INFO BOX
- DEVELOPER: Pathea Games
- PUBLISHER: Focus Entertainment / PM Studios
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- ŽANR: RPG
- DATUM IZLASKA: 2. studenog 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
My time at Sandrock je igra koju možete igrati satima i nikada ju nećete završiti. Developeri ove igre su i tvorci hita My time at Portia, stoga će ju pratiti ista premisa, samo se ovaj put nalazite u pustinji. Radi se o crafting i farming avanturi s RPG elementima i uvjerljivom pričom o vraćanju bivšeg sjaja gradu duhova. Međutim, ponekad se treba zapitati, koliko dugo zapravo trebaju trajati igre ovakvoga tipa?
Priča ove igre isprepletena je na nekoliko načina i dijelova. Od toga da se u početku upoznajemo sa cijelom zajednicom, pronalazimo svoje mjesto unutar nje, dobivamo pisma od majke i prijateljice iz djetinjstva, branimo Sandrock od mutantskih guštera zvanih Geegleri, pa sve do odbjeglog razbojnika Logana. Naravno, My Time at Sandrock vam dozvoljava da ga igrate u nekom svom ritmu, iako postoje određeni questovi koje morate riješiti u zadano vrijeme, ali još uvijek slovi kao cozy igra. Cijela bit ove igre je da vas zaokupi svime i svačime, što na vrlo dobar način i čini.
Sve vrijeme kao graditelj i spasitelj ovog gradića skupljat ćete resurse, upotrijebiti te resurse za izradu određenih predmeta, rješavati glavne i sporedne zadatke ili provizije, a zatim iskoristiti zarađeni novac, u kombinaciji s povećanim prestižem vaše radionice, za ulaganje u bolju opremu za izradu još više predmeta.
Već sada možete naslutiti da se radi o igri koja zahtijeva određeno grindanje, iako je u nekim trenucima ono ipak bilo zanimljivo i opuštajuće, primjerice, kada se spuštate dublje u Eufaula Salvage rudnik kako bi došli do vrijedot kamenja ili rijetkih predmeta. No, većinu vremena bit će to mukotrpan posao, pogotovo ako vam nedostaju vrlo rijetke stvari. Uz to, ne pomaže činjenica da ne možete kupiti određene predmete ili resurse, a Wiki stranica ove igre može vam spasiti sate bespotrebnog igranja.
Za razliku od My time at Portia, Sandrock donosi proljepšan krajolik, detaljniji i bolji izgled likova, neprijatelja i životinja. Estetika u obliku crtića znatno je izraženija, a svijet otvorenog tipa omogućit će nam da istražimo različite krajolike koji se nalaze u neposrednoj blizini ovoga gradića, kao što su razne farme, ruševine, špilje, kanjoni, itd. Uistinu će biti pregršt toga za istražiti, a svaka regija i prostori donose svoje izazove i resurse. S druge strane, cutscene su znale biti jako dobre ili jako kaotične. Kao da se više pažnje pridodalo samo glavnim questovima, gdje većina likova ima i svoje glasove, dok kod onih sporednih, eto, tek toliko da se osjeti neka akcija.
Volio bih da je vrlo jednostavno zapamtiti tisuću resursa, predmeta, namještaja, odjeće, oružja… ponekad se čovjek može izgubiti, ali ono u čemu je My time at Sandrock stvarno dobar je stabilan napredak, i u smislu novih zadataka i novih stvari, tako da postepeno prolazite kroz igru i razvijate svoju kuću kako bi imali više prostora. Također je bitno naglasiti da je u Sandrocku smrtni grijeh sjeći drva, a još više zagađivati vodu. Imajući to na umu, sječa bilo kojeg drveća u granicama grada rezultira novčanom kaznom i narušava odnose s građanima. Uz to, nema vozila, pa ćete se većinu vremena kretati pješke ili ćete koristiti životinje kao što deve i konji.
RPG elementi u ovoj igri sasvim su jednostavni; progresija i težina se vrti oko vaših levela, a još je važnije nadograditi različite posebnosti, kao što su mogućnost činjena veće štete, dobivanje više bonusa tijekom razgovora sa stanovnicima ili lakše pronalaženje resursa. Gameplay se također, kao i u prošloj igri, svodi na graditeljske zadatke. Morate renovirati i unaprijediti strukturu grada, a impresivan je i tijek vremena unutar igre. Uistinu točno pokazuje doba dana, mjesec, godinu, nadolazeće blagdane, itd. Kako ovo ne bi bilo samo puko renoviranje grada, bavit ćete se različitim aktivnostima, kao što je uzgoj usjeva, pecanje, dekoriranje kuće, traženje supružnika, igranje mini igara, trgovanje, rudarenje, itd.
Borba u Sadrocku slična je onome iz My time at Portia po tome što je i dalje površna, odnosno svodi se na hack-and-slash sustav igranja gdje ćete pritiskati jedno te istu tipku kako bi savladali neprijatelje. Dapače, možda bi bilo previše da igra sadrži pravi sistem borbe, jer se uglavnom sve unutar nje svodi na kratka druženja i razgovore. Novi dodatak su oružja i bombe, koja nažalost, drastično ne poboljšavaju sustav borbe, ali dodaju određenu raznolikost uz četiri osnovna oružja. Postoje i dungeon-crawler elementi gdje ste doslovno ubačeni unutar jedne prostorije koju morate do kraja istražiti, a uz put otvarate škrinje i pronalazite razne predmete. Međutim, ovo nije ni blizu profitabilno, jer uglavnom dobivamo manje korisne predmete od, primjerice, nekog jedinstvenog odjevnog predmeta ili oružja.
U Sandrocku možete upoznati više od 45 likova, s dodatnim stanovnicima koji se pridružuju kako priča odmiče. Povremeni NPC-jevi koje upoznajete povremeno donose svoje priče, iako nisu uvijek dostupni za interakcije poput darivanja. Ipak, doprinose atmosferi rastućeg i živopisnog grada. Svaki lik u igri ima svoj glas i zanimljivo je za vidjeti kako svaki lik ima svoju osobnost.
Obavljajući sporedne zadatke, otključavate nove mini igre i aktivnosti. Ti zadaci donose bodove za odnose s likovima, otvaraju nove dijaloge, darove i popuste. Sa čak 21 romantičnim likom u igri, teško je odlučiti se za jednog partnera. Približavanje određenom liku ne samo da donosi prednosti vašoj radionici, već i specijalne zadatke. I da, jesmo li spomenuli djecu?
U Sandrocku se, osim novih likova, pustinjski ambijent odražava na ekonomiju i izazove grada. Voda je ključna za rad radionice; ako je nema, strojevi staju. Može se prikupljati skupljanjem rose ili kupnjom iz grada. Godišnja doba mijenjaju potrošnju vode, dok pješčane oluje utječu na svakodnevnicu i rad radionice, što od vas zahtijeva čišćenje strojeva od nakupljenog pijeska.
My Time at Sandrock nudi raznolike aktivnosti, zaokupit će vas satima i nudi poboljšanja u odnosu na My Time at Portia, a osobnosti stanovnika i opća atmosfera grada čine iskustvo pozitivnim. Unatoč obilju sadržaja, igri možda nedostaje više fokusa na kvalitetu priče. Sandrock je vizualno atraktivan, ali njegova prava vrijednost leži u interakciji s okolišem, a ne samo u borbenim mehanikama. Ako tražite opuštajuće iskustvo igranja, Sandrock je pravo mjesto za vas, ali nemojte očekivati revolucionarnu priču niti nekakav revolucionaran gameplay.