INFO BOX
- DEVELOPER: NetherRealm Studios
- PUBLISHER: Warner Bros. Interactive Entertainment
- PLATFORME: PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch
- ŽANR: Fighting igra
- DATUM IZLASKA: 23.travnja 2019.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PlayStation 4
Bilo je ovo zanimljivo putovanje, čekanje jedanaestoga Mortal Kombata. Od prve najave, do kasnijih otkrivanja rostera, pa glasina, leakova, story modea koji je dizao hype, velikih predstavljanja ispred publike i Kombat Kasta, bilo je jasno da su NetherRealm Studios, tj. Warner Bros odlučili učiniti sve da ovo bude fighting igra s najboljim marketingom u povijesti. A ujedno da pazi na sve dugogodišnje fanove, one koji su uz igru od 90ih, ali i da se obraća novim potencijalnim igračima i igračicama. No, sve je postalo jasno tek sa launch trailerom. Ovo će biti igra sa (su)ludom pričom, puno detalja za fanove, krcata prošlošću i novitetima kojoj je posvećena pažnja kao nijedna MK igra dosada. Stvarni glumci koji utjelovljuju neke od likova, poveznice sa MK filmovima (od MK theme music iz filma do angažiranja Cary-Hiroyuki Tagawe za Kryptu, Christophera Lamberta za reklamu) i povratak mnogih dragih nam likova (sa mogućnostima dolaska još puno njih) podigli su hype do razine koju će vjerojatno sama igra možda i teško ispuniti. No, ona je napokon došla, donosi zaključak svih vremenskih paradoksa, kompletnog ”reboota” i dovodi nas do vrhunca doživljaja igranja fighting igre s toliko velikim nasljeđem i poviješću. Ostaje da vidimo koliko je hype bio opravdan.
No, prije toga, spomenuti odlični launch trailer.
U početku bijaše story mode. Koliko god drugi aspekti igre utjecali na njenu kvalitetu i igrivost, skoro svaki Mortal Kombat nas pokušava uvesti u igru, likove, lokacije, cijeli univerzum upravo kroz što bolje inkorporiranu priču. Bilo to ubojstvo Liu Kanga od ”smrtonosnoga saveza” ili mijenjanje cijelog tijeka događaja putem mističnog amuleta, premisa je jako važna, kako za MK fanove tako i za Ed Boona i ostatak developerske ekipe. Tako nam je ”jedanaestica” najavila završetak svega što je počelo u Mortal Kombatu 9 prije osam godina. Raiden je sve zakomplicirao, Sub-Zero je postao kiborg, došli su novi likovi (Kotal Kahn, D’Vorah, Cassie Cage, Takeda), a prošlo je puno više vremena zbog kojeg su došle nove mlađe generacije boraca, sinovi, kćeri i rođaci, a sve to dovodi do novoga Armageddona, novoga kolapsa kojeg ovoga puta želi spriječiti (na sebi specifičan način) Kronika, nova velika prijetnja i razrješenje nove gužve koja je nastala zbog Raidena, Shinnoka, Quan Chija i ostale ekipe. Stoga, naivnost već u prvih sat vremena story modea da se oprostiti. Ipak se radi o Mortal Kombatu i inače sumanute situacije sada su dodatno potencirane putovanjima kroz vrijeme i vraćanjem raznih likova i njihovih mlađih verzija. No, i dalje priča ima svoju određenu težinu i dokazala je kako MK ima pozamašan univerzum i likove do kojima je fanovima stalo da znaju više, da ih mrze ili navijaju za njih. Što će biti nakon ovakvog raspleta, zapleta i novih saveza, ostaje za vidjeti, a i nama za dodatno prokomentirati u jednom od tekstova u skoroj budućnosti. Upravo kad se uzme u obzir sam story mode, ali i razne druge varijacije završetaka, kao i detalji o likovima koji su dostupni nakon što pobijedite Arcade mode sa svima njima, dolazite do situacije da se i dalje može svašta dodatno povezati i prokomentirati, a budući da Arcade mode nisam još prošao sa svim likovima, ostavljamo neke dijelove radnje i špekulacije o budućnosti franšize za kasnije.
