Thief, serijal obilježen steampunk atmosferom i stealth pristupom, ovog mjeseca dobiva svoj reboot. Nemoguće je ne pomisliti na pojam šuljanja kroz tamu u steampunk svijetu, a da nam pritom jedna od prvih asocijacija ne bude ovaj, sada već kultni naslov. Thief je već davne 1998. postavio čvrste standarde u stealth igrama svojim prvim naslovom, The Dark Project. Tada smo se prvi puta u cipelama lopova Garreta uputili u tamu steampunk metropole zvane jednostavno, The City. Bila je prva stealth igra koja je kombinirala svijetlost i zvuk za stvaranje mehanike igre te se pritom igrala iz perspektive prvog lica (novi će Thief sadržavati i sekvence iz trećeg lica). Postigla je enorman uspjeh i dvije godine kasnije izašao je nastavak, The Metal Age. Nastavak je nastavio tradiciju izvrsne stealth igre i osvojio srca mnogih igrača. No, iste te godine Looking Glass Studios, developeri Thiefa, prestali su sa postojanjem i budućnost ovog ambicioznog serijala ostala je nakratko neizvjesna; sve dok je Ion Storm nije uzeo u svoje ruke i započeo rad na trećem dijelu igre. Deadly Shadows ugledao je tamu noći 2004. godine i dan danas vodi se kao jedna od najboljih stealth igara ikada napravljenih. Dugo zatim sve je ušutjelo, bez novosti o novom nastavku i tako je sve ostalo do 2009. godine kada je po prvi puta spomenut novi nastavak pod nazivom Thief 4. Naziv igre kasnije je promijenjen u Thief i najavio se kao reboot serijala.
Nakon ovog kratkog povijesnog uvoda u Thief serijal u nastavku slijedi detaljan pregled svih informacija koje su do sada izašle o novoj Thief igri. Stoga, zavalite se u naslonjač svoje gamerske stolice i saznajte sve što morate znati o rebootu ovog kultnog serijala.
PRIČA
Thief univerzum smješten je u viktorijansko nadahnut steampunk svijet. Priča prati vještog lopova Garreta koji se nakon dugo vremena nazad vraća u svoji rodni grad – The City. The City je pod vlašću vladara imena The Baron i u to je doba gradom zavladala kuga zvana The Gloom koja tjera ljude u depresiju do te mjere da si uzimaju život. Baron se uz pomoć svojih sljedbenika pobrinuo da bogati i njemu najbliži ljudi vječito napreduju i ostanu bogati, a obični građani i ljudi nižeg društvenog statusa zauvijek pate i ostanu siromašni, bez mogućnosti boljeg života. Garret u nevolji koja je zadesila njegov grad vidi profit i odlučuje iskoristiti situaciju u svoju korist. Pljačkajući najbogatija društva oduzima bogatstvo od onih koji ga imaju najviše, a stekli su ga na nepošten način. On nema namjeru pomoći siromašnima ili razdijeliti ukradeno blago među njima kao što bi to možda tradicionalni protagonist učinio; njemu je cilj iskoristiti kaos u gradu i brzo se obogatiti. No, s vremenom će se i Garret promijeniti, ne u punome smislu, ali njegovi će motivi postati biti vođeni prema novome smjeru. Uvidjet će da Baron i bolest nisu najveće zlo u gradu, nego da postoji nešto puno gore iza sjene spomenutih nevolja te će odlučiti intervenirati i pomoći gradu i njegovim građanima. U toj će namjeri i pokušati otkriti što se dogodilo njegovoj partnerici u zločinu – Erin. O čemu je točno riječ, za sada je još uvijek misterij, ali naslućuje se da bi priča mogla biti jedan od najboljih aspekata igre.
