnih ostvarenja. Vizuali u igri su veoma dobri. Modeli likova izgledaju sjajno (niti u jednoj dosadašnjoj igri, nismo vidjeli ovoliko različitih orkova), dok bih jedinu zamjerku uputio na dizajnu lokacija, koje su (unatoč činjenici da se radi o Mordoru) previše smeđe i sive, pogotovo u prvom dijelu igre. Situacija se kasnije nešto popravlja, ali ipak smatram da su lokacije u igri trebale biti detaljnije i raznovrsnije.
Zvučnoj komponenti igre teško je pronaći manu. Sve funkcionira perfektno, osobito na nekom moćnijem surround sustavu ili slušalicama. Posebno bih spomenuo odličan voice acting svih likova u igri.
Ono što bi većini igara moglo zasmetati prilikom igranja ove igre, jeste određena doza Talionove bezličnosti, koja nikako nije u skladu sa svim dosadašnjim likovima iz LOTR univerzuma, no s obzirom da ćete ionako većinu vremena provesti tamaneći orke, brzo ćete preći preko toga. A kada obezglavite, osakatite ili izbodete nekoliko stotina protivnika, ukrstite koplja s desecima njihovih kapetana, shvatit ćete da je sve to pomalo naporno. Nažalost, upravo to bih mogao navesti kao najveću manu ovog ostvarenja, jer koliko god se trudili i koliko god uživali u sjajnoj borbenoj koregorafiji, čak i super zabavna borba dosadi, a priča u igri baš i nije nešto što je izašlo iz Tolkienovog pera…
Let’s hunt some orcs!
Middle-earth: Shadow of Mordor je veoma dobra igra, ali ne i odlična. Usudio bih se reći da je malo i precijenjena. Zarazan gameplay, na momente sjajni vizuali i odličan Nemesis sustav glavne su odlike ovog ostvarenja, kojem ipak nedostaje ono nešto na osnovu čega bismo ga svrstali u sam vrh akcijskih ostvarenja. Da, Shadow of Mordor možda jeste najbolja LOTR igra do sada, ali ipak se o njoj neće pričati kao o jednoj od najboljih igara 2014. godine, iako će vjerojatno biti među nominiranim igrama. Možda sasvim izvjesni nastavak uspije napraviti i taj finalni korak, ali u međuvremenu Shadow of Mordor će svim LOTR fanovima poslužiti kao dobra uvertira za trećeg Hobita, koji u kina stiže za manje od mjesec dana.
Igru ustupio Videotop
Leave a Comment