No, što se tiče story modea, ostaje osjećaj da se moglo još više i moglo je biti dramatičnije i ”pametnije”, no možda sam po dojmom Avengers Endgame filma. Poprilično nepošteno za uspoređivati, svakako, no vrhunac ove trilogije je mogao, po mom mišljenju, ispasti puno dramatičniji i bolji, onako kako je i gornji trailer obećavao. Alternativni završeci, izbor lika s kojim ćete se boriti u pojedinim situacijama, sve što ste zapravo vidjeli i u zadnjem Injusticeu, ovdje je izvedeno na sličan način, a koliko god nekad nepotrebno komplicirana bila, ova priča čini veliki doživljaj za fanove franšize. Pogotovo one fanove koji su tu od samih početaka i koji će znati cijeniti kada se pojave neki likovi u cameo ulozi, određene lokacije i ”časna spominjanja”. Bez obzira na sve, MK 11 pruža skoro pa fantastičnu avanturu u ovom pogledu, unatoč tome što ostaje osjećaj da se moglo još više i još bolje.
Mehanika borbe će i dalje biti poznata svima koji su igrali prijašnje igre. Za neke nije na razini Street Fightera, niti slojevita kao što jesu neke druge igre, no unatoč tim tvrdnjama, radi se o ustaljenom i dosta učinkovitom gameplayu koji se unaprijeđuje na sve riskantnije i ingenioznije načine (više o svemu u našem pregledu bete). Tu prvenstveno mislim na Gear system, kojeg smo vidjeli i u Injusticeu 2. Ono što je tada, barem mene, znalo zamarati je činjenica da gear system donosi veliki broj novih poteza, sposobnosti i općenito poboljšavanje likova, što je za neke ispadalo prekomplicirano. Ovdje gear system s jedne strane služi samo za vizualno unaprijeđivanje lika, stvaranje novih kostima i otvaranje nekih starih kostima iz prvih igara što je svakako velika stvar za fanove serijala i dodatna doza nostalgije koja će se svidjeti prvenstveno njima. No, igra na polju poteza i dalje donosi mogućnost inputa od strane samih igrača/ica, takozvani Custom variations sistem. Sada je omogućeno stvaranje vlastitih move lista za sve likove, dodavanje nekih klasičnih specijalnih poteza i moći te izbacivanje drugih što je svakako zanimljivi pokus. Pokus koji to zapravo nije, budući da je odmah očigledno da se uložilo puno vremena i testiranja na ovaj aspekt, a dijelove toga smo vidjeli i u prošlom nastavku.
Custom Variation donosi mogućnosti drugih posebnih poteza koji će dodati svakako još jedan sloj gameplayu za čiji uspjeh ipak trebamo pričekati odaziv same zajednice. Dobra je stvar u tome što je sve dosta jasno objašnjeno od strane igre, a i izbornici su puno pregledniji i jasniji nego što su to, recimo, bili u Injusticeu. Ostaje pitanje koliko će ljudi ovo iskorištavati i koliko će ih sve to zabaviti, pogotovo one koji ne pristupaju previše ozbiljno kompetitivnom dijelu, no za sve te koji tako ipak pristupaju igri, očito je da ih čeka puno sadržaja i puno zabave. Ono što je sigurno, svima kojima se prije nije sviđao sustav borbe i mehanika u igri, vjerojatno će imati iste osjećaje i sada, a isto vrijedi i za sve one kojima se sviđa MK gameplay i jednostavnost i potencijalna slojevitost igre. Nemojte se samo čuditi ako MK 11 bude imao veliki broj updatea i fixova tijekom prvih nekoliko tjedana, budući da bi neki potezi i neke kombinacije mogle biti overpowered i krivo izbalansirane. No, to je boljka, a i prednost mnogih ovakvih igara koje imaju te elemente, bez obzira na žanr, i nije nešto što se može uzimati u današnje vrijeme kao ”minus”.