Igrin antagonist – tzv. Thief Taker General, bit će Garretov najveći neprijatelj (barem se za sada tako čini). Kao i što njegovo ime opisuje, Thief Taker ima osobiti izrađenu mržnju prema lopovima i specijaliziran je u lovu na njih. Koristeći se brutalnim metodama lovi ih i izvlači informacije iz njih, sve dok ga ne počinju moliti da ih ubije na još brutalnije načine. Posebno mu se zamjerio igrin protagonist Garret za kojeg čak ni ne želi nagradu nego ga samo želi mučiti do posljednjeg izdaha – želi čuti od njega kako ga moli za smrt.
Osim Generala, u lošim ćemo odnosima biti i sa gradskom stražom, tajnim društvima i odredima, i za sada još nepoznatim neprijateljima iz tame koji izgledom podsjećaju na ghoulove iz Deadly Shadowsa – trećeg dijela franšize.
GAMEPLAY I IGRIN SVIJET
Prije svega potrebno je naglasiti kako Thief nije linearna igra. Iako na kraju svakog levela završite na istome mjestu, potpuno je na vama kako doći do tog mjesta. Ne samo da uvijek postoji više ruta koje vode do cilja, postoji i više nego jedan način izvršavanja objektiva. Možemo odabrati stealth pristup, kretati se tamom, sakrivati se i izbjegavati sukobe i ubijanja, ili možemo odabrati nasilan i krvav pristup gdje ne ostavljamo nikog’ živog’. Naravno, nitko nam ne brani da izmiješamo ove dvije metode i stvorimo si nama po želji odabrani stil igranja. Takva sloboda pristupa tjerati će nas na ponovno prelaženje igre nakon što je jednom završimo.
Igrin svijet, tj. grad u kojem će se sve odvijati izgleda veoma uvjerljiv i odiše steampunk atmosferom. The City je velik grad prepun zgrada, kuća, tamnih ulica, podzemnih i ostalih lokacija koje grad čine veoma kompleksnim i zabavnim za istraživanje. Prepun je NPC-eva koji žive svoj život, obavljaju dužnosti ili rješavaju probleme s kojima se susreću. Nije samo njihova rutina koja ih čini živima nego i mnoštvo dijaloga kojima raspolaže svaki NPC. Upravo ovi naizgled nebitni likovi te stotine i stotine coellectiblesa upotpunjavati će priču i otkrivati mračne tajne grada.
Sama mehanika igranja, uz malene je izmjene, ostala ista. U središtu je i dalje šuljanje i korištenje sjene i tame za izbjegavanje straže ili neprijatelja. I ovdje ćemo se morati spretno koristiti raspoloživim arsenalom i vještinama za slanje neprijatelja na spavanje, ili njihovo eliminiranje.
Garret je ovoga puta mnogo brži, snažniji i fleksibilniji. Trčanje, penjanje po zgradama i skakanje sa krova na krov ne predstavlja mu nikakav problem. Kretanje i navigiranje gradom veoma je slično onome iz Assassin’s Creed igara, što naravno nije loše ali teško se oteti dojmu da su možda malo ipak pretjerali – u smislu da je Garret ovog puta više super – čovjek, nego čovjek.
Najimpresivnije oružje od svih je i ovog puta luk i strijela. Kao i do sada, nije samo oružje nego i alat. Naravno da ćemo sa standardnim strijelama moći ubijati neprijatelje, ali ono što je najinteresantnije je korištenje različitih vrsta strijela za određene situacije. Na primjer, ako želimo iz daljine ugasiti vatru i time stvoriti veću zaštitu u tami, možemo to učini vodenom strijelom. Suprotno od toga, ako želimo nešto zapaliti, koristimo vatrene strijele. No, to je tek kap u moru mogućnosti korištenja luka i strijele. Možemo si stvoriti put prema više pucanjem u uže koje drži neki objekt da padne na pod i popnemo se na njega, omamiti stražu strelicama za uspavljivanje, stvoriti oblak dima smoke strijelama, itd.
