INFO BOX
- DEVELOPER: Milestone S.r.l.
- PUBLISHER: Milestone S.r.l.
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: simulacija motocrossa
- DATUM IZLASKA: 28. kolovoza 2019.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Pet godina nakon izlaska prvog MXGP-a, Milestone nam donose jedinu službenu motocross igru. Vrijeme između utrka i nove sezone fanovi će ovoga sporta skraćivati uz ovu novu igru, koja donosi mnoga poboljšanja, još više licenciranog sadržaja, ali i još ozbiljniji dojam simulacije s kojim su krenuli u prošlom nastavku. No, ima li mjesta i za ”nas” povremene prolaznike koji bi se htjeli zabaviti uz pokoju utrku?
Vjerojatno, s obzirom na cijene igara i ponudu utrka i sportskih igara, neće biti puno onih koji će ovo uzeti jer vjeruju da bi moglo biti nešto što zapravo nije. Milestone vjerojatno i na to računa, jer su po pristupu i težini, odmah je s prvom utrkom jasno, netolerantni prema neobaveznim igračima/icama koji bi se samo malo ”vozikali na motorima” po blatnjavim terenima. MXGP 2019 je tvrdokorna simulacija u kojoj se pazilo na mnogo detalja te su se dodali novi slojevi u upravljanju i prihvatili ostali zakoni fizike u vožnji ovakvih motora kako bi ponudili najbolje virtualno iskustvo.
Igra donosi sve licencirane vozače sa prvenstva, kao i momčadi i vozila koja su dio MXGP 2019 i MX2 championshipa, a tu su si i sve staze koje viđate na ovosezonskim utrkama. Uređivanje vozača i motocikla je sad detaljnije nego ikad prije, sa preko 10 tisuća itema (tako je navedeno u promo materijalu, nije izbrojano ručno s moje strane) koje možete ubacivati, mijenjati i učiniti vašu pojavu u igri i online što specifičnijom. No, ono što svakako serijal (ili barem ovu igru) čini specifičnom je njena težina. Budući da nisam igrao prijašnje inačice, pomalo me šokiralo koliko igra ustraje na tome da bude simulacija. Ne samo da je puno pažnje posvećeno mehanici, fizici, micanju vozača za vrijeme upravljanja vozilom, nego je sve dosta brzo i dosta sterilno objašnjeno. Točnije, neke stvari ni nisu objašnjenje u sklopu nekog jasnog i mirnog tutoriala, već ste praktički odmah, nakon kreiranja vozača, biranja njegovog vozila, sponzora i izgleda ”ubačeni u vatru” i kreće prva vožnja. Ukoliko nemate dosta dobro razumijevanje motocrossa, a i ako niste igrali prijašnje verzije, vjerujem da vam je nemoguće izbjeći veliki broj ”pokušaja” da uopće odvozite stazu sa nekim respektabilnim rezultatom ili da ne izletite sa staze i nekoliko puta. Igra je tvrda, stroga, ozbiljna u svom pristupu i zahtjeva od igrača/ice jednako ozbiljan pristup. Za kreativce tu je i track editor čija kombinacija sučelja i raspoloživih mogućnosti čini i ovaj dio dosta ozbiljnim i dosta dugim, te će zanimati samo one koji su dobri u samoj vožnji.