Izuzev toga, što se tiče samog igranja, najveća novost su Fatal Blows i Krushing Blows potezi. X-Ray poteza nema više, no prezentacijski gledano, i dalje su tu sa Fatal Blows potezima koje možete izvesti kada vam je health ispod 30%. Dobra stvar je i što se mogu izvesti samo jednom tijekom meča, budući da su, ukoliko upale, poprilično jaki. Igrajući sve više, lako je naletiti na par tih poteza, od nekih likova, koji se i čine da nanose više štete, a i da to nije istina, Fatal Blow je svakako veliki akter u svakom meču i može ga preokrenuti u potpunosti. Koliko god me spasio ponekad u story modeu, opet ostaje mala sumnja u svrsishodnost i učinkovitost tog poteza kao vrijednog elementa u igri. Vidim da bi mogao nekima zasmetati, čisto jer je uistinu dosta jak. Sve u svemu, MK 11 pruža kombinaciju poznatih poteza, poznatog tempa (kod nekih likova dosta sporijeg nego kod drugih, kao i uvijek) i inovacija na koje se treba naviknuti i koje treba pohvaliti jer NetherRealm Studios i dalje pokušava unositi što više svježine u već ustaljenu formulu i ne boje se grešaka. Zasada mi se čini da ih i nema, i da sad ovisi sve o fanovima i onima koji profesionalnije pristupaju igri da donesu svoj sud tijekom narednih tjedana.
Grafički gledano, MK je najbolja i najljepša tučnjava do sada. Iako nije 3D, nego i dalje 2.5D (što je, zapravo, odlično) donosi svu ljepotu tehnologije danas, velike detalje na likovima, prekrasno dizajnirane arene (prekrasno u kontekstu MK univerzuma), odlične specijalne efekte i puno bolje animacije unutar story modea, radi li se o cinematic ili in-game sekvencama. Glasovna gluma je odrađena na visokoj razini, a neke scene iz story modea su zaista dostojne solidnog filmskog ostvarenja. Nekad je zapanjujuće koliko su se developeri trudili oko ovoga aspekta igre, koji je očito mnogima velika zadovoljština i razlog igranja igre, kao što je i meni, i svakako je bitno i odlično što je sve oko prezentacije na najvišem mogućem nivou u ovom trenutku, za neku ovakvu igru. Posebno se to vidi na svim tim dodatnim kostimima, oružjima i detaljima na odjeći koje možete mijenjati kako budete ”zarađivali” jednu od MK valuta kojih u igri stvarno ima dosta i čije sve funkcije se ne mogu točno ni odrediti. Dosta toga je posvećeno vašem ukusu, samim likovima i rzanim detaljima koji su činili njihov dizajn kroz svih 11 nastavaka, i pruža dosta dodatne zabave za sve koji vole ovaj dio u igrama. A upravo za to je važno imati veliki broj dragih nam likova, gdje je ovaj MK u nekim aspektima možda i malo podbacio.
U pogledu tih likova, tj. cijeloga rostera, o njemu već znamo sve i prije izlaska igre. Snažna kolekcija legendarnih, starih, novijih i novih likova dobro je izbalansirana, donosi za svakoga ponešto što se tiče samih osobnosti likova, ali i načina na koji se igraju. Ali..da, ipak ima ”ali”. Naravno, uvijek ostaje žal što su ipak neki likovi ušli u roster, ili bolje rečeno, što neki drugi nisu (Mileena, na primjer), no predvidljivi DLC paketi koji nas čekaju daju nadu i prostora da mnogi likovi budu dio dodatnih mjesta u rosteru, ali naknadno. Što, pak, nije ista stvar, jer bi ih dobro bilo vidjeti kao važne aktere i u story modeu, no što je – tu je. Pomalo sam ljut na to kako je igra postala podložna leakovima i kako nam je na jedan način upropašteno čekanje novih likova u rosteru u zadnjih mjesec dana, pa i onih koji će doći kao DLC. Teško da ste dosad mogli ikako izbjeći imena nadolazećih likova u igri, koji će vas koštati pozamašan novac ukoliko ih budete htjeli igrati, pa već možemo govoriti o razočarenju što nedostaje nekih klasičnih likova koje traže i žele mnogi fanovi. No, s obzirom da je cijela igra dosta veliki fan service u pogledu sadržaja, za vjerovati je da će i ti neki likovi biti dio igre naknadno, možda tijekom drugog Kombat packa. No, svejedno, koliko god sam svjestan da svi fanovi neće biti uvijek zadovoljni, da će uvijek neki likovi nedostajati, i dalje je nejasno kako se moglo dogoditi da likovi kao što su Reptile i Mileena ne budu dio rostera, a niti prvih govora o DLC sadržaju. Ne samo s te strane, nego čak i s pogleda priče u kojoj su, i sad je očigledno, mogli imati još veću ulogu.