Osim luka i strijele na raspolaganju će nam biti nekoliko vrsta gadgeta; kao što su bombe raznih vrsta, alat za obijanje brava, odvijanje matica ili poznati blackjack kojim se na ne smrtonosan način možemo riješiti protivnika iz bliske borbe ili dolaskom njima iza leđa. Developeri su nam obećali kako igri ni u kojem slučaju neće nedostajati oružja ni alata koji nam mogu pomoći u raznim situacijama.
Iako je u središtu igre šuljanje i izbjegavanje borbi, puno pažnje je posvećeno i borbi izbliza. Igra će tako imati mogućnost borbe uz pomoć klasičnih udaraca zamahom ruke i izbjegavanje napada kretnjom ili obrane sa rukama, tj. oružjem koje držimo u ruci. Dok je u prošlim nastavcima direktan sukob većinom značio sigurnu smrt, ovdje ćemo moći odabrati i ovakav pristup. No kakva bi to bila igra za današnju generaciju igrača da taj segment nije dodatno olakšan. Kao i mnoge druge igre i Thief će imati neku vrstu focus moda, čijom će se aktivacijom vrijeme oko nas usporiti i pružiti nam na biranje u koji točno dio tijela želimo udariti neprijatelja. Borba će se na taj način drastično olakšati i to je izazvalo negativne kritike među fanovima serijala.
Isti taj focus mode koristiti će se i za otkrivanje neprijatelja kroz zidove, ali i tajnih prolaza, itema i prekidača koji nisu odmah vidljivi ili zahtijevaju detaljno igranje i pažnju prema detaljima.
Prema mnogima, igra takvog kalibra ne bi smjela olakšavati sustav borbe i istraživanja svijeta i sa time se definitivno slažemo. No, na svu sreću, prema riječima developera igra nas neće tjerati na korištenje ovog cheata i sadržavati će mnoštvo modifikacija igrine težine pa će na kraju možda ipak i fanovi serijala ostati zadovoljeni.
Možda mnogi ni ne znaju, ali igra je u ranim počecima razvoja sadržavala i sustav napredovanja i quick-time sekvence. Oba su elementa na negodovanje fanova izbačena iz igre. Sada je ostao samo sustav nadogradnje opreme koji nimalo neće utjecati na doživljaj igranja, ali će pružati osjećaj napretka. Opremu ćemo nadograđivati po završetku misija i tada ćemo usput imati mogućnost opskrbe itemima koji nam mogu dobro doći u sljedećoj misiji.
Za sve one koji se boje da bi ova igra mogla biti prelagana ili lakša u odnosu na prošle nastavke, developeri istuču kako nema razloga za zabrinutost. Thief će sadržavati tri obične težine (easy, normal, hard) i custom težinu gdje ćemo imati mogućnost prilagođavanja težine igre nama po želji. Odaberemo li custom težinu, možemo isključiti HUD, focus mode, health pakete i sve ostale stvari koje nam inače mogu pomoći. Postojat će i Old-school mod igre koji će pokušati napraviti repliku težine i gameplaya kakav je postojao u starijim nastavcima. U ovom modu HUD, focus i checkpointovi su isključeni. Ukoliko ni to ne zadovoljava nečije kriterije, tu je Iron Man težina u kojoj startamo cijelu igru ispočetka ako jednom umremo, bez obzira na napredak. Hardcore igrači trebali bi biti zadovoljni opcijama koje su im na raspolaganju i kao dodatan poticaj tu je činjenica da ni developeri nisu uspjeli završiti igru sa svim pomagalima isključenim.
Vrijedno pohvale je i činjenica da igra neće sadržavati nikakav oblik besmislenog multiplayera. Puno se ljudi zabrinulo kako bi uvođenje mrežnog igranja preusmjerilo preveliku pažnju na taj segment i da bi iz toga razloga singleplayer iskustvo moglo patiti, ali Eidos nije krenuo tim stopama. Jedino što će igra imati što će imati veze sa multiplayerom je online leaderboards sličan onome iz Dishonoreda. Cilj im je dostaviti što je moguće bolje singleplayer iskustvo i zadovoljiti širok spektar igrača. Na pitanje koliko će trajati igrina kampanja dali su odgovor da će za potpun i detaljan prelazak igre biti potrebno i preko 25 sati. Oni koji žele samo vidjeti igrinu priču i što prije završiti igru, to će moći učiniti unutar 10 sati.
