Koračajući kroz mračne hodnike USG Ishimure te iščekujući krdo necromorpha da skoči na Isaaca bio je možda i ključni element koji nas je vodio ka Dead Space serijalu. No, sada se stvari mijenjaju. Kada se Isaacov svemirski brod sruši na ledeni planet, pun Tau Volantis, stvari se pogoršavaju i zaboravit ćete sve što ste dosada vidjeli u Dead Spaceu. Klaustrofobiju je zamijenio otvoreni prostor, a tamne nijanse brodskih koridora postale su snježno bijele. Hoće li onaj iskonski osjećaj straha i želja za preživljavanjem ostati? Naravno. Neke stvari se nikad ne mijenjaju.
Demo Dead Spacea 3 se odvija na samom početku 2. Acta igre, kada Isaac izlazi iz olupine broda i lagano se upoznaje s novim okolišem. No, kao što bismo i očekivali, stari daveži su tu da pokvare zabavu. Ali jedna stvar sada je drugačija. Prije su Vam necromorphi mogli prići iz dva ili tri različita smjera, a sada, oni mogu biti svugdje. I to je možda i najveći razlog zašto Dead Space 3 neće biti isklišeizirana pucačina, već će ostati survival horor kakvog znamo. Oko sebe vidimo poruke poput „barikadirali smo se“ ili „jedva se uspijevamo othrvati“ . Te su poruke možda i najveći boosteri za strah. Ne zato što Vas je briga tko su „oni“ i jesu li živi. Znate da nisu. Jedino što vas zanima je koliko će necromorpha (i odakle) izletjeti. Nastavljajući „laganu šetnju“ po snijegu, primjetio sam kako će sada hladnoća imati isti efekt na Isaaca kao i nedostatak kisika u prijašnjim igrama, odnosno da će preuzeti njegovu ulogu. Dok Isaac gazi po snijegu koji mu je do koljena, iz magle izlijeće necromorph koji je panično eliminiran. To Vam odmah daje ideju kakve ćete susrete imati s njima: nagle i nepredviđene. Kada smo se već dodakli oružja, važno je odmah napomenuti kako će municija za sve puške i pištolje biti jednaka. Taj potez dodatno olakšava igru, ali samo pod uvjetom da će količina te municije biti veoma oskudna, čime bi se „izbalansirao“ taj element. Krečući dalje, snježna oluja prestaje, a počinje se nazirati nešto što liči na jednu veliku tvornicu. Nastavljajući dalje, javlja nam se jedan lik kojega prvi put srećemo: John Carver. Ne, on nije još jedan generi… Kvragu. Nabildan, pun ožiljaka, kratko ošišan, a kreće u osvetnički pohod na necromorphe zato što su mu ubili ženu i dijete. Ne može biti generičniji space marine. Pokušašvi se popeti gore do njega, Isaaca Clarka napadne veliki paukoliki necromorph veličine teretnog kamiona. I stop.
Sada dolazimo i do dijela u kojem se pojavljuje sasvim novi element u Dead Space serijalu, a to je drop-in kooperativna igra. Drugi igrivi lik će upravo biti Carver, koji bi trebao biti potpora Isaacu Clarku. Vraćamo se polako na posljednji checkpoint, dok je ovoga puta Carver s nama. Veoma brzo zamjećujemo kako se cut-scene mijenjaju i prilagođavaju dvojici igrača, a tijekom gameplaya veoma često znaju voditi obične razgovore, pa čak se i svađati oko najvećih gluposti, što čini igranje s prijateljem dosta prirodnijim. S druge strane, igrač više može donijeti prevagu kod boss bitaka (kao što vidimo u walktroughu), ali također, kako developeri kažu, kooperativna igra definitivno neće biti samo borba protiv više neprijatelja nego u single player kampanji. Moći ćemo koristiti Isaacove i Johnove moći kako bismo se lakše kretali u okolišu, ali ćemo i imati neke prepreke koje će isključivo dobra suradnja između dva igrača moći prevladati. Iako sve to odlično zvuči, kooperativna igra će sigurno umanjiti osjećaj straha koji je do sada bio standardan pratitelj Dead Space franšize. Kako potpredsjednik Viscerala za PSM3 kaže: “Nitko vas neće tjerati na kooperativnu igru. Iako će okoliš i put kojim prolazite biti jednak onome u kampanji za jednog igrača, ipak nećete nikada imati osjećaj da igrate istu igru.” I mi mislimo kako će ovakvi načini igre definitivno zahtijevati drugačiji pristup, ali će vjerojatno kooperativni mod igre biti bliži standardnoj pucačini nego istinskom Dead Spaceu.
Osim kooperativne igre, jedna od novosti su i ljudski neprijatelji, Unithologisti. Oni su u biti ljudska sekta koja štuje necromorphe kao svoje bogove, vjerujući kako ih samo smrt kroz moć Markera može spasiti, a usput i ganjaju Isaaca jednako kao i njegovi stari neprijatelji. Upravo zbog njih je uveden novi sustav zaklona, za čije je aktiviranje dovoljno prisloniti Isaaca uza zaklon ili zid. Također, jednako tako jednostavno je i pucati iz njega, što se čini blagim tiltom desnog analognog sticka prema željenom smjeru. S Unithologistima možete raditi iste stvari koje ste radili i s Necromorphima: gaziti po njima, komadati ih, bez obzira na to što je to itekako zastrašujuće za prosječnog igrača. Upravo zato je čudno činiti sve te stvari, bez obzira koliko zli Unithologisti bili.
Hoće li kooperativna igra sve promijeniti? Hoće. Uvijek će Vam lakše biti skinuti živčanu ”beštiju” s glave kada vam prijatelj pomaže nego da sami histerično lupate po tipci. Ali moramo u glavi imati jednu stvar: Dead Space 3 je primarno dizajniran kao single player igra, a tek onda uskače co-op. Tako u biti imamo na raspolaganju dvije igre: akcijsku i jednu mnogo, mnogo strašniju…
Leave a Comment