POGAĐALI SMO LIKOVE
Još početkom veljače pogađali smo i nagađli na GoodGameu tko bi mogao biti dio rostera. Naš izbor je otkrio da smo očekivali puno, previše od NetherRealma i da se nisu usudili vraćati neke ”klasične” likove s kojima smo se družili u nekim nastavcima, kao što je bitan akter Shujinko, ali ni Reptile koji je trebao biti popriličan ”zicer”. Na kraju su i Zlatko i Gordan u svojim zasebnim izborima pogodili svatko po samo tri lika.
Oboje su pogodili Kabala, Zlatko je pogodio Cassie Cage i D’Vorah, dok je Gordan pogodio Frost i Jade. Fujin će se, izgleda, pojaviti u sklopu DLC-a, dok će i Sheeva očito biti dio kasnijeg rostera. No, njihov sukob je završio sa izjednačenjem. Više o tim nagađanjima i razlozima, možete pročitati ovdje.
Povratak Kripte oduševio je mnoge, kao i pojavljivanje glumca Cary-Hiroyuki Tagawa u liku Shang Tsunga koji vas vodi kroz Kriptu. Ovaj dio igre gdje trošite MK novčiće koje zarađujete kroz igranje igre za otvaranje raznih škrinja u kojima se skrivaju razne (ne toliko potrebne, no opet zanimljive i vrijedne) stvari se svakako vratila korijenima, služi kao mini-avantura gdje vaš lik nepoznatog imena otvara šrkinje za razne iteme i nagrade, prolazi kroz razne poznate i nepoznate prostore MK univerzuma, otkriva tajne lokacije, a i služi se raznim oružjima (kao što je Shao Khanov malj) kako bi otvarao te škrinje i razne puteve po otoku. Kripta je svakako način igranja u kojem se možete izgubiti (u pozitivnom smislu) no svakako nedostaje u njoj nekih konkretnih nagrada kao što su dodatni likovi. To bi bio pun pogodak, no izgleda da se moramo oprostiti sa takvim željama, budući da su likovi (izuzev Frost koja je unlockable) dio DLC pomame. Tu su i već spomenute tri različite igrine valute koje vas obvezuju na farmanje, grindanje i skupljanje svih tih stvari kako bi bili konkurentni u tower modeu, mogli otvoriti sve škrinje u kripti i dobiti sve moguće iteme koje su, često, nasumično u nekim škrinjama što bezobrazno podsjeća na loot box sustav. Pogotovo kad se uzme u obzir neke valute može kupiti (prvenstveno Time Crystals), no i dalje ne ograničavaju da i bez dodatnog trošenja, uz puno muke, dođete do istih rezultata. No, vidimo što radite, NetherRealm..
Mortal Kombat 11 nam je, u konačnici, pokazao sve dobre i loše strane današnjih igara. Veliki legacy i fan baza može vas odvesti do jakoga naslova koji igra na nostalgiju, na veliki broj likova te na visoko kvalitetnu produkciju o kojoj prije par godina niste ni mogli sanjati da će biti dio MK franšize. U tim pogledima, MK glatko i sve očiglednije rastura svu konkurenciju u žanru, bez obzira na sve ostalo (gameplay mehanika, esports scena itd.) No, također je žrtva DLC sadržaja, novih likova koji će, predvidljivo, dolaziti preko Season passa te neizbježnog novog, jeftinijeg izdanja igre za godinu dana sa svim tim dodatnim sadržajima. To ih je, ujedno, i spriječavalo na određeni način da igru učine još bolju, da ubace više unlockable likova, da ”napune” kriptu nečim konkretnijim kao prije 15 godina kada smo prvi puta njome lutali. Kada već igraš na na nostalgiju, easter eggove za fanove i mnoge detalje koji su rezervirani upravo za njih, bilo bi sjajno kada bi cijeli proizvod mogao podsjetiti na stara, po mnogim bolja, vremena. No, svjetla je budućnost pred MK franšizom, ako bude i išla dalje, i ako zarada bude dovoljno dobra.
Leave a Comment