TEHNIČKI DIO I POSLJEDNJA RIJEČ
Thief će pokretati Unreal Engine 3 i sukladno tome, sistemski zahtjevi su veoma razumni. PC verzija igre će naravno najbolje izgledati i sadržavat će mnoštvo grafičkih opcija. Između PS4 i Xbox One verzije postojat će malene razlike. Naime, PS4 verzija izvodit će se u 1080p, a Xbox One verzija u 900p. Očekivano, ta je odluka pokrenula negodovanje Xbox One vlasnika, ali Eidos uvjerava kako razlike u prikazu skoro pa nema i da je Xbox One verzija jednako dobra kao i PS4 verzija. Obje će se verzije izvoditi u 30 sličica po sekundi, što je veoma razočaravajući podatak pošto je riječ o next-gen konzolama.
Iz do sada pročitanog lako se može zaključiti kako ova igra po pitanju gameplaya i ono malo priče što je poznato nema nekih većih nedostataka. Lagali bismo ako bi se sa time tako slijepo složili. Jedan od igrinih najvećih nedostataka je AI. Iz viđenoga umjetna inteligencija neprijatelja je jednostavno glupa. Igrač se može sakriti ispred njihovih očiju bez da oni što primijete. Mnogi koji su imali prilike isprobati igru kažu da bez obzira igrali li i na najtežoj težini, prelagano se prošuljati kraj neprijatelja. Šteta s obzirom na ispolirani ostatak igre.
Sljedeća stvar koju zamjeramo rebootu ovog serijala je da originalni voice actor Garreta njemu više ne posuđuje glas. Čovjek je ostario i nije više u formi posuđivanja glasa kakvoj je prije bio i to je potpuno razumljivo, ali Eidos se mogao puno više potruditi oko izbora osobe iza Garretovog glasa. Novi Garret zvuči kao da uopće nema svoju osobnost i kao da mu do ničega nije stalo i to bi moglo utjecati na doživljaj njegove osobnosti i igrine priče. Još jedna stvar na koju se mnogi tuže je zvuk, točnije reagiranje neprijatelja na zvuk. U prošlim su nastavcima neprijatelji reagirali na skoro svako produciranje zvuka od naše strane, dok ovdje vrlo rado zanemare i neke veoma glasne zvukove. Malo zabrinjavajuće s obzirom da je u pitanju stealth igra.
Da li će Eidos na kraju uspjeti u oživljavanju ovog serijala i zadovoljiti obje strane – hardcore igrače i fanove serijala, kao i casual igrače i one koji vole da im se pola igre samo od sebe igra, vidjet ćemo 28. veljače kada igra izlazi za PC, Playstation 4, Xbox One, Playstation 3 te Xbox 360.
Na kraju ove najave pogledajte i posljednji igrin trailer prije njezina izlaska:
A SADA- NAGRADA IGRA! OSVOJITE THIEF ZA PLAYSTATION 3!
GoodGame provodi veliku Thief kampanju, a prvi korak kampanje je darivanje jednog vjernog posjetitelja/ice našeg portala. PlayStation 3 verzija igre vas čeka, Videotop je već ima spremnu da je pošalje na vašu adresu no za nju će vam ipak trebati malo sreće i truda.
Što trebate napraviti? Pa, ovoga puta od vas tražimo da budete uzoran i koristan GG komentator. Svi koji komentiraju ovu najavu ulaze u bubanj, a na kraju će jedan sretnik/ica nasumično biti odabran i dobiti svoj primjerak igre. Vremena imate sve do petka, 28. veljače u ponoć, a na dan izlaska igre otkriti ćemo i dobitnika. Sretno!
Leave a Comment