Prodaju li se konzole zbog ekskluziva, navika, Game Passa ili nečega sasvim drugoga? Puno je tu pitanja i teorija, a kroz razne rasprave o tome u zadnje vrijeme spominje se model ekskluziva koji je za sve veći broj stručnjaka nevažan. Na tom tragu je i poznati analitičar gaming industrije, Michael Pachter, koji je u svom redovnom podcastu za SIFTD istaknuo kako model konzolaških ekskluziva više nije toliko jak kao prije.
Koncepti konzolnih ekosustava i ekskluzivnosti brzo se razvijaju. Osim Nintenda, glavni divovi u svijetu igara sve više postaju višepplatformski na ovaj ili onaj način, pri čemu je Xbox najaktivniji u tom pogledu. Pachter je pokušao objasniti strategiju Microsofta, navodeći da ekskluzivnost više nije taktika koja previše dobro funkcionira. Navodi da su Sony i Nintendo i dalje zaglavljeni u prošlosti i oslanjaju se na slomljeni model. Prema Pachteru, koncept vezivanja igara za određene platforme bio je logičan u jednom trenutku.
Međutim, to više nije slučaj.
The Nintendo and Sony model of proprietary titles on proprietary platforms is the wrong model, it’s a broken model. It used to work for 40 years, but not anymore. pic.twitter.com/nztWf7fPL2
— Idle Sloth💙💛 (@IdleSloth84_) April 5, 2024
Usporedio je pristup Sonya i Nintenda s određenim filmovima koji su u prošlosti prikazivani samo u određenim kinima. Pachter tvrdi da je to astronomski smanjilo njihov doseg. S druge strane, Microsoft već korača prema third-party developerima nakon što je preuzeo Activision Blizzard. Smatra da bi to moglo natjerati ovog diva u svijetu igara da pokuša izdati nekoliko drugih igara na suparničkim platformama kao početni eksperiment. Model Game Passa također se oslanja na ekskluzivnost, ali Xbox je mnogo otvoreniji od PlayStationa i Nintenda. Možda će Microsoft u budućnosti potpuno preći na third-party igre, s obzirom na to da je jasno izjavio da prodaja hardvera nije primarni cilj tvrtke.
Pachterova analiza ima smisla, budući da je i Sony došao do sličnih zaključaka. Međutim, namjerava se osloniti na PC gaming za dodatni rast. S druge strane, Nintendo nije pokazao znakove odstupanja od svojih strogih načela gdje i kako se njihove igre mogu igrati.
U budućnosti, granice između konzola mogle bi biti još manje. U usporedbi sa situacijom prije 20 godina, moderne konzole već su slične hardverski. Ako igre više nisu ograničene hardverom, to će odvesti ove proizvođače konzola i igara do novih modela. Zasada se Game Passov model čini kao budućnost, no ako pitate Nintendo, oni možda i dalje misle drugačije.