Taj osjećaj vožnje je, u nedostatku boljih riječi za opisivanje, iznimno težak. Pojedini zavoji su užasno teški, te su ponekad greške koje napravite nerazumljive. Nekad i kod kočenja, usporavanja i sa puno pažnje ipak prokližete motorom, a i kad imate osjećaj kontrole, ona brzo zna i dosta nasumično (ili barem daje taj osjećaj) nestati te se nalazite u histeričnom upravljanju nekoliko idućih metara, što donosi nove probleme i frustracije. Tu treba paziti i na teren i koliko je već ”uništen” od vožnje, brzinu, kut zavoja, naginjanje vašeg vozača s desnim analognim stickom, paziti na kvačilo, brzinu…sve u svemu, vjerujem da ste dobili dojam da je sve dosta komplicirano i (valjda) realno, no sav taj aspekt nažalost, moram prepustiti na sud onima iskusnijima od mene. Ono što je sigurno, igra nije zabavna za one koji su htjeli malo ipak opuštenije motocross iskustvo koje se postupno otežava i koje dopušta prostor za testiranje svojih spsobnosti i sposobnosti igre. Što je šteta jer igra donosi mijenjauće vremeske uvjete za vrijeme utrke, moguće su i izmjene dana i noći u pojedinim kontekstima, a grafika(iako nije state of the art) ipak donosi određenu bistrinu, čistoću i privlačnost za ovakav tip igre.
Uz klasičnu sezonu, penjanje po ljestvici i osjećaj nekog napretka koji igra donosi, najveća novost je Playground mode, svojevrsni open-world aspekt igre koji vam dopušta istraživanje i vježbanje sa vašim vozilom, te ulaženje u različite evente, time trialove i razne druge izazove koji bi trebali razbiti monotoni osnovni mode igre. Unatoč tome, ipak je osnovni dio igre, karijera, onaj glavni, a tu nema previše inovacija i iznenađenja (barem ne iz perspektive ovakvih sličnih igara koje su se probale izdići iznad osnovnog career modea i ponuditi nešto novo, ili su ostale na jednako predvidljivom sadržajem) što bi mogao biti problem i za novajlije i za one koji su već duže u serijalu. No, novajlije će svakako imati problem jer proces učenja je dosta dug te nije za one koji traže neobaveznu zabavu i možda poneki arkadni aspekt. Ima trikova, ima zanimljivih izazova, no usvajanje samog principa vožnje i uživanje u istoj jest nešto što, iskreno, ja nisam uspio doseći, a mogao bi biti problem i drugima.
Izuzev tog aspekta, ostali dijelovi igre imaju određene zanimljivosti, ali i mane. Jedna od većih mana je užasno dugo učitavanje utrke koje ponekad dodatno utječe na monotoniju koja vas čeka u utrkama. Tamo nema komentatora, nema glazbe, zvuk publike je jednoličan, a zvuk motora iritantan (iako se ponose sa dva zanimljiva načina audio postavki, u kojem je u jednom naglašen zvuk motora i promjene koje se događaju tijekom vožnje i na načine kako vozite, što je svakako sjajno za sve motocross sladokusce). Suma sumarum, MXGP-u 2019 nedostaje jedan ”komercijalniji”, pristupačniji aspekt, kako bi zadobio više fanova ili uopće imao potencijal za osvajanje prostora izvan onih koji baš vole, znaju i uživaju u svim detaljima motocrossa. No, ponavljam, nekako mi se čini da im to ni ne treba, te da su fanovi serijala zadovoljni ovim što imaju i svim izazovima koji ih čekaju u igri ove godine.
Igra se, u konačnici, nalazi na zanimljivom presjeku gdje inovacije u modeovima i određena poboljšanja donose najviše toga onima koji su sa igrom već neko vrijeme i koji su pravi fanovi motocrossa. I dok će novi fanovi koji prvi put igraju ovaj serijal svakako biti oduševljeni određenim sitnicama i realitetom koji se provlači u igri, sporedni akteri, nasumični znatiželjnici, pa čak i oni koji su igrali dosada sve igre u serijalu mogli bi naići na kombinaciju već viđenog materijala ili jednostavno, dosadne igre koja je mogla ponuditi više. No, očito im to zasada i ne treba. Biti će zanimljivo promatrati daljnje reakcije zajednice (koje su, koliko vidim, pomiješane) te što će Milestone odlučiti napraviti sa igrom iduće godine. Zasada se jedino može preporučiti fanovima ovoga sporta.
Leave